Gå til innhold
Hundesonen.no

Jeg har en spennende tid i vente... ;)


BareLinn

Recommended Posts

Ble visst ingen lang ventetid på meg, da det nå viser seg at min bedre halvdel er allergisk mot husdyr :yes:;)

Jeg er bare VELDIG deprimert og aner ikke heelt hvordan jeg skal reagere :P:ahappy:

Valpeplanene er ihvertfall lagt på hylle !

Ifølge han selv...

Sånn som jeg har gleda meg :P:ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble visst ingen lang ventetid på meg, da det nå viser seg at min bedre halvdel er allergisk mot husdyr :yes:;)

Jeg er bare VELDIG deprimert og aner ikke heelt hvordan jeg skal reagere :P:ahappy:

Valpeplanene er ihvertfall lagt på hylle !

Ifølge han selv...

Sånn som jeg har gleda meg :P:ahappy:

Jaja, dette kan dere komme over. Det finnes jo mange hunder som er ganske så allergivennlige, om det er pelsen han reagerer på. Puddelvarianter (aktive, flotte hunder), schnausere, whaten terrier- osv. Godt dere testet han før valpen var i hus! Tenk litt på dette, det trenger ikke bety slutten for hundeplanene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaja, dette kan dere komme over. Det finnes jo mange hunder som er ganske så allergivennlige, om det er pelsen han reagerer på. Puddelvarianter (aktive, flotte hunder), schnausere, whaten terrier- osv. Godt dere testet han før valpen var i hus! Tenk litt på dette, det trenger ikke bety slutten for hundeplanene.

Jeg vet det finnes allergivennlige hunder !

Saken er vel heller det at jeg ikke LIKER disse allergivennlige rasene..

Puddel,Bichon Frisè osv... :closedeyes:

Men oppdretter og jeg hadde pratet såå mye nå,og om få mndr ville min lille BC prinsesse ha flyttet inn her :ahappy:

Men sånn blir det ikke...Og det er BC jeg virkelig VIL ha :ahappy:

Ja var godt å finne ut av det..Får bare se hvordan det går fremover med min lille pusekatt åsså..

Hun må antakeligvis omplasseres hun åsså,om han ikke blir bedre..

Og jeg som nettopp mistet den forrige pusen min :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Hvis man har bestemt seg for å ikke like de allergivennlige rasene vil man jo ikke gjøre det. Men om man setter seg litt inn i det, blir kjent med flere individer tar det ikke lange tiden før man skifter mening :ahappy:

Ønsker deg lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man har bestemt seg for å ikke like de allergivennlige rasene vil man jo ikke gjøre det. Men om man setter seg litt inn i det, blir kjent med flere individer tar det ikke lange tiden før man skifter mening :ahappy:

Ønsker deg lykke til!

Akkurat det jeg mener og. Og hvis man bare kan like en eller to raser (spesielt en rase med så enormt store individforskjeller som BC), og ikke kan vurdere andre, mer passende raser, så er det kanskje like greit å droppe hundeholdet ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke det jeg mente da.. At jeg IKKE liker andre raser..Men var liksom BC jeg har hatt,og virkelig satt meg inn i..Valpeplanene var klare,og jeg gledet meg såå fælt.. :ahappy:

Jeg kjenner en Bichon Frisè, og di er jo veldig søte ogsånn..Men passer ikke heelt til mine planer.. :ahappy:

Porugisisk vannhund er en mulighet,men jeg kjenner ingen som har en sånn..

Hilst på en engang...Og di er jo veldig fasinerende da :yes:

Men får bare svelge det sure eple nå,og la det gå tid..

Tar det fortsatt veldig tungt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig mange raser som passer til lydighet bruks, og litt agility for morro skyld som du selv sa du ville.. Portis, schnauzer og wheaten terrier er greie.. Pudler er supre (og de kan alltids klippes ned, dersom du ikke vil ha pelsstellet).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky
Ikke det jeg mente da.. At jeg IKKE liker andre raser..Men var liksom BC jeg har hatt,og virkelig satt meg inn i..Valpeplanene var klare,og jeg gledet meg såå fælt.. :P

Jeg kjenner en Bichon Frisè, og di er jo veldig søte ogsånn..Men passer ikke heelt til mine planer.. :P

Porugisisk vannhund er en mulighet,men jeg kjenner ingen som har en sånn..

Hilst på en engang...Og di er jo veldig fasinerende da ;)

Men får bare svelge det sure eple nå,og la det gå tid..

Tar det fortsatt veldig tungt :ahappy:

Bichon frise er veldig forskjellig fra puddel og portugisisk vannhund da. Jeg kjenner ikke portugisisk vannhund så godt, så den kan nok Maria her på sonen fortelle deg mest om. Puddelen kjenner jeg godt og det en helt super brukshund hvis du åpner øynene for det. Og er man ikke interessert i utstillingsklippen kan man jo bare klippe det ned til en litt mer "hendig" frisyre. En puddel kan se riktig sporty ut til og med :P

Det er veldig mange raser som passer til lydighet bruks, og litt agility for morro skyld som du selv sa du ville.. Portis, schnauzer og wheaten terrier er greie.. Pudler er supre (og de kan alltids klippes ned, dersom du ikke vil ha pelsstellet).

Veldig riktig som Aya sier. Og jeg vet at det er flere mellompuddler som har hevdet seg svært godt i lydighetsringen og agilityen. Storpuddlen er nok likedan, men kjenner ikke like mange som har hevdet seg høyt der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo nevne at jeg går konkurransekurs med en storpuddel, og han er kjempeflink. Riktignok noe ukonsentrert av og til, men dette skyldes nok at han er i puberteten. Han er allerede god i mange øvelser og har fin kontakt, så med en gang han får av seg "ungdomsnykkene" kommer han til å bli super. Fikk opp øynene litt etter å møtt han, storpuddel er en veldig fin og allsidig rase.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til og med en Bichon Frisè KUNNE vært med på det du har uttrykt at du ville gjøre med hunden din.

Jeg har ei blandingsberte og hun kan gjøre alt, utenom brukskonkurranser så å si... Og hun er ikke stor hun heller. Man MÅ ikke ha en BC for å drive på med hundesport. Det kan være kjempe morsomt å trene en hund til noe som akkurat DEN rasen vanligvis ikke blir brukt til! Jeg har blitt stoppet i skauen og spurt om jeg gikk spor med hunden min, og når jeg sa ja fikk jeg DEN "gledesmeldinga" om at han syntes det var så flott at flere gikk spor med hundene sine og ikke minst "sånne miniatyrer" ! Hehehe. :ahappy: Det var nå koselig. Han selv hadde en flott elghund ved sin side, som syntes det var stas å slikke frøkna mi imellom beina. :P

Jeg har ikke katt for samboeren min er så allergisk mot dem at han syns det blir ubehagelig. Jeg er veldig glad i katter og har alltid hatt katt under oppveksten. Jeg hadde gledet meg kjempe mye til å få katt når jeg flyttet for meg selv, men det gikk ikke. Han er allergisk mot hunden min og, men han betalte henne og han sover i samme seng som henne! Har han en ille allergi-dag så spiser han allergimedisinen sin, men faktisk så har han erfart at han trenger den mindre og mindre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg tror du hadde blitt minst like glad i en puddel enn en BC, Puddel er en nydelig rase, og gud så stilige dem er!

Var en mellompuddel på blodspor kurset sist gang, og han visste virkelig hva han skulle når det gjaldt spor. Lydig og vakker hund er han :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

En miniatyr kan absolutt konkurrere i bruks og andre hundesporter. Men så er det vel og merke store forskjeller også på miniatyrene. Jeg har ikke erfaring med bichon frise i bruks og lydighet, men jeg vet at flere miniatyrer gjør det meget bra innen de fleste grenene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jo en Bichon Frisé hann på snart 7 år, han er super god i agility enda vi fikk han da han var 2år gammel og ikke kunne en verdens ting, de lærer fort og løper egentlig ganske fort også. Han er egentlig ganske lydig hvis man tenker over at han var to år og ikke kunne noen ting. Rasene er lettlært og er god i agility. Hadde jeg vært deg ville jeg vurdert rasen. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...