Gå til innhold
Hundesonen.no

webmaster hundesele


Recommended Posts

Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Pippin i sin webmaster:

Har lyst på den jeg og, men det irriterer meg at den ikke har refleks. Hvilken størrelse har Pippin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Christine
Jeg kjøpte også fra Canis. Husk at hannhunder tisser på magereima hvis selen er for stor...

Men nå bør jo sæler være passe også da.. Hverken for liten eller for stor :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pippin sin er small.

Dette står om small:

Small passer til hunder som er mellom 45 cm og 76 cm rundt det bredeste partiet av ribbeina, og som er minimum 38 cm fra nakke til halefeste.

(Jeg synes jo egentlig ikke at Pippin er en liten hund, men hvis han står ved siden av en GD så er han vel det likevel....).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er Bridie tispe da, så ikke noe problem :P

Men, blir uansett ikke noe denne måneden.. Hu får klare seg med Buffys gamle sele som er litt for stor en stund til. Den j**** årsavgifta tok knekken på økonomien gitt! <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Jeg kom over denne på Ruffwear sin side.. og der var den (uten frakt) priset til 210 ca. for "small" (mot 399,- her i Norge). Dessverre, så har de ikke salg til oss i Norge. Men det må da være noen andre utenlandske nettsider som selger denne? Nå har jeg lett litt rundt og finner det ikke, men er det noen andre som har ideer? Amazon hjalp meg ikke, fant Ruffwear artikler, men ikke Web Master selen.. sukk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sett i Sverige uten hell.. Tyskland, men er ikke så skarp i tysk, så fant ikke noe der.. I danmark har de den til 339 danske kroner, og med en bror i danmark kunne jeg fått den levert i påsken.. Men, 339 danske, blir fort 380 norske, og på canis med VIP rabatt blir det 404 inkl porto.. Så, 20 kr for å få selen til påske er ok. :)

Ellers hadde de den på Hundemiljø på Eidsvoll, de skal legge ned butikken nå og har 35-40% på alle varer.. Der kom selen på 298 kr, men.. KUN i størrelse large.... Typisk..

Nå kapitulerer jeg, den blir bestilt på Canis i kveld.. Men, om noen har et gavekort de vil gi meg, så... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp. Kjempefin sele, med masse justeringer. Om planen er å kløve med hunden og, anbefaler jeg kløven palisades pack (eller noe sånt?) som er festet i selen med borrelåser og spenner. Eneste "problemet" er at det fester seg litt dritt i borrelåsen på selen når man bruker den uten kløv-veskene.

Jeg kjøpte min for rundt en tusenlapp eller noe på www.barehund.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tinka er ca 60 cm fra nakke til hale og omtrent 73-74 cm rundt det største partiet av ribbeina.... Bør jeg satse på str small eller medium til henne?

Og hvordan er det å sende tilbake varer til Canis eller Barehund om sela skulle være for liten/stor?

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil anta at str M er passe...? Min hund er mindre enn din, men han har M. Det er masse justeringsmuligheter...

Jeg har returnert varer til både Canis og BareHund, og det har gått smertefritt. Hos BareHund reklamerte jeg på et bånd, og hadde faktisk penger på konto før jeg hadde returnert båndet...

Jamen da så, da er det bare å høre om noen i huset er interessert i å betale eller om jeg må ut med penger selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snørekjøring også?

Det har jeg ikke prøvd, så kan ikke garantere at den fungerer optimalt til det. Men kan ikke se hvorfor det ikke skulle fungere. Er to muligheter til å feste bånd, et bak skuldrene og et helt bakerst omtrent, så vil tro det er mulig å få riktig trekkvinkel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Kan man bruke denne selen til trekking ????

Skal til USA og lurer på å kjøpe den der borte.

Men da må det gå ann å trekke/bruke den, ellers er det bortkastet penger. Min hund er nemlig en sikkelig trekkmaskin ....he he he he

Leste på Canis at selen er polstret med fleece, masse justeringsmuligheter og sitter bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vanilla trekker i hvertfall fint i den helt uten problemer.

Så, ja jeg vil si man kan bruke den til trekking. Jeg er veldig fornøyd emd den! :)

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

harness_cord_small.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er Gullet i sin sele - størrelse small. Er veldig fornøyd med den så langt. Legg merke til "navlestrengen" - et sånt stretch-bånd fra Ruff Wear som man fester rundt livet. Veldig fornøyd med den også.

Den satt jo perfekt! :)

(Forresten bra at ikke navlestrengbåndet finnes i rosa :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er usikker på om jeg skal bestille x-small eller small; Lotta er 54 cm rundt brystet. Hvilken størrelse har du til Vanilla?

Hei Lizzie!

Jeg bestilte small til Rufus (han er 58 cm rundt brystet) men den var litt stor.Jeg regulerte den så liten som mulig men den bakerste magereimen kom for langt bak (for han som er gutt.) Så jeg har returnert den og satser på at x-small passer bedre.

mvh

Marit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Få hunder krever pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken, spørsmålet er mengden klipping og børsting. Med kravene dere har ville jeg vurdert en voksen omplasseringshund, der dere vet litt mer hva dere får. En valp er mye jobb, både å lære inn renslighet, hverdagslydigheten og det å lære inn å være alene hjemme. Ingen hunder er født trent til å være alene, og det kan ta mye tid. Selv med en omplasseringshund må dere regne med å bruke noen uker på tilvenning til å være alene hjemme en hel arbeidsdag i nytt hjem. Med valp må dere regne med å være hjemme de første 4 ukene eller så, og videre ha mulighet for tilpasning, ha med valp på jobb, korte dager eller hjelp fra andre, for å gradvis tilvenne lange dager alene hjemme. Vår forrige hund kunne ikke være alene en arbeidsdag før han var 6 måneder. I tillegg til daglig tur må dere huske at hunden må også ut innimellom for å gjøre fra seg, morgen og kveld. Den skal fôres, stelles, oppdras, og selvfølgelig ha kos og kvalitetstid. Det går mye tid på å ha hund utenom de 1-2 timene med tur. De fleste hunder setter også pris på mental stimulering i form av søk, triksetrening eller lignende. Jeg tenker umiddelbart at en collie kunne passet dere, enten kort- eller langhår. De krever litt børsting, røyter en del, men er relativt enkle hunder som ikke krever veldig mye. Men jeg vil også forslå at dere låner/passer en hund en ukes tid eller to, for å se om dette er et liv dere kan tenke dere. Det er ofte koslig med tanken på å ha en hund til selskap, men få er klar over hvor mye tid og fokus det faktisk tar i hverdagen.    
    • Jeg og min samboer ønsker oss veldig en pelskledd venn i vårt selskap, vi har følt oss klare til å skaffe oss en hund det siste halvåret. Vi har noen ønskelige krav når det kommer til hundens personlighet og atferd, men vi syntes det er vanskelig å finne den mest perfekte rasen for oss. Blant de kravene vi har er: - lite bjeffing. Dette er en grunn ved at vi bor i leilighet og ikke vil være til sjenanse for de andre beboerene.  - ikke en alt for aktiv hund. Vi har ikke hatt vår egen hund før, og er bekymret for om vi får gitt nok fysisk stimuli for rasen. Vi vil rett og slett ha en hund vi ikke er bundet til å måtte gå mer enn 2 timer om dagen med, fordi vi er usikre på vårt eget energinivå i denne sammenhengen.  - ikke et krav om å være mye ute i hagen. Vi bor i borettslag uten egen hage, men vi har et fellesområde med hage som vi kan benytte.  - vi trenger en hund som kan være alene hjemme. Vi er begge i 100% stilling i jobb på dagtid og hunden må være hjemme i opptil 8 timer alene på hverdagene. (utenom jobb er vi stort sett alltid hjemme). Som personer er vi veldig avslappet og rolige og ser etter en selskapshund som kan bli vår venn i hverdagen. Vi er ikke spesielt aktive av oss nå, men vi håper vi kan bli det med en hund i hus. Vi tar gjerne hunden med oss hvis vi skal bort, for å være mest mulig med hunden. Vi er i en familiekjær familie som vi er mye sammen med og ønsker å ha med oss hunden på besøk. Vi har ikke barn nå men vi ønsker oss det i fremtiden.    vi bor i en leilighet på 70 kvadratmeter på et boligfelt utenfor sentrum, med muligheter for både bading og skogsturer med voffsen.  selvom utseende på hunden ikke skal bestemme hvilken rase man skal velge så har vi noen ønsker til utseende. Vi ønsker en hund med en god pels å kose med, men som ikke krever noe særlig mer en pelsstell mer enn 2-3 ganger i uken. Vi har mest lyst på en hund mellom 7-25 kilo +/- som kan trives i leilighet.   vi har lenge vært inne på tanken på en golden retriver, men er usikker med tanke på aktivitetsnivået og størrelsen.
    • Jeg har heller ikke lov å gjerde inne utenfor, så jeg har en hau kompostgrinder stående som jeg drar ut og bruker som gjerde når jeg vil. Funker gull og ikke noen som kan si noe på det. 😊 Dog er egen hage et must når jeg en gang flytter, firte på det kravet her fordi jeg fikk så mye annet jeg ville ha og jeg kan gjøre som jeg gjør nå med grindene. 
    • Foreslår som Simira, langline. Da jeg bodde i Trondheim hadde jeg heller inne inngjerdet hage. Den lydige hunden gikk løs, den ikke så lydige var i langline. Haha, nei, si det. Man blir vandt med det etterhvert. Men det er mange ganger hvor jeg teller etasjene for å motivere meg  I tillegg har jeg drømt om å på en eller annen måte kunne gå rett ut fra 4.etasje og ned på gress. Vi koser oss ekstra mye når vi er på hytten hvor vi kan ta to skritt fra soverommet, også er vi ute.
    • Bodde i blokk (med heis) med marka like utenfor døra og parker i nærheten og synes det fungerte helt fint med valp/hund. Selvsagt deilig med egen hage som vi har nå, men det er først og fremst en større fordel for oss tenker jeg (tror ikke hunden bryr seg nevneverdig om å være ute i egen hage eller sitte en rolig plass ute i nærheten, med mindre hunden liker å være mye ute i hagen også alene da, som ikke har gjeldt hundene jeg har hatt/den jeg har). 
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...