Gå til innhold
Hundesonen.no

komentarer til bilder forbudt???

Recommended Posts

Stor endring? Hvorfor det!? Nei PLIS! Jeg HATER når gode gamle forum blir helt forandret! Slik som dyrenett! Jeg er ALDRI der lengre pga jeg blir bare stressa av å finne ut av nye ting. Før var jeg der mer enn på hundesonen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 57
  • Created
  • Siste svar
Hehe må le litt asså.. Der er IKKE laget noen som helst forandringer her på forumet i det sidste annet end disse 2 nå. Og inden vi slettede brukernes bilder da spurgte vi faktisk først brukerne og fik kun positive tilbakemeldinger om det, derfor jeg jeg overrrasket over at så mange nå er imot det..

Men synd dere ikke liker mye endringer for hundesonen står overfor en STOR endring.

Er for nye gode endringer, MEN ikke endringer som gjør at man føler at man ikke får en god kommunikasjon når det gjelder hundene som medlemmene her inne eier.

Jeg har vært på MANGE forumer rundt om i verden, men har til dags dato ALDRI vært med på at man ikke får lov til å kommentere bilder av de forskjellige dyrene som medlemmene eier.

Skal dere ha et forum som er enkelt å drive og gjør det ved å kutte ut kommentarene ved bildene så tror jeg dere gjør en stor feil. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var en spøk :oops:

Jeg mente: om forumet skal forandres mye på, så er det jo ikke sikkert vi må ha det sånn med bildene lenge? Var ikke akkurat for å være barnslig eller frekk! Prøvde bare å ikke fortsette tråden i den samme svarte tonen som er her allerede.

Men jeg bøyer meg, my mistake.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hundesonen ikke kun kommer til og være et forum..

Tror at mange blir sure fordi de har hatt for mange muligheter. Hva havde dere på dyrenett?? Der kunne man ikke engang poste bilder. Vet ikke hva man kan nå. Det er også ligegyldigt for meg, da dette ikke er andre forum eller dyrenett, men Hundesonen.

Og folk må desværre bare følge reglerne som er akkurat nå til vi har funnet en løsning. Om folk da ikke vil være her, ja det er op til dem :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordi hundesonen ikke kun kommer til og være et forum..

Tror at mange blir sure fordi de har hatt for mange muligheter. Hva havde dere på dyrenett?? Der kunne man ikke engang poste bilder. Vet ikke hva man kan nå. Det er også ligegyldigt for meg, da dette ikke er andre forum eller dyrenett, men Hundesonen.

Og folk må desværre bare følge reglerne som er akkurat nå til vi har funnet en løsning. Om folk da ikke vil være her, ja det er op til dem :D

Men det er jo nettop det som var så fint med Hundesonen, at man kunne sette inn bilder og at man kunne kommentere alle de flotte hundene til medlemmene her inne.

Blir spennende med det nye dere lager, men pass på at dere ikke blir altfor autoirtære, det blir somregel ingen suksess. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja hele seriøsiteten har blitt borte, noen sitter på den store haugen og styrer og glemmer hva de "lever av" [-X

Du mener JEG sitter på en haug og prøver å føre terrorregime? Ærig talt.

Men jeg må få si en ting: Det er en grunn til at forumer og nettsider har administratorer osv. Jeg sier ikke at jeg er noen slags sjef, jeg er til og med bare på prøvetid.. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe folk, og forklare når ørten stykker lurer på hvorfor to nye regler har kommet. Og jeg mente ikke å være frekk eller kontrollerende.

Kan dere ikke bare prøve den nye løsningen med de nye reglene, det er jo ikke sikkert det blir så ille?

Hvis dere tenkerlitt over det, så gjelder de faktisk meg også, og jeg likte å få kommentarer på valpen min jeg! Eller kommentere andre som er flinke på trening (feks DEG renate), men når ledelsen bestemmer det fordi folk klager, da finner jeg meg i det, og skal hvertfall prøve den nye ordningen uten å klage først. Viser det seg at det blir uutholdelig, så greit, da får vi vel revurdere hele greia.

Men ikke kom her og si at det bare er å sitte på toppen av haugen og bosse rundt med andre. [-X

Det er ikke lett å ta valg for andre skjønner du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere blir så sure når vi er misfornøyd med ting :? er det ikke derfor denne topicken (postboks) er her for da? RIS og ROS!

Og jeg skjønner ikke hvorfor vi kan komme med forslag til forbedringer når ingenting blir gjort noe med likevel :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du?? Man må da kunne si i fra når en moderator er frekk mot deg... :?

Ja, vi tolka den som en frekk kommentar..

Fra en av moderatorene..

Alså va har det med deg og gjøre?

Vi må da få lov å si ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner ikke hvorfor dere blir så sure når vi er misfornøyd med ting :? er det ikke derfor denne topicken (postboks) er her for da? RIS og ROS!

Og jeg skjønner ikke hvorfor vi kan komme med forslag til forbedringer når ingenting blir gjort noe med likevel :?

Jeg er ikke sur hvertfall, men veit ikke med de andre ;) Jeg blir bare oppgitt over at dere ikke en gang er villige til å prøve det før dere halshogger totalt.

Og selvfølgelig er det FLOTT at dere kommer med forslag til endringer eller forbedringer! :D Men ikke alt kan gjennomføres vet du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men jeg må få si en ting: Det er en grunn til at forumer og nettsider har administratorer osv. Jeg sier ikke at jeg er noen slags sjef, jeg er til og med bare på prøvetid.. Jeg prøver så godt jeg kan å hjelpe folk, og forklare når ørten stykker lurer på hvorfor to nye regler har kommet. Og jeg mente ikke å være frekk eller kontrollerende.

Kan dere ikke bare prøve den nye løsningen med de nye reglene, det er jo ikke sikkert det blir så ille?

Hvis dere tenkerlitt over det, så gjelder de faktisk meg også, og jeg likte å få kommentarer på valpen min jeg! Eller kommentere andre som er flinke på trening (feks DEG renate), men når ledelsen bestemmer det fordi folk klager, da finner jeg meg i det, og skal hvertfall prøve den nye ordningen uten å klage først. Viser det seg at det blir uutholdelig, så greit, da får vi vel revurdere hele greia.

Men ikke kom her og si at det bare er å sitte på toppen av haugen og bosse rundt med andre. [-X

Nei da det var ikke spesifikt deg jeg mente, og jeg mener ikke at du driver er terrorreggime, det var ikke til deg.

Det jeg mener er at jeg syntes det kanskje er litt for strenge regler når man ikke får lov til å kommentere noen bilder.

Men som sagt, dere får drive det som dere vil og jeg skal føye meg til regelen og ikke kommentere bildene, jeg ville bare si min mening om saken. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vi tolka den som en frekk kommentar..

Fra en av moderatorene..

Alså va har det med deg og gjøre?

Vi må da få lov å si ifra?

Det den har med Astrid å gjøre er at hun også er moderator.. Og vi vil jo ikke at folk skal være frekke med hverandre. Hvis dere LESER innlegget mitt ser dere at jeg ikke forsøkte å være frekk.

Renate A: Noen regler må man ha. Ellers blir ting ut av kontroll. Eller rotete. Det er ikke alltid man er enig med loven eller politiet :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veldig godt sagt. ;)

Prøv nå å godta disse nye reglene da, så får vi se etterhvert. ;)

Dette er nok bare en vanesak, om ikke lenge har dere blitt vant til dette også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ikke sur hvertfall, men veit ikke med de andre ;) Jeg blir bare oppgitt over at dere ikke en gang er villige til å prøve det før dere halshogger totalt.

Og selvfølgelig er det FLOTT at dere kommer med forslag til endringer eller forbedringer! :D Men ikke alt kan gjennomføres vet du.

Men det ER blitt prøvd ut før, i noen dager tror jeg det var, og da ble det satt tilbake.

Men som sagt jeg trekker meg tilbake og føyer meg til regelen, selv om jeg ikke liker den. *hvitt flagg*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det den har med Astrid å gjøre er at hun også er moderator.. Og vi vil jo ikke at folk skal være frekke med hverandre. Hvis dere LESER innlegget mitt ser dere at jeg ikke forsøkte å være frekk.

Forsto jo det når du forklarte det..

Men vi trodde jo at den kommentaren var frekk...

Og selv om Astrid også er moderator så har jo det ikke noe med henne å gjøre.. For hvis en moderator virkelig var frekk om oss, så må jo vi få lov å si ifra??

Men nå skal jeg holde meg ute fra denne diskusjonen..

Og skal ikke klage mer over de nye reglene..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

Håper dere roer dere litt ned. Se sånn som jeg gjorde med Australian Shepherd tråden kan dere også gjøre for å få kommentarer på bildene deres. Ellers så kan dere sende hverandre en privat melding:)

Syns det var veldig syns at det ble så mye uvennskap pga en liten filleting. Så nesten ut som en gjeng med gammlinger som ikke liker at man trekker gardinene fra på gamle hjemmet.

Det er ikke lett å være moderator , og jeg syns at IW fortjener litt respekt, selv om hun måtte overrekke nyheten.

Håper dere kan vise litt forståelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har vi sikkert sittet her i lang tid og prøve og svare på deres spørgsmål så godt vi kan, men så klart man kan blive lidt irriteret i sine ord til sidst, da det bare er sinte mennesker som skriver.

Forstå at vi ikke gjorde dette for og gjøre livet surt for dere. Det var for og teste nogle nye muligheter ut, da der var kommet klager..

Og vil nu sige at vi hjelper mye her på forumet. Var det ikke for 2 dage siden jeg ændrede dit nick? Og da du havde skrevet det feil, ændrede jeg det gladeligt igjen.. Så synes den kommentar med at vi ikke gjør noe av det i spør om var dum, for vi har fået mange emner op som folk har spurgt om vi ikke kunne få. Synes vi har en god service for dere brukere her inne. Vi svarer altid så fort vi kan på deres spørgsmål og opfylder ofte det dere ber om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

taz; vi? snakker du for alle? eller har dere en sånn skjult gjeng, og du taler for alle eller? :D sorry. kunne ikke dy meg. OG nei den var ikke ment frekk.

Gidder ikke å kommentere den engang.. Herregud.

Selv om den ikke var ment frekk.. !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
    • Jeg tror hun bjeffer når hun blir stressa. Det brukes som en protest, under stress, som et språk hun bruker for det aller meste nå på sine eldre dager. Det hender hun tisser litt inne,som regel på min side av senga. Hun skjønner ikke helt greia med å gå på do før vi skal dra lenger. Hun er vant til åpen dør til hagen, så vi må følge henne rundt for å passe på at hun gjør det hun må før vi drar. Kom på at hun heller ikke vil være i et annet rom når vi er hjemme. Hun vil ikke ligge og hvile på et annet rom,da må vi være der sammen med henne. Vi hadde en som skulle reparere komfyren her ved to anledninger. Da var mannen oppe med reparatøren,mens jeg og hundene var i kjellerstua og på soverommet. Den ene gangen hadde jeg radioen på,da fikk hun ikke med seg at han kom. Den andre gangen bjeffa hun omtrent hele tiden de tre timene mannen var her. Hun vil ha tilgang til hele huset, slik hun har hatt siden vi flyttet hit for snart 6 år siden, og stengte dører er ikke greit. Da bjeffer hun hele tiden. Hun vil ikke være på soverommet og kjellerstua med stengt dør, ikke på soverommet, og hun vil ha oversikten slik at hun kan gå der hun føler for selv. Hun er fysisk sprek, men jeg er usikker på det mentale. Hun inviterer junior til lek selv,og synes det er veldig gøy en stund,men når hun ikke orker mer,så er hun så mild at hun ikke sier i fra klart nok til den yngste. Og junior er sterkere og naturlig nok mer utholdende,så da blir det for mye for henne. Junior vil mer enn gjerne løpe, leke og herje hele tiden,så vi må inn for å stoppe det ofte. Hun begynner jo å roe seg litt mer, men er fortsatt ganske umoden som lapphunden ofte kan være ganske lenge. Og da blir det mye bjeffing. Da skiller vi de. Det er jo ikke så lett å få gjort når de er alene,og derfor tenker vi det er best for den gamle at de er hver for seg. Men,hun bjeffer når de er alene sammen og junior ligger og sover også,så hvorfor,det vet vi ikke. Det eneste som stopper bjeffingen i alle situasjoner stort sett,er så lenge hun har en frossen kong eller noe annet å tygge på. Da er det som regel stille til hun er ferdig med det, og så er det på igjen med bjeffingen. Hun elsker mat,går helt i transe og koser seg så hun er helt i sin egen verden. Så ja,det er ikke bare en ting, men det mest utfordrende akkurat nå,er at det blir vanskelig når de ikke kan være alene i samme hus. Jeg har prøvd å snakke til henne via kamera for å roe henne når hun bjeffer så mye,men da eskalerer det enda mer fordi hun ikke ser meg. Og junior blir jo med i bjeffekoret,og står da å uler. Vi har heldigvis meget tålmodige naboer, men det går jo ikke i lengden når de hører lyden inn i husene sine i timevis. Jeg synes egentlig løsningen med at den gamle har hele huset med tilgang til kjeller, mens junior har gangen med en kompostgrind mellom de burde være en god løsning, men det synes altså ikke pensjonisten vår at var greit.
    • Hva får hun for stress? Min Odin var også en lettstresset type og fungerte bedre med Eldepryl på sine eldre dager. Jeg tenker det er ganske naturlig at hun foretrekker det vante og trenger kontroll på omgivelsene med alderen. Det trenger ikke å være slutt enda, så lenge hun ikke har mye smerter og virker glad og fornøyd.  Blir det bjeffing om du har dem sammen, men begrenser området, altså ikke hele huset? Yngste begynner jo også å nærme seg voksen, og herjingen vil nok gi seg. Hvor lenge holder de på når de er alene sammen? Jeg tenker kanskje det er like greit for begge, og så får de legge seg og slappe av etterhvert?
    • Junior ligger og sover når hun er alene. Uten lyd. Den eldste har generelt mer og mer lyd med alderen. Gamlemor vil ha tilgang på hele huset slik hun er vant til. Hun finner seg ikke i å bli stengt inne på et rom,som for eksempel soverom/kjellerstue,der hun uansett pleier å legge seg. Døra må være åpen,så hun kan gå opp og ned trappa. De få gangene det har fungert på et slags vis, har junior lagt seg i gangen oppe, og gamlemor har lagt seg frivillig nede. Men,døra kan ikke være igjen mellom dem, for da blir det altså et voldsomt bråk som høres helt inn i huset til naboen.  Merker jo at hun begynner å bli litt gammel, men klarer ikke helt å tolke om hun glemmer litt noen ganger,kanskje. Syn og hørsel er det ingenting galt med,og alle undersøkelser hos veterinær er helt topp.  Har ingen forklaring på hvorfor hun bjeffer hele tiden når de er alene,  for hun er så glad i den lille frøkna. Det kan bli for voldsom leking når lillemor får overtenning, og derfor tenkte vi det var lurt å ha dem adskilt,men det vil gamlemor heller ikke. Spesielt dette prosjektet hun hadde med å meget bestemt jobbe intenst med å skyve bort kompostgrinda mellom dem for å komme seg inn til junior var litt spesielt å se på video.  Hun passer alltid på at junior har det bra, og helt siden valpen var bitteliten,har hun passet på henne som om det var hennes egen. Skal legge til at det er MYE bjeffing fra henne ellers også, ikke når vi er alene i familien, men på det meste annet. Det har blitt betraktelig verre med alder, og vi prøver å skjerme henne så godt vi kan. Vi har på radio så hun ikke skal høre så mye lyder, vi drar for gardinene så hun ikke skal få med seg alt som skjer utenfor osv. Jeg tror kanskje vi har litt skylapper på fordi vi ikke ønsker å se hvor ille lydnivået har blitt med alderen, men vi føler at hvis vi tilrettelegger nok for henne,så er hun fornøyd og har det bra. Og vi ønsker å strekke oss langt for at hun skal ha det bra. Det er mulig at alt handler om at hun er stressa,  kanskje er litt forvirret til tider,og at det er en grunn til at hun ikke klarer å roe seg.  Hun løper opp og ned trappa, bort til vinduene og bjeffer hele tiden. Så kan det bli stille litt,så er det på igjen. Når hun er hos hundepasser,så fungerer det bra, de bryr seg ikke om lyden, og hos veterinæren er hun helt rolig,og sitter med et stort smil på bordet.  På tur er hun helt rolig, ikke en lyd hvis det ikke kommer noen,da. Og inne og ute er hun stille hvis ingen kjører forbi,eller dukker opp på døra. I sommer har hun elsket å ligge hele dagen i skyggen, og sove.  Hun får metacam hver dag fordi vi mistenker artrose i et bein. Og hun får antidepressiva for stress. Beklager,dette ble nok litt rotete,  men vi har altså litt utfordringer med å forstå hva dette handler om. Er det kanskje vi som ikke skjønner at dette egentlig handler om en gammel hund som kanskje bør få slippe snart. Usikker. Faren min og svigerfar mener det.  Jeg har dratt det for langt med en syk hund før, så vi prøver å være veldig åpne for innspill. Hun virker altså som om hun har det bra når alt er kjent og slik det pleide å være. Når hun er alene hjemme slik hun var før når hun var eneste hund i heimen. Det er sjelden hun må være alene hjemme, det er ingen som er på jobb hele dagen lenger. Men,når vi tar med oss mini og drar,ser hun veldig blid ut,og går ned og legger seg med en gang.        
    • Hvordan er unghunden alene hjemme uten gamlemor? Jeg tenker at det kanskje er den yngste som rett og slett trenger mer alenetrening for å finne roen alene først. Jeg regner med dere har gjort de vanlige tingene med begge, som å gå tur eller aktivisering før dere går fra dem, har på radio, ikke for mye eller for lite plass, osv.  Hvis de er alene sammen med tilgang på kun ett rom og senger lett tilgjengelig, hvordan går det da? 
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...