Gå til innhold
Hundesonen.no

17.mai

Marthe

Recommended Posts

Skrevet

Hva gjør dere 17. mai? Vet at det er mange forskjellige tradisjoner rundt om i landet, men hvordan feirer dere denne dagen? :)

• Svar 56
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

I år: Sover ut etter fyll natten lang. Drar kanskje til byen og går i tog. Hvis min tilstand er god nok så drar jeg på hytten utpå dagen.

(Er ikke slik hvert år, men det er hardt å være russ)

Skrevet

Her går alle i tog, og så blir det feiret på skolen etterpå med masse god mat og is, og så noe program på scena :rolleyes:

og det å gå i tog, er ikke lett her på bygda, så vet ikke om jeg tør å ta kjangsen på å bli med i år som jeg har bunadssko...vil ikke sette meg fast i ei myr eller noe :)

Skrevet

Går en lang tur med hunden om morgenen. Tar bussen ned til byen, og går i tog.

Etter på drar vi (mange i familien) på et hotell ned i byen her, spiser og koser oss. Drar hjem, og tar med hunden ned til skolen etter hvert, kjøper lodd og spiser is og drikker brus. Er er veldig mange småbarn i familien, så jeg hjelper til en del med dem, og det tror jeg de synes er stas :)

Skrevet

blir nok ingen feiring! hehe! er glad så lenge jeg slipper å tenke på det.. så blir nok å såve lenge etter fyllenatt og slappe av! :)

Skrevet

17 mai blir som alle andre mai-dager, sitte hjemme å lese til eksamen og gå en lang tur i skogen med hundene... SOM jeg gleder meg til å bli ferdig med studier! Før, når jeg ikke var i eksamenskoma i mai, pleide jeg å ta med hunden i toget, enten sammen med skolen eller hundeklubben.

Skrevet
I år: Sover ut etter fyll natten lang.

(Er ikke slik hvert år, men det er hardt å være russ)

Samme her, jeg skal SOVE!!

Skrevet

Går i tog med korpset, bare 3 tog i år (inkl morgenparade..) Er tamburmajor i år da, så slipper og spille :) Deretter ser jeg på borgetoget med venninner :)

Skrevet

16.mai blir det festing, men skal prøve å komme meg tidlig opp 17.mai, da skal jeg på en skogtur også skal bikkjene være alene hjemme, drar da til byen å ser på både toget og russetoget tenker jeg. Pleier også å dra til bestemor, om jeg gjør det i år er jeg litt usikker på.

Guest Vicky
Skrevet

Denne gangen skal jeg komme meg opp tidlig. I år skal jeg på byen med en venninne og se på noen russe-venner gå i toget. :)

Skrevet

Denne 17.mai'en skal jeg kjøre fra Kr. Sand til Asker, med en tur innom Skien for å hente en hundegård hos en Springeroppdretter:p Da jeg var liten var det tradisjon med tog og så grilling og sånt med venner utpå dagen.. I fjor var jeg russ og helt ødelagt:p

Skrevet

På 17. Mai så skal jeg gå i tog! :icon_fun: Etter toget så skal jeg spise snop og kose meg i byen med venninner! Må vel ha på meg bunad. (reklamere for mamma's bunadbutikk!) Så jeg blir nok ikke så lenge i byn nei! Bunad klør! Så skal jeg hjem og spise smørbrød med mamma og pappa! Etter det reiser hele gjengen til landet hvor vi er med på feiring på en skole. Etter det skal vi bare være på landet og kose oss! Masse turer og trening med Abby. :)

Skrevet

Sitte med hjemlengsel og få slemme meldinger fra mamma om hvilke kaker de har der <_< Blir ikke gjort stort. Tore skal jobbe fra kl 7 til klokken 19 den dagen, og jeg kommer meg ikke noe sted. Men kanskje like greit det, skal på grillfest den 16 og det pleier å gå hardt for seg (selv om jeg ikke er russ i år :))

Har egentlig ikke hatt noen tradisjoner siden jeg gikk andre året på vgs og ikke fikk dratt hjem til mamma de dagene. Får se om jeg ikke finner på noe med hundene, og så håper jeg svigers har noe godt til middag.

Skrevet

I år skal jeg gå i tog med en 7.klasse. Etter det er det grillfest, men tror jeg skal ta det litt rolig da jeg skal i bursdagsfest 18. :)

Skrevet

Jeg skal først sove,deretter ned i hvitsten å se på toget med hundene til veninna mi (Puma-korthåret vorsther og Jagger-Trekkhundmix,og ja,de brukes til trekk :) )

Ullis tar puma og jeg tar jagger og sofie(bestemor og bestefars kongepuddel) å som jeg gleder meg.

Og på kvelden drar vi på emmerstad og fester ! :)

Skrevet

Hmm.. Tja, si det. Første året jeg ikke skal gå i tog så det blir uvant!

Regner med at jeg skal være med venner :)

Skrevet

Hmmmm.... jeg trekker i fjellrävenbuksa, pakker sekken og drar til skogs med Babs for å trene spor og felt tenker jeg :). Har ingen tilknytninger til slekt eller noe sånt her nede på Østlandet, og da faller det seg ikke så naturlig å feire 17. mai heller. Mulig det blir ettermiddagskaffe med nogo attåt hos nabo'n på kvelden ?

Guest Christine
Skrevet

16. Mai skulle jeg egentlig vært ute med venner, men jeg reiser til London den 15. og kommer hjem sent den 17. :)

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
    • Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...