Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebunad..


tuppetroll

Recommended Posts

Nei, det kan nok stemme at hvordan en hund har det en dag eller to i året ikke er representativt..MEN så kommer det an på om folk ser den, de andre dagene i året..Og hvilket inntrykk sitter de igjen med da?

Som miniatyrhundeier, så har man et stort ansvar for å opplyse den "gemene hop" om at det er en HUND, uansett om den er liten!

På grunn av diverse fjols som har opptredt i media , både fjernt og nært, med "barbiehunder" som pynt, så er det ennå viktigere at de vettuge og seriøse miniatyrhundeierne, går foran med et godt eksempel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som faktisk oppdretter disse hundene. Har ikke de et visst ansvar i forhold til det å få forklart valpekjøpere at dette faktisk er en hund, og ikke et leketøy... ? Kanskje gå litt i egne rekker først, før man anklager Dagbladet og Paris for dette "fenomenet"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å nei, tror Rambo er blitt forelsket i storesøsteren sin :hmm: hehe..Så søt hun var!

Og til dere som trur at Chanelle blir behandlet som en barbiedukke, så tar dere feil. Dere vet ikke hva hun gjør ellers. Hun får masse tur og er ei aktiv lita pia som har det kjempebra! Livlig er hun også!

Enn å ta sånn på vei pga. en liten spøk :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med de som faktisk oppdretter disse hundene. Har ikke de et visst ansvar i forhold til det å få forklart valpekjøpere at dette faktisk er en hund, og ikke et leketøy... ? Kanskje gå litt i egne rekker først, før man anklager Dagbladet og Paris for dette "fenomenet"?

Nå aner jeg ikke hvilken holdning oppdretterne til den aktuelle hunden har, men hadde ikke slikt vært fokusert på i media, så hadde vel ikke interessen for å få seg en "tilbehørshund" heller vært særlig stor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ok, jeg syns det er søtt med f.eks en hettegenser til en hund. Men bunad.. HALLO! det blir for teit spør du meg. Hva med å få seg et nytt barn heller?

Jeg er ikke for verken bunad eller hetteganser, men dersom bunaden sitter inntil og ikker er ubehagelig så er den ikke stort verre enn en hettegenser. En hettegenser kan faktisk være mer ubehagelig ettersom den har en hette som ligger bak i nakken og irriterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bunad er stygt, både på mennesker og dyr syns jeg. :P

Jøss. Det var litt av en bastant og klar mening må jeg si. Og da må jeg også få tillegge at jeg er helt uenig! Jeg synes bunader er flotte på mennesker, og er glad vi har en såpass vel bevart tradisjon på 17. mai. :P

Forøvrig synes jeg hunden og bunaden var veldig søt, for all del. Men jeg må si meg enig i at det kan bli litt for dumt å søke "kjæreste" til hunden på grunnlag av at den er søt. Når det gjelder å kle opp hunden kan jeg ikke helt se at det er et stort problem, selv om jeg aldri ville gjort det selv. Min hund ville krepert i en sånn ulldrakt.

(blandingen i seg selv var forresten veldig søt :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med mange her. Hvor ille er det at en hund blir pyntet litt på akurat på 17.mai? tror ikke at den hunden hadde det helt grusomt.

Men jeg er helt imot folk som kler på hundene sine hver dag for å få dem til å matche eierne. Pynter på hundene mine ved høytider ikke i klær for det er de alt for store til, men med en liten sløyfe:)

Men å søke etter "kjæreste" på grunnlag av dette var rett og slett dumt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg blir litt oppgitt når flere av dere sammenligner denne hunden som måtte gå med bunad, med dere selv som pynter vofsen med en sløyfe eller no i den duren. Det er da virkelig ikke det samme! Jeg pyntet også hundene mine på 17.mai med en sløyfe i halsbåndet, har sånne morsomme skjerf på dem noen ganger. Men bunad, ballkjoler osv. Det blir for drøyt og det kan ikke sammenlignes. Kan ikke tenke meg at hunden sto stille og syntes det var greit å få på seg dette?! Da har den i såfall blitt kledd på flere ganger før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja stakkars! :rolleyes: Og stakkars min hund som er samme blanding og må bruke klær når det er som kaldest om vinteren. Jeg syns skikkelig synd i disse to hundene her, spesielt siden det skjer så lite annet ****** i verden.

Dårlig argument..På den måten kan man unnskylde nesten alt, for det er alltid noe som er enda verre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg merker at jeg blir litt oppgitt når flere av dere sammenligner denne hunden som måtte gå med bunad, med dere selv som pynter vofsen med en sløyfe eller no i den duren. Det er da virkelig ikke det samme! Jeg pyntet også hundene mine på 17.mai med en sløyfe i halsbåndet, har sånne morsomme skjerf på dem noen ganger. Men bunad, ballkjoler osv. Det blir for drøyt og det kan ikke sammenlignes. Kan ikke tenke meg at hunden sto stille og syntes det var greit å få på seg dette?! Da har den i såfall blitt kledd på flere ganger før.

chanelle_280x2_1179412599.jpg

Fortell meg forskjellen på denne "bunaden" og f.eks et dekken eller en genser som man tar på hunden når det er kaldt? Sånn bortsett fra at denne ligner bunad da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...