Gå til innhold
Hundesonen.no

Kræsj et ønske

henrikke

Recommended Posts

Skrevet
Ønsker at Nirm kunne lære å gå spor rolig...

Ønsket ditt er invilget, men Nirm går dessverre kjempesakte og vil ikke begynne å gå fortere...

Jeg ønsker meg en sjalusifri verden :D

• Svar 217
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

sofaen er på vei, men dessverre blir den mistet på havet, dratt opp på land og ser ut som en strandet hvlaross når den kommer på døren.

jeg ønsker meg god karakter på mandagens eksamen!

Skrevet

Det får du, men den blir kjent ikke gyldig da det viser seg at du ikke har rett til å gå opp til eksamen.

Jeg ønsker meg et nyoppusset bad, utført av dyktige håndtverkere

Skrevet

Det får du! Men han liker ikke å dusje og er sykelig sjalu av seg. Dessuten så hater han hunder!

Jeg ønsker meg en fin påske på landet.. :D

Skrevet

Det får du. Men bonden gjødsler jordene sine dagen etter at du kommer, så hele området stinker kumøkk og du må dra hjem igjen.

Jeg ønsker jeg et treningsstudio i kjelleren!

Skrevet

Det får du,men det viser seg at hunden har en gen-feil,og blir kjempediger.

Jeg ønsker meg ny bil!

Skrevet
Det får du,men det viser seg at hunden har en gen-feil,og blir kjempediger.

Jeg ønsker meg ny bil!

Det får du. Men dagen etter så råkjører du og krasjer. Bilen blir vraket og du blir fratatt førerkortet.

Jeg ønsker meg nye bur til bilen.

Skrevet
Det får du. Men dagen etter så råkjører du og krasjer. Bilen blir vraket og du blir fratatt førerkortet.

Jeg ønsker meg nye bur til bilen.

Det får du! Men burstørrelsene passer til chihuahuaer.

Jeg ønsker meg sommer!

Skrevet
Jeg ønsker meg en fantastisk vakker Bull Terrier.

Det får du, men den er dessverre utrolig ulydig og aggressiv

Jeg ønsker meg en hund som er lydig, snill, pen og som ikke får adferdsproblemer eller blir tatt fra meg, eller blir avlivet... :D

Skrevet
Det får du, men den er stjålet og du må levere den tilbake!

Jeg ønsker meg fred på jord :)

Det får du. Men så kommer det et digert meteorittnedslag, og alt liv på jorda utslettes.

Det får du, men den er dessverre utrolig ulydig og aggressiv

Jeg ønsker meg en hund som er lydig, snill, pen og som ikke får adferdsproblemer eller blir tatt fra meg, eller blir avlivet... :D

Det får du. Dessverre blir den påkjørt og drept momentant. (Huff da, den var litt slem).

Jeg ønsker at samtlige politikere gikk seg vill i skogen og aldri kom tilbake.

Skrevet
Det skjer,men du blir henrettet for dems forsvinning og får dødstraff :D

Jeg ønsker meg snille foreldre!

Det får du, men det er ikke deg de er snille mot...

Jeg ønsker at rex ikke stikker på tur, slik at jeg kan ha han løs

Skrevet
Det får du, men det er ikke deg de er snille mot...

Jeg ønsker at rex ikke stikker på tur, slik at jeg kan ha han løs

Det får du, istedet får han en greie for å bite seg fast i ermer og buksebein, så du sleper rundt på han istedet for å nyte turen (jepp, sånn er det her for tiden).

Jeg ønsker meg en Mac!

Guest Christine
Skrevet
Det får du, istedet får han en greie for å bite seg fast i ermer og buksebein, så du sleper rundt på han istedet for å nyte turen (jepp, sånn er det her for tiden).

Jeg ønsker meg en Mac!

Det får du. Macgyver kommer og ringer på til deg nå.

Jeg ønsker meg et nytt, flott smykke.

Skrevet

smykke skal bli.. skikklelig juggel..du bli blå på halsen av deg..

Ønsker meg en hund som slutter å bjeffe hver gang noen går forbi..

Skrevet
Det får du, men han begynner å rive i gardinene

Jeg ønsker meg en bunke med ark

Det får du, men noen har limt alle arkene sammen, og du får ikke brukt arkene.

Jeg ønsker at Mette-Marit farga håret lilla og starta å tygge skrå på offentlige arrangementer.

Skrevet
Det vil hun, men hun blir samtidig gravid med komplikasjoner og må holde sengen så du får ikke sette det likevel.

Jeg ønsker at landslaget i fotball blir nedlagt

Det får du for etter kveldens hendelse velger skandinavia og laget ett felles scandinavisk lag og de har kamper annen hver dag og sendes på alle kanaler kl 19 til 2130, med repriser etterpå.

Ønsker meg sjokolade uten krem fyll

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Vi hadde en elghund som stod og ulte ved døra hvis det var løpetisper innen en mils radius (satt på spissen), og en annen elghund som ikke brydde seg i det hele tatt, så det er nok i alle fall til en viss grad individbetinget. Ellers har jeg bare hatt relativt små hunder (6-8 kg), men det har kun vært tisper, og de har vært veldig enkle mtp. løpetid (lite blod, ikke noe særlig hormonpåvirking mentalt utover at det skal markeres hver 5. meter på tur). simira nevner livmorbetennelse, jeg vet ikke om det er mer vanlig på småraser, men min forrige hund fikk i alle fall det. Men skal man ikke drive med avl eller andre raserelaterte aktiviteter er det jo ikke verre enn at man kastrerer.
    • Hvordan er rasene hunden er blanding av? Og ikke minst foreldrene? Det er jo ulempen med blanding, det er vanskelig å gjøre grundig research, men foreldrene og evt. tidligere kull kan jo gi indikasjoner. Hvis det er bevisst blandingsavl så ville jeg uansett håpet at de ikke ville avlet på en hannhund som er slik, men samtidig så ville de da kanskje ikke avlet på blanding heller, om de var opptatte av genetikk. Jeg kan ikke veldig mye om miniatyrhunder, jeg har kjent et par hannhunder som var slik du beskriver, og et par som er helt greie. Når det er sagt er jo tispene også "kjent" for mer gneldring og innbilte svangerskap og livmorbetennelse, så man velger jo litt sine onder. 
    • Hei! Jeg er helt ny i liten-hund-verden. Har tidligere hatt springer spaniel, boxer og schæfer, men skal nå få en liten blandingsrase.  Jeg er så usikker på valget av hannhund eller tispe! Personlig har jeg ikke en sterk preferanse, har hatt to tisper og en hannhund, og heller nok kanskje mer mot hannhunder. Men jeg hører fra mange med små hunder at hanner kan være veldig vanskelig å få stuerene, at de markerer inne og at de er så stressa rundt løpetid i nabolaget feks at de står og uler ved døra osv. Dette er ikke noe jeg har vært borti med store raser, verken min egen eller venner sine (vært aktiv i NRH og NBF-miljø i 15 år, så vært borti en del forskjellige raser) i det hele tatt, så er det en typisk type atferd for små hunder, eller er det mer individbetinget? Vi legger så klart til rette for rotrening og passe aktivitetsnivå osv osv.  Hadde vært fint å høre noe annet enn skrekkhistorier om små hunder, for akkurat nå lener jeg veldig mot tispe.
    • Vi har hittil foret vår valp på 13 uker med fire måltider om dagen og har planer om å gå ned til tre måltider om dagen. Ved fire måltider ga vi frokost ca 07-07.30, lunsj 12, middag 16 og kveldsmat 19.30.  hvilke tidspunkter forer dere valpene deres og hva har fungert for dere?
    • Hei @Betan, min erfaring strekker seg fra 2002 da jeg fikk min første bull-hund. Min første ambull ble født i 2007 og jeg har hatt mange verv i det norske raseklubbens styre, nå sitter jeg i den svenske klubbens styre. Jeg har som oftest hunder i par og jeg er utdannet innefor atferd men også jobbet som hundetrener i mange år. Nå for tiden konkurerer jeg med min ambull-tispe. Vi er i kl 3 i RL f.eks og har flere sporprøver bak oss, tatt i Sverige. Så erfaringen strekker seg fra egne hunder til mange av norges og sveriges ambuller. Holder det?
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...