Gå til innhold
Hundesonen.no

Båndtvang!


Silje

Recommended Posts

Er det noen som har feiret at nå er det slutt på båndtvangen i dag da?

Det har vi :P (selv om vi kanskje ikke er de aller ivrigste på å overholde den i båndtvang perioden heller :P )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 56
  • Created
  • Siste svar

Hadde glemt det jeg :P Hehe.. Men da kan jeg la mongo løpe løs i skogen - UTEN at mamma klager :P Tenk på alle de rådyrene som hunden min dreper :P

Oi, nå så jeg innlegget til Taz. Kanskje litt tidlig å juble da :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke lagt merke til båndtvangen pga. det friområdet vi har her. Men jeg holder hunden i bånd uansett når jeg er på tur andre steder, feks i lysløypene og der det ferdes folk. Man må jo ta ansvar, og jeg har ikke såpass kustus på hunden at jeg kan ha den løs der hvor det er folk. Men i friområdet vet folk at der er det løse hunder, så dit går ikke folk hvis de er redd hunder. Så der er det behagelig å være. Ellers må man ta hensyn. Men har langtau så det går greit. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenkte jeg også før... Men tenk dersom hunden din ser en sau og dreper den. Da kan bonden forlange hunden din død. Jeg vil ikke ha det på samvittigheten :P

nei uff... så grusomt...

Heldigvis så har mine hunder ikke jakt innstinkt.. og når gjeter instinktet kicker inn så legger de segned og sniker seg bortover etter sauen... når jeg roper kommer de med en gang :P

enkle hunder å ha med å gjøre :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kult at det ikke er sauer her da 8) og jeg TVILER på at hun løper bort til naboen og dreper seg en deilig ku :P

Tenk hvis hun plutselig får lyst på ku?? :-o

hehe.. :P Men jeg går også ofte løs med Diego..

Og sjangsen for at han skal drepe sau er 0 %..

For det første han eier ikke jaktinstinkt/gjeterinstinkt.. Eller instinkt for å si det sånn.. :P

For det andre hvorfor skal han gidde å ta en sau?

For det tredje hvis han i det hele tatt skal finne seg en sau så må han helt bort til Randaberg. (Nabokommunen)

For det fjerde en sau hadde vært raskere enn Diego selv om den hadde hatt 3 ben.

Nei nå var jeg stygg med Diego.. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk hvis hun plutselig får lyst på ku?? :-o

hehe.. :P Men jeg går også ofte løs med Diego..

Og sjangsen for at han skal drepe sau er 0 %..

For det første han eier ikke jaktinstinkt/gjeterinstinkt.. Eller instinkt for å si det sånn.. :P

For det andre hvorfor skal han gidde å ta en sau?

For det tredje hvis han i det hele tatt skal finne seg en sau så må han helt bort til Randaberg. (Nabokommunen)

For det fjerde en sau hadde vært raskere enn Diego selv om den hadde hatt 3 ben.

Nei nå var jeg stygg med Diego.. :P

Haha :P:P

Stakar Diego :P Men sauen hadde nok klart å spurte fra ham ja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn tenkte jeg også før... Men tenk dersom hunden din ser en sau og dreper den. Da kan bonden forlange hunden din død. Jeg vil ikke ha det på samvittigheten :P

Her er det null sau så det er lite sannsynlig, hundene har møtt sauer på setra og syntes at de var sumle, så om det skulle forville seg en sau inn der jeg går på tur da blir jeg forundra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har egentlig aldri overholdt båndtvangen, men når det er mye folk rundt, da er det jo klart!

Men da vi var på Besseggen oppdaga je no' utrolig! Je trudde Romeo var et skikkelig rovdyr ettersom han fortsatt kan sitte utenfor nabo'ns kaninbru i flere timer av gangen(den siste kaninen som bodde der døde for over et år sida, vesle dusten min :P). På turen tel Besseggen var det mange sauer, og vi passerte tre meter unna(Romeo i bånd oppå der så klart!), Romeo så så vidt på dom, men brydde seg itte no' særlig mer om dom :P Sauene bare stod der og såg dumt på'n(noen som sa at sauer var smarte??????!!!)

Stolt av gutten min som itte bryr seg om sau! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det null sau så det er lite sannsynlig, hundene har møtt sauer på setra og syntes at de var sumle, så om det skulle forville seg en sau inn der jeg går på tur da blir jeg forundra!

hehe, ja, men sau var bare et eksepmpel... Hva med alle andre dyra...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe, ja, men sau var bare et eksepmpel... Hva med alle andre dyra...

Selvfølgelig! Har aldri møtt andre dyr enn hunder på turene hvor vi har de løse, skulle det skje så tviler jeg på at hundene hadde brydd seg.. De er lite observange.... :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selv min hund kan ødelegge for små dyr/sauer.

Selv om hun er liten så kan dyrene bli skremt for de vet jo ikke at hun ikke er farlig. Hadde jeg gått løs med henne og hun hadde sett en sau DA skulle dere fått sett pomme i aksjon azz! :)

Den eneste plassen jeg går løs med henne er i skogen hos min far for der ser vi aldri andre dyr enn små spurv.

Kan huske når jeg hadde taxi. Jeg pleide å gå den samme runden med ham hver dag i skogen. Og jeg hadde min faste plass hvor jeg slapp han løs. Plutselig satte han av gårde oppover jordet og jeg skjønte ingenting for det hadde han aldri gjort før. Plutselig ser jeg DEN store hjortebukken i fullt firsprang oppover i skogen med taxi etter seg. :-o Litt etterpå kom taxi joggende SÅ stolt nedover mot meg. Det var skummelt akkurat da for bukken kunne jo ha drept ham hvis han gikk inn for det men å tenke tilbake på det er litt tidigt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er heldig, ja:p Men husk at det ikke bare gjelder sau! Cita jager kaninen min når den løper rundt i hagen, og hadde like gjerne jaget et ekorn med unger etc

Romeo jager alle små dyr, men tydligvis itte sau :) En gong satt'n i 6 timer utenfor nabo'ns kaninbur :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...