Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har en spennende tid i vente... ;)


BareLinn

Recommended Posts

For en stund siden fikk jeg mange gode råd ang mine valpeplaner, i en sytetråd ..

Jeg har brukt tiden nøye, på å finne ut hva som passer meg best..

Jeg er nå i full gang med behandlingen min,og føler selv at mer & mer faller på plass... :D

Så hund..Det blir det :)

Igår fikk jeg tlf fra oppdretter, ang at tispen har fått løpetid allerede,og blir parret imorgen (Onsdag) :D

Holdt jo på å fly i taket,for det vil jo si at valpen kommer antakeligvis 2mndr før tiden..

Altså..Leveringsklar i September istedet for November :)

Fortalte det til typen,og han sa absolutt ingenting :unsure:

Men,som noen her inne vet, har kikket mer & mer på Border Collien..

Jeg har hatt Border Collie tidligere..og vet hva jeg går til..

Jeg fortalte oppdretter dette, som det var..At jeg i det siste har blitt veldig usikker..

Og vettu hva hun sier?

Joda..Begge hennes Border Collie tisper er drektige,og venter kull på samme tid :D:D

Jeg ble jo sååå glad,og hun sa det var IKKE no problem å få valp fra henne,når jeg fikk bestemt meg :D

Jeg er såå glad,og venter bare spent fremover,på hva som skjer :rolleyes:

Måtte bare dele det med dere :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linn

Har nå lest sytetråden din.

Det med økonomien er UTROLIG vanskelig, vært i samme båt men jeg har heldigvis kommet meg ut av det.

Jeg er også psykisk syk, men jeg har vært under behandlin lenge, får økonomisk hjelp, så vi klarer oss fint.

Men jeg hadde ikke klart meg så bra uten hund.

Men...

Det er utrolig tungt å ha valp når man er syk.

Man har ikke no energi, så når du får valpen.

har du noen som hjelper deg når du trenger avlasting.

Hadde en voksen hund vært en bedre ide for deg?

Den er jo mer stabil.

Men du har jo også hatt hund før, så du vet jo hvor slitsomt det er innimellom, men også hvor god hjelp det er på det sosiale, komme seg ut, angsten og alt som er.

Jeg vet ikke hva som er best for deg, chæfer eller bordercollie.

Men uansett, LYKKE TIL!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Linn

Har nå lest sytetråden din.

Det med økonomien er UTROLIG vanskelig, vært i samme båt men jeg har heldigvis kommet meg ut av det.

Jeg er også psykisk syk, men jeg har vært under behandlin lenge, får økonomisk hjelp, så vi klarer oss fint.

Men jeg hadde ikke klart meg så bra uten hund.

Men...

Det er utrolig tungt å ha valp når man er syk.

Man har ikke no energi, så når du får valpen.

har du noen som hjelper deg når du trenger avlasting.

Hadde en voksen hund vært en bedre ide for deg?

Den er jo mer stabil.

Men du har jo også hatt hund før, så du vet jo hvor slitsomt det er innimellom, men også hvor god hjelp det er på det sosiale, komme seg ut, angsten og alt som er.

Jeg vet ikke hva som er best for deg, chæfer eller bordercollie.

Men uansett, LYKKE TIL!

Sytetråden er 2mndr gammel,og MYE har skjedd på 2mndr :D

Jeg prater MYE med oppdretter,og hun er såå forståelsesfull :)

Nå har det seg sånn at jeg skal være fòrvert,og da er jeg vel så&si "deleier"..

Hunden vil stå på oppdretter til kullet(ne) er født :)

Så jeg har hundepass når det trengs :)

Jeg er under behandling,og økonomien er på vei opp igjen..

Det ordner seg,og hunden vil være min "terapi"hund på deltid =)

Godta det den som vil =)

Jeg ser virkelig frem til å få hunden i hus :D

Men...laang ventetid... :closedeyes:

...En ting...at..Oppdretter`n vet ALT om situasjonen min..Og hun omtrent "kaster" hunden etter meg..

Hun er veldig sta..Men kun fordi hun VET hvordan ting er her..og mener jeg trenger dette selv :D

Ikke KUN for å selge,som mange av dere sikkert trodde nå... :D

*Dobbelpost, mod Pointerguri*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer.. Og hva skal du bruke hunden til?

Takk :rolleyes: Hunden skal brukes til lydighet, evt bruks! Og litt agility, for moro =)

Om hunden trives med det såklart :)

Sikker på at dette er riktig rasevalg?

En border collie krever mye og riktig oppdragelse hvis du skal få en fin hund!

Jeg er 100% sikker :D

Jeg har da hatt Border Collie før, og vet hva di krever !

Jeg er virkelig ikke så "dum" som alle skal ha det til ! <_<

(LiTT usikker om det blir BC, elr SCH..Men e av dem blir det! Prater mye med oppdretter)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, kjempeflott at det går riktige veien for deg.

MEN jeg har også et men.... Du skrev i den andre tråden at du har hatt hund før og den måtte du omplassere pga at du var psyisk syk..Nå skal ikke jeg være en som tråkker deg ned i skiten, men da du fikk den forrige hunden var du sikkert like glad, lykkelig og sikker på at dette også kom til å bli en terapihund for deg? Hva er det som er forandret slik at du er sikker på at det går bra denne gangen?

Håper du har tenkt NØYE igjennom dette, for som du skrev så hadde du nesten ikke penger til bind engang, og selv om økonomien er på vei opp så kan det raskt snu seg igjen, og det er DYRT å ha hund.

Håper bare du har tenkt igjennom dette, for det er ikke rettferdig ovenfor verken deg eller hunden hvis denne også må omplasseres...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye, kjempeflott at det går riktige veien for deg.

MEN jeg har også et men.... Du skrev i den andre tråden at du har hatt hund før og den måtte du omplassere pga at du var psyisk syk..Nå skal ikke jeg være en som tråkker deg ned i skiten, men da du fikk den forrige hunden var du sikkert like glad, lykkelig og sikker på at dette også kom til å bli en terapihund for deg? Hva er det som er forandret slik at du er sikker på at det går bra denne gangen?

Håper du har tenkt NØYE igjennom dette, for som du skrev så hadde du nesten ikke penger til bind engang, og selv om økonomien er på vei opp så kan det raskt snu seg igjen, og det er DYRT å ha hund.

Håper bare du har tenkt igjennom dette, for det er ikke rettferdig ovenfor verken deg eller hunden hvis denne også må omplasseres...

Jeg skjønner GODT hva du mener ;)

Ting kan fort endre seg iogmed at situasjonen min faktisk er som den er..

Men jeg er nå under behandling,for å komme ut i jobb..

Og inntil videre har jeg støtte fra familien åsså :o

Det er veldig godt å vite..

Og med tanke på at jeg skal være fòrvert får jeg ikke SÅ mange utlegg som hvis jeg skulle vært hel eier med engang...Det skjer etterhvert,og da faller ting såå på plass for meg ;) Jeg gleder meg som en liten unge til etter ultralyd ihvertfall ;)

Forvert er en fin ting.

Forståelsesfull eier også en kjempe ting!

Virker som du har fått ordnet det på en best mulig måte for deg og hunden!

KJEMPE LYKKE TIL!

TUSEN takk for det ;)

Oppdretter hadde desverre mange BC-kjøpere på hånden allerede, og det er 4 eller 5 på venteliste..

Men jeg og oppdretter har fått veldig god kontakt at hun prioriterer meg ganske langt frem..

Og det er godt å vite..

Blir en spennende tid fremover med ultralyd,og fødsel i juli (Tror jeg)

Det blir nok antakeligvis ei lita svart & hvit BC tispe på meg :P

Om hun får svarte og hvite BCèr da... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En hund kan faktisk være det du trenger også. :o Da jeg fikk Tassen så var han på en måte en "terapi hund" Og hadde det ikke vært for ham så vett jeg ikke hvor jeg hadde vært her i livet! Lykke til! Det virker som om du gleder deg masse og det er kjempebra! ;)

BC er jo også en helt fantastisk rase da.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende ;) Gleder meg til å følge med videre!

Så bra ! Kommer til å oppdatere tråden videre,så fort jeg vet mer ;)

En hund kan faktisk være det du trenger også. :o Da jeg fikk Tassen så var han på en måte en "terapi hund" Og hadde det ikke vært for ham så vett jeg ikke hvor jeg hadde vært her i livet! Lykke til! Det virker som om du gleder deg masse og det er kjempebra! ;)

BC er jo også en helt fantastisk rase da.. ;)

Jeg vet det.. Det sier oppdretter åsså faktisk.. Nettopp fordi hun vet hvordan jeg har det,og hun har være langt nede selv.. Har jeg hund,så MÅ jeg ut.. Jeg kan gå timesvis i skogen med hunden,og bare tenke på meg og min lille prinsesse... ;)

Border Collier er kjempeflotte hunder,såfremt man behandler dem riktig ;)

Jeg gleder meg såååååååå mye ja :P Og håper virkelig det går rette veien nå ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer!! Det er flott at du skal ha den på for da!

BC er kjempe fine, en tid jeg hadde veldig lyst på selv, men tror det er papillon som er den rette for meg.

Håper alt går fint og at du får en liten en hjem snart.

Hva har du tenkt på som navn da? Har hun bokstav kull eller hva?

Lyst å hjelpe med navn, det er gøyt. :innocent:

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Det er flott at du skal ha den på for da!

BC er kjempe fine, en tid jeg hadde veldig lyst på selv, men tror det er papillon som er den rette for meg.

Håper alt går fint og at du får en liten en hjem snart.

Hva har du tenkt på som navn da? Har hun bokstav kull eller hva?

Lyst å hjelpe med navn, det er gøyt. :innocent:

Lykke til videre!

Tusen takk for det :ahappy:

Har tenkt litt på navn..Meen..ikke helt bestemt :D

Ingen krav til bokstav i navn,så kom gjerne med navnetips :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ventelister for å få hund på for? Bare lurer..

Nei, det vet jeg egentlig ikke..

Men sålenge di står på venteliste for å kjøpe hunden,så prioriterer hun jo det først..

Nesten ihvertfall..

Vet ikke så mye ennå,iogmed at hun ikke vet hvor mange det blir..

Når hun vet sånn ca hvor mange det blir så vet jeg også mer :D

Jeg vet bare hittil at tispene er parret,og at ihvertfall hun ene er drektig..

Og hun ringte meg for å fortelle at hun hadde mange bestillinger på BCèr..Så jeg måtte gi beskjed snarest mulig :ahappy: Så hun prioriterer meg ganske langt frem ihvertfall :D

Når hun har hatt tispen til vetrinær-undersøkelse,og vet sånn noenlunde HVOR mange det er..

DA måtte jeg ha bestemt meg :)

Men sånn generelt er det ikke mange som har ventelister på fòrverter tror jeg..

Er vel heller det at,jeg må bestemme meg for hvilken rase av schæfer,eller border jeg vil ha..For da vet hun jo om hun skal ha ut ei BC tispe eller schæfer tispe på fòr...

Dårlig forklart dette her,men.. :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er så vanskelig å finne på navn uten å rette seg etter noe men jeg kan jo prøve

Svart og Hvit Border Collie

Domino (kanskje litt guttette?)

Galatea som betyr melke hvit

Salene/Salena som betyr måne

Urania som betyr himmel

Nå tok jeg navn som har noe med fargen på henne da, Svart og hvit, men det ble vell mest hvitt her :innocent:

Shæfer

Adele/Adela som betyr nobel (husker ikke hva det var på norsk)

Alina

Flora/Floretta som betyr blomst

Fritzi som betyr peaceful ruler (aner ikke hva ruler er på norsk)

Iris som betyr Regnbue

Disse navnene var Tyske siden shæferen kommer i fra tyskland.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det kan ikke være en brist i en tå eller noe sånt da? Små sår har jeg også oppdaget at de blir fryktelig utilpass av, selv om de nærmest er mikroskopiske. Min hund ble tilnærmet invalid når hun hadde et bittelite gnagsår mellom to tær, ville ikke legge vekt på den foten i det hele tatt 🙈
    • Jeg forstår hva du mener, og jeg kan sette meg inn i situasjonen din. Om det hadde vært en hunderase som ikke var tallrik; der foreldredyr og linjer bakover utmerket seg, f.eks ved å ha god mentalitet og fantastiske brukshundsegenskaper ville jeg kanskje kunne ha firet noe på krava. Men om det er en tallrik rase (som schæfer, rottweiler, belgisk fårehund, golden eller labrador) ville det måtte en god del overtalelse til for at jeg hadde takket meg til en hund med potensielle leddsjukdommer eller mentale brister.  Hunder er levende vesener og vi er selvfølgelig ikke garantert at de holder seg friske. Og det kan jo hende at du uansett ender opp med en hund med både HD og svak mentalitet for det jeg vet. Men hvorfor ta sjansen? Om det så skjer, kan du i minste trøste deg med at du gjorde det du kunne for å få en frisk hund, og at bare har hatt uflaks. 
    • Det er en vanskelig balanse. Jeg er godt i gang med å analysere alt han gjør for å unngå skader og slikt. Går han rart, virker han mer sliten enn normalt. Spiser han som han burde? Hvis han begynner å røyte mer enn vanlig, er det tegn på stress og at han har ondt, eller er det på grunn av årstidsskifte? Mange krisetanker etter hvert, ja 😪 Enn så lenge tror jeg at jeg trykte på alarmknappen unødvendig.. Sikkert ikke siste gangen, i og med at han ikke er noe ungdom lengre.  Tusen takk svar, setter pris på at dere setter av tid til å hjelpe meg ❤️ 
    • Det er skummelt med godt voksne hunder. Hva er filleting og hva er viktig å legge merke til, liksom. God bedring, håper dette bare var en filleting!
    • Takk for svar, @simira❤️ er veldig nøye på å ta på ulldekken når vi har vært på trening/tur og han skal i bilen. han ligger mjukt og varmt inne buret. skal se på back on track dekken. Har jo lest og hørt mye bra om disse dekkene gjennom årene.  6 tenner er en del, men merker at han er mye mer oppesen etter operasjonen. Han virker mye mer fornøyd med livet   Den gode nyheten nå er at jeg *kan* ha vært en smuuule hysterisk. Etter tannoperasjonen nå i april ser jeg etter tegn til vondter på ham, jeg er kjemperedd for å overse ett eller annet. som jeg gjorde med tennene.. Jeg mistenker at det "kun" er våteksem som har oppstått innimellom tredepotene 😅 Kan hende et eller annet har vært kilt innimellom der, som jeg ikke har sett. Jeg syntes det gir mening i og med at vi har gått i mye vått terreng, og at jeg ikke har vært spesielt flink til å tørke ham. Pluss, han er allergiker og får fort sår og eksem av tilsynelatende ingenting. Har begynt behandling og håper det fort går over 😊 Har en bulldog med utypisk smerteterskel for kan ikke skjønne at det lille greiene kan gjøre *så* vondt. Blir om eieren: Dramaqueen!! Tusen takk for gode ønsker ❤️  Enn så lenge puster jeg letta ut. Men, vil fortsatt begynne med tilskudd til leddene. Noen forslag? Hva skal jeg se etter i et godt tilskudd, eller er det bortkasta pæng? 🤷‍♂️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...