Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvorfor vises ikke bloggen riktig?


Carina

Recommended Posts

Skrevet

http://www.bretinden.com --> Blogg

Hvorfor i alle dager kommer teksten og bildene heeelt der nede? Da var jeg var hjemme på min pc så alt helt fint ut, men når jeg ser på siden på jobb ser det jo idiotisk ut rett og slett.

Jeg trodde at så lenge bloggen passet i iframen hjemme, så skulle den gjøre det på uansett pc? For layouten er jo akkurat like stor uansett??

*confused* :P

Skrevet

Her ser det også fint ut. Men iblandt kan det se ulikt ut på ulike weblesere.

EDIT: Jeg prövde å åpne siden din i både IE, Firefox og Opera og på alle 3 så det bra ut

Skrevet
Hos meg så alt fint ut:)

Først tekst, og litt lenger ned bilde av pointern. Ikke noe som så rart ut fo r min del:

Her ser det også fint ut. Men iblandt kan det se ulikt ut på ulike weblesere.

EDIT: Jeg prövde å åpne siden din i både IE, Firefox og Opera og på alle 3 så det bra ut

Menneh hvilken oppløsning har dere?

Skal oppløsningen egentlig ha noe å si for hvordan bloggen blir seende ut? Altså jeg har jo satt den til å være x-antall pixler bred, og da burde den jo passe uansett oppløsning? :P

Kanskje litt dårlig forklart..

Skrevet

bloggen ser normal ut, men JA jeg ser et stort mellomrom mellom overskriften og resten av teksten. Den begynner nedafor kallenderen og alt det der.

Skrevet
bloggen ser normal ut, men JA jeg ser et stort mellomrom mellom overskriften og resten av teksten. Den begynner nedafor kallenderen og alt det der.

Jaaa, det var akkurat det jeg mente. :P Skjønner bare ikke hvorfor når det ser bra ut på større oppløsninger? For ramma i midten som bloggen åpnes i er jo like stor uansett oppløsning?

Uffe...

Skrevet

Hos meg er det veldig stort mellomrom mellom overskrift og tekst. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men du kan jo få låne min css kode og se om det blir bedre? :P

Skrevet
Hos meg er det veldig stort mellomrom mellom overskrift og tekst. Jeg vet ikke hvorfor det er slik, men du kan jo få låne min css kode og se om det blir bedre? :P

Takk for tilbudet, men tror det er i orden nå. ;)

Skrevet
Takk for tilbudet, men tror det er i orden nå. :P

Nå sitter jeg hjemme, og har samme oppløsning som jeg har på skolen, MEN nå er det ikke noe galt ser det ut som ;)

Skrevet
Nå sitter jeg hjemme, og har samme oppløsning som jeg har på skolen, MEN nå er det ikke noe galt ser det ut som :P

Superflott! :P

Tusen takk alle sammen. ;)

Skrevet

Alt ser fortsatt ut til å være fin hos meg. så du fikk løst saken?

oppløsningen min er: 1280* 800 tror jeg... he he

Skrevet

Det jeg kan tenke meg er at du stiller inn(hvis det er noen innstillinger) at bloggen blir nesten like bred som iframen din, nå går ikke bloggen helt ut i iframen. For det virker på meg som om bildene er bredere enn selve tekstdelen i bloggen, hvis du skjønte? At problemet er at bildene blir for brede, det er iallefall det jeg kan si noe på når det gjelder bloggen din?

Skrevet
Det jeg kan tenke meg er at du stiller inn(hvis det er noen innstillinger) at bloggen blir nesten like bred som iframen din, nå går ikke bloggen helt ut i iframen. For det virker på meg som om bildene er bredere enn selve tekstdelen i bloggen, hvis du skjønte? At problemet er at bildene blir for brede, det er iallefall det jeg kan si noe på når det gjelder bloggen din?

Jeg tror jeg har stilt den så bred jeg kan uten å få sånn sidelengs scroll..

Det som til slutt løste problemet var å lage tekstdelen smalere.. Skjønner fortsatt ikke hvorfor jeg måtte det.. en pixel er jo en pixel uansett hvordan oppløsning en har liksom.. :P

Det bildet jeg hadde lagt inn var bredere enn teksten, men her hjemme så det likevel normalt ut. Det var kun på skjermer med mindre oppløsning problemet kom etter det jeg forsto iallefall. Har forminsket bildet slik at det ikke er bredere enn tekstdelen, så skal iallefall ikke det by på problemer - tror bare det gjelder det ene bildet? Har du sett 'fenomenet' flere steder i bloggen kanskje?

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Dette har funket i alle år for meg og mine hunder.  Det er spesielt viktig for røytefrie hunder, der pelsen er mye finere og glattere enn andre pelstyper.  Ørepulveret gjør at hårene i ørene blir "trå" så det blir lett å få tak i dem og alle mine (har og har hatt mange) godtar dette. Det er viktig å få tak i de innerste hårene ellers kan det bli klumpete og da er det vanskelig og tar tid å få ut. Det er aldri feil å bruke hjelpemidler som er helt ufarlig og gjør jobben lettere.  Mindre plagsomt for hunden.
    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...