Gå til innhold
Hundesonen.no

Din hund og nasjonaldagen.


MarieR

Recommended Posts

p1030529qh6.jpg

Har vært en tur i sentrum med hundene,kom da toget var ferdig. Satt i sola og spiste is.. Kosa oss :)

Om litt skal vi til bestemor og spise kaker. Nam nam

Nydelig bilde :D Tenker å poste et 17.maibilde av voffen min og, når jeg bare finner USB-ledningen til kameraet... Rotehue :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hele familien er hjemme i dag, er ingen unger som går i tog eller noe så da slapper vi bare av. Kaizer sov leenge i dag, helt til klokka 12. XD Også skal vi nok bare kose oss og slappe av resten av dagen, merker ikke så mye at det er 17. mai for å si det sånn, bortsett fra at det er helt dødt ute. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Shejpa har varit med och tittat på 17 maj-tåg i Son. Fin miljöträning, fast hon var mer intresserad av måsar och änder än av trumpeter och folkdräkter. Ballonger däremot, de var spännande :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært ute store deler av formiddagen, jeg har plantet blomster mens hundene har herjet og lekt. Nå skal vi snart på agilitytrening, også skal Cane treffe en lekekamerat. Så blir det muligens en tur senere, det kommer an på hvor lenge vi blir borte nå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jag hadde med kita ned for å se på toget..Hun måtte jo også pynte seg da:P med sløyfe.. SÅ er det skog rett med så vi gikk inn der litt, så var det et vann også der. hun kunne få noe vann.. SÅ når vi kom hjem tok jeg en tur med ho.. Så venta litt å tok enda en .. SÅ var ho med te byen på kvelden:)

SÅ har ho fått litt is også:)

Bilde fra 17.Mai:)

CIMG1065.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

Archie var ikke med i byen, men på arrangementet og skal si han var flink! Trodde han skulle stresse max, men han koste med småbarna og sjarmerte de voksne. Flinke, flinke gutten min! *stolt mor*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Balder var med og så på søsteren min i toget. Reagerte ikke i det hele tatt, men spisset ørene litt når han fikk øye på to pommer i toget. Han bar på flagget og fikk masse oppmerksomhet fra ungene.

balder17mai.jpg

balder17flag.jpg

Senere var vi med på langtur med mor og søster som hentet et nytt familiemedlem, en søt liten hårball av en hund. Balder synes valpen er ekkel, men inviterer til lek :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene var hjemme alene fra halv 2 til halv 5. Så gikk jeg en liten tur med dem før jeg tok de med opp til en kamerat og meldte på til ei utstilling. Så gikk vi en liten tur til før vi dro hjem. Nå er de igjenn ute på tur sammens med mamma som kom hjem fra jobb for en time siden :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi var i stallen kl 08.00 og gjorde heste ting.

Så dro vi hjem og slappet av litt før vi dro opp til moren min hvor det har vært grilling, det var masse folk der (både familie og venner) så Chicka tok seg flere sjarmrunder og det datt stadig ned en pølsebit osv, kos for hun også på 17mai.

17mai03.jpg

Verdens fineste trillebårlast spørr du meg

17mai04.jpg

Chicka pynter seg på rundballen, må jo lukte ekstra godt når vi skal på besøk senere på dagen... :)

17mai09.jpg

Ved graven til Gråpus

17mai010.jpg

Oss to posserer

17mai013.jpg

Chicka er mark, vil heller kose enn possere..

17mai014.jpg

Slappe av litt

17mai016.jpg

På sjarmrunden sin

Nå ligger hun rett ut og sover :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chessea var med og så på toget og var en tur innom bestemor der hun fikk litt godt.

Ellers gikk hun tur og var hjemme. :) 16. mai badet jeg henne så hun var ren og pen, og på selve dagen hadde hun 17. mai sløyfe i luggen, noe som salgsagt var veldig populært hos småbarna som så henne. Hun får veldig mye oppmerksomhet på grunn av all pelsen og bakparten, men for det meste positiv. For henne tror jeg det er bra å være ute blant en hel mengde av folk, noe hun ikke er så ofte. Hun så ikke ut til å mistrives på noen måte, men så derimot ut til å være veldig glad for al oppmerksomheten hun fikk.

På ettermiddagen hadde vi et lite besøk av en cavalierkamerat ved navn Charlie. De to lekte ute i hagen og koste seg verre. Og jeg fikk oppleve hvor utrolig mye lettere det er å ta bilder av Cavalierer enn av hårdottportiser! Så totalt sett har ikke dagen vært noe særlig annerledes for Chessea enn det den vanligvis er.

Charlie og Chessea

37008913dh0.jpg

Chessea med sløyfe og nybadet pels som lukter deilig mango (sitter med henne i fanget nå.. Hehe)

39276915qm2.jpg

Charlie, en superglad Cavalier (fikk ikke tatt noen bilder av hele han der halen ikke var utydelig. Den gikk som en feiekost uten stans!)

24360896po6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde med Spike på to barneskoler. Første steder dro jeg til etter at korpset var borte, og vi gikk i ytterkanten av menneskemengden, og så innover. Neste sted var det korps, men det gikk strålende fint. Blir ofte imponert over hvor mye det marsvinet egentlig takler. Masse barn som ville hilse var bare en bonus, og at jeg hadde fiskepudding og pølsebiter i lommen var fantastisk. Fin dag, med sliten hund da vi kom hjem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Hei! ☺️ Er det noen her som forer med Dyrisk? Er dere fornøyde?
    • Nei, hu har i grunn spist det samme i en stund nå, og er vant til å spise variert. Jeg får ta meg en tur til veterinæren og snakke med de. Takk for svar 😊
    • Kan hende ja? Rocky rant liksom alltid litt på den siden som var tett såvidt jeg husker, på tross av nedsatt tåreproduksjon også. 🤔 Saltvannsdrypping og eventuelt falske tårer ble løsningen for oss. Var også snakk om en operasjon for å åpne inn mot munnen eller noe? For at spytt? Kunne fungere som tåreveske eller noe? Eller om det var for drenering pga den tette kanalen? Er så lenge siden at jeg husker ikke for å være helt ærlig. Ble ikke gjort i hans tilfelle uansett så kan ikke si noe om hvordan det hadde hjulpet heller. (Han hadde øyebetennelse ofte, så ble mye drypping)    Har du endra på fôr i det siste? Kan være en reaksjon på noe der eventuelt. 
    • Han er så fin @maysofie! 😍 Blir spennende å se hvordan han utvikler seg! 😍 
    • Gode hundemøter med hunder jeg kjenner først og fremst, ellers så kan de lære seg at ikke alle skal hilses på/være nøytrale. Jeg bor jo midt i et turområde for bydelen min, så smittepresset bare i «Hagen» er sånn sett høyt her, jeg liker jo ikke det akkurat, men så lenge det ikke går noe i området så begrenser jeg ikke der heller. Jeg føler meg absolutt tryggere når 12 ukers vaksinen er satt, men foreløpig så har valpene jeg har/har hatt fått 8 ukersen også før jeg hentet dem. (Tror de nye anbefalingene sier at den ikke er nødvendig lenger?)    Jeg avventer valpekurs til etter 12 uker, ikke pga vaksine, men fordi jeg vil at de skal ha mental stamina til å faktisk få noe særlig utav det. (Trening med distraksjoner etc) Kontaktlyd/innkalling/miljø har jeg liksom kunnskapen til å gjøre på egenhånd nå før den tid. Begrenset hvor mange valpekurs man kan gå som trener og få noe nytt utav dem, så valpene sosialisering og samarbeidet vårt er hovedfokuset mitt med ett valpekurs + eventuelt få en feeling for nye kursholdere i området etc jeg ikke har vært hos før. Førstegangs hundeeiere anbefaler jeg at går tidligere, fordi de som eiere/hundetrenere får noe utav det uten at valpen nødvendigvis trenger å klare hele øktene uten å få overtenning/bli overtrøtt. De trenger gjerne hjelp til å gjenkjenne sånt også, så sånn sett like greit at det skjer på kurset eventuelt. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...