Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva har du gjort med hunden din i dag?


Huldra

Recommended Posts

  • Svar 53
  • Created
  • Siste svar
Er rett og slett nysgjerrig på hva folk her inne fyller hundedagene sine med!

Spytt ut! :icon_fun:

I dag? Ingenting. Ikke har jeg luftet henne heller (men sambo luftet for et par timer siden). Har en hund som hater regnvær, og siden jeg er syk av influensa, passer det oss begge å bare ligge på sofaen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i dag har jeg dratt en regnhater ut av døra for å trene lydighet:P han gikk bra fri ved fot med stå og alt det der men når det kom til sitt å bli og jeg gikk for å kalle han inn da var det nok hehe:P Da løp han rundt å kjefta på meg litt før jeg sa vi kunne dra hjem å da fløy han opp til døra og siden har han sovet:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag:

Var ute en bitteliten tur før frokost med begge hundene. jogga en tur med Fenris i 12 tida, ca 5 km. ellers har jeg gått frem og tilbake mellom skole-bøkene og vannkokeren hele dagen. mens vannet har kokt har jeg trent litt med Fenris, så nå har han blitt ganske flink til å tilby å gjemme nesa si med labben... Resten av dagen blir rolig frem til i kveld, da skal vi enten på hundeklubben en tur, eller vi tar en joggetur til (eller begge deler om jeg er riktig flink til å lese nå fremmover)... Også får de selvsagt myye kos innimellom.

En vanlig dag for hundene våre er; hjemme alene 0-6 timer,alt etter når vi har forelesninger. De får minst en lang tur pr dag, enten joggetur langs veien eller løpe løs i skogen (vi har et stooort inngjerda privat område de løper løs på). Lang tur er minimum 6-7 km, oftest lenger. ellers får de et varierende antall små-turer(5-15 minutter) pr dag.. Kurs/treninger 1-3 ganger pr uke. Prøver å få til minimum ei økt pr dag der vi trener på småting, triks, grunnferdigheter ect. Masse kos og oppmerksomhet gjennom dagen blir det også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke har vært i hundegården/uthuset i dag, Lyra har vært med på jobb og så vært med på bilverkstedet for å skifte over til sommerdekk på bakhjulene (de satt fast). Lyra og jeg gikk en 1/2t tur i øsepøse regnvær hvor vi trente litt på lineføring, ligg og sitt imens bilen ble nyskodd, Loke stakkar har kennelhoste og er ikke særlig glad i regnevær så han har nok stort sett liggi inne i uthuset i dag og vil nok tilbringe resten av dagen med å snorke på sofaen. Det blir det i dag vil jeg tro... :) En ekstremt rolig dag, men med en som er syk å har man liksom ikke samvittighet til å styre for mye med den andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag har jeg egentlig gjort uvanlig lite med Mikey. Samboer'n hadde alt gått en tur med han da jeg kom hjem fra jobb, så så langt har jeg bare hatt litt trening med han inne. (Søk etter godbiter, dorullsøk og litt små trening på standard ting...) Om en time eller to skal vi ut og ha litt mer trening og selvsagt en god kveldstur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har hatt en svært rolig dag, etter ei helg med grunnferdighetskurs, langturer, joggetur og turer i stallen. Så i dag har vi bare gått en morgentur, vært i stallen og gått tur der + at hun har vært med og vasket soverom (denne jenta går ikke glipp av noen ting), og vi har trent litt utgangsstilling og litt andre småøvelser (hjemmelekse til kurset på onsdag:P ). Nå ligger hun rett ned og sover. Etterpå får vi vel trene litt til + gå kveldstur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg stod opp gikk vi en liten tur. Vi driver og lærer inn klikkeren om dagen, så når vi var ute sjekket jeg om han reagerte på den. Nå reagerer han inne og ute, så siste testen blir med en del forstyrrelser. Når det også fungerer, da skal jeg si meg fornøyd og begynne ordentlig med klikker i treningen :)

Nå har vi nettopp trosset værgudene og gått en times tur i skogen, hvor jeg la inn litt trening (fri ved foten og utgangsstilling) underveis, så nå er det en våt hund som har sovnet her. Resten av dagen blir nok avslapning for oss begge, og vi avslutter med en kveldstur litt senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle egentlig på lydighetstrening, men siden den begynte for et kvarter siden, jeg bruker en halvtime på å komme meg dit og det regner ute, så blir det nok bare en rusletur uten noe trening i dag, kanskje ned til sjøen så hun får bade litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har trent bittelitt på fløytesignal for sitten, og ellers ikke så mye. Slapper av etter en lang helg med mange timer i marka på jaktkurset. Har prøvd å trent litt på ligg med Decoy men det ser dårlig ut gitt. Har og trent litt på bli men ikke så fryktelig mye. Har egentlig bare hatt små økter iløpet av hele dagen. Tror jeg skal ta de med den til kvigebeitet (de står ikke der enda) og slippe dem litt. Tror begge har gått av å få langet ut litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgentur klokka sju. Tur ned til vannet nå. En times rusletur i øsepøse regnevær. Gidder ikke trene så mye med denne mensprimadonnaen her. Hun vil helst ligge i sofaen og syns synd på seg selv hele dagen! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er syk så det har ikke blitt mye aktivitet på hundene i dag. De har fått løpe litt rundt i hagen, eller det vil si: Chili løper rundt med pinne eller ball, mens Vesla står under taket på verandaen og kjefter på oss fordi vi er så teite som er ute i regnværet. Ellers har jeg hatt en liten lydighetsøkt med begge hundene på stuegulvet i dag. Den ene fikk stå bundet mens jeg trente den andre, og det var ikke populært. Skal egentlig på kurs med Vesla i dag, men det orker jeg ikke. Vesla hater regn så hun er nok likeglad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars Knott har hatt en kjedelig dag (og jeg har svart samvittighet); hun har vært med Vegard på jobb, og ligget i bilen siden tiiidlig i dag morges.. Selvsagt med lufting, men ikke turer.. Hun skulle få leke litt med en annen BCvalp før han drar hjem i kveld, men det ble en laang bildag for knotteliten.. Stakkars:( *dåårlig samvittighet ja*. I morgen blir en like kjedelig dag, men sånn må det bare bli disse to dagene- jeg har innspurten på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig treningsfri i dag, siden vi har holdt på mange timer hver dag hele helgen. Men vi har vært på strantur med Kokos sin kullsøster Chilli, Kokos og Blondie. Trente fri ved fot med Blondie, og 'Nå-skal-du-slutte-å-knalle'-trening med Kokos, samt jakt fri-ved-fot.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble joggetur med innlagt ødelegging av mitt kne som følge av fall (okei, ikke ødelegging da... men vondt er det å gå/løpe, akkurat sånn som det var for et års tid siden), kjekt dagen før jeg har avgjørende løpetest i gymmen.... Også trente vi en del på ligg og bli mens jeg løp rundt og rundt, sitt under marsj og å rulle rundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...