Gå til innhold
Hundesonen.no

Stangehallen 28-29 April


Baby

Recommended Posts

Nå er det kanskje på tide at NKK tar affære og nekter Dobermannklubben å arrangere utstillinger på ei stund ? Det er jo noe rot hver bidige gang ? Sist jeg stilte for dem hadde de plutselig en DOMMER for MYE ??? Så da måtte de raske sammen en haug med raser slik at denne mannen fikk hunder å bedømme da... men fikk vi UTSTILLERE vite om det ? Neeeeida - vi stod klare til å gå inn i ringen vi, med nybørsta hunder og greier - men ble jo aldri kalt inn... Da vi begynte å spørre ringsekretæren (som jo måtte se at vi stod med en haug med hunder klare til å komme inn), så fikk vi beskjed om at nei, dere skal jo i en ring på den andre siden av hallen, dere !! Kjekt å få vite det i så godt tid på forhånd liksom...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 92
  • Created
  • Siste svar
Nå er det kanskje på tide at NKK tar affære og nekter Dobermannklubben å arrangere utstillinger på ei stund ? Det er jo noe rot hver bidige gang ? Sist jeg stilte for dem hadde de plutselig en DOMMER for MYE ??? Så da måtte de raske sammen en haug med raser slik at denne mannen fikk hunder å bedømme da... men fikk vi UTSTILLERE vite om det ? Neeeeida - vi stod klare til å gå inn i ringen vi, med nybørsta hunder og greier - men ble jo aldri kalt inn... Da vi begynte å spørre ringsekretæren (som jo måtte se at vi stod med en haug med hunder klare til å komme inn), så fikk vi beskjed om at nei, dere skal jo i en ring på den andre siden av hallen, dere ! Kjekt å få vite det i så godt tid på forhånd liksom...

Enig, de burde få en eller annen form for reprimande. At de ikke er flaue! Og hva er det med disse klubbene som stadig vekk velger å samarbeide med dem? Synes de situasjonen er tilfredsstillende?

NKK burde blitt varslet, så det kunne skje noe.

Jeg hører mye murring "der ute", så det må gå an å sanksjonere. La oss dra til Sunndalsøra i stedet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig, de burde få en eller annen form for reprimande. At de ikke er flaue! Og hva er det med disse klubbene som stadig vekk velger å samarbeide med dem? Synes de situasjonen er tilfredsstillende?

NKK burde blitt varslet, så det kunne skje noe.

Jeg hører mye murring "der ute", så det må gå an å sanksjonere. La oss dra til Sunndalsøra i stedet!

Helt enig!

... men hvem kan komme innom her og ta med seg villdyret til Sunndalsøra? :)

Hun blir 2 år på lørdag, og søndag skal jeg jo jobbe...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De prøver i alle fall nå en helt ny måte å arrangere utstilling på - og DET kan jo bli interessant å se hvordan funker. Nemlig: Ingen som helst annonsering annet enn på sine egne hjemmesider samt terminlisten til NKK.

Det kommer jo heller ikke noen andre nasjonale utstillinger mellom nå og fristen - slik at de kunne delt ut "flyers" (annonse) til målgruppen sin. DET burde de ha gjort nå på Letohallen i helgen.

Forhåpentligvis blir det god plass for oss utstillere i Stangehallen, sier jeg...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ellers, noen som kan gi meg et lite hint om hvor Stange(hallen) ligger i landet?

Hvis du kommer fra Oslo kjører du av mot Stange/Romedal (er ikke helt sikker på hva det står på skiltet. Tror det står Stange). Når du kjører ned fra E6 og kommer ned til veien nedenfor tar du til høyre og kjører mot Stange "sentrum" :) Så kjører du ca 3-4 km bortover og svinger ned mot venstre rett før Lidl og Meny, samt en del andre butikker. Så er det bare å kjøre nedover den veien, så ser du hallen med en gang. Du kan egentlig se hallen mye av veien ned dit. Er ikke så vanskelig å finner frem ;)

Håper dette hjelper ;)

Veibeskrivelsen er nøyaktig den samme hvis du kommer fra Hamar ;) hehe :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm... må jeg sende samme skjemaet to ganger om jeg skal melde på 2 hunder? Lyra har jo strengt tatt ikke noe registreringsnummer stakkar:P

Jepp. må sende to ganger.

Men påmelding for 29 finnes ingen steder enda, eller er det noen som har sett noe til den?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Juhuu jeg er flink :icon_fun: Fant påmeldingen til den 28 etter MYE leting ;) Nå ble jeg glad, var redd jeg ikke fikk påmeldt :) noen her inne vil kanskje ha adressen: ENDELIG=P Forresten er fristen utsatt til 8 april pga forsinkelser på dommerlister..

Joda, skjemaet har jeg sett for en stund siden, men fremdeles foreligger ingen dommerlister????

Synes det er utidig å oppfordre folk til å melde seg på når man ikke har dommerne klare! Får man pengene tilbake hvis man ikke liker dommeren, da????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt 2 mailer til de nå og hvis jeg ikke får svar i morgen skal jeg ringe de..

Flott. Kom med rapport da... Har forøvrig sendt mail jeg og... Irriterer meg sinnsykt over at de skal være så trege!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sendt 2 mailer til de nå og hvis jeg ikke får svar i morgen skal jeg ringe de..

Her er svaret jeg fikk 6. mars.......

"Beklager men her er lite eller intet gjort av de som skulle utføre oppdraget.Vi starter umiddelbart med oppgaven!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest cavkooik

Jeg fatter ikke at det er mulig jeg...

Fikk forresten svar på mailen jeg har sendt til Rottweilerklubben, og de skrev at jeg måtte rette misnøyen min til rette vedkommende, fordi de ikke hadde noe med dommerlistene å gjøre... Men de skal jo arrangere den ene utstillingen da...

Påmeldingsskjema til Dobermannklubben har ligget ute lenge, så det er jo ikke noe problem å melde på til de (eller Rottweilerklubben, for adressen står på terminlista). Men det er jo dommerlista vi venter på! Det kan jo i noen tilfeller være avgjørende for hvilke hunder man vil stille med. Må innrømme at det er fristende å melde på til Sunndalsøra i steden når de holder på slik, men turen sørover har vært planlagt lenge...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar i dag

Hei,

Det er Dobermannklubben som er forferdelig trege med dommerlister/PM, men du

kan melde på via mail til Rottweilerklubben for søndagen!

utstilling@rottweiler.no

Påmeldingsfristen vil bli forlenget

Mvh Norsk Rottweilerklubb

også fikk jeg denne:

Hei,

Det kan du få lov til!

Bare skriv en mail med info om hunden din + adresse og send den til

utstilling@rottweiler.no

Mvh Merethe Gjersrud

Norsk Rottweilerklubb

(sa at jeg gerne ville melde meg på :) )

Hehe jeg venter nemlig ikke på noen dommerlister ;) Kusinen min melder på uansett hun (men så har denne hunden bare vært på 3 utstillinger også da ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha ha, ha - snakk om lojalitet, da..

På Rottweilerklubbens side slenger de ALL skyld over på Dobermannklubben.. Ok, om det så er sant eller ikke er jo fullstendig uinteressant for oss andre - de er da SELV ansvarlige for sitt eget arrangement!?!

Og dette har neppe kommet som noen overraskelse den siste uka' / måneden heller, kanskje...?

De burde skamme seg å ikke være lojale nok ovenfor sin samarbeidsparter gjennom så mange utstillinger/år å ikke slenge sånn med "leppa".. Høres ut som fireåringer - "det var ikke meg! Det var HAN, så-det-så!"

Ha ha ha - man burde jo egentlig ikke støtte noen av dem med noen påmeldinger.

Men jeg skal dit uansett (har generalforsamling i klubben der), så Sunndalsøra er dessverre ikke noe alternativ. Men jeg gidder ikke å melde på for hvilken som helst dommer, så dommerlisten må ut før jeg sender en bindende påmelding, ja.

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk svar i dag

Hei,

Det er Dobermannklubben som er forferdelig trege med dommerlister/PM, men du

kan melde på via mail til Rottweilerklubben for søndagen!

utstilling@rottweiler.no

Påmeldingsfristen vil bli forlenget

Mvh Norsk Rottweilerklubb

Dette holder ikke! Når det er to klubber som er arrangører, så er det to klubber som er ansvarlige!

Hvis Rottweilerklubben er så sløve at de har overlatt all planlegging til Dobermanklubben og bare vil skumme av overskuddet, så kan Rottweilerklubben godt få sitte med skjegget i postkassa de også! Man tar ansvar når man er arrangør!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drevet og mailet med Rottweilerklubben. Her er et lite utdrag:

"Jeg har i dag fått bekreftet at dommere er i orden og lister vil komme over helgen. Det er egentlig begge klubber som deler ansvaret på annonsen i hundesport, men vi fikk refs fra hundesport pga av den siste annonsen vi hadde inne til Letohallen i oktober (da den ikke var komplett!) Så det var bare å glemme å annonsere nå dessverre"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din update Cavalita - godt å høre at de har moderert seg litt i sine uttalelser.

Men det at de ikke "får" annonsere med ufullstendige lister er jo bare noe tull.. Hundesport lever av å selge annonser, og det som har blitt praktisert tidligere av klubber som ikke kan/vil annonsere med full dommerliste er en annonse som forteller om utstillingen, påmeldingsfrist, priser etc - også henviser man til fullstendig dommerliste på egen hjemmeside.

Det er selvsagt bare dårlig arbeid og planlegging som er årsak til alt dette. De har ikke vært i nærheten av å ha en fullstendig dommerliste når Hundesport hadde manusfrist for mange uker siden, og i alt arbeidet med å få til dette ble hele manusfriten til Hundesport glemt, enkelt og greit.

Hundesportredaksjonen har ikke nektet å sette inn en påminnelse om Stangeutstilling, liksom...

Men, men - forhåpentligvis får dette noen konsekvenser for dårlige utstillingsarrangører.

Jeg skulle ønske at klubbene var flinkere til å nekte å la slike klubber ta med sine raser på utstillingene deres. Men jeg vet hvor vanskelig det er å si nei til slikt - jeg sitter selv som leder av en klubb som takker ja til ALT som kommer vår vei av utstillinger (bortsett fra det som kolliderer med våre to spesialer i året). Og jeg hadde vel bare blitt ledd av hvis jeg hadde foreslått til styret å takke nei til utstillinger pga slike ting. Mange bryr seg jo ikke om hvilken dommer der er, uansett - tid og sted er viktigst.

Vi får se over helgen, da. Håper absolutt det er noen fornuftige dommere de har satt opp, så man faktsik kan melde på også.. Eller forsåvidt kanskje man skulle håpe det motsatte - så man "slipper" å melde på...

Susanne

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for din update Cavalita - godt å høre at de har moderert seg litt i sine uttalelser.

Men det at de ikke "får" annonsere med ufullstendige lister er jo bare noe tull.. Hundesport lever av å selge annonser, og det som har blitt praktisert tidligere av klubber som ikke kan/vil annonsere med full dommerliste er en annonse som forteller om utstillingen, påmeldingsfrist, priser etc - også henviser man til fullstendig dommerliste på egen hjemmeside.

Det er selvsagt bare dårlig arbeid og planlegging som er årsak til alt dette. De har ikke vært i nærheten av å ha en fullstendig dommerliste når Hundesport hadde manusfrist for mange uker siden, og i alt arbeidet med å få til dette ble hele manusfriten til Hundesport glemt, enkelt og greit.

Hundesportredaksjonen har ikke nektet å sette inn en påminnelse om Stangeutstilling, liksom...

Men, men - forhåpentligvis får dette noen konsekvenser for dårlige utstillingsarrangører.

Jeg skulle ønske at klubbene var flinkere til å nekte å la slike klubber ta med sine raser på utstillingene deres. Men jeg vet hvor vanskelig det er å si nei til slikt - jeg sitter selv som leder av en klubb som takker ja til ALT som kommer vår vei av utstillinger (bortsett fra det som kolliderer med våre to spesialer i året). Og jeg hadde vel bare blitt ledd av hvis jeg hadde foreslått til styret å takke nei til utstillinger pga slike ting. Mange bryr seg jo ikke om hvilken dommer der er, uansett - tid og sted er viktigst.

Vi får se over helgen, da. Håper absolutt det er noen fornuftige dommere de har satt opp, så man faktsik kan melde på også.. Eller forsåvidt kanskje man skulle håpe det motsatte - så man "slipper" å melde på...

Susanne

Nå ja... moderert og moderert.... I mailen jeg har fått, så gås det fortsatt ganske hardt ut mot den andre klubben... Siden den ene klubben har ordnet alt det praktiske, så har de sitt på det tørre, mener de...

Synes fortsatt at dette blir for tynn unnskyldning, siden de må ha visst en stund at det er problemer med dommerlisten. Når man står som arrangør, må man bare sørge for at jobben blir gjort hvis samarbeidspartner svikter, mener jeg.

Og når mailen avsluttes med "jeg regner jo egentlig ikke å møte deg i Stange heller", så er nok saken avgjort for min del, nesten uansett hvilken dommer de hoster opp...

Jeg ønsker at vi utstillere kunne vært mer kritiske til enkelte arrangører og ikke latt dem finne på nesten hva som helst uten at det får noen konsekvenser.

PS Bare så synd at Førde er et så "ukurant" sted å reise til..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og når mailen avsluttes med "jeg regner jo egentlig ikke å møte deg i Stange heller", så er nok saken avgjort for min del, nesten uansett hvilken dommer de hoster opp...

Ja, velkommen skal du være, tydeligvis! :D

Jeg ser at det blir lenge til jeg stiller hund på en utstilling arrangert av disse to klubbene (de er begge ansvarlige for rotet, uansett) - jeg kan være rimelig sta og prinsippfast. Det er en klubb som hvert år arrangerer valpeshow, og etter å ha blitt behandlet som en dritt for noen år siden fant jeg ut at det kan bare være det samme. Jeg forventer litt profesjonalitet og service, selv om det "bare" er valpeshow. For eksempel rosetter, premier, utstillingshall som åpner FØR 0900, ringer som er klare, muligheten for å kjøpe mat, toalettpapir... Og innstillingen i sekretariatet? At det var uoffisielt, og hva tok jeg så på styr for? Nei, jeg ble BIR og BIM og trodde faktisk det var ganske vanlig å få en liten premie for det. Og jeg forventet ikke å måtte fryse i bilen på parkeringsplassen, fordi hallen ikke var klar for utstillerne før etter at valpeshowet skulle ha begynt.

Så jeg er en av få (?) som gidder å "sanksjonere". Det går kanskje mest ut over meg selv, men jeg har nok av utstillinger å velge mellom. Utstilling er gøy, men ikke for enhver pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har link til dommerlista, eller har den ikke kommet ut enda?

det er fryktlig dårlig av klubben å drive på slik, men jeg skal sjekke dommer før jeg bestemmer om jeg skal melde på eller ikke. Jeg har foreløpig bare vært på to utstillinger med Bajnok, men har bestemt meg for å ikke stille for norske dommere :D Kommer det en ungarsk dommer (lite sannsynlig) vil jeg nok melde på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



  • Nye innlegg

    • En C-hund kan være symptomfri, eller den kan ha plager. Det er jo veldig individuelt. En annen ting er at skjelettproblemer gjerne forplanter seg. Min hund har ikke forkalkninger, men hun har avlastet hoftene såpass mye at hun har fått subluksasjon i en skulder foran. Og hun får til stadighet låsninger i ryggen som må knekkes opp. HD er noe man må ta hensyn til hele tiden, mtp. at all aktivitet må tilrettelegges. Min hund har stort sett vært symptomfri og klart seg greit til tross for HD, men det har jo krevd en middels formue i massasje, laserbehandling, fysioterapi, svømming, injeksjoner, kosttilskudd osv. 
    • Jeg skjønner. Jeg synes på en måte ikke at 3/6 med C (uten forkalkninger) er så ille, men jeg har sett på fryktelig mye hunder i det siste. Mulig jeg har sett meg blind og at jeg må stikke fingeren i jorda
    • Jeg tenker at hvis du må velge mellom de ulempene, og heller få en mindre risiko for de senere, så ville jeg ventet. Ja, tidsmessig er det optimalt, men det er snakk om litt tilrettelegging bare. Jeg vet ihvertfall at om jeg hadde stått der med en 4 år gammel hund enten skuddredd eller med HD, og hadde hatt disse valgene, så ville jeg angret på å ikke bare ha ventet noen måneder. Noen garanti er det såklart aldri. Om du kan leve med en skuddredd hund som ikke kan brukes til det den er tenkt til, så ville jeg gått for det. HD går utover helsa og hverdagen til hunden i mye større grad.
    • For å være ærlig: Jeg ville stått over begge kullene. Det er ganske kjipt å sitte med hund om to/tre år som viser tegn på sjukdom som du kunne vært uten om du ikke hadde hatt dårlig tid.  Både skuddreddhet og leddsjukdom kan korte ned/stoppe både konkurranse og redningsplaner. Vent til det kommer et kull hvor du heller blir misfornøyd med noe som ikke kan være fysisk/psykisk begrensende. For eksempel farge og kjønn. 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...