Gå til innhold
Hundesonen.no

Highland Fling av Heliomar


Tore

Recommended Posts

HERRE FRED! :)

Utrolig skjønn! En skikkelig hjerteknuser dette. Du får ta masse bilder av kreket før han vokser opp. Det skal jeg love deg du får mye igjen for :P

Og ikke minst.. Toller er best! :P

VI VIL HA FLERE BILDER! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 111
  • Created
  • Siste svar

En liten oppdatering om hvordan det går :P Imorgen har vi hatt Decoy i en uke og terroristen i han kommer bare mer og mer frem :ermm: Han er en storsjarmør og til og med Buster som var gretten gammel gubbe de første dagene liker valpen. Decoy fikk til og med låne favorittleken hans litt! Idag startet de virkelig å leke inne, og det går nesten hardt for seg når de løper over gulvet og slår etter hverandre og napper i pelsen. Av og til lurer jeg på om det er en katt vi har fått i hus for han legger seg ned og smyyyger seg sakte innpå Buster og hopper på han.

Ellers er han kjempeskjønn, og sover som en engel oppi sengen. Helt rolig, bortsett fra seansen når han skal finne en liggestilling. Inatt presset han seg mellom putene mine og veggen :rolleyes:

I gårkveld fikk han smake leverpostei på tube for første gang og det var mer som godt ja! Han visste ikke hvilket bein han skulle stå på mens han slikket i seg den. Han er og veldig begeistret for drakamp og jeg prøver å prente inn at det er kjempefantastisk, så kanskje jeg endelig får en hund som syns leking er topp som forsterker.

Fikk filmet litt leking mellom Buster og Decoy idag, men jeg kan ikke med sånt så den får vente med å bli fikset å lagt ut til Tore får tid. Gode bilder er det ikke så mye av siden været er så dårlig. Vi hadde 5 minutter med sol idag så jeg fikk tatt noen få, men ingen av dem var spesielt gode.

Her er et som viser Decoy sitt sanne jeg. Så fort Buster ser vekk å aner fred og ingen fare finner han det for godt å angripe :P

post-268-1175889829_thumb.jpg

Så nå håper vi på en værforandring så vi får tatt en hel haug med bilder :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt flere bilder:

Fortsettelsen på bildet Tore la ut sist

IMG_4865.jpg

Jeg kan løpe skikkelig fort!

IMG_4893.jpg

IMG_4894.jpg

Buster og Decoy, morsomt å se størrelsesforskjellen.

IMG_4874.jpg

IMG_4871.jpg

Traver peent! Syns han er kjempelik faren sin, og det er ingen dårlig ting :wub:

IMG_4861.jpg

Merkelige liggestillingen.

IMG_4856.jpg

Sjekker ut om Buster har gjemt unna noe i kurven sin.

IMG_4855.jpg

Fine gutten vår, som har blitt en skikkelig terrorist og passer utmerket godt hjemme hos oss. Og er rolig frem til klokken er rundt 12 :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott liten kar! :P Nårtid forsvinner blåfargen på øynene?

takketakk, øynene er ikke så veldig blå, mere grønn, som du ser på morgensolbildet, å en sort ring helt ytterst i iris, håper den ikke forsvinner... :D

Var på polet i dag å skulle kjøpe Highland Fling, men de har den ikke.! :)

Det var vist en bestillingsvare... vi MÅ jo smake på den.! :P Bestille neste gang...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag har vi vært ute å kost oss mye, både jeg, Buster og Decoy. Det er sol og fint vær og da må jo selvsagt kameraet frem. Det er forresten sååå mye enklere å ta bilder av Decoy enn av Buster (kanskje derfor det ble flest av han idag :) )

Her er noen av bildene som ble tatt idag:

Decoyhode.jpg

Decoybusk.jpg

Decoystaa.jpg

Han gikk også sitt første blodspor idag, og han var kjempeflink. Jeg rakk ikke å vise han sporet før han kastet seg ut i det og snuste og styrte. Han syns tydeligvis dette var kjempegøy (hurra :D ) og når vi var ferdige så hadde han lyst til å gå det en gang til :icon_fun:

Sporstarten

sporstart.jpg

Ca midt i sporet

Decoysporer.jpg

Nærmer seg sporslutten :)

snartsporslutt.jpg

Det var gøy, kan ikke vi gjøre det bare eeen gang til?

mer.jpg

Igår var Decoy med på sin første fellestrening. Det var egentlig agilitytrening men vi bruker den og som miljøtrening. Agilityen får vente en stund for Decoy sin del, så han får bare sitte å se på at Buster får trene :) Det gikk veldig fint, han fikk hilse på endel folk og han overrøser dem alle med suss og klemmer. Han fikk og møte oppdretterne og der var det gjensynsglede gitt. Kan ikke si det samme om mamma fancy som var heller lite interessert i sønnen sin :Laugh:

Han var og på en kjapp bytur igår, men da øvde han mest på å være alene i bilen. Noe som går helt supert. Han ligger og sover og slapper helt av. Merket ikke at vi kom bort til bilen en gang, før vi låste opp :P Han var ute av bilen i sentrumen en liten tur, og der var han ikke redd noenting. Ikke busser, biler, sykler eller andre rariteter. Han sjarmerte flere folk, og en eldre mann som gikk forbi smilte fra øre til øre når han så Decoy hehe. Han gjorde også ei dame som hadde hatt golden tidligere veldig veldig valpesyk :D

han har og en flott lekelyst, både kamp og jaging er like gøy så nå prøver jeg å lære meg å bruke det :P Om tre dager så starter han på valpekurset, og det er oppdretter som er instruktør på det så vi satser selvsagt på at han gjør det best :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Så herlig at ferien din har begynt, og at du og hunden din skal nyte den sammen! Det høres ut som dere kommer til å få masse kvalitetstid sammen, noe som er så viktig. Når det gjelder naboene og hundevennen din, det er jo flott at de har så mye tillit til deg, men jeg skjønner godt at du ikke vil overta flere hunder! Det er jo en stor forpliktelse, og det er viktig å kjenne sine egne grenser. Håper dere får en fantastisk ferie sammen, du og hunden din! ❤️
    • Odin var også dement mot slutten, og det var tøft. Han hadde ikke samme uroen, han var bare forvirret, og ville være inntil oss hele tiden (nok en kombinasjon av døvhet/blindhet også). Vi fikk Eldepryl hos Renate Nydal, det hjalp litt en stund på uroen, men ikke store forandringer. Kan være verdt forsøket.
    • Du kan ta pulsen ved å kjenne på blodåren som går ned på innsiden av låret.
    • Frøkna her begynner å bli dement, og det er utrolig vanskelig å forholde seg til. Så snart det er "dødtid" hjemme begynner hun enten å vandre frem og tilbake, eller å gå i ring. Hvis jeg avbryter henne og tar henne med ut på tur eller trening "våkner" hun og er seg selv igjen, men hun må altså ha mental input hele tiden for å ikke gå inn i disse tvangshandlingene. Jeg antar at det i stor grad skyldes kjedsomhet og uro, men ettersom hun har en ødelagt skulder er det ikke mulig å gå lange turer med henne heller. Lite fysisk aktivitet bidrar helt sikkert til problemet. Hun går på Karsivan, men synes ikke det hjelper så veldig. Det er ikke noe særlig til livskvalitet sånn som hun har det nå, men jeg kan jo ikke underholde henne konstant. Er det noen som har hatt dement hund som har noen tips til hva jeg kan gjøre for henne? Andre typer medisiner som hjelper?
    • Jeg vet ikke hvordan det skilles mellom de ulike dachsrasene, men avlsrådet i raseklubben vil kunne hjelpe deg med dette. Jeg ser ingen grunn til at det skulle bli komplikasjoner hvis begge er friske, men det er mange andre hensyn å ta før man velger å avle, så ta kontakt med avlsrådet og be om hjelp der.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...