Gå til innhold
Hundesonen.no

Hva ønsker du deg ?

Recommended Posts

Skrevet

Si at du ville kjøpt deg noe nytt av utstyr til din hund, hvilke 5-10 ting ville du valgt ut og hva ville du synes var en akseptabel pris for den tingen?

ps, skriv inn tingen i prioritert rekkefølge... :closedeyes:

Artig å høre hva som ønskes... :shocked:

Mvh

Jørn

• Svar 105
  • Created
  • Siste svar
Guest Snusmumrikk
Skrevet

Hm... ønsker meg en leilighet hvor det er lov å ha hund jeg. Pris: ganske mange tusen mer enn hva lommeboka mi syns er behagelig. Men jeg skal nok finne noe!

Og så hunden.

Hehe, det var prioritert rekkefølge for meg :)

Skrevet

1. Ønsker meg et mykt, feminint lærhalsbånd, altså mye mykere enn vanlig skinn/lær. Gjerne i farger.

2. To meter lang, tynn lærline.

3. Ønsker meg fine mat/vannskåler i keramikk

4. Ønsker meg refleksdekken

5. Ønsker meg en skikkelig fin hundeseng, stor og myk.

Guest Jonna
Skrevet
Hm... ønsker meg en leilighet hvor det er lov å ha hund jeg. Pris: ganske mange tusen mer enn hva lommeboka mi syns er behagelig. Men jeg skal nok finne noe!

Og så hunden.

Hehe, det var prioritert rekkefølge for meg :)

Hmmm nesten samme ønsker som meg. Jeg har leilighet hvor jeg får lov til å ha hund, men jeg ønsker å eie en slik leilighet, med en liten hageflekk som jeg kan gjerde inn og leve livets glade dager :) Det vil alltid være solskinn og sommerfugler i den hagen :rolleyes:

Av annet utstyr jeg trenger nå er:

-ett til bringkobbel

-enda en spor sele

-enda ett tjenestedekken

Ja det var vell alt og alt sammen vil vell gå til den (forhåpentligvis) kommende valpen. Blaze har nok utstyr :)

Skrevet

1. Kløv

2. Pulk

3. Utstillingsline

4. Fint halsbånd

5. Et trillebårlass med griseører

6. Et trillebårlass med grisehaler

De to siste ble signert av hunden min :)

Skrevet

1. webmaster sele! (og jeg syns akkurat nå.. eller, lommeboka mi syns) at 400 kr for den selen er for mye..

2. ny tauleke!

3. Et par traktor lass med tyggebein... (gratis!)

4. sånn matte/teppe/ting som NAF har som jeg kan legge bak i bilen min. Kombinert teppe til baksetet og sånn som gjør at det blir en hel flate bak i bilen, og ikke mulighet for bikkja å falle ned mellom setene.. Denne skal jeg ha asså.. En vakker dag.. :)

5. klippe utstyr.

Skrevet

*Back on track dekken

*3 meter lang skinn line/kobbel (som jeg ikke finner noen steder <_< )

*Funksjonelle dekken(regndekken/varmedekken og veldig intressert i ulldekken), som ikke har den flappen under magen

*Rompetaske til meg selv til turene våre i sommer

*Vanntette potesokker

*Morsomme navne merker til halsbånd (det har jeg bestillt idag da, men det var virkelig ønsket)

*Svømmebasseng til hydroterapi (i know STORT ønske, men jeg ønsker meg det allikevel)

Skrevet

- Bringkobbel

- Kennel kløv (har to kløver men ønsker meg kennel)

- Border collie bånd og halsbånd

- Refleksdekken til Loppa (leter etter et som er passe, hun er så liten)

Er vel mer, men kommer ikke på det nå! :)

EDIT: Nytt stoffbur må jeg ha! :)

Skrevet

Jeg ønsker meg:

1. Webmastersele, også syns jeg de kunne produsert dem med refleks på

2. i-Clickere som ikke er så lette å klikke på når man ikke har tenkt til å gjøre det

3. LP-hinder

4. Halvstrupbånd med labradorer på

5. Enda et halvstrup fra Vibri.com

Men det jeg ønsker meg mest, og som er totalt usannsynlig, er noe ala en ridehall som jeg og andre Trondheimsonere kunne fått til vår egen, og trent ag og lp i. Og selvsagt med noen små hundegårder hundene kunne vært i i pauser (for oss unge uten bil).

Skrevet

Driver jo og skal fylle opp ustyrslageret ettersom hunden akkurat har kommet i hus, så lista er akkurat nå som følger:

1. varm og regntett dekken

2. "kondomdress" til påskefjellet (v dro med oss en snømann hjem sist....)

3. en rull med tau som jeg kan flette liner og bånd av

4. havlnome-sele til sykkelsesongen begynner

5. et mykere underlag i buret (matta jeg har nå er litt for fast for dyret)

6. påfyll av mat

7. nomesele som er spesialsydd, gjerne en kombisele. evt komtesele for pulkdrag

8. drag for pulk

9. pulk

Skrevet

- sånn søyle man helger på halsbåndet med cortison tabletter tilfelle huggorm bitt (skal kjøpe det, snart lønning :icon_fun: )

- halsbånd med navnet hans på, i myk fleece på innsiden

-masse tørket fisk og kjøtt (Ønske fra Mike ja)

-Ny klotang

-Ny apportbukk (han har klart å grave den ned i hagen, og han vil ikke vise meg hvor den er)

-Ny regnfrakk, han har vokst fra sin.

Eller så er det masse andre hundenyttige ting som jeg kunne trengt, f.eks en ny bil (en suv) hvor jeg kunne ha bygd opp buret lenger inn i bilen, så jeg slipper å være hypernervøs hele tiden for at folk skal bulke i rompa på bilen min og skade Mike som ligger i buret sitt i bagasjerommet.

Guest Snusmumrikk
Skrevet
Si at du ville kjøpt deg noe nytt av utstyr til din hund, hvilke 5-10 ting ville du valgt ut og hva ville du synes var en akseptabel pris for den tingen?

ps, skriv inn tingen i prioritert rekkefølge... :closedeyes:

Artig å høre hva som ønskes... :shocked:

Mvh

Jørn

Og hva ønsker du deg da? Syns nå du bør svare på egne spørsmål også :)

Skrevet
4. sånn matte/teppe/ting som NAF har som jeg kan legge bak i bilen min. Kombinert teppe til baksetet og sånn som gjør at det blir en hel flate bak i bilen, og ikke mulighet for bikkja å falle ned mellom setene.. Denne skal jeg ha asså.. En vakker dag.. :)

:shocked: det var det jeg skulle inn å se på.!

kjørte forbi NAF 4 ganger i dag men kom ikke på hvorfor jeg mente jeg skulle innom der.!

OnT:

Hadde vært morsomt å prøve buster med fjellpulken..., men det er dyrt...

Skrevet

Jeg har ei ønskeliste like lang som E6, så jeg tror ikke jeg skal begynne å ramse opp alt her. Hehe...

Skrevet

Nå er det vel apportbukk, langline og hinder som står høyest oppe på lista.. og nytt stoffbur.. heheså billig som mulig;P Jo også ønsker jeg meg utstillingsbord til jeg får ny valp:P har noen år på meg hehe..

Skrevet

Uhm, jeg skal ha valp så ønsker meg alt nytt.

Det jeg har etter andre hunder er stort sett altforstort.

Pelsballen kunne godt fått seg noen nye børster, flere leker, en skikkelig regndress (helst med sko, han er prippen) Buster bath så jeg slipper å herpe ryggen på å vaske han. Et stooort bur han kunne brukt som hule, så han hadde sluppet å brette seg dobbelt for å ligge under skrivebordet. Og en stooor leilighet med plass til alt. :)

Skrevet
Trimmebord med galge.

Hahaha! Det hørtes jo bare fælt ut ;):getlost:

Det er mye greier jeg ønsker meg, men får skrive opp de jeg har mest bruk for ;)

- Pulk!

- Klikker (fant Bajnok på morgenen her en dag med den siste klikkeren i munnen.. Total vrak...)

- En selvopprullende langline

- Et hus med stoooor hage (huset selv trenger ikke være så stort...)

- Et sted, som ikke er terrassen, til å ha foret i.

- En selvlukkende dør

- Penger til kurs, bøker DVD'er osv..

Ja, mye her jeg må vente "noen" år til jeg kan få, men jeg har da noen år.. :wub:

Skrevet

- Ønsker meg en sånn liten agillity bane som du kan ha i hagen :rolleyes:

- Ønsker meg en hunde shampo som lukter godt!

- Også ønsker jeg meg jo masse valpeting da - til valpen kommer hjem :getlost:

Skrevet

- Nytt bur til bilen, og med mulighet for meg å sove oppå...

- "Luftehatt" til bilen, og få den isolert.

- Gjerde til hagen min

- 2 stk Cabanabur (et til Nirm og et til Vida)

- Ny nomesele til Nirm

- Ny sporline

Guest Jonna
Skrevet
- Nytt bur til bilen, og med mulighet for meg å sove oppå...

- "Luftehatt" til bilen, og få den isolert.

- Gjerde til hagen min

- 2 stk Cabanabur (et til Nirm og et til Vida)

- Ny nomesele til Nirm

- Ny sporline

Hiver meg også på den.... Bilen min begynner alt nå å bli varm i hunderommet..

Skrevet

Ønsker meg 2x 1BK, 2x 1AK og 3x 1EK, godkjent praktisk og gul sløyfe på utstilling :getlost:

Men før det kunne jeg tenkt meg dummylauncher, kanindummy og en mirakelkur mot piping i jaktsituasjon.

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Med denne innstillingen kommer du til å få mange overraskelser i hundeholdet ditt i årene som kommer:) 
    • Tenker at du først og fremst må stikke fingeren i jorda å innse hva slags gener valpen din har. Alle disse tre rasene har grunnleggende mye jaktinstinkt. Alt beror seg ikke på at du er flink til å trene hunden din i valpestadiet. Om du har valp etter foreldredyr/linjer med mye stress og lite impulskontroll har du mildt sagt en jobb foran deg Jeg hadde aldri, ALDRI stolt på min amerikanske bulldog alene rundt små dyr eller katter. Det ville høyst sannsynlig blitt blodbad. Ikke fordi han var slem, ond eller dårlig trent. Men fordi han hadde ett voldsomt jaktinstinkt. Jo før du innser at det mest sannsynlig kan være tilfelle med din hund og, dess bedre er det. Tilrettelegg for minimalt med triggere for hunden din og å holde dyra skilt når du ikke hjemme eller kan følge godt med på interaksjonen mellom dem er mitt beste tips til deg. Pluss, trene på impulskontroll og konsentrasjon. Atferden på hunden din kommer garantert til å forandre seg når den går igjennom de forskjellige kjønnsmodningsfasene - kanskje spesielt dersom du har hannhund.  Fortsett å trene gjennom hele livet til hunden din så minimerer du sjansen for at noe går galt. 
    • Jeg meldte en bekymring til mattilsynet i sommer. Hadde masse bevis på at dyrene ikke hadde det bra, hadde samtaler på telefon, SMS, mailkorrespondanse med saksbehandler fra Mattilsynet, pluss jeg lagde egen googledisk-folder med bilder og videoer av forholdene som hun/de fra Mattilsynet hadde fri tilgang til. Jeg vet også at Mattilsynet var der i hvert fall en gang på befaring. Det endte i at eieren fortsatt har dyrene, noe jeg syntes er heeelt hårreisende.  Hundene hadde tak over hodet, tilgang til mat og vann - så da var det ikke skjellig grunn til omplassering. På tross av at de konstant sto ute, sloss så blodet sprutet og ikke ble møkka for... Nå har jeg flytta, men da jeg fortsatt bodde i området stod det to voksne pluss fire/fem valper i samme hundegård. Alle utenom den ene var forholdsvis store driv- og jakthunder på rundt 25/30 kilo. Tror også at Mattilsynet har sykt mye å gjøre, med lite ressurser til å gjennomføre alt, at de kun har mulighet til å befare bekymringer der dyr er døende eller har veldig, veldig kummerlige livsforhold. Det du beskriver er selvfølgelig helt ******, men trolig ikke nok til at Mattilsynet kommer til gjøre noe.. Dessverre.
    • Som jeg nevnte så er alle rasene i blandingen kjente for å ha sterkt jaktinstinkt. Noe av denne kunnskapen kommer for min del fra Linn som har hatt ambull i mange år, og vi kjenner begge både oppdrettere og aktive hundesportsfolk med alle disse rasene og er aktive i sine respektive raseklubber. Det betyr ikke at det er umulig, men definitivt en langt større utfordring enn om du hadde kjøpt en labrador eller en cocker spaniel. Og det synes jeg oppdretter burde visst om med en slik kombinasjon, men tiltroen min til oppdrettere som blander slike raser er heller ikke veldig stor.  Det er jo uansett bra om det går fint, og så lenge man er bevisst på hva slags hund man har så er det bedre.
    • Hvor har du det fra??? Mage hunder blir feilaktig kalt for kattedrepere, uten at det er noe hold i det. Ja, hundene våre, uansett rase, har jaktinstinkt i større eller mindre grad, men at ambull er så mye verre enn mange andre hunder, har jeg vanskelig for å tro.  Nå kan jeg uansett fortelle at det gjøres store fremskritt her i huset. Hunden har lært seg å sitte når kattene passerer, og han viser en mye lavere interesse for de nå enn i begynnelsen. Han kan fint ligge rolig i ene enden av sofaen og en av kattene ligger i den andre delen uten at de gjør noe stort nummer av hverandre. Så jeg syns vi er på rett vei 🙂
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...