Jump to content
Hundesonen.no

NKK Bergen

HHC

Recommended Posts

Posted

Hallo, snart på tide med NKK Bergen tråd nå som fristen for påmeld er ute..

Men dere Bergsnfolk, kan dere svare meg på dette.

Kortest avstand fra Bjørndalen eller Nesttun til Bønes? Tenker på hvem delen av familien det er mest økonomisk å bo hos i tilfelle taxi :D

• Replies 141
  • Created
  • Last Reply
Posted
Hallo, snart på tide med NKK Bergen tråd nå som fristen for påmeld er ute..

Men dere Bergsnfolk, kan dere svare meg på dette.

Kortest avstand fra Bjørndalen eller Nesttun til Bønes? Tenker på hvem delen av familien det er mest økonomisk å bo hos i tilfelle taxi :D

Bjørndalen er kjappest (Bjørndalen i Loddefjord gjør jeg regne med du mente)... Da er det bare beine veien over Bjørge, rett frem i første rundkjøring, til venstre i neste, og så følger du veien til det er skiltet til Bønesskogen (tror det er det det står på skiltet, står Bønes på det iallefall, rett etter en Shell stasjon) og der har de sikkert skiltet til Hundeutstilling og... Vil ikke tro du bruker så veldig mye mer en 6-7 minutter bort dit...

Og vi kommer også... Bor jo bare rett over haugen, 5 minutter unna, og spesialdommer som dømmer belgerne, da MÅ man jo bare :D

Posted

Jeg tar med meg "the little dude" (Echo) og tropper opp:)

Valpene er 8 mnd og 30 dager gamle, og ergo en dag for unge til å være med <_<

Posted

Jeg kommer, reiser dit med Kathrine og ned igjen med Kathrine, Guro og Line, og blir boende hos Benedicte.

Har meldt på Nena, hennes siste utstilling regner jeg med, så skal jeg også stille chinese crested og tror jeg skal hjelpe til med papillon og.

Posted

Hmm, sliter litt med sted å bo jeg.. Kunne nemlig ikke bo i Bjørndalen...

Og er ikke så fristet til å bo omtrent oppå Nesttun senteret..

Med tanke på at hundene ligger hele dagen i bur å vil jeg ha mulighet til en skikkelig luftetur på kvelden..

Ingen som tilfeldigvis har plass til meg å voffene? :rolleyes:

PS; Vi har transport 3 av 4 veier selv ;P

Vi stiller på søndag og Juniorhandling på lørdag forresten :D

Posted

Vi har meldt på, og jobber med overnatting :D Bare å rope ut om noen har plass ja :D Alltid kjekkere å være hos hundefolk enn evt. familien til gubben som jeg aldri har møtt :o

Posted

Jeg skal jeg skal ;D

Vi har vært så heldige, at vi får sove hos Marit med de hvite pelsballene på Askøy vi :D så der er det i alle fall fullt :D hehe.. meg lars og bikkjene :o

Posted

Jeg skal iallefall oppom.. Tror minsten min skal stilles på lørdagen. ^_^

Posted
Takk, link?

Har ikke direkte, men Thon.no :D

'Velg Bergen så "Hotell Bryggen"

Ligger forøvrig veldig fint til, nettopp på bryggen såå mange gode muligheter for litt skikkelig mat på kvelden.

EDIT: Funnet sted å bo, vi skal bo hos ei lekker lab-tispe :D

Så gutta er nok fornøyde ^^

Posted

Jeg har det omvendt av alle andre jeg. Jeg har ligeplass, men har ikke mldt på enda, trodde ikke fristen var før 1. mars men det var feil. Håper det går fint uansett da :D forresten, når su ska ta buss fra danmarksplass til utstillingen hvilken buss skal jeg ta da? og hvor skal jeg av? Kan jo bli rart å se hvor jeg ender :D

Posted
Jeg har det omvendt av alle andre jeg. Jeg har ligeplass, men har ikke mldt på enda, trodde ikke fristen var før 1. mars men det var feil. Håper det går fint uansett da :D forresten, når su ska ta buss fra danmarksplass til utstillingen hvilken buss skal jeg ta da? og hvor skal jeg av? Kan jo bli rart å se hvor jeg ender :D

Du tar linje 60 over Fjøsanger. Eller du kan ta bussen ned til byen og ta linje 60 over Fjøsanger eller Fyllingsdalen (alt ettersom hvem som kommer først) fra busstasjonens perrong 13 (tror jeg, om ikke de har byttet).... Du sier bare til bussjåføren at du skal av med Racketsenteret, bussen stopper rett nedenfor...

Posted

Da er du nok for sent ute - NKK tar ikke imot forsent innkomne påmeldinger, og fristen var 26. februar på web...

Bowie melder sin ankomst og gleder seg til å innta Bergen igjen :o

Posted

Jeg kommer, skal ta bilder av CC'er, kan sikkert ta foto av flere, regner med det kommer noen nysgjerrige sjeler bort, og jeg har da hele dagen på meg, og utover ettermiddagen til sent på kvelden. ^^

Blir nok mest bilder den 10. i Radøyhallen, though, så om noen vil ha bilder av hundene sine så kan de få det ^^

Skal ikke stille, da.

Posted
Jeg kommer, skal ta bilder av CC'er, kan sikkert ta foto av flere, regner med det kommer noen nysgjerrige sjeler bort, og jeg har da hele dagen på meg, og utover ettermiddagen til sent på kvelden. ^^

Blir nok mest bilder den 10. i Radøyhallen, though, så om noen vil ha bilder av hundene sine så kan de få det ^^

Skal ikke stille, da.

Kristine Mali skal ha med en CC.. Om du tar bilder på Bergen kan du godt ta noe av oss ^^

Blir vel ikke et eneste denne gangen, ikke de elendige til mamma en gang :baby:

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Det krysser vi også fingrene for. For akkurat nå er vi tidvis ganske slitne her hjemme🤪
    • Jeg er i prinsippet enig i at det er tidlig med løping og sykling, samtidig som jeg som sagt tror det ligger noe i balansen mellom fysisk og mental aktivisering her. Han er definitivt en ekstra utfordring i forhold til normalt, og jeg tipper det vil gå seg til med alderen, men det betyr jo ikke at det ikke bør jobbes med i mellom tiden. Håper dere finner nøkkelen etterhvert!
    • Ja og det prøver vi å jobbe med. Vi bruker langline 10-15 m. Munnkurv har vi trent inn, men ikke brukt mer enn på en tur enda. Venter på en bestilling på munnkurv fra usa som skal sitte bedre. løpe og sykle har vi ikke gjort enda da han kun er 6 måneder. Pleier å vete til de i alle fall er 9-10 måneder før jeg starter med det. vi har både prøvd å kutte ned og øke for å se om det er endring, men ingen forskjell. vi vurderer om det kan være ernæringsmessige årsaker til oppførsel. Men det er vi ikke i mål enda
    • Han trenger ikke å være løs, men jeg lurer på om balansen mellom mental og fysisk trening er riktig for ham. Har dere prøvd å kutte ned på søksarbeidet og løpe eller sykle med ham, eller lengre turer i langline? Bare 5-7 meter langt bånd gir mye mer frihet samtidig som du har kontroll på om han kommer over noe. Hvis han har god nok innkalling så kan jo evt munnkurv være et verktøy mot å spise alt. Det er det eneste jeg kan komme på å ta tak i, hva slags, hvor mye og riktig balanse mellom type aktivitet.
    • Ja det er superlativ rase og en drøm å ha når de fungerer som de skal. Dette er min 3 jakt cocker så rasen er ikke ukjent for meg.   det trenes spesifikk på ro, avslapping på teppe både inne, ute og i bilen. men han blir irritert når han blir fulgt tilbake på plass og ender kun med biting og frustrasjon fra hans side. Han kan å gå på teppet sitt og inn i buret. Men det fungerer ikke når ha blir i modus og han holder ikke mer enn kort tid de gangene han gjør det. Så fortsatt mye igjen å jobbe på.   maten blir brukt til det meste av trening og han fungerer godt når han er i riktig modus. Hovedsakelig skjer dette når han kjeder seg, hvis han får overtenning. Både når han har fått aktivitet og når han ikke får aktivitet. Så han er en liten nøtt og knekke. i aktivitet med voksne hunder fungerer han godt. Tilpasser seg tempo og sinnsstemning. Med valper så går han fort lei etter å10min og begynner heller å bite på oss. Så da må vi ta han bort fra situasjonen. Han får lengre turer i blandt. Men fordi han spiser alt som er på bakken har vi måtte begrense det å være løs etter flere turer til dyrlegen. 
  • Nylig opprettede emner

• Create New...