Gå til innhold
Hundesonen.no

Å fri å bevare meg vel.......


Guest Belgerpia

Recommended Posts

Guest Belgerpia

Eurovisjons festival!

Ååå for en lidelse *ler*

Og man lider seg frivillig gjennom det HVET ÅR.

Vel, Per Sundnes er en teit mann som skravler altfor mye, så han forlot vi FØR showet startet - siktet oss inn på SVT1 - og nøt bærtende svensker istedet, det kom en og annen kommentar ala gode gamle Jostein Pedersen der.... underholdene. Jeg var forøvrig glad jeg hadde hørt Serbia's bidrag FØR i kveld, for når den gikk lå jeg å vrei meg i krampelatter på sofaen sånn at jeg nesten fikk oksygenmangel .......

Favoritter?

Tja......... Ungarn, Tyskland og Serbia var faktisk mine favoritter i år. Flotte sanger, og så tenkte jeg at om ingen av dem vinner så håper jeg Ukraina vinner..........

Serbia vant - glad for det, selv om den svenske kommentatoren mente det var en lesbisk kampsang..... FIN var den..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat det året jeg ikke ser på så er det en fin sang som vinner.. Typisk!

Men jeg er glad for at norges kandidat ikke kom med! Takler forsatt ikke henne etter at hun var med i hotell cæsar for tja? 5 år siden.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eurovisjons festival!

Ååå for en lidelse *ler*

Og man lider seg frivillig gjennom det HVET ÅR.

Vel, Per Sundnes er en teit mann som skravler altfor mye, så han forlot vi FØR showet startet - siktet oss inn på SVT1 - og nøt bærtende svensker istedet, det kom en og annen kommentar ala gode gamle Jostein Pedersen der.... underholdene. Jeg var forøvrig glad jeg hadde hørt Serbia's bidrag FØR i kveld, for når den gikk lå jeg å vrei meg i krampelatter på sofaen sånn at jeg nesten fikk oksygenmangel .......

Favoritter?

Tja......... Ungarn, Tyskland og Serbia var faktisk mine favoritter i år. Flotte sanger, og så tenkte jeg at om ingen av dem vinner så håper jeg Ukraina vinner..........

Serbia vant - glad for det, selv om den svenske kommentatoren mente det var en lesbisk kampsang..... FIN var den..

Jeg fikk med meg sånn halvveis MGP i går - og ble mest irritert over denne Per Sundnes som kommenterte jeg :): En enerverende, monoton og ekkel stemme som skar gjennom når han snakket - ikke en sånn lun Josten-Pedersen-utgave akkurat (og Jostein var jo infam overfor deltakerne, Per Sundnes hørtes ut som om han bare skulle være snill og overbærende med dem alle sammen, uansett hvordan de sang eller var spjåket ut).

Jeg holdt en knapp på Ungarns sang jeg - den likte jeg veldig godt, men vinneren var jo ikke så verst den heller... Jeg ante ikke hva den dreide seg om før jeg hørte på radioen noen som mumlet om lesbisk kampsang eller noe sånt.. hahahaha!

Men hvordan i all verden kunn Norge gi 12 poeng til SVERIGE ???? Hallo ??? Det må da ha vært en av de mest anonyme, intetsigende og platte europop-wannebee-sanger som Sverige noen sinne har levert ? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser på det nå jeg..ikke vedlig imponerende...eneste grunnen til at det står på er mangel på alternative tvkanaler, men på et eller annet psykt plan er det underholdene når du egentlig skulle gjort rent huset. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Noen som egentlig har lagt merke til hvordan østeuroperne har tatt over MGP.?

Men det er jo de som stemmer fram sine egne land..

Eh??? Og Norge gjør ikke det??

Hvem fikk 12 fra Norge og Danmark?? Og muligens også en tolver eller tier fra Island, og 8 var det vel fra Finland??

Ehhh... jo, det var visst Sverige det eller?

Nei, snakk om å kaste stein i glasshus altså - øst-europa får ikke stemme på sine naboer DET er moralsk forkastelig. Men at vi nordboere oppfører oss på samme måte er ikke det.......... (hva er feil med det bildet liksom)

Nå fikk både Ukraina og Serbia hauger og lass med poeng også fra VEST-europeiske land, det var UTEN TVIL den beste sangen som vant (vel, Tyskland og Ungarn kunne godt vunnet også).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dessuten så må jeg si det at jeg faktisk syns at mange av de østeuropeiske landene hadde mye bedre sanger enn de vestlige!

Den engelske f.eks var grusom! Den norske var lite god, Danmark var rar og som Siri sier; den svenske var intetsigende! Island likte jeg faktisk, men det var jo ingen typisk GP låt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melodi Grandprix er ikke morsomt lenger. Nå er det ikke sangen som teller lenger, nå er det heller landene som er nære hverandre som stemmes på. Er ikke rart de nordiske landene ikke kommer langt.. Det er dessuten alt for mange land som er med, så programmet blir langt og kjedelig..

Så litt i går, og det eneste morsomme var den nye kommntatorens sarkastiske kommentarer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MGP er ikke hva det en gang var.

Og de sier jo selv at øst-europa tar over (dette er ikke bare noe som også kommer fra en på sonen), fordi man stemmer på naboland og ikke låt (sier ikke alle, men mange). Det samme gjør jo Norge, sverige om hverandre stadig vekk også. Og det er synd det skal bli sånn.

Det er låta vi skal stemme på, ikke landet.

EDIT: og den nye kommentatoren gjør ikke akkurat MGP noe bedre... Bedre med han Jostein (var det ikke det han het?), han hadde en mer behagelig stemme som ikke var irriterendes, og snakket ikke i ett sett bare for å kommentere noe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Vi har måttet deale med en hel del mageproblemer oppigjennom. Er vel ca. en måned siden siste episode med diaré og litt nedsatt allmenntilstand, og løsningen ble Hills tørrfôr (og kun det; ingen godbiter eller annen mat) i tre uker, samt probiotika og kulltabletter. Kanskje det kan være lurt å ha et slikt "regime" i en periode med veiledning fra vet?
    • Her anbefalte også veterinæren Hill's i/d, helst boksmat men den er så dyr så jeg gikk for tørrfor. Min ble fin i magen etter to dager på i/d, i tillegg til Zoolac og Canikur. Går du for tørrfor er det viktig å bløte det opp først.
    • Høres ut som dere har det meste på stell! Kjør på tenker jeg 😁
    • Hill’s ID boksemat har vært redningen de gangene jeg har hatt erfaring med skikkelig mage-/tarminfeksjon hos hund, ikke vet jeg hvorfor denne maten er så effektiv sammenlignet med vanlig skånekost, men det er det. Burde brukes etpar dager lenger enn man tror er nødvendig, og gjerne også DiaTab eller medisinsk kull som tilskudd.
    • Vil gjerne høre deres erfaringer om hund og diare, om hvor langvarig en mage-/tarminfeksjon kan være:  Tispen min er snart 9 år gammel. For halvannen uke siden fikk hun løs mage/diare. Etter noen dager ga jeg henne probiotika, uten at det så ut til å hjelpe.  Tok kontakt med veterinærklinikken, der klinikksekretæren mente at det ikke var noen grunn til konsultasjon så lenge hun var pigg og hadde matlyst. Hun foreslo å bruke Webiotic.  Tispen fikk Webiotic i tre dager, og avføringen ble normal. Nå, tre dager etter avsluttet kur, har diareproblemet kommet tilbake (oppe to ganger i natt...). Jeg har gitt henne probiotika. Det er nå helg, og problemet er jo ikke akkurat akutt. Men har tenkt å ta kontakt med veterinæren igjen på mandag.  Jeg vet jo ikke om klinikken vil mene om tispen "kvalifiserer" til konsultasjon, siden dette ikke ser ut til å gi seg. Bør jeg insistere? I bakhodet lurer jo tanken på tarmkreft. Men altså, hunden virker pigg og spiser. Hadde blod i avføringen tidlig i sykdomsperioden, men ikke nå.  Noen som har noen erfaringer å komme med?  
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...