Gå til innhold
Hundesonen.no

Sukkererter

Nina

Recommended Posts

Hva brukes egentlig sukkererter til, for uten om i wok? Noen som har noen enkle oppskrifter som inneholder sukkererter? Jeg har liggende en halv pakke i kjøleskapet som ingen jeg har spurt kan fortelle meg hva jeg kan bruke de til/i, noen som kan hjelpe meg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, spise de som de er. Sukkererter er jo kjempe godt :D

Åh... Jeg har ikke turt å spise de slik de er, er litt pysete sånn sett. :D Tror jeg må smake i morgen.

Takk for svar alle sammen. Kom gjerne med flere forslag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh... Jeg har ikke turt å spise de slik de er, er litt pysete sånn sett. :D Tror jeg må smake i morgen.

Takk for svar alle sammen. Kom gjerne med flere forslag

Sukkererter er supergodt å maule (som vi trøndere sier) - altså bare spise rett fra pakken.

Jeg aner ikke hvordan de smaker varme, men de er kjempegode som følge til spekemat f eks - som lørdagsgodt med rømme... mmmmm !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sukkererter er supergodt og jeg bruker det mye. I salater, i wok (lagt i helt på slutten), og bare til å maule (jeg er ikke trønder... :D ) Til spekamat har jeg aldri prøvd det, men det har jeg stor tro på at er veldig godt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mælve?

MÆVLE! Har vel nesten ikke spist sukkererter siden vi var på slang i åkern til den sureste bonden ved hytta, sånn i ti- årsalderen. På den tiden brukte vi tresko, noe som var utrolig vanskelig å løpe fort med! Det oppdaget vi, da bonden plutselig kom brølende ned mot jordet, der vi sto og mævla (!) deilige sukkererter og ante fred og ingen fare! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MÆVLE! Har vel nesten ikke spist sukkererter siden vi var på slang i åkern til den sureste bonden ved hytta, sånn i ti- årsalderen. På den tiden brukte vi tresko, noe som var utrolig vanskelig å løpe fort med! Det oppdaget vi, da bonden plutselig kom brølende ned mot jordet, der vi sto og mævla (!) deilige sukkererter og ante fred og ingen fare! :D

Heehehhehehee.... tresko egnet seg også dårlig for epleslang :D.

Jeg minnes min barnoms somre jeg også, da jeg fikk gå bananas i mormors grønnsakshage der det var rad på rad med sukkererter. Store, søte og sprø - DET var snadder for barnemunn ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heehehhehehee.... tresko egnet seg også dårlig for epleslang :D.

Ihvertfall når de var på sukkererter-slang..! *flirer* :P Men kan tippe at de er dårlige på epleslang også.. :P

Sukkererter ER best å mævle :D På skolen igår så tygde jeg opp et helt brett jeg da... :D Oki da så fikk jeg litt hjelp men.. Nam! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Personlig er jeg veldig glad i bichon-rasene, selv om de krever litt klipping og børsting. Med riktig sosialisering og trening så er de fine familiehunder som kan være med på det meste. Om dere lener mot spaniel så synes jeg personlig at springeren er et bedre valg. Cockeren og de mindre (king charles og cavalier) har mye helseproblemer. De er fine familiehunder, men krever også litt pelsstell. Shetland sheepdog kan være et alternativ. Hvis dere ikke vil ha pelsstell i det hele tatt så ta en titt på dansk/svensk gårdshund. De kan bjeffe når det kommer besøk, går folk på veien, osv. men ikke noe mer enn de fleste andre små raser. De er glatthåret, men røyter da korte hår minst et par ganger i året, som er normalt for alle røytende raser. De er aktive og trenger både fysisk og mental aktivisering, og kan kanskje minne litt om beagle hvis det er utseende som trekker der. Mellompuddel eller dvergpuddel er morsomme og allsidige hunder, de må klippes/børstes.
    • Takk for utfyllende svar og gode råd!  Hvis vi skulle se på en mindre hund, er det noen raser du vil anbefale da?   Hvis vi lener mot spaniel: vil en cocker spaniel eller springer spaniel være et bedre valg? 
    • Har jobbet i kafé tidligere, og etter det jeg kan huske så benyttet vi oss av et spesifikt middel for å bløtlegge bestikk i noen minutter før steamer. Het vel «Dip-It» eller noe sånt.
    • Det ser jo ut som at det virker å bruke strup, men jeg ønsker ikke å bruke det på hundene mine uansett. Mykere metoder tar nok lengre tid, og krever sikkert mer av meg som hundefører, men jeg ønsker heller å legge inn den innsatsen enn å påføre smerte på hundene mine. Hva forskning sier er ikke så relevant for meg, når jeg ser at jeg klarer å oppnå det jeg ønsker uten å bruke brutale metoder så gjør jeg selvsagt det.  Ingen av mine hunder er enkle typer, så når det går an å få de til å fungere godt uten bruk av vold så tenker jeg det skal være mulig for de fleste. 
    • Det er veldig lenge siden jeg har brukt noe slik(da jeg gikk på folkehøyskole for 20+ år siden). Men jeg husker at man skulle skylle før man satte inn i maskinen. Jeg fant også dette, om det er til noe hjelp; Oppvaskmaskin til industri: Slik får du best resultat - Machine Products Storkjøkken AS
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...