Gå til innhold
Hundesonen.no

Å fri å bevare meg vel.......

Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia
Skrevet

Eurovisjons festival!

Ååå for en lidelse *ler*

Og man lider seg frivillig gjennom det HVET ÅR.

Vel, Per Sundnes er en teit mann som skravler altfor mye, så han forlot vi FØR showet startet - siktet oss inn på SVT1 - og nøt bærtende svensker istedet, det kom en og annen kommentar ala gode gamle Jostein Pedersen der.... underholdene. Jeg var forøvrig glad jeg hadde hørt Serbia's bidrag FØR i kveld, for når den gikk lå jeg å vrei meg i krampelatter på sofaen sånn at jeg nesten fikk oksygenmangel .......

Favoritter?

Tja......... Ungarn, Tyskland og Serbia var faktisk mine favoritter i år. Flotte sanger, og så tenkte jeg at om ingen av dem vinner så håper jeg Ukraina vinner..........

Serbia vant - glad for det, selv om den svenske kommentatoren mente det var en lesbisk kampsang..... FIN var den..

Skrevet

Akkurat det året jeg ikke ser på så er det en fin sang som vinner.. Typisk!

Men jeg er glad for at norges kandidat ikke kom med! Takler forsatt ikke henne etter at hun var med i hotell cæsar for tja? 5 år siden.. :rolleyes:

Skrevet

Ble Ringenes Herre på meg i går kveld!! Får jo helt dilla hver gang jeg ser en av filmene, så er fare for en parade for meg; to tårn i kveld og atter en konge til mandag....!

Skrevet
Eurovisjons festival!

Ååå for en lidelse *ler*

Og man lider seg frivillig gjennom det HVET ÅR.

Vel, Per Sundnes er en teit mann som skravler altfor mye, så han forlot vi FØR showet startet - siktet oss inn på SVT1 - og nøt bærtende svensker istedet, det kom en og annen kommentar ala gode gamle Jostein Pedersen der.... underholdene. Jeg var forøvrig glad jeg hadde hørt Serbia's bidrag FØR i kveld, for når den gikk lå jeg å vrei meg i krampelatter på sofaen sånn at jeg nesten fikk oksygenmangel .......

Favoritter?

Tja......... Ungarn, Tyskland og Serbia var faktisk mine favoritter i år. Flotte sanger, og så tenkte jeg at om ingen av dem vinner så håper jeg Ukraina vinner..........

Serbia vant - glad for det, selv om den svenske kommentatoren mente det var en lesbisk kampsang..... FIN var den..

Jeg fikk med meg sånn halvveis MGP i går - og ble mest irritert over denne Per Sundnes som kommenterte jeg :): En enerverende, monoton og ekkel stemme som skar gjennom når han snakket - ikke en sånn lun Josten-Pedersen-utgave akkurat (og Jostein var jo infam overfor deltakerne, Per Sundnes hørtes ut som om han bare skulle være snill og overbærende med dem alle sammen, uansett hvordan de sang eller var spjåket ut).

Jeg holdt en knapp på Ungarns sang jeg - den likte jeg veldig godt, men vinneren var jo ikke så verst den heller... Jeg ante ikke hva den dreide seg om før jeg hørte på radioen noen som mumlet om lesbisk kampsang eller noe sånt.. hahahaha!

Men hvordan i all verden kunn Norge gi 12 poeng til SVERIGE ???? Hallo ??? Det må da ha vært en av de mest anonyme, intetsigende og platte europop-wannebee-sanger som Sverige noen sinne har levert ? :)

Skrevet

Ser på det nå jeg..ikke vedlig imponerende...eneste grunnen til at det står på er mangel på alternative tvkanaler, men på et eller annet psykt plan er det underholdene når du egentlig skulle gjort rent huset. :)

Skrevet
Noen som egentlig har lagt merke til hvordan østeuroperne har tatt over MGP.?

Men det er jo de som stemmer fram sine egne land..

Ikke visste jeg at finland var østeuropeisk...

Guest Belgerpia
Skrevet
Noen som egentlig har lagt merke til hvordan østeuroperne har tatt over MGP.?

Men det er jo de som stemmer fram sine egne land..

Eh??? Og Norge gjør ikke det??

Hvem fikk 12 fra Norge og Danmark?? Og muligens også en tolver eller tier fra Island, og 8 var det vel fra Finland??

Ehhh... jo, det var visst Sverige det eller?

Nei, snakk om å kaste stein i glasshus altså - øst-europa får ikke stemme på sine naboer DET er moralsk forkastelig. Men at vi nordboere oppfører oss på samme måte er ikke det.......... (hva er feil med det bildet liksom)

Nå fikk både Ukraina og Serbia hauger og lass med poeng også fra VEST-europeiske land, det var UTEN TVIL den beste sangen som vant (vel, Tyskland og Ungarn kunne godt vunnet også).

Skrevet

Dessuten så må jeg si det at jeg faktisk syns at mange av de østeuropeiske landene hadde mye bedre sanger enn de vestlige!

Den engelske f.eks var grusom! Den norske var lite god, Danmark var rar og som Siri sier; den svenske var intetsigende! Island likte jeg faktisk, men det var jo ingen typisk GP låt!

Skrevet

Melodi Grandprix er ikke morsomt lenger. Nå er det ikke sangen som teller lenger, nå er det heller landene som er nære hverandre som stemmes på. Er ikke rart de nordiske landene ikke kommer langt.. Det er dessuten alt for mange land som er med, så programmet blir langt og kjedelig..

Så litt i går, og det eneste morsomme var den nye kommntatorens sarkastiske kommentarer :)

Skrevet

MGP er ikke hva det en gang var.

Og de sier jo selv at øst-europa tar over (dette er ikke bare noe som også kommer fra en på sonen), fordi man stemmer på naboland og ikke låt (sier ikke alle, men mange). Det samme gjør jo Norge, sverige om hverandre stadig vekk også. Og det er synd det skal bli sånn.

Det er låta vi skal stemme på, ikke landet.

EDIT: og den nye kommentatoren gjør ikke akkurat MGP noe bedre... Bedre med han Jostein (var det ikke det han het?), han hadde en mer behagelig stemme som ikke var irriterendes, og snakket ikke i ett sett bare for å kommentere noe...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Har hatt tispe med løpetid før, men dette er en ny opplevelse. Frøkna er 2 år, og har sin 4. løpetid nå. Og det er en helt annen opplevelse enn hennes tidligere løpetider, og andre tisper i heimen. De to andre løpetidene hennes har vært rolige, hun har vært nedstemt, men ellers ikke noe spesielt. Vi er på dag 9-10, og den litt triste hunden som har hengt med hodet i et par uker, har plutselig et stort,litt manisk glis, hun jukker på beina våre, og også på ryggen min da jeg skulle fyre i ovnen før i dag. Hun piper og synger,sutrer og er som en klistremerke på oss både dag og natt. Jeg antar vi er inne i stådagene. På tur tisser hun hele tiden,mens hun løfter beinet høyt, og tisser gjerne på gjerder og annet som stikker ut.(Hun får ikke lov til det) Vi har ei annen tispe i huset uten løpetid, men hun oppførte seg aldri slik da hun hadde løpetid, ikke en annen tispe vi hadde heller, så dette er jo en interessant opplevelse! Den andre tispa vår er nesten 10 år eldre, og ser ut som om hun tenker sitt om småen som er heelt smårar om dagen🤭 Jeg ser for meg at min lille neppe er den eneste som blir litt spesiell på denne tiden,hører gjerne om flere!
    • Det høres utrolig slitsomt ut, og dere har prøvd det meste jeg ville anbefalt. Både cocker spaniel og puddel er jo raser som kan ha en del lyd, og ved å kombinere dem med litt ulike forutsetnigner så kan det rett og slett være genetikk, og dermed veldig lite å gjøre noe med.  Jeg går ut fra at han også er sjekket hos veterinær og at stoff- og hormonnivåer er noenlunde normale? Antar dere også har prøvd Adaptil og lignende? Er det like ille om det f.eks. står på radio i bakgrunnen? Har dere prøvd å enten redusere mengden aktivitet betraktelig over en periode, eller å endre balansen mellom mental og fysisk aktivitet annerledes? Det er ikke alltid at mer aktivisering er løsningen, for noen er det også mindre. Er han kastrert? Det er ikke noe som anebfales som en første løsning, men for meg høres det ut som dere har prøvd det meste annet av profesjonell hjelp. Hvis han ellers er trygg og velfungerende ift. sosiale situasjoner med folk og andre hunder, så ville jeg forsøkt evt. kjemisk først for å se hvordan det går.  
    • Hei. Jeg har en cockapoo gutt på 5 år som har noen «problemer» som vi sliter med. Helt siden var liten har han hatt et skikkelig stort varsler innstinkt som har blitt værre med årene. Han varsler på hver minste ting som skjer utenfor huset (av og til inne), og sliter veldig med å roe seg ned igjen. Han varsler på naboer som smeller med bildører, folk utenfor i gata som snakker, hunder som bjeffer, tuting, folk som går forbi vindu, katter i hagen, lillebror som løper inne, om vi bruker høy stemme osv osv. Det siste året har han også av og til begynt å varsle at vi åpner ytterdøra, eller at vi bare sier så lite som «hei» i en telefonsamtale fordi han tror det kommer noen. Ringeklokka og banking på vindu/dør er også veldig vanskelig, og han stopper ikke å bjeffe før han får se hvem som kommer og får hilse. Hvis vi stenger han inne på et annet rom bjeffer han enda mer og slutter ikke. Det er værst på kvelden, ofte etter vi har gått lang tur. Han klarer ikke roe seg, og ligger ofte i flere timer å bare knurrer og bjeffer på ting vi ikke hører eller ser. Dette har også gjort han har har en forferdelig av-knapp fordi han alltid ligger på vakt. Selv etter flere år med konstruktiv rotrening hver dag, skal det mye til for at han går å legger seg av seg selv på kvelden. Vi har prøvd ekstremt mange måter å trene dette vekk, uten at noe har hatt noe innvirkning. Vi har snakket med veldig mange hundetrenere, hatt besøk av adferdskonsulent og prøvd stressreduserende tilskudd i maten. Vi har prøvd alt fra desenstering på lyder, ignorering, sladretrening, klikkertrening, sende han på plassen sin, sende han på et annet rom til han roer seg ned, vært streng, søksaktiviteter for å distrahere han og ros og kos når han roer seg. Det begynner virkelig å bli et problem, da det er stressende for oss, men ikke minst for hunden.    Han syns også det er vanskelig å roe seg når vi får besøk. Vi vet at dette ikke grunner i redsel fordi han vil rett opp på fanget til besøket og ha kos, men vi merker også at han stresser mye mer. Det er absolutt ikke noe vondt i han, og han ELSKER andre mennesker (vil helst hilse på alle), men vi merker at varsler innstinktet tar overhånd i hverdagen og gjør det vanskelig for han. Det skal også sies at han er verdens beste hund å ha med på tur og bjeffer aldri da, men med en gang han kommer inn inntar han rollen som vokter uansett om vi er i vårt eget hus eller et annet.    Sånn at det er sagt så vet vi også at problemene ikke skyldes for lite aktivisering da vi driver med hundesport og har en veldig aktiv livsstil sammen.    Vi er ganske rådville nå og begynner å bli rimelig lei av at vi sjelden får mer enn 10-30 min stillhet av gangen. Sliter også på oss mentalt da vi prøver så veldig hardt uten at vi får noe resultat. Heller ikke gøy å få besøk eller kommentarer om at vi ikke har trent hunden vår, når det er det jeg bruker største delen av tiden min på. Veldig usikker hva problemene bunner i, men virker som han har hatt et høyt stressnivå hele livet.    Noen som har erfaring med dette og har tips for å gjøre hverdagen litt enklere?
    • Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...