Gå til innhold
Hundesonen.no

Strupehalsbånd


Mirai

Recommended Posts

Rart det der egentlig.. Hvorfor er hunder så gale etter katter? Jaja, man skal vel ikke vite alt her i verden..

Ikke alle hunder som jager katter. og de fleste hunder reagerer på holdningen til kattene(f.eks høy haleføring om direkte øyekontakt), som for en hund betyr overlegen,utfordrende rival. Klart de da ska skremme fanden vekk??

De hundene som ikke jager katter,er som regel så selvsikre på sin egen plass her i verden,at de ikke ser grunnen til å bråke.

Ofte er dette og hunder med lite jaktlyst (den blir ikke trigget av småtterier).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 108
  • Created
  • Siste svar

he he he jeg kan sitte i stuen og kose med katten og spørre hundene hvor pusen er, da skal dere se de får fart på seg da ja, fullfart bort til terassedøren for å se om pusen er utenfor he he he de er så dumme at. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor fort tonen forandrer seg i det noen reagerer på det som blir sagt :)

Samtidig som jeg kan skjønne at det var fristende å la hunden jage katten, så var det kanskje også en slags bjørnetjeneste. Nå har den kanskje fått idéen at å jage katter er helt OK?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rart hvor fort tonen forandrer seg i det noen reagerer på det som blir sagt :)

Samtidig som jeg kan skjønne at det var fristende å la hunden jage katten, så var det kanskje også en slags bjørnetjeneste. Nå har den kanskje fått idéen at å jage katter er helt OK?

Jeg tror seriøst jeg også hadde latt bikkja jage katten.

Tenk dere da.. Hunden din ser en katt, du har virkelig strevd med å trene gå pent i bånd, og når bikkja ser en katt og alikevell går pent i bånd og ser opp på deg. Da må den jo få en belønning som duger! Jeg hadde hvertfall blitt overlykkelig da!

Men på en annen side. Hadde noen latt bikkja si jage katta mi, da hadde jeg blitt sur!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror seriøst jeg også hadde latt bikkja jage katten.

Tenk dere da.. Hunden din ser en katt, du har virkelig strevd med å trene gå pent i bånd, og når bikkja ser en katt og alikevell går pent i bånd og ser opp på deg. Da må den jo få en belønning som duger! Jeg hadde hvertfall blitt overlykkelig da!

Men på en annen side. Hadde noen latt bikkja si jage katta mi, da hadde jeg blitt sur!

Jaa... Jeg ser absolutt poenget i det, men samtidig (som du omtrent sa) - er det riktig at hundetreningen skal gå utover andre? Og igjen - kanskje hunden er blitt enda ivrigere på å jage katter etter dette. Uh-oh! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Hmm *tenke* Kanskje det var lurt treningsmessig ja. Men fortsatt - kan det forsvares å sende hunden etter en livredd katt som en del av treningsprosessen?

PS: Benedicte (det du heter?), jeg synes ikke du var slem som gjorde det! Jeg bare tenker her, litt for meg selv. Så ikke ta det ille opp! :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Hehe, ja. Derfor det var et engangstilfelle :cry: Men som Kristina sa, du har slitt og slitt, og endelig går hunden fint når den ser katte. Det fristet bare så altfor mye :roll: Men som jeg sa, jeg tror ikke jeg vil gjøre det gijen. Men så er jeg ikke helt skuls med katten heller da....! Den har fanget og drept to av mine kaninunger, så jeg hadde ikke akkurat skyldsfølelse for at jeg lot Cita jage den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, ja. Derfor det var et engangstilfelle :lol: Men som Kristina sa, du har slitt og slitt, og endelig går hunden fint når den ser katte. Det fristet bare så altfor mye :roll: Men som jeg sa, jeg tror ikke jeg vil gjøre det gijen. Men så er jeg ikke helt skuls med katten heller da....! Den har fanget og drept to av mine kaninunger, så jeg hadde ikke akkurat skyldsfølelse for at jeg lot Cita jage den.

Hahaha :cry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...