Gå til innhold
Hundesonen.no

Pent brukt belgervalp gies bort


Mud

Recommended Posts

Hahaha. Jeg gleder meg jeg!

Nå begynner Pippin å bli skikkelig voksen. Nå er han rett og slett (nesten alltid) behagelig å være i hus med. Og da sier det jo seg selv at man må begynne fra begynnelsen igjen med krokodillebiting, teppetissing og ødelegging av innbo og løsøre. Hva er det med oss da?!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 71
  • Created
  • Siste svar

Takk og lov glemmer man lett!

Nå er min lille blå valp begynt å bli någenlunde ok å ha i hus, og plutselig er alle tisseflekker ihjel biting av ting og makulering glemt... plutselig er hele valpetiden rosenrød og glamorøs..... helt til neste valp kommer i hus...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert i å bytte i pent brukt BCvalp, 16 uker gammel? Kommer med av og påknapp, lydeffekter (dessverre er volumknappen defekt), skarpe tenner som kan brukes til det meste, spesialitet: jakker, sokker og truser. Snører alle sko strammere, så det bli vrient å få de på seg dersom man må raskt ut. Det må man, for hun er ikke helt ferdig husren enda. Gjeter ikke kuer, men andre hunder med glede.

Bill. mrk. skosnøreren

Ikke glem at hun gjeter fluer også da, for DET er jo en nyttig ting å kunne! :)

Jeg byr en pent brukt ADHDhund, stort sett ferdig med makulering, (hvis vi ser bort i fra søpla til tider.. <_< ) men hun er meget god på å lage blåklokker og slå ut tenner i sine lykkeangrep... :yes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Tjukken titter forundret på skjermen og skjønner seriøst ikke hva dere snakker om... Man gjør da ikke sånt? Man ødelegger ikke kosedyr, ei heller kødder man med vedkubber eller klesstativ.......

Man trenger ikke det - man kjøper terrier til sånt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er faktisk ikke sikker på om dere som byr fatter hvor billig hun er for tiden? :) Det kan hende jeg tar dere på ordet <_<

Edit:

Tjukken titter forundret på skjermen og skjønner seriøst ikke hva dere snakker om... Man gjør da ikke sånt? Man ødelegger ikke kosedyr, ei heller kødder man med vedkubber eller klesstativ.......

Man trenger ikke det - man kjøper terrier til sånt...

Det er Sassy sin feil! Hun har fått Lyra til å tro hun er Terrier . Jeg synes jeg hører de to sammen. "Vi damer med bart har et stort ansvar, vi må makulere, kverulere, rive, stjele, vi må bjeffe..... :) "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tjukken titter forundret på skjermen og skjønner seriøst ikke hva dere snakker om... Man gjør da ikke sånt? Man ødelegger ikke kosedyr, ei heller kødder man med vedkubber eller klesstativ.......

Man trenger ikke det - man kjøper terrier til sånt...

Vi kan byttelåne noen uker, så skal du se at han lærer sånt ganske fort :)

Jeg er faktisk ikke sikker på om dere som byr fatter hvor billig hun er for tiden? :) Det kan hende jeg tar dere på ordet <_<

Æsj, vi veit at du kommer til å angre deg før det har gått 5 minutter allikevel :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

OOh, jeg må ha hatt tidenes englevalp! Aldri rørt en truse eller avis! Nå begynner jeg nesten å engste meg litt for neste hund her jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sikker på om jeg ville angret meg jeg altså... <_< Før jeg dro fra monsteret hadde hun fått 1 times tur løs ilagt lek med svartingen og "ligg" + fvf trening med meg i tilegg til to spor <_< Hun kjeder seg ikke liksom (eller burde strengt tatt ikke).

Slenger mann på litt (les:mye) vokting av "mor", bil og hus, piping, bjeffing (den har jeg stort sett fjernet, nå får tilmed naboen spyle huset sitt uten et knyst fra tuppa. Mor ble lei), forsøk på å spise kattunger (tror jeg, med forebehold om at hun bare ville leke at hun skulle spise den.), tissing i seng og på tepper når man blir oppspilt og en helt egen evne til å alltid stå i veien og nekte å flytte seg så kan man trygt si at en liten krølle har mistet mye av sjarmen. <_<

Det hjelper SVÆRT lite å vite at den lille sorte sjarmklumpen jeg ikke kastet meg over fordi jeg sto på venteliste på krøllert faktisk TER seg. *hrmpf*

*men hun er jo så god å kose med fortsatt*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke glem at hun gjeter fluer også da, for DET er jo en nyttig ting å kunne! :)

Jeg byr en pent brukt ADHDhund, stort sett ferdig med makulering, (hvis vi ser bort i fra søpla til tider.. <_< ) men hun er meget god på å lage blåklokker og slå ut tenner i sine lykkeangrep... :)

Ja, det hadde jeg glemt gitt. Flue-gjeting er en særdeles nyttig egenskap. Høystbydende over 50 øre? Annette, du sa jo du hadde begynt å like borderen? Marianne: bytte?

Silje? Du kan bare låne henne litt hvis du vil fjerne det rosenrøde sløret over valpetiden? Hun er ganske god å kose med da, og krever å få en kosestund i senga før hun står opp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OOh, jeg må ha hatt tidenes englevalp! Aldri rørt en truse eller avis! Nå begynner jeg nesten å engste meg litt for neste hund her jeg :)

Vel.. Hvis din neste hund fortsatt er terv, så veit du sånn ca hva du har i vente.. :P

Jeg er ikke sikker på om jeg ville angret meg jeg altså... <_< Før jeg dro fra monsteret hadde hun fått 1 times tur løs ilagt lek med svartingen og "ligg" + fvf trening med meg i tilegg til to spor <_< Hun kjeder seg ikke liksom (eller burde strengt tatt ikke).

Overstimulering? :rolleyes: (Jeg fleiper! *ler*)

Slenger mann på litt (les:mye) vokting av "mor", bil og hus, piping, bjeffing (den har jeg stort sett fjernet, nå får tilmed naboen spyle huset sitt uten et knyst fra tuppa. Mor ble lei), forsøk på å spise kattunger (tror jeg, med forebehold om at hun bare ville leke at hun skulle spise den.), tissing i seng og på tepper når man blir oppspilt og en helt egen evne til å alltid stå i veien og nekte å flytte seg så kan man trygt si at en liten krølle har mistet mye av sjarmen. <_<

Du får trøste deg med at hun kommer til å vokse på seg mer vokting, og av seg lekkasjene når hun blir oppspilt (forhåpentligvis, ihvertfall). Å stå i veien kommer nok til å forbli sånn, så sant du ikke bare dropper å ta hensyn et par ganger, så hun lærer seg at det er lurt å flytte seg :P

Det hjelper SVÆRT lite å vite at den lille sorte sjarmklumpen jeg ikke kastet meg over fordi jeg sto på venteliste på krøllert faktisk TER seg. *hrmpf*

*men hun er jo så god å kose med fortsatt*

Om det er noen trøst (med forbehold om dårlig hukommelse - det er Tjukken du snakker om, sant?), så ville vel han blitt hos oppdretteren uansett, selv om hun en ørliten stund innbilte seg at hun kom til å selge han :)

Ja, det hadde jeg glemt gitt. Flue-gjeting er en særdeles nyttig egenskap. Høystbydende over 50 øre? Annette, du sa jo du hadde begynt å like borderen? Marianne: bytte?

*flir* Jeg har ei som jakter edderkopper, kanskje vi burde samtrene de litt? Knotten kan samle insekter, Emma kan avlive og spise de? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*flir* Jeg har ei som jakter edderkopper, kanskje vi burde samtrene de litt? Knotten kan samle insekter, Emma kan avlive og spise de? :)

*Flir* Det synes jeg høres ut som en kjempeplan:D Insekt-utrydderne *hoho*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - du får kjøpe deg en "treg" utstillingsterv neste gang. Her husker jeg ikke forrige gang noe ble makulert :P Jeg hadde hørt så mye om hvor ille belgervalper var til å ødelegge, men jeg tror Aces regnskap er relativt billig. Om det er fordi hun er så snill eller fordi jeg valpesikrer vites ikke :) Jeg tipper hvertfall Lyra har lært deg å ikke sette klesvasken fremme i stua når du er borte, lenger.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessert i å bytte i pent brukt BCvalp, 16 uker gammel? Kommer med av og påknapp, lydeffekter (dessverre er volumknappen defekt), skarpe tenner som kan brukes til det meste, spesialitet: jakker, sokker og truser. Snører alle sko strammere, så det bli vrient å få de på seg dersom man må raskt ut. Det må man, for hun er ikke helt ferdig husren enda. Gjeter ikke kuer, men andre hunder med glede.

Bill. mrk. skosnøreren

Jeg bytter gjerne bort i et stykk schäfer i rimelig god stand. Den er i noe eldre utgave (04 modell), spesielle lydefekter, men tidvis velfungerende volumknapp. Denne versjonen gjeter andre hunder, og får en systemfeil som heter "ører borte vekk" når det sees katter i nærheten. Kan ikke anbefales å holdes i nærhet av disse. I tillegg så kommer den med meget gode fjærer i bakbein, som gjør at inngjerding ikke er det enkleste. Enkelte småfeil ved denne utgaven som en tann for lite (men den biter like hardt for det) og er bare en tildels god type å se på. Egner seg derfor dårlig for venstresvinger. Fordeler med denne versjonen er en serdeles god nese.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bytter gjerne bort i et stykk schäfer i rimelig god stand. Den er i noe eldre utgave (04 modell), spesielle lydefekter, men tidvis velfungerende volumknapp. Denne versjonen gjeter andre hunder, og får en systemfeil som heter "ører borte vekk" når det sees katter i nærheten. Kan ikke anbefales å holdes i nærhet av disse. I tillegg så kommer den med meget gode fjærer i bakbein, som gjør at inngjerding ikke er det enkleste. Enkelte småfeil ved denne utgaven som en tann for lite (men den biter like hardt for det) og er bare en tildels god type å se på. Egner seg derfor dårlig for venstresvinger. Fordeler med denne versjonen er en serdeles god nese.

*Ler høyt* Ja, jeg er klar. Sender henne med smartpost i ettermiddag. Hun er etter de beste konk.linjer.. Trallala:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, send alle katastrofemakere hit bare, det kan ikke bli stort verre en det er. Så et par fra eller til gjör ikke noe :)

Men send gjerne med et livslangt resept på Valium også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler høyt* Ja, jeg er klar. Sender henne med smartpost i ettermiddag. Hun er etter de beste konk.linjer.. Trallala:D

Glemte å få med at denne utgaven spiser fluer og edderkopper, så det er en "må ha hund" for alle med edderkoppskrekk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Ett stykk laeken kan mottas om ett stykk terrier og defekt terv tas i bytte *ler*

Tjukken er verdens deiligste Tjukken, bare fortvilelsen over å være vitne til at djevel terrier ødela den nye fotballen hans er nok til at han må elskes.

Ellers har den lydeffekter den også, selv om han i disse dager har fått litt mer sånn "mannelyd" - dvs. han forsøker å imponere en feriegjest.

Synd for Tykke at feriegjesten ikke tar han særlig alvorlig.

Utrykket på feriegjesten når Tykke prøver å provosere er mer sånn "døøøøø - kutt ut'a - du veit jeg kan banke deg" - Hvilket er helt rett.

Men ødelegge gjør ikke Tjukkaser, og de kommer alltid når man roper, de har akkurat nok kamplyst, de er uredde, elsker mennesker og tar det meste med stoisk ro............ og derfor byttes de ikke i makuleringsmaskiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Snusmumrikk

Dette er helt klart øyeblikket til å få seg hund uten at studielånet går på en smell. Ihvertfall helt til resten av leilighetens inventar må erstattes :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha - du får kjøpe deg en "treg" utstillingsterv neste gang. Her husker jeg ikke forrige gang noe ble makulert :P Jeg hadde hørt så mye om hvor ille belgervalper var til å ødelegge, men jeg tror Aces regnskap er relativt billig. Om det er fordi hun er så snill eller fordi jeg valpesikrer vites ikke :)

Haha, ja enten den 'trege' utstillingsterven eller en i helt andre enden av skalaen - for min belgervalp har en far som er etter malinois ringsportlinjer og moren er fra Nangijala, og han har heller ikke skjønt det heeelt store med å ødelegge alt mulig. Men jeg skal ikke se bort i fra at jeg får en overraskelse senere da, han har kanskje bare ikke funnet ut av det enda. :P

Det er egentlig helt greit for meg, vi har ikke behov for mer enn èn makuleringspropell. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tar imot det meste, bare noen tar en svart tornado i innbytte... Er meget uforutsigbar, varierer noe i styrken (men aldri helt borte), beveger seg raskt og skifter stadig retning, er som regel helt umulig å stoppe. Skadevirkningene er store og det meste i dens vei bli liggende i ruiner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En smått (jada-VELDIG) hormonell og altmuligtyggende - men trivelig- schäfergutt gis bort mot henting! :)

Han har noen små uvaner, som å løpe etter og skremme vettet av unger (det er jo morsomt må man jo forstå!) :rolleyes: , samt å bjeffe iherdig på småfuglene i hekken...

Ellers leveres han med en frisbee i kjeften, for den skal man ikke slippe- uansett - så den blir med på kjøpet. Han går godt sammen med tisper som sier ifra når de får en diger tufsehundsnute oppi rompa! :rolleyes:

Men ellers er han veldig god å ha! :closedeyes:

Neeeida, vi har ikke en dustete hund i hus for tida som er i pubertetsfase #3... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...