Gå til innhold
Hundesonen.no

River Nova Beware of Blazing Taika (Tolleren Tekla)


Helene

Recommended Posts

  • Svar 90
  • Created
  • Siste svar

Hihi, takk så mye. :P Hun er veldig søt når hun er rolig, ikke fullt så herlig når hun leker piraya kobinert med tiger :P

Peers: Vi må treffes snart igjen. Jeg trenger min dose med ung springer. :wacko:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Da har Tekla vært i heimen i 2mnd, og fyller 4mnd i morgen.

Det har vært utrolig lærerikt og gøy å ha henne, og hun har virkelig vært til glede de siste to ukene, hvor ting ikke har vært helt bra her hjemme. hug.gif

Tekla har blitt veldig flink til å si ifra når hun må ut, så hun er tilnærmet husrein nå. Tannfellingen har såvidt begynt, og jeg må innrømme jeg gleder meg til å bli kvitt de skarpe tennene, selvom hun har blitt mye flinkere til å kontrollere hvor hardt hun biter. :P

Nå trener vi fram mot utstillingsdebuten vår, på Tollarspecialen i Sverige 12. august. :P

Img_4976.jpg

Begynner å bli flinkere til å stå pent

Img_5145.jpg

...men er fortsatt full av liv

Img_4842.jpg

Tekla blir drept av broren Bajas og søstra Bluey :icon_confused:

Img_4352.jpg

Img_4247.jpg

wohoo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun er så herlig :icon_confused: Moro å treffe dere på Mosseutstillingen, selv om det ble et kort møte! Tror Orry forelsket seg litt i det langbente, fluffyhodede og sjarmerende dyret han traff :P Gleder meg til å høre resultatet fra Specialen, supert om du holder meg oppdatert! Og jeg ønsker dere selvfølgelig LYKKE TIL :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, takk takk :icon_confused:

Ørene ja - tror de kan trenge en napping nå. lol.gif

Skal holde deg oppdatert, Anette. Ønsker du oppdatering før resten av folket, kan du sende en PM med nr ditt så skal du få det med en gang vi er ute av ringen wink.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Hihi, har tenkt på det lenge at jeg burde få inn noen nye bilder, men glemmer det igjen da vettu :P

Her kommer noen bilder tatt av MartineH for noen uker siden:

IMG_4369.jpg

Tekla studerer sitt nye idol Kokos

IMG_4374.jpg

Ikke lett å holde følge

IMG_4471.jpg

Pene jenta

IMG_4487.jpg

To fine jenter

IMG_4491.jpg

Kokos sine ører er kjempekule altså!

IMG_4559.jpg

Deler fint :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så de bildene i bloggen din for noen dager siden, men glemte å kommentere. Det er jo supergøy at hun allerede bader, Kokos må vel ha mye av æren for det. Jeg tror vi må være litt mer sammen hunder som bader.. =)

Er nok Iola som har æren for det, gitt ;) Det var så langgrunt der vi var med Martine og Kokos at de ikke fikk svømt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke mye som er skjønnere en tollervalper ;) . Nydelig hund du har. Så hadde den så skjønn snute ;) .(Er ikke så glad i rosa snuter ;))

Hehe, nei det er vel en vanesak det der. Var fast bestemt på at jeg ville ha en med mørk, men nå synes jeg de lyse også er veldig fine ;) Snuten hennes var mørkere før, men har lysnet de siste ukene (slik som på bildene) men det er typisk når det går mot høsten og vinteren.

Takk så mye for kompliment, veldig koselig å høre at ikke bare jeg synes hun er fin ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer noen bilder fra grunnferdighetskurset vi går på, tatt 12.09-07

IMG_5800.jpg

Man blir gira av å se mamma springe :P

IMG_5814.jpg

Lek på vei tilbake etter innkalling

IMG_5885.jpg

Musematte-target

Og noen bilder fra vi var ute og lekte i hagen i går, 15.09-07

IMG_5956.jpg

IMG_5982.jpg

God stil :P

IMG_5983.jpg

Kupert toller

IMG_6039.jpg

Pene jenta.

Flere bilder i bloggen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...