Gå til innhold
Hundesonen.no

Legg inn bildet av din hund som "sitter bamse"


SD

Recommended Posts

Hva om man har en hund som ikke har noen mellomting mellom å sitte på gulvet med beina i spagaten og å hoppe opp og glefse over fingrene til eieren sin i forsøk på å få godbiten? Og ja, jeg holder den så lavt over hodet hennes at det går nesten ikke an å holde den lavere. Og om jeg holder den høyere får hun bare mer sats og dermed gjør det vondere for mine stakkars fingre.

Jeg kan ikke svare på spørsmålet ditt, desverre..

Men du har noen ganger noen morsomme formuleringer av Tinkas ferdigheter Ingvild, det skal du ha, det er så Labrador noen av dem ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar

Vips kunne alt sitt og gi labb, egentlig skulle jeg lære henne å vinke, hehe. Klikket for mer og mer iherdig løfting av labben, til slutt fulgte den andre labben såvidt opp fra bakken. Rakk akkurat å klikke for den, økte kriteriene og plutselig satt hun bamse. Så mye for vinkingen min.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er et bilde av Mira som vinker.. Er utrolig søt da ;) Har akkurat lært hun å sitte bamse, men har ingeng bilder av det ennå.. Skal legge ut jeg.. Det ser utrolig teit ut når hun sitter på rompa, med den lange ryggen som slynger seg oppover.. Hehe

i95392903_68580_7.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Just me!!

dette er gammelt da,og av en tidligere hund...men jeg elsker det bildet...så skjønt...

savne ;)

Oi oi oi, amstaff sant? God, you just made my day ;) Nydelig!! Elsker de hundene *sukk*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
*kliptvekkbildet*

dette er gammelt da,og av en tidligere hund...men jeg elsker det bildet...så skjønt...

savne :)

*kliptvekkbildet*

Marco kan han og, dog han fekter noe himmla med beina da.. Men sjarm kaller man sånt

Guuud, disse hundene sjarmerte meg rett i senk! :) :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lærte det inn på samme måte som Vipsen, klikket først for å bare løfte en fot bittelitt osv. Det gikk kjempefort, men Puma var generelt en fryktelig kjapp hund på sånne området. Felix lærte det han og (hoho), men det ødela totalt den vanlige sitt'en (det ER skikkelig kjedelig å bare sitte med alle føttene i bakken når man kan sitte og veive rundt med framlabbene tenk).

Her er Puma! (Min hånd i bildet er fordi jeg brukte håndsignal, ikke fordi jeg lokker:p)

DSC00041.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke havner desverre i samme kategori som Tinka... Det er fysisk umulig for han å utføre den øvelsen uansett metode. Han tryner stakkar liten..men nå har altså Loke for dårlige muskler (les: ingen muskler) så han er tilgitt :)

Av mine tidligere hunder er det bare Jonas som har lært den øvelsen. Han kan den til gjengjeld med glans..han kan finne på å sitte sånn til vanlig han... desverre har jeg bare papirbilde av at han utfører den, det henger på veggen i stua.

Vurderer å lære Lyra det men hun bør kanskje lære "sitt" først. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Loke havner desverre i samme kategori som Tinka... Det er fysisk umulig for han å utføre den øvelsen uansett metode. Han tryner stakkar liten..men nå har altså Loke for dårlige muskler (les: ingen muskler) så han er tilgitt :)

Diego klarer kun å sitte bamse ved litt hjelp (Altså støtte han)

Det er vel umulig for han å sitte sånn på egenhånd.. Hehe

Kanskje de burde starte klubb? KBIKSBE - "Klubben for bikkjer som ikke klarer å sitte bamse på egenhånd"

Men tenk så artig det hadde vært om Diego hadde fått det til, jeg tror han glatt kunne ha vunnet alle sjarmørpriser for hunder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder sånn smått på å lære Lyng det, men det er fryktelig vanskelig for ham.. Han har god muskulatur, men han vil liksom helst stå på to, og han er litt for kjapp til å reise seg.. hehe:)

Laska kan sitte sånn, og hun lærte seg kjapt at det var veien til oppmerksomhet, kos og godbiter;) Hvem kan ikke motstå en husky som sitter bamse? Hun pleide å sette seg bamse framfor min ikke alt for store tv slik at jeg måtte se henne.. Hvis jeg ignorerte henne og flyttet hodet til side for å se forbi henne så bøyde hun overkroppen etter så jeg ikke fikk sett noe, slik kunne hun holde på i 20-30min *ler* Nå underholder hun turister der hun bor ved å sitte bamse (hands up) og ligge død for å få mest oppmerksomhet på kennelen, og hun er en av de som får mest oppmerksomhet;)

lillelaskamodell.jpg

Ikke det beste bildet, men det var det eneste jeg fant på nettet (har ikke min maskin):)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...