Gå til innhold
Hundesonen.no

Båndtvang igjen!


ida

Recommended Posts

Maren, du har jo selv sagt at du bor så på landet, og alt sånt. Da regner jeg med at du sikkert går mye der det er dyr også?! eller tar jeg feil nå? (veldig heldig om du bor å landet, uten ville dyr hvertfall, det stedet vil jeg vite om da :ermm: ).Selvom jeg hadde en 100% innkalling, så hadde jeg ikke gått med bikkja løs i skogen, eller der det finnes ville dyr. Og som jeg sa, heller ikke med langline.

Men ho går kanskje fot inni skogen og løper ikke 10 meter forran og sånne ting?

Men hællanussen hvor ekstrem er det mulig å være da? Å ikke kunne akseptere langline en gang... Jah, da er det sannelig ikke rart du ikke har en god innkalling - du får jo bare trent hunden i vinterhalvåret!

Jeg bor på landet og det er masse villt rundt her. Det er selvsagt også mye husdyr som kuer og hester (disse er våres da... for det meste).

På gården (som ikke er gjerdet inn) går begge hundene løse. Det er ingen som tar noen skade av det (kanskje bortsett fra deg da), selv om det også kan ses på som et brudd på båndtvangen.

Hun går ikke fri v/fot i skogen nei, men hun jager heller ikke villt. Hvis jeg ser hun får ferten av noe, ber jeg henne om å komme nærmere meg, så gjør hun det. Dermed jager vi ikke villt noe mer enn turgåere uten hund.

Nei, du hadde ikke gått med hunden løs, men det gjør jeg, og det har gått bra 100% av gangene jeg har gjordet, så jeg kommer til å fortsette med det uansett hva du mener om det :P

forresten: Hvis man går inn på folk's hjemmesider og ser på sommerbilder de har der... Det er faktisk ikke særlig mange som har på bånd altså...!

*Dobbelpost, mod Nina*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 82
  • Created
  • Siste svar

*host*båndtvang? :ermm: ...urk...nei må inrømme det at hunden løper løs rundt huset,på stranden der vi bor eller på ett jorde...vi gjør nok mye som før...men nå går vi skjeldent i skogen uannsett...men vi må skjerpe oss...det er ikke uten grunn båndtvangen er

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hællanussen hvor ekstrem er det mulig å være da? Å ikke kunne akseptere langline en gang... Jah, da er det sannelig ikke rart du ikke har en god innkalling - du får jo bare trent hunden i vinterhalvåret!

Jeg bor på landet og det er masse villt rundt her. Det er selvsagt også mye husdyr som kuer og hester (disse er våres da... for det meste).

På gården (som ikke er gjerdet inn) går begge hundene løse. Det er ingen som tar noen skade av det (kanskje bortsett fra deg da), selv om det også kan ses på som et brudd på båndtvangen.

Hun går ikke fri v/fot i skogen nei, men hun jager heller ikke villt. Hvis jeg ser hun får ferten av noe, ber jeg henne om å komme nærmere meg, så gjør hun det. Dermed jager vi ikke villt noe mer enn turgåere uten hund.

Nei, du hadde ikke gått med hunden løs, men det gjør jeg, og det har gått bra 100% av gangene jeg har gjordet, så jeg kommer til å fortsette med det uansett hva du mener om det :P

forresten: Hvis man går inn på folk's hjemmesider og ser på sommerbilder de har der... Det er faktisk ikke særlig mange som har på bånd altså...!

*Dobbelpost, mod Nina*

Les innleggene mine ordentlig først før du uttaler deg om noe a :ermm:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er litt "snodig", er at flere av dere reagerer mer på den ene personen som har fått fritak for båndtvangen gjennom en søknad, enn de som gir f*** eller "glemmer" den. Amira har faktisk lov til å ha hunden sin løs i sin kommune, noe resten av oss ikke har (om ingen andre har fått fritak da...).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orka ikke lese den laange tråden før her men her gikk jo spanielklubben ut og sa "Nå kommer hundenes favorittsesong -båndtvangen" da er de lykkelige da.. Ehm? :)

Er det flere her som ser at hunden deres er lykkeligere i bånd en løs? Må innrømme at det ikke er slik her i huset.

Etter å ha lest noen andre innlegg her må jeg også si og tro at hunden din alltid kommer og at den aldri kan skremme vilt er utrolig naivt og si. Du kan kjenne dine foreldre og beste venner godt, men du kan faktisk ikke vite med 100% sikkerhet alt de kan gjøre. Med mindre du er dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orka ikke lese den laange tråden før her men her gikk jo spanielklubben ut og sa "Nå kommer hundenes favorittsesong -båndtvangen" da er de lykkelige da.. Ehm? :)

Er det flere her som ser at hunden deres er lykkeligere i bånd en løs? Må innrømme at det ikke er slik her i huset.

Etter å ha lest noen andre innlegg her må jeg også si og tro at hunden din alltid kommer og at den aldri kan skremme vilt er utrolig naivt og si. Du kan kjenne dine foreldre og beste venner godt, men du kan faktisk ikke vite med 100% sikkerhet alt de kan gjøre. Med mindre du er dem.

Der er jeg veldig enig. Mer skal jeg ikke si ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innrømmer glatt at jeg ikke overholder båndtvangen her jeg bor ja. Bikkjene går løse på mine turer i skogen rett utenfor huset vårt og de leker sammen og får sprunget av seg litt energi. Går jeg på veien derimot eller der det er folk å treffe - så er de i bånd.

Jeg vet at det ikke er lov - men skal dyra få en sjans til å tatt ut litt energi så nytter det ikke med tre stykker i bånd i en tett skog <_< . Det er hverken folk eller fe i dette området så jeg er svært bevisst på hva jeg gjør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...