Gå til innhold
Hundesonen.no

Tv 2 hjelper deg


ellish

Recommended Posts

For dere som ikke så dette så handlet det om tibbevalpen Benjamin som bare fikk være hos sine nye eiere i 2 uker før ham ble avlivet. (Ville ikke ta til seg mat!) Oppdretterne nektet å betale tilbake. For noen folk!

Blir så sint av slikt. Prøvde å notere meg ned navnet hennes også, men klarte ikke å få det med meg.. -_-

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det jeg også. Vet at det finnes noen sånne oppdrettere ja <_< uff.... de som eide Benjamin sa jo også flere ganger at pengene absolutt ikke var det viktigste, men at andre valpekjøpere unngår å oppleve det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det, Ann Frøydis Høston i Orkanger var oppdretteren;) det stod her http://www.nettavisen.no/hjelperdeg/article1004859.ece

På Orkanger??? Hjelpes, det er jo her jeg bor det!

Skal høre litt rundt om noen vet hvem det er!

Edit; Hun bor ikke på Orkanger, men på Solbu på Fannrem 10-15 min unna her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Orkanger??? Hjelpes, det er jo her jeg bor det!

Skal høre litt rundt om noen vet hvem det er!

Edit; Hun bor ikke på Orkanger, men på Solbu på Fannrem 10-15 min unna her.

Langt unna Thorshus eller?

Solbu høres kjent ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå så ikke jeg tv2 hjelper deg, jeg har bare lest artikkelen.. Det jeg ville likt å visst, var hva eksakt som feilte valpen? At den ikke spiser og er litt slapp høres litt ullent ut, syns jeg - hvorfor spiste den ikke?

Jeg kan til dels forstå oppdretteren HVIS det er sånn at hun har levert en frisk valp som ifølge valpekjøperene og en ukjent veterinær (nei, jeg har ikke helt den store troen på veterinærstanden) på et eller annet mystisk vis har blitt syk - og så syk at den må avlives på 2 uker..? Og hvorfor ville de ikke obdusere valpen? Det ville jeg tatt som en selvfølge jeg, om min hund døde uten at jeg visste hvorfor..

Rar sak - hvor oppdretteren selvsagt oppførte seg ufint om hun skriker til valpekjøperen sin - men rare folk finnes det i begge leire (altså oppdretter og valpekjøper leirene). Jeg tar det ikke for god fisk at det er oppdretteren som er den rareste her, bare fordi hun er fremstilt sånn på tv2, liksom..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har ikke jeg sett innslaget på TV2, men det er viktig å huske at saken blir belyst fra kun en side i dette programmet.

Jeg har tidligere jobbet i et selskap som var utsatt for TV2 hjelper deg, og jeg er ikke akkurat imponert over fremgangsmåten deres, og har sluttet å tro blindt på hva som kommer frem i dette programmet. Å lage tv er viktigere enn å få frem fakta, og uttallelser blir tatt ut av sammenheng og viktig informasjon blir klippet vekk og utelatt. "Saksøkte" får ingen tid til å forberede segtil et tv-intervju, og har ingen talerett utover å svare på spørsmålene som blir stilt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så programmet, og jeg lurte virkelig på hva som faktisk gjorde valpen syk.

Det ble ikke sagt noe om hunden var blitt obdusert eller ikke, eller hva som faktisk var galt.(isåfall fikk ikke jeg det med meg)

Det står jo også på nettet at oppdretter ville ha hunden obdusert.

At oppdretteren ikke er særlig imøtekommende når tv2 ringer eller står på døra syns jeg ikke er rart, jeg ville heller ikke likt å få de overraskende presset på meg med beskyldninger.

Dog kunne hun jo snakket på en ordentlig måte til de.

Jeg tar ingenting tv2 hjelper deg kommer med så voldsomt seriøst, de vinkler ting for å få best mulig program utav det. De er ute etter seere. Og de klipper og redigerer ting som det passer dem.

Ikke liker jeg denne greia med å rotte seg opp på "den slemme" og presse den opp i et hjørne på det viset heller. Er det rart folk ser dårlig ut da?

Ja, det er godt mulig at oppdretter har gjort en kjempefeil her, og at valpekjøper har helt rett osv, men jeg tar det ikke som en selvfølge bare pga det som ble sagt i programmet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å spre navn på denne måten. Det er ikke lett å forsvare seg mot sånne anklager. At man kan hviske litt i øret på noen som leter etter oppdretter for å kjøpe valp er en annen sak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg så det også. Skjønner ikke hvorfor de ikke ville obdusere og finne ut hva som var feil. En ting er at jeg skjønner at oppdretteren ikke ville snakke med TV2 når det ble som det ble, men hun sa jo at eierne kunne ordne opp selv og det fikk de jo ikke muligheten til fordi hun bare la på. Det hadde vel vært bedre å stå fram og fortelle sin versjon, for nå kommer hun vel aldri til å få solgt en eneste valp igjen på grunn av ryktet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...