Gå til innhold
Hundesonen.no

SGT-treff når NKK har utst i Drammen!


Lotta

Recommended Posts

Hei folkens,

Nå har vi hamra løs på hverandre så lenge og så hardt at det er på høy tid at vi treffes IRL!

Er det andre Sure, Gamle Tanter som har lyst, så treffes vi face-to-face (får se hvor tøffe vi er da :whistle: ) i Drammen når NKK har utstilling der 2. og 3. juni...

Skrik ut (hvis du tør...)!

Lotta

PS: Jeg kan ev ta fram den gamle og gode langpanneoppskriften min og se om et kakestykke hjelper på humøret :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar
Guest Belgerpia
Hei folkens,

Nå har vi hamra løs på hverandre så lenge og så hardt at det er på høy tid at vi treffes IRL!

Er det andre Sure, Gamle Tanter som har lyst, så treffes vi face-to-face (får se hvor tøffe vi er da :whistle: ) i Drammen når NKK har utstilling der 2. og 3. juni...

Skrik ut (hvis du tør...)!

Lotta

PS: Jeg kan ev ta fram den gamle og gode langpanneoppskriften min og se om et kakestykke hjelper på humøret :P

Jeg og kameraet mitt kommer vi. Vi har ikke noen hund å stille - men shit au - Drammen er jo rett borti gata - og kanskje vil det være gøy å være på utstilling uten hund for en gangs skyld også.. (vel, har vel testa det allerede men dog).......

SGT - treff *latter*

Kanskje man bør si noe om hva som er definisjonen av SGT klubben?

Merete

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg og kameraet mitt kommer vi. Vi har ikke noen hund å stille - men shit au - Drammen er jo rett borti gata - og kanskje vil det være gøy å være på utstilling uten hund for en gangs skyld også.. (vel, har vel testa det allerede men dog).......

SGT - treff *latter*

Kanskje man bør si noe om hva som er definisjonen av SGT klubben?

Merete

Det skal bli knall å treffes - supert at du tar med kamera så kan denne historiske begivenheten (begrep som er veldig poppis akkurat nå!) bli behørig dokumentert for ettertiden. :P

Ehh, opptakskravene til SGT-klubben? Skal vi overlate dem til noen som IKKE får være med?(Erfaringsmessig pleier de å vite hvem vi er, nemlig! :rolleyes: ) - Uttalelser ala dette tror jeg kan være med på å kvalifisere, altså :whistle:

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Det skal bli knall å treffes - supert at du tar med kamera så kan denne historiske begivenheten (begrep som er veldig poppis akkurat nå!) bli behørig dokumentert for ettertiden. :P

(Ehh, opptakskravene til SGT-klubben? Skal vi overlate dem til noen som IKKE får være med?(Erfaringsmessig pleier de å vite hvem vi er, nemlig! :rolleyes: ) - Uttalelser ala dette tror jeg kan være med på å kvalifisere, altså :whistle:

Lotta

*latterkrampe*

Ja, vil noen fortelle oss hvem vi er?? *fnis*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvem vi er :whistle: Og tør allikevel å møte opp.. hehe

Jeg har til og med hund å stille jeg.. 2 om dommeren ikke teller tenner :rolleyes:

(fant forøvrig noen valpejeksler her, mon tro om de kan gå som p2 om jeg limer de pent inn?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg veit hvem vi er :P Og tør allikevel å møte opp.. hehe

Åssen har du finni ut det dah? Hvem vi er asså? Kult hvis du kommer (du skal få lov å denge meg for at jeg er slem og insensitiv. Så kan jeg forklare at det er'ke til deg! Avtale?) :whistle:

Jeg har til og med hund å stille jeg.. 2 om dommeren ikke teller tenner :rolleyes:

(fant forøvrig noen valpejeksler her, mon tro om de kan gå som p2 om jeg limer de pent inn?)

Jeg anbefaler halvgammal play-dough (eller åssen nå KITT skrive blant de unge?) helst brunsvartgråbeige med en medium melketann godt klemt nedi!)

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åssen har du finni ut det dah? Hvem vi er asså? Kult hvis du kommer (du skal få lov å denge meg for at jeg er slem og insensitiv. Så kan jeg forklare at det er'ke til deg! Avtale?) :whistle:

Vi belgerfolk er paranoide vi, så vi veit sånt.. Du er selvsagt en ekte SGT'er, Belgerpia er selvskreven selv når hun ikke slutter å røyke.. Så har vi Siri og Margrete, som egentlig er for saklige til å være Sur Gammel Tante, men vi gjør unntak for de.. Så er det jo meg da.. Resten får bare søke, men det er vi som er den harde kjernen :P

Og det er helt greit at du er slem og insensitiv - jeg liker deg av den grunn jeg - men akkurat i dag var jeg visst litt følsom *flir* :P

Jeg anbefaler halvgammal play-dough (eller åssen nå KITT skrive blant de unge?) helst brunsvartgråbeige med en medium melketann godt klemt nedi!)

Lotta

Vi får teste ut, hun må jo være med uansett, lille krapylet.. Men kjenner jeg henne rett, så spiser hun kitten før den rekker å feste seg, og da er vi vel like langt? hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Jonna
Jeg er sur, jeg er tante, men jeg går ikke med på å være gammel... <_< Jeg får stå på avstand og tar bilder av dere :P

:P Skulle gjerne vært med å hengt med Loke, men jeg er ikke sur, ikke tante og ei heller så gammel som deg enda :whistle:

Nei denne gangen blir jeg hjemme med mine monstre (dem er da så gamle at dem går fra søte valper til monstre)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel allerede definert? For sure gamle tanter?

--

Per Olav

Aner vi et snev av bitterhet? 2ne har lovet å behandle alle søknader om medlemsskap med den omtanke og innlevelse som de behøver (om ikke fortjener). Tidligere forsøk på tilsvarende klubbdannelser har vist stor raushet og vilje til å se gjennom fingrene med eventuelle "mangler" hos søkeren. :whistle:

Jeg er sur, jeg er tante, men jeg går ikke med på å være gammel... <_< Jeg får stå på avstand og tar bilder av dere :P

NKK-ustillinger er blitt en yndet arena for slikt...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er vel allerede definert? For sure gamle tanter?

--

Per Olav

Eller for Sure Gamle Tønter, om du absolutt vil være med? :P

Jeg er sur, jeg er tante, men jeg går ikke med på å være gammel... <_< Jeg får stå på avstand og tar bilder av dere :P

Høh.. Vi kommer og drar ut filmen i kamera ditt vi :P

Aner vi et snev av bitterhet? 2ne har lovet å behandle alle søknader om medlemsskap med den omtanke og innlevelse som de behøver (om ikke fortjener). Tidligere forsøk på tilsvarende klubbdannelser har vist stor raushet og vilje til å se gjennom fingrene med eventuelle "mangler" hos søkeren. :whistle:

Det er min jobb å være bitter da - jeg er skikkelig god på det og - så om han skal være med i klubben, får han tørke av seg sånt og finne på sin egen greie først! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmph. Ikke er jeg sur, ikke er jeg gammel, og tante er jeg iallefall ikke. (Dog, jeg kan være litt grinete innimellom). Så hva gjør man da? Jo, man sniker seg rundt og leker paparazzi med det fraværende kameraet sitt:D (Vel- hvis jeg kommer da. Jeg har egentlig eksamen sånn to dager etterpå.. Prøver å finne ut om det er uansvarlig å dra på paparazzitur med valp da, eller om det er helt greit).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har vi Siri og Margrete, som egentlig er for saklige til å være Sur Gammel Tante, men vi gjør unntak for de..

Sur Gammal SAKLIG Tante faktisk... *glise*. Jeg har bare lært meg å sitte på fingrene jeg - sånn innimellom, men tante er jeg, og HAUGGAMMAL, og URSUR når jeg har PMS (og den er vel muligens kronisk vil noen påstå *grmpf*). Så jeg kommer jeg - jeg tar med kamera også så slipper jeg å leke paparazzo i buskene !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sur Gammal SAKLIG Tante faktisk... *glise*. Jeg har bare lært meg å sitte på fingrene jeg - sånn innimellom, men tante er jeg, og HAUGGAMMAL, og URSUR når jeg har PMS (og den er vel muligens kronisk vil noen påstå *grmpf*). Så jeg kommer jeg - jeg tar med kamera også så slipper jeg å leke paparazzo i buskene !

Velkømmin!

Som grunnlegger og sjefsbitch har jeg nå på egenhånd og på eget initiativ bestemt at det skal opprettes en underavdeling av SGT for saklige, gamle og sure tanter. Jeg advarer dog alle impliserte og interesserte om at denne fraksjonen kan bli (forsvinnende) liten, og åpner samtidig dørene på vid vegg inn til hovedgruppa hvor også de totalt usaklige (men aldri ondskapsfulle) får herje fritt!

Vi ses i Drammen!

Lotta

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh nei, jeg tror ikke det nei.

*flir* Jeg veit du vil, jeg veit du vil :P

Snille 2ne, dah! (Men brent barn skyr ilden, vet du :P) - og tross alt, vi er Sure Gamle Tanter - ikke Sinnsykt Glemske Tullinger... Eller?

Nei, noen stakkars ofre (les: ekser) mener at jeg har for god hukommelse faktisk.. Så det må være Sure Gamle Tanter.. De før nevnte ofrene er nok mest enige i det og, vil jeg tro :whistle:

Sur Gammal SAKLIG Tante faktisk... *glise*. Jeg har bare lært meg å sitte på fingrene jeg - sånn innimellom, men tante er jeg, og HAUGGAMMAL, og URSUR når jeg har PMS (og den er vel muligens kronisk vil noen påstå *grmpf*). Så jeg kommer jeg - jeg tar med kamera også så slipper jeg å leke paparazzo i buskene !

Var i ett eller annet blad jeg leste i min ungdom tror jeg? Vel, det var ihvertfall et intervju med noen gutter som skulle svare på ting ang mens og sånne dameting, og når de ble spurt om hva PMS var, så sa de at det var noe som begynte 3 uker før mensen.. Veit ikke helt om de faktisk viste at jenter flest har en 4 ukers syklus jeg? Either way - svaret var vel passe bra det, for oss som bruker sånt som unnskyldning for usaklige humørsvigninger? :angel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

.....og jaggu ser det ikke ut som om flesteparten skal stille samme dagen også - DET er jo flott...... i alle fall så langt..

Men jeg tror de fleste sure gamle tanter er i samme gruppe liksom - vel, unntatt Margrete da , men hun bor så nærme at hun bare kan kjøre sødagen også, med mindre LP Elite går søndag

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er småsur, er tante, og er "langt oppi" åra, nærmer meg 20! :shocked:

Er der på lørdag, skal stille 6 flatter eller noe, men står gjerne på avstand å iaktar dere :P

Og hilser på om dere er ikke ser for skumle ut.... :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi belgerfolk er paranoide vi, så vi veit sånt.. Du er selvsagt en ekte SGT'er, Belgerpia er selvskreven selv når hun ikke slutter å røyke.. Så har vi Siri og Margrete, som egentlig er for saklige til å være Sur Gammel Tante, men vi gjør unntak for de.. Så er det jo meg da.. Resten får bare søke, men det er vi som er den harde kjernen :whistle:

Kan være skikkelig sur OG usaklig jeg! Problemet er bare det at jeg blir så usaklig og ond at jeg på en måte stoppe meg selv. Jeg synes jeg har tatt meg opp om dagen egentlig, eller hva Belgerpia?

Men jeg tror de fleste sure gamle tanter er i samme gruppe liksom - vel, unntatt Margrete da , men hun bor så nærme at hun bare kan kjøre sødagen også, med mindre LP Elite går søndag

Åh jada! Jeg er med! Men hvorfor kan jeg ikke få leke med dere om lp elite går på søndag? For jeg er jo der likevel liksom på en måte atte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Per Olav
*flir* Jeg veit du vil, jeg veit du vil :whistle:
Nei det vil jeg slett ikke. Hvis jeg kommer er det fordi ei snill tante som jeg kjenner kanskje skal stille sine irske ulvehunder der :P

--

Per Olav

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi belgerfolk er paranoide vi, så vi veit sånt.. Du er selvsagt en ekte SGT'er, Belgerpia er selvskreven selv når hun ikke slutter å røyke.. Så har vi Siri og Margrete, som egentlig er for saklige til å være Sur Gammel Tante, men vi gjør unntak for de.. Så er det jo meg da.. Resten får bare søke, men det er vi som er den harde kjernen :P

:whistle: Har jeg ennå ikke kommet lenger enn til å bli en wannabe.... :P

Jeg har gjort en hederlig innsats den siste tiden, men tydelig ikke bra nok.

Men bare for å spørre; er jeg ikke sur nok, ikke gammel nok, eller er det mangel på å være "tantete"

(si: ikke gammel nok! *håpe*)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Sommeren nærmer seg (håper jeg), og jeg har begynt å tenke på om jeg skal klippe ned hunden i år også (som tidligere somre), eller ikke: Han blir så fin med kort lettstelt pels, Han takler varmen så mye bedre, han tørker fortere etter han har badet osv. Men; Han liker absolutt ikke denne timen det tar å klippe han ned. Hundefrisøren sier han er grei, oppfører seg bra. Men pistrer og piper. Og jeg må dra han inn "med makt". Og da blir jeg litt sånn; "Er det verd det? Skal han få slippe klippingen?" Skal / Skal ikke 
    • Haha ja, så sant man har fryser på forhånd. 😂 Jeg kjøpte meg fryser ene og alene mtp råfôr når jeg kjøpte leilighet. Blir billigere i lengden uansett. 😁
    • Jeg «har» også en hund som er usikker på fremmede mennesker og dyr (hun måtte bli igjen hos foreldrene mine da jeg flyttet, men jeg tok meg av treningen av henne). Hun har alltid vært tilbaketrukken og skeptisk, helt siden hun var valp. Så har iallfall et par ord å meddele. Det er en sterk genetisk komponent til dette, og ulldotten min kommer nok aldri til å bli den sosiale hunden som oppsøker andre. Uavhengig av om vi hadde vært enda bedre på å sosialisere henne i oppveksten, ville nok det genetiske utgangspunktet hennes uansett begrenset hvor komfortabel hun ville vært med fremmede.  Erfaringsmessig så tror jeg at det beste man kan gjøre i en slik situasjon er først og fremst å eksponere valpen for positive opplevelser med andre, under kontrollerte forhold. Kanskje har du venner eller familie som kan hjelpe til med treningen, og la alt foregå på valpens premisser.  Vel så viktig tror jeg det er å lære valpen at den IKKE trenger å forholde seg til andre hvis ikke den ønsker det. Nå vet ikke jeg om dere sliter med f.eks. passering av andre folk eller hunder pga. skepsisen, men det gjorde iallfall vi. Kinderegg-metoden kan være veldig effektiv for å få valpen til å ta kontakt med deg når andre mennesker/hunder kommer til syne, men også for å skape positive assosiasjoner til å møte på andre på tur.    EDIT: Sånn ang. selve bjeffingen, så ville jeg kanskje trodd at dette hadde roet seg av seg selv dersom den generelle tryggheten rundt fremmede mennesker og dyr ble bedre, for å konkludere. Men nå var jo dette bare en enkeltsituasjon. Hvorvidt bjeffingen i situasjoner med fremmede er et generelt problem hos dere vet jo ikke jeg
    • Yuhu! Valpen min er litt småskeptisk til fremmede og det er noe vi jobber mye med. I stad var det en som fikk hilse på han, satte seg på huk og lot Melvin komme bort for å si hei på eget initiativ. Jeg så at han var litt usikker (halen), men han gjorde alt på eget initiativ og hadde all mulighet til å trekke seg unna når han følte for det. Mannen satt helt stille. Plutselig så trekker han seg bakover og bjeffer til som bare det. Da hadde han hilst og fått kos av denne mannen i en gooood stund, luktet rundt og virket ok med situasjonen. Mannen nevnte at han hadde hund selv og at det sikkert luktet av klærne. Kan lukten av en hund være grunnen til at han plutselig bråsnudde sånn? Han er ikke slem på noe vis, bare bjeffer og trekker seg unna. Han er også usikker på andre hunder og dyr, noe vi også jobber mye med. 🫠
    • Nå må jeg faktisk klage litt. Tiden går jo alt for fort 🥲 Jeg synes ikke det er mer enn noen uker siden jeg hentet hjem den lille krabaten min jeg, og nå er han snart 10kg tyngre og 30cm høyere 😂❤️ Melvin, 5,5mnd gammel ❤️
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...