Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundesonetreff/ Utstilling Hamar 18-20 november


Silje

Kan du komme på hundesonetreff 18-20 november i Hamar?  

28 stemmer

  1. 1.

    • Ja det kan jeg!
      9
    • Ja, har veldig lyst, men må sjekke om det passer
      10
    • Nei, desverre
      9


Recommended Posts

  • Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Kanskje noen kan bo hos denne Julie og??

Spørs om je kommer.. er så kort vei ;) Nei! Dit skal je! Koste hva det ksote vil! Dit skal je om je så må krabbe på alle fire! ;)

Den nærmeste camping plassen blir vel på odden... :-k Domkirkeodden... er itte så langt unna, men det kan nok hende dere må gå gitt...

Men der er jo no'n hotll da.. som ligger litt nærmere mener je og huske...

Je trur det er sånn i Hamar at samtidig med utstillinga er det lov tel å ha hund på alle hotella.. mener og ha lest noe om det i HA etter den i fjor :-k

Men som sagt! Je og'n Romeo stiller med åpent hus(så lenge det itte er ei tispe med løpetid ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som en liten oppsummering så er det mulighet for at hele 17 stk kan komme! Det er jo ganske bra oppsluttning det da :P

Når det begynner å nærme seg får vi planlegge litt mer :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel veldig vanskelig å få alt til og klaffe? Siden de fleste stiller forskjellige raser.. Må nesten ta det etter rasebedømmingene da? Vet ikke hvor lenge dere andre blir der jeg. Selv liker jeg å bli lenge, for å se på BIS og sånn. Kunne jo møttes før eller etter BIS da? Eller blir det dumt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det blir vel veldig vanskelig å få alt til og klaffe? Siden de fleste stiller forskjellige raser.. Må nesten ta det etter rasebedømmingene da? Vet ikke hvor lenge dere andre blir der jeg. Selv liker jeg å bli lenge, for å se på BIS og sånn. Kunne jo møttes før eller etter BIS da? Eller blir det dumt?

Ja, jeg er også en sånn som liker å få med meg hele greiene... det er bare det om jegmå kjøre hjem samme dag, eller om jeg kan vente til dagen etter :P Men jeg skal nok klare å fikse det på en måte :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hundene er sikkert veldig slitne da men.. Hvilken dag forresten? Vet ikke hvilken dag papillon stiller en gang jeg! Noen som vet? Det som er dumt med lørdag, er jo hvis noen her skal stille på søndag, og ikke kan få hundene skitne. Det som er dumt med søndag er at da er sikkert alle dødsslitne og vil hjem!? Men hvis vi bare skal møtes i hallen der på lørdag, så har det jo ingenting å si, for der blir de ikke skitne :P Eller forresten så er det vel fredag og lørdag, ikke lørdag og søndag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen stiller på fredag så kan vi jo ha ordentlig treff hvor hundene får løpe løse da, på kvelden altså, hvis alle får kommet da. For da er jo ikke hundene så slitne etter en lang dag på utstilling. Men det er vel ikke SÅ mange som skal stille...? Hvem skal stille på Hamar? Tinka og jeg skal ikke nemlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis ingen stiller på fredag så kan vi jo ha ordentlig treff hvor hundene får løpe løse da, på kvelden altså, hvis alle får kommet da. For da er jo ikke hundene så slitne etter en lang dag på utstilling. Men det er vel ikke SÅ mange som skal stille...? Hvem skal stille på Hamar? Tinka og jeg skal ikke nemlig.

Men da blir de vell møkkete før utstillinga, og det er jo dumt det å.

Vi skal heller ikke stille.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utstillinga er fra fredag tel søndag, men på freda'n er det gratis å gå inn. På freda'n er det mulig å få inn bur og stelle bord.. På freda'n er det kun agility som er arrangert :P

Når det gjelder steder hvor vi kan slippe bikkjene løs, så finnes jo Furuberget... Det er en stor skog hvor je trur det itte går å mye folk, ellers så finnes jo fiskerly like ve meg, men det forutsetter at alle har mulighet tel å bli kjørt, men der er det Mjøsa, skog og strand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...