Gå til innhold
Hundesonen.no

Og vi venter på valpen

Helene

Recommended Posts

Men var det ikke B-kull da?? eller var det greit å ikke ha B-navn eller skal den ha noe annet i kennel navnet?

Hverdagsnavnet trenger ikke å være relatert til kennelnavnet :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 176
  • Created
  • Siste svar
Nei, vet det men hva med kennel navnet da, har hun funnet ut det?

Får fortsette å svare for Helene jeg da, siden jeg er så godt i gang, hehe.

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :innocent:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :innocent:

Ok, er det da River Nova Beware of Bono Poika og River Nova Beware of Blazing Taika ??

Fine navn. Betyr Tekla noe ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kennelnavnet er River Nova Beware of Blazing Taika :ahappy:

Hihi, flott du svarer! :innocent:

Ok, er det da River Nova Beware of Bono Poika og River Nova Beware of Blazing Taika ??

Fine navn. Betyr Tekla noe ?

Siterer min egen hjemmeside like gjerne, jeg :D

Tekla er gresk, og betyr "heavenly fame" eller "glory of God" og jeg likte godt klangen i navnet, selv om det er noe hardt. Det er litt røffere enn "Cindy", "Sussi", "Lady" osv, noe som er viktig for at jeg skal føle meg vel med navnet :-) Det sies også at den første, kvinnelige martyren het Tekla, noe jeg synes er litt artig. Noen martyr blir hun neppe, ei heller noen himmelsk berømmelse, men for meg blir hun nok himmelsk uansett ;-)

Og ja, stemmer - det er River Nova Beware of Bono/Birk/Bajas Poika og River Nova Beware of Blazing/Bluey Taika :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og nå er det endelig bestemt! Nå vet vi hvem som blir vår lille rakker, og det ble hanne 1, alså denne karen:

post-1499-1179919195_thumb.jpg

post-1499-1179919215_thumb.jpg

post-1499-1179919207_thumb.jpg

Nydelige lille Bono Poika!

Flere bilder ligger i bloggen på hjemmesiden min, og jeg tror Helene skal legge ut noen i løpet av dagen. Ellers har jeg også lagt ut noen videoer fra i går på hjemmesiden for dem som er nysgjerrige! :rolleyes:

Bare å titte!

http://pic7.piczo.com/hamahol

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk - er så kosleig med skryt!

Kan tro jeg og Hanne Marit var stolte av de små i går - da var de nemlig med på Tollerfestivalen, og ble beundret av både store og små. :P

Img_2252.jpg

Hanne Marit og Bono

Img_2217.jpg

Meg og Tekla

Nesten ikke forelska assa.angel.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aaw, se på jentene da! :)

Minner meg om første natten med Archie'n.. Ute og lufter oss klarer ikke å holde fingra unna. ;)

http://i20.photobucket.com/albums/b207/Mar...mnattenP010.jpg

Hihi, ja merker jeg har lett for å stikke en hånd ned stadig vekk. Vanskelig å ligge unna! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på dem a... (valpene altså) :)

Glemmer hvor utrolig tykke dem er når de er valper. Må le litt hver gang jeg ser en. Ser så sorry ut der dem henger på armen.

Bare vent 5-6månder. da er de noen lange,tynne dråg av noen røde tornadoer:)

Gratulerer så mye, blir nok en herlig men slitsom tid fremover. anbefaler virkelig å skrive litt dagbok de første måndene. Jeg fant den jeg skrev til argon sine sprell for en liten tid tilbake. satt å lo så jeg gråt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

se på dem a... (valpene altså) :)

Glemmer hvor utrolig tykke dem er når de er valper. Må le litt hver gang jeg ser en. Ser så sorry ut der dem henger på armen.

Bare vent 5-6månder. da er de noen lange,tynne dråg av noen røde tornadoer:)

Gratulerer så mye, blir nok en herlig men slitsom tid fremover. anbefaler virkelig å skrive litt dagbok de første måndene. Jeg fant den jeg skrev til argon sine sprell for en liten tid tilbake. satt å lo så jeg gråt.

Hihi, ja utrolig hvordan de forandrer seg.

Har planer om å blogge en del (mens hun sover, ellers har jeg vel ikke tid :rolleyes:) mens hun er valp. Veldig gøy å ha for senere, og greit å kunne følge utviklingen i treningen på den måten. ;)

Gosh. Blir helt gal av veninga nå. 9 dager igjen..! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååh var du på tollerfestivalen! *grisemisunnelig*. Kjempeskjønne valper. Og så tykke og bamsete :) Decoy er bare lang for tiden han.

Hihi, ja det var stas. Gleder meg enormt til Tollerspecialen i Sverige i august, men gruer meg også - da skal hun nemlig stilles! ;)Det blir skummelt, det!

Jeg synes tollerne er så søte når de er langbeinte og tynne - de er liksom bare bein som flyr rundt og er propeller. :Laugh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi, ja det var stas. Gleder meg enormt til Tollerspecialen i Sverige i august, men gruer meg også - da skal hun nemlig stilles! :)Det blir skummelt, det!

Jeg synes tollerne er så søte når de er langbeinte og tynne - de er liksom bare bein som flyr rundt og er propeller. :Laugh:

Åh skal dit og du! Skal i dåp i porsgrunn den helgen der. Sukk alt kommer jo samtidig jo *ler* . Heliomarhundene skal dit å stilles. Ifjor ble kusinen til Decoy Bis unghund på spesialen ;) Hadde vært gøy å dratt for å se men men. Neste gang.

Ja de er søte da også ;) Søte stort sett hele tiden, særlig når de setter opp et smånebbete blikk og lager gryntelyder. Det er Decoy ekspert på.

Sitter å venter nå jeg også, på at guttene skal komme fra pporttrening så jeg får høre hvordan det har gått og om det har blitt noen bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh skal dit og du! Skal i dåp i porsgrunn den helgen der. Sukk alt kommer jo samtidig jo *ler* . Heliomarhundene skal dit å stilles. Ifjor ble kusinen til Decoy Bis unghund på spesialen :) Hadde vært gøy å dratt for å se men men. Neste gang.

Ja de er søte da også ;) Søte stort sett hele tiden, særlig når de setter opp et smånebbete blikk og lager gryntelyder. Det er Decoy ekspert på.

Sitter å venter nå jeg også, på at guttene skal komme fra pporttrening så jeg får høre hvordan det har gått og om det har blitt noen bilder.

Åh, så kjedelig! Blir spennende å se Heliomarhundene ;)

Hihi, tollere er så kule! Jeg må få møtt Decoy en gang, han er så utrolig nydelig. ;) Jeg vil se bilder!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh, så kjedelig! Blir spennende å se Heliomarhundene :)

Hihi, tollere er så kule! Jeg må få møtt Decoy en gang, han er så utrolig nydelig. ;) Jeg vil se bilder!

Ja jeg vil også se bilder, men kjenner jeg samboeren min rett har han ikke tatt noen :rolleyes: Men håper på det beste selvsagt :closedeyes: Han skal forresten stilles den 17 juni. Det er ikke lenge til nå :shocked: Gruer meg litt ja, men er sjeleglad for at det ikke er jeg som skal i ringen med han. Skummelt jo! Vi kommer nok helt sikkert til å møtes på et eller annet hundearrangement etterhvert ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg vil også se bilder, men kjenner jeg samboeren min rett har han ikke tatt noen :rolleyes: Men håper på det beste selvsagt :closedeyes: Han skal forresten stilles den 17 juni. Det er ikke lenge til nå :shocked: Gruer meg litt ja, men er sjeleglad for at det ikke er jeg som skal i ringen med han. Skummelt jo! Vi kommer nok helt sikkert til å møtes på et eller annet hundearrangement etterhvert :)

Oy, så spennende! ;) Det er jo ikke lenge til..

Jeg tror jeg må komme meg på et handlerkurs før specialen, for jeg har null peil på hva jeg skal gjøre i ringen, haha.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oy, så spennende! :) Det er jo ikke lenge til..

Jeg tror jeg må komme meg på et handlerkurs før specialen, for jeg har null peil på hva jeg skal gjøre i ringen, haha.

Vi har vært på et handlerkurs men da uten hund :Laugh: Decoy var bare 7 uker når det var. Men heldigvis så er oppdretteren etterhvert ei dreven dame i utstilling så vi får hjelp av henne. Skal på heliomartreff dagen før så får nok noen siste gode råd før vi drar. Men det er bare valpeshow så det er jo ikke såå seriøst men alikevel. Litt greit å ha litt peiling ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Mine videofeeds er fulle av prong collars, e-collars, absurde mengder røffe corrections for ingenting og trenere som advocater for det. Det røskes og rykkes hardt i vonde halsbånd og det strømmes. Hundene gjør nøyaktig som de blir bedt om og trenerne strutter av selvtillit, gir inntrykk av kompetanse. Guruvibber som tiltrekker følgeskarer.  Metoden deres fungerer jo. De gjør det godt i sport fordi hundene aldri vegrer å adlyde på flekken og aldri vender oppmerksomheten mot noe annet - de vet hva som skjer da - og folk lar seg forføre av at hundene opptrer som maskiner, derav populariteten.  Noe av det mest kvalmende var en video som representerte positiv forsterkning med en bøs kar utkledd som "Karen" med blågrønn parykk, med tynn pipestemme, unnskyldende kroppspråk, som klikket manisk, klikk, klikk, klikk, klikk, og ... Jeg finner den ikke igjen ved søk nå, men det var en utrolig teit og barnslig misrepresentation av klikkertrening for å latterliggjøre konseptet for menigheten, og menigheten synes det var morsomt. Flere titusen likes og mange hundre kommentarer, i hovedsak oppmuntrende til firmaet og trenerne. En må se den. Mye verre enn beskrivelsen. Det verste var at folk synes den var morsom og beskrivende og de hånlo i broderlig fellesskap av de dumme klikkertrenerne som ikke forstår at bikkja må røskes lydig. Ikke sett noe liknende fra skandinaviske content creators, her hjemme ser det greit ut på internettet, men innholdet fra over dammen vil antakelig smitte på den yngre garde. Ble vitne til det her om dagen da en dame med vesttysk frosk skulle entre en kurstime, og hunden ikke umiddelbart satte seg ved døren. Den fikk kjapt et hardt røsk i tynn kjetting helstrup som skar i ørene på 5 meters avstand. Usikker på om fører lærte det der på kurs eller fra internettet. Ikke pent ihvertfall. SÅ viktig er det ikke at hunden setter seg så intenst umiddelbart foran en dør på vei inn til trening.  Om en vil ha en titt down the rabbit hole, søk på øvelser fra ringsport og raser som rottweiler, doberman, malinois, dutch og german shepherd, så er feeden befengt med de der trenerne der på no time. 
    • Det var trist å høre, han var ung? (Heh, sjekket bloggen din, det er visst jeg som er gammel. Men trist likevel.) Ifølge Akkurat nå er det noen "motreaksjoner" mot den positive trenden:  Nå er det noen år siden jeg var aktivt inne i noe treningsmiljø selv, men jeg tenker jo at Canis og klikkertrening/positiv forsterkning fortsatt er greia, og jeg ville nå gått til de samme bøkene som for ti år siden. Men klart, noen endringer er det nok og sikkert noen nye flinke guruer kommet til, så håper noen kan bidra der!
    • Det er nå to år siden Pax vandret videre, og vi (jeg) har begynt å planlegge ny valp.  De siste årene har gått mye til småbarn, jobb og hus, så jeg har ikke fulgt noe særlig med på hva som går for seg i hundemiljøet. Det må jeg gjøre noe med, og derfor spør jeg dere på Sonen om hjelp til oppdatering. Hvis du skulle anbefalt meg, en kommende valpespekulant, noen ressurser, creators på sosiale medier jeg kan følge, bøker å lese, treningsmetoder, trender/diskusjoner som er sentrale, hva som helst egentlig, hva skulle det vært? Er det noen tema som er kontroversielle eller er alt bare fryd og gammen? Har Cæsar Millan kommet tilbake eller har verden gått videre? Hva bør jeg sjekke ut? Hva bør jeg holde meg langt unna?   
    • Takk for tips!  Det hørtes ut som noen kloke råd. Jeg ser de potensielle ulempene med en stor og sterk hund og en flexline. Kontroll er definitivt øverst på prioriteringslista. Jeg skal definitiv sjekke ut den lina du har linket til👍
    • Flexiline er generelt en dårlig idé, og særlig for en stor og sterk hund. Hvis noen slipper sin hund bort til dere i bånd, kan det fort bli floke og konflikter. Du kan heller ikke slippe båndet hvis noe skjer (hunden setter seg fast, sykkel kommer på tvers mellom dere etc.). Og det er vanskelig å ta hunden inn hvis den er ytterst i båndet, med mindre du har en supersolid innkalling. Kjøp heller en halvlang-line på 5 meter som du kan slippe ut og hanke inn etter behov. Du blir fort vant til å håndtere en kort langline, og mye bedre kontroll på hunden. Du kan slippe den både for å la hunden løpe litt, eller gi den friere bevegelsesrom i møtesituasjoner som ikke kan unngås (både med folk, hunder, sykler...). Du kan også ta et grep midt på båndet uten å svi av deg håndflaten hvis hunden trekker eller bykser avgårde. Vi har hatt disse, og er noe av det vi har tatt vare på etter å mistet hundene, de er supergode: https://dyresjappa.no/Produkt/1/294247/Supergrip-Sporline-5m
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...