Gå til innhold
Hundesonen.no

Legg inn bildet av din hund som "sitter bamse"


SD

Recommended Posts

Vel, jeg holder på å lære hunden min å sitte bamse, og etter at Kira har begynt å kunne den er jeg blitt så sjarmert av den øvelsen og vil veldig gjerne se bilder av deres hunder som utfører denne øvelsen :icon_redface:

Her er noen bilder av Kira når hun sitter bamse:

resize__3103808.jpg

resize__3103824.jpg

resize__3103827.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 70
  • Created
  • Siste svar
Tinka er enten for dum, for smart, har for dårlige muskler eller for dårlig balanse til å utføre denne øvelsen, dessverre.

Klarer Kira å lære denne øvelsen, så klarer Tinka det også - det tror jeg 100% :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her ikke så stort utvalg med bilder her, men Chessea kan sitte bamse, og her er et bilde av det.

Stilen kan vel diskuteres. Hun sitter langt fra så pent og pyntelig som Kira, men svaier og veiver litt for å holde balansen.

post-43-1173813078_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia

Glansnummeret til den gode gamle......... første bildet er tatt i 2001 - det andre bildet er tatt bare halvannen måned før han døde........ elsklingen var god på å sitte bamse (eller kanin som vi kalte det)........

Teddy_bear.jpg

aImg_8963.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal legge ut bilde, men må bare få tatt ett ;)

Jeg lærte ikke inn ved lokking eller noe. Egentlig bare at han la begge labbene over armen min, og belønnet det. Og til slutt så holdt jeg bare hånda sm støtte, og så kunne han plutselig sitte sånn selv. Denne metoden brukte jeg på vår Am.cocker spaniel når han levde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok.. Jeg lærte inn sånn:

Tok godbit over hodet hans helt til han løftet forlabbene opp liksom, ga han godbit og roste hvergang han gjorde det! Til slutt la jeg på kommando, sitte bamse og simsallabim så kunne han det ;) Han lærte det fort egentlig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig pen Kira var! :shocked: Så slank og kraftig *sukk*

Archie kan ikke sitte bamse, han kan bare hoppe når vi ikke trenger det, hehe.

Takk takk ;)

Ok.. Jeg lærte inn sånn:

Tok godbit over hodet hans helt til han løftet forlabbene opp liksom, ga han godbit og roste hvergang han gjorde det! Til slutt la jeg på kommando, sitte bamse og simsallabim så kunne han det ;) Han lærte det fort egentlig..

Jeg lærte det også inn på den måten. Prøvde først med å klikke det inn når vi brukte klikker, men jeg fikk ikke til å lære henne det ved bruk av klikker. Så gikk over til lokking å fikk det til med engang ;);)

Synes det var så mange fine bilder av nydelige hunder som satt bamse (eller kanin ;)), som sagt så er jeg bare blitt helt sjarmert av den øvelsen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man har en hund som ikke har noen mellomting mellom å sitte på gulvet med beina i spagaten og å hoppe opp og glefse over fingrene til eieren sin i forsøk på å få godbiten? Og ja, jeg holder den så lavt over hodet hennes at det går nesten ikke an å holde den lavere. Og om jeg holder den høyere får hun bare mer sats og dermed gjør det vondere for mine stakkars fingre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva om man har en hund som ikke har noen mellomting mellom å sitte på gulvet med beina i spagaten og å hoppe opp og glefse over fingrene til eieren sin i forsøk på å få godbiten? Og ja, jeg holder den så lavt over hodet hennes at det går nesten ikke an å holde den lavere. Og om jeg holder den høyere får hun bare mer sats og dermed gjør det vondere for mine stakkars fingre.

Jeg hadde samme problemet med Ebbe. Det var liksom enten eller.... (Bortsett fra at det gikk helt fint med mine fingre for han har ikke tenner, hehe ;) )

Det jeg gjorde var å legge den ene hånda mi intill rompa hans når han satt og så løftet opp godbiten. Bare holdt hånda intill han for å støtte han. Da skjønte han det, og nå kan han sitte bamse ;)

Hmm... ikke sikkert at det er like enkelt å få til med en stor hund men...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...