Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundebunad..


tuppetroll

Recommended Posts

Guest Gråtass

Hurra liksom?!

1. Jeg er bunadpoliti, ja. Så jeg liker dårlig hjemmesydde "bunader" til hunder, faktisk enda dårligere enn teite kjoler og andre unødvendige klær.

2. Hvis du på død og liv må parre blandingen din, så finner du vel en makker ett annet sted enn avisa?

3. Hvis dette var en spøk, er det etter mitt syn dårlig humor og bortkastet spalteplass.

Sorry, hvis noen føler seg truffet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra liksom?!

1. Jeg er bunadpoliti, ja. Så jeg liker dårlig hjemmesydde "bunader" til hunder, faktisk enda dårligere enn teite kjoler og andre unødvendige klær.

2. Hvis du på død og liv må parre blandingen din, så finner du vel en makker ett annet sted enn avisa?

3. Hvis dette var en spøk, er det etter mitt syn dårlig humor og bortkastet spalteplass.

Sorry, hvis noen føler seg truffet.

Hahaha! Morsomt! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-norge og sør-norge kunne vært to forskjellige land sier jeg bare. :rolleyes:

Javel? Fordi alle som har skrevet at de ikke skjønner humoren (hvis det er humoristisk ment da?) er fra sør-Norge? Eller syns alle i nord-Norge det er greit med hundebunad og bevisst blandingsavl?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nord-norge og sør-norge kunne vært to forskjellige land sier jeg bare. :rolleyes:

Den skjønte jeg ikke :)

Menne, forøvrig syns jeg bunad på hund er noe av det teiteste jeg har sett, hunder trenger såvisst ikke klær, og uansett hvor søtt det nå enn måtte se ut så er det unødvendig. Det er bare med på å gjøre folk ennå mer gale etter dette hunder-er-dukker-som-vi-kan-kle-på tullet.

Det er like dustete og unødvendig som rosa kjoler og sko.

Og den spøken med kjæreste osv, rett og slett bare teit.

Hvorfor kan ikke småhundfolket vise hundene sine frem som nettop det de er? hunder og ikke dukker? *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Takk" nå bidro dette til enda flere feil folk som vil ha "en sånn søt liten hund" av feil grunner.. Henviser til bloggen til Astrid (Vicky) fra 17 mai..

Tror ikke det er så mange her inne som ønsker seg en hund de kan kle ut, da men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste har vel en hang til "å gjøre noe ekstra" en sådan dag, enten det er 17.mai sløyfe eller bunad på bikkja, så det er vel ikke sååååå krise å se en hund med bunad. Det er vel ikke dermed sagt at bikkja støtt er kledd for anledningen liksom...

Jeg så og en liten sak ikledd en bunad i Oslo, og jeg syntes i grunn det var litt kult jeg da... Bunaden var "praktisk" (så praktisk som en bunad kan være) og bikkja storkoste seg med all oppmerksomheten den fikk.

Å søke etter make og far til sine valper gjennom en av landets største aviser derimot, synes jeg er i drøyeste laget...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke det er så mange her inne som ønsker seg en hund de kan kle ut, da men...

Ikke her inne nei, men dette står jo skrevet på dagbladet.no - ikke bare hundesonen-folk som leser dette altså.

Så jeg tenker også som Femidotten: vi trenger ikke flere nyheter om miniatyrhunder med klær for diverse anledninger. Små hunder fremstår jo hele tiden som små pyntegjenstander!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke her inne nei, men dette står jo skrevet på dagbladet.no - ikke bare hundesonen-folk som leser dette altså.

Så jeg tenker også som Femidotten: vi trenger ikke flere nyheter om miniatyrhunder med klær for diverse anledninger. Små hunder fremstår jo hele tiden som små pyntegjenstander!

Ja, desverre.. Miniatyrhundeiere har ALLE sammen ansvar for hvordan små hunder blir oppfattet av andre.. Slike idiotiske oppslag, sementerer oppfatningen av miniatyrhunder som levende barbiedukker! Så kjære miniatyrhundeiere, neste gang du kler på HUNDEN din ett eller annet "søtt" plagg, så er du med på å bekrefte og fastholde oppfatningen av miniatyrhunder som ubrukelige og fjollete pyntedukker! :angry2:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin.. :rolleyes:

Jeg pynter hundene mine på 17. mai jeg og, faktisk (vel, ikke i år da), og hadde jeg hatt bunad (og et forhold til bunad) og gidda å sydd sånt sjøl, så hadde jeg ikke sett at det skulle være et stort problem å hatt på bikkja noe sånt, altså.. Men jeg har kanskje lov jeg, for mine hunder er over knehøyde..

Det er ikke det at de har på seg tøy som er problemet, det er vel heller det at folk tror at det er det eneste man kan med små hunder - å kle de opp - som er problemet.. Og dere med større hunder hjelper heller ikke på akkurat den fordommen.. At en hund har på seg et stykke tøy på 17. mai vil ikke si det samme som at den aldri gjør noe annet, eller? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin.. :rolleyes:

Jeg pynter hundene mine på 17. mai jeg og, faktisk (vel, ikke i år da), og hadde jeg hatt bunad (og et forhold til bunad) og gidda å sydd sånt sjøl, så hadde jeg ikke sett at det skulle være et stort problem å hatt på bikkja noe sånt, altså.. Men jeg har kanskje lov jeg, for mine hunder er over knehøyde..

Det er ikke det at de har på seg tøy som er problemet, det er vel heller det at folk tror at det er det eneste man kan med små hunder - å kle de opp - som er problemet.. Og dere med større hunder hjelper heller ikke på akkurat den fordommen.. At en hund har på seg et stykke tøy på 17. mai vil ikke si det samme som at den aldri gjør noe annet, eller? :hmm:

Der er jeg helt enig! Og til jul hadde Tulla nisselue. Ikke fordi hun trengte det (hun fryser ikke på ørene, for å si det sånn), men fordi jeg synes det er litt morsomt å kle hunden etter sesongen/høytiden. Hadde jeg skullet gå i tog 17.mai, og hadde Tulla hatt bunad, hadde det vært veldig morsomt. Men som 2ne sier, også jeg har en hund av litt større kaliber enn akkurat denne, så da er det vel helt på sin plass da, tenker jeg.. :rolleyes:

Jeg skal ikke påstå at det var humor eller ikke, som lå bak kjæreste-søkingen, men jeg kan godt tenkte meg at dagbladet (eller hvem det nå var som hadde saken), har fint kunnet lagt opp til akkurat det selv, med enkle spørsmål eieren kunne bekrefte leende. Aviser har det med å fremstille ting på litt andre måter enn hva som opprinnelig var ment med utsagnet, og jeg har ikke tro på at dagbladet er en av de mest seriøse avisene som skriver absolutt alt det folk sier. De skal selge, rett og slett. Kan tenke meg de har spurt eieren om ikke Chanelle kunne tenke seg en kjæreste, og sagt noe sånn som at det må være vanskelig å finne noen av samme blanding, osv. Hadde det vært meg, hadde jeg fint kunnet ledd og sagt at joda, Tulla ville sikkert gjerne ha en liten elskling i bunad, haha.. Vi spøker jo med at hundene våre er kjærester, og på hundetreff er det alltid "par", og vil tillegger hundene et liv utenom det som faktisk skjer, bare fordi det er gøy. Hvordan det ville blitt fremstilt, er en annen sak..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herremin.. :rolleyes:

Jeg pynter hundene mine på 17. mai jeg og, faktisk (vel, ikke i år da), og hadde jeg hatt bunad (og et forhold til bunad) og gidda å sydd sånt sjøl, så hadde jeg ikke sett at det skulle være et stort problem å hatt på bikkja noe sånt, altså.. Men jeg har kanskje lov jeg, for mine hunder er over knehøyde..

Det er ikke det at de har på seg tøy som er problemet, det er vel heller det at folk tror at det er det eneste man kan med små hunder - å kle de opp - som er problemet.. Og dere med større hunder hjelper heller ikke på akkurat den fordommen.. At en hund har på seg et stykke tøy på 17. mai vil ikke si det samme som at den aldri gjør noe annet, eller? :hmm:

Problemet er at det er kanskje heller tvilsomt at den/de som ser en utspjåket hund påf.eks. 17. mai, eller hvilken som helst dag, for den del..neppe ser for seg den samme hunden, som HUND , på skogstur.. Uansett hvor ofte/mye samme hund får være hund ellers.

Stiller du opp med med musefletter, helrosa bekledning , tyggegummi, fniser og synger "My boobs are okay", så er det nok ikke mange som mistenker deg for å være medlem av MENSA, om du skulle være det, aldri så mye.. :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er at det er kanskje heller tvilsomt at den/de som ser en utspjåket hund påf.eks. 17. mai, eller hvilken som helst dag, for den del..neppe ser for seg den samme hunden, som HUND , på skogstur.. Uansett hvor ofte/mye samme hund får være hund ellers.

Hvordan ei bikkje er en dag eller to i året er neppe representativt for hvordan den har det hele året, samme hva vel? Mine hunder blir ikke automatisk brukshunder selv om jeg får tatt et bilde av de i sporet og reklamert for det i f.eks Dagbladet?

Stiller du opp med med musefletter, helrosa bekledning , tyggegummi, fniser og synger "My boobs are okay", så er det nok ikke mange som mistenker deg for å være medlem av MENSA, om du skulle være det, aldri så mye.. :hmm:

Mulig det, men det hadde vært desto mer gøy å være en av de glupingene når alle undervurderer deg, er det ikke? Men jeg har kanskje litt rar humor? :hmm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...