Gå til innhold
Hundesonen.no

Hundeparkering


alucinor

Recommended Posts

Så på distriktsnyhetene i sted, og der viser de frem de nye flotte burene som man kan parkere hunder i. De stilles to oppå hverandre, og de har flotte luftehull - ikke så store at barn kan putte inn saker og ting til hundene. dere kan se burene her: Hundeparkering

Min personlige mening om dette: Ikke pokker om jeg setter noen hund i et slikt bur uten oppsyn (nå tar jeg ikke med hunden i butikken heller da ...). Folk kan kaste ting på buret, de kan slå og sparke på det.

En annen ting er hva med hunder som ikke er vant til å være i bur? Eller som er vant til åpne bur, så blir de plassert i en mørk tett kasse?

Så har vi hygienen da? Hva om en hund tisser i buret - hvem rengjør det? Og hva med smittefaren?

Ville du plassert hunden din i et slikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville ikke satt hundene mine i slike bur. Jeg binder heller aldri hundene utenfor butikken. Liker ikke å gå fra hundene på et offentlig sted uten tilsyn av noen jeg stoler på, uansett.

De burene er laget for å beskytte folk fra hundene og ikke hundene fra folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, ikke pokker om jeg hadde gjort. Nå har jeg ikke noe behov for å ta med hunden på butikken heller, de ligger trygt i bilen (hvertfall på vinterstid). Enkelte synes det er bedre å sette hunden i bur utenfor butikken på sommerstid pga varmen som lett oppstår i en bil, og det er et poeng i det. Men da kan hunden like gjerne være hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlegget mitt ble vist ikke noe av, men prøver igjen:

Jeg ville for all del ikke plassert min hund inn i dette buret, eller skapet?! ser jo litt mer sånn ut. Og som du sier, det kan være noen som sparker på det, kaster ting på det, en hund kan bli redd og usikker. Hvilke hunder er vant til et såå tett bur?

Og som du nevner, hva med hygienen? Og smittefare?

Men tar heller ikke med meg hunden i butikken, for vil ikke sette han igjen utenfor..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men altså.. om man er en person som binder hunden utenfor butikken, er det da noe verre å putte den inn i buret? Det vil jo være bedre og tryggere for hunden. Kan ikke se at en burvant hund vil ta skade av 3 min i et sånt bur (folk som binder bikkja utenfor er vel gjerne ikke de som bruker lengst tid inne i butikken). Nå tenker jeg da altså på hunder som takler å være i bur.

Har ikke tatt stilling til om jeg ville gjort det, regner med det ikke er plass til ulvehunder inni der uansett.

Første tanken min er da, er det noen som ser etter at ingen står og slår i disse kassene?

Hundeparkeringene er oftest plassert tett opp til inngangspartiene på kjøpesentre/butikker. Det er mange forbipasserende, slik at det er liten sjanse for at burene kan bråkes med uten at det oppdages.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette blir jo bare dumt! Hvis vi må gå to i butikken for at den ene skal være ute og passe på "kassa", kan h*n jo like gjerne stå ute med bikkja! Det er da vel ingen som vil putte hunden sin inni noe sånt og gå ifra?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, aldri om jeg ville satt noen hund inn i en slik boks. Jeg får assossiasjoner om tortur når jeg ser på disse bildene...:wub:(((

Trenger vel ikke akkurat ha så voldsom fantasi for å forestille seg hvordan det vil være å sitte inne i disse en varm sommerdag/iskald vinterdag med masse støy, banking rundt/på buret.

Kan det virkelig være lovlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utenfor Storo Storsenter har de hundeparkering. Personlig ville jeg aldri satt hunden min i et av de burene. Disse kassene er litt gjemt og det ser ikke ut til at det er folk som kommer og sjekker de veldig ofte(renholdsmessig sett). Jeg vil også tro at de som plasserer hundene sine i disse kassene vil være borte i litt mer enn 3 min. mtp at det er et kjøpesenter disse kassene er plassert utenfor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så på distriktsnyhetene i sted, og der viser de frem de nye flotte burene som man kan parkere hunder i. De stilles to oppå hverandre, og de har flotte luftehull - ikke så store at barn kan putte inn saker og ting til hundene. dere kan se burene her: Hundeparkering

Så har vi hygienen da? Hva om en hund tisser i buret - hvem rengjør det? Og hva med smittefaren?

Ville du plassert hunden din i et slikt?

Trykk dere inn å les om disse fantastiske burene til produsenten.. HER

Jeg er motstander av bur som oppholds plass, jeg ville aldri puttet hunden min inn i en blikkboks!

Nå er hunden min som regel hjemme når jeg er på shopping, så behovet har jeg heller ikke :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud! Stakkars hunder hvis de må stå inni de skapene! På sommeren er det glovarmt, og på vinteren er det iskaldt! Og hvem står for rengjøringen??

Jeg hadde i hvert fall ALDRI lagt hundene i et sånt et. Binder dem heller ikke utenfor butikken da...

-Men ærlig talt! Det må jo være dyreplageri... håper virkelig de blir fjernet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Herregud, dette er jo sykt! Hvilken hundeeier som virkelig er glad i hunden(e) sin tar den med seg til butikken for så å putte h*n i en blikkboks?! Ikke pokker om jeg hadde tatt med meg hundene og satt den i "hundeparkeringen". Dette blir rett og slett alt for dumt! Hunder er jo trossalt levende skapninger, tror neppe noen hunder ville sittet inni den mørke boksen. Ligner litt på en minisafe, gosh. Blir irritert av sånne d*itt "oppfinelser"! :wub:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er vel dette et spørsmål kun til de som tar med seg hundene til butikken å binder de utenfor,

og ikke et spørsmål til alle vi andre som har hundene i bilen eller hjemme når vi skal ut å handle.

MEN.... dersom jeg måtte velge, selv om det er å velge mellom pest eller kolera så hadde jeg valgt å sette hunden min i et slikt "skap" enn å la den stå bindt utenfor butikken så hvem som helst kunne komme å ta henne med seg.

Det er faktisk ikke lov til å binde hunden utenfor og la den stå igjen alene lengre, og det fikk en engelsk staff-eier høre fra meg i forrige uke, så det stod en vettskremt liten valp bindt utenfor Kiwi og jeg gikk bort til valpen og stod der sammen med han helt til eieren kom ut.

"Du er klar over at utenfor denne Kiwi butikken så er det hunder som har blitt stjelt før " .. sa jeg, eieren takket meg for at jeg stod å passet på hunden hennes og skulle la han være hjemme alene neste gang hun skulle ut å handle. Blir irritert når jeg ser uansvarlige folk sette igjen bikkjene sine utenfor butikker å går!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg er ofte i den situasjonen at jeg har lyst å gå tur med hunden, og samtidig kan dra innom butikken for å handle noe. Jeg er ofte uten bil , så da vil jeg ikke først gå en runde med hunden, og så etterpå gå helt til butikken igjen. Da er det kjekt å kunne gjøre begge i samme slengen. Jeg kvier meg for å binde hunden utenfor, og derfor ender det opp med at jeg ikke går inn noen steder. Så hvis det hadde vært slike kasser utenfor, hadde det vært lettere. jeg kunne sette hunden der og vite at hunden stod trygt.

Så ja, jeg kunne nok ha brukt de en og anne gang. Er jo bare en 5 min så det går greit. Hunden ville nok ult og sånn i begynnelsen, men hun hadde sikker skjønt tegningen etterhvert, og så bare ventet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

syns det er synd at folk er så utrolig negative jeg. Nå er det blitt ulovlig å binde hunder utenfor, og folk prøver å finne en løsning som skal være god for både hund og eier. Det står jo på siden at hvis folk hører at hunden lider så blir vekter tilkalt, og de har nøkler.

Én ting er at jeg ville nok ikke plassert hundene mine inni der, men hvis jeg en gang MÅTTE inn på butikken, og har hundene med meg, så er det nå flott å ha et tilbud!

Må folk hele tiden tenke på alt det negative, vær heller litt positiv for at folk prøver å finne løsninger for begge parter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne løsningen er vel kanskje bedre for eier enn hunden? Eier slipper å gå tur med hunden, men kan dra den med på handletur. Slik som jeg har oppfattet dette, er det ingen som kommer til å ha kontroll med hvor lenge hundene står der eller om noen finner på noe kødd med de mens de sitter der. At de er plassert like ved inngangen synes jeg er dårlig (ingen) sikkerhet, for folk gir stort sett blaffen i disse dager...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er ganialt jeg! Selv om jeg bare binder hunden min utfor butikken jeg da... Funker fint det. Ikke akurat foran inngangen, men litt på siden. :icon_confused:

Min personlige mening om dette: Ikke pokker om jeg setter noen hund i et slikt bur uten oppsyn (nå tar jeg ikke med hunden i butikken heller da ...). Folk kan kaste ting på buret, de kan slå og sparke på det.

Javel, så la være da. Har aldri opplevd at noen spaker eller plager hunden min i løpen av de 5-10 minuttene jeg er inne på buttiekken, selv om noen sikkert har opplevd dette.

En annen ting er hva med hunder som ikke er vant til å være i bur? Eller som er vant til åpne bur, så blir de plassert i en mørk tett kasse?

Øh... De som er så imot bur hadde vel heller ikke satt hunden sin inn der? Det er et TILBUD. Og nok en grunn til at det kan være en fordel om hunden er vandt til bur.

Så har vi hygienen da? Hva om en hund tisser i buret - hvem rengjør det? Og hva med smittefaren?

Ville du plassert hunden din i et slikt?

Hvis jeg hadde sett et ekstremt møkkete bur, ville jeg sagt i fra til de ansvarlige, så hadde de nok fixet det :)

Detter er jo er TILBUD til de som ønsker det. Det er ingen som sier at hundeeiere SKAL benytte denne flotte muligheten. Endelig har noen begynt å tenke på tilrettelegging for oss hundeiere ;)

Tror det er få mennesker som gidder å dunke på en slik boks. Det vil uansett være slik bokser på offentlige områder der folk i nærheten vil SE de som eventuelt er slemme med hunden inne i boksen. Jeg vil tro at det ville bli gjort noe da.

*Dobbeltpost.*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Javel, så la være da. Har aldri opplevd at noen spaker eller plager hunden min i løpen av de 5-10 minuttene jeg er inne på buttiekken, selv om noen sikkert har opplevd dette.

Øh... De som er så imot bur hadde vel heller ikke satt hunden sin inn der? Det er et TILBUD. Og nok en grunn til at det kan være en fordel om hunden er vandt til bur.

Hvis jeg hadde sett et ekstremt møkkete bur, ville jeg sagt i fra til de ansvarlige, så hadde de nok fixet det :)

Detter er jo er TILBUD til de som ønsker det. Det er ingen som sier at hundeeiere SKAL benytte denne flotte muligheten. Endelig har noen begynt å tenke på tilrettelegging for oss hundeiere ;)

Tror det er få mennesker som gidder å dunke på en slik boks. Det vil uansett være slik bokser på offentlige områder der folk i nærheten vil SE de som eventuelt er slemme med hunden inne i boksen. Jeg vil tro at det ville bli gjort noe da.

Klarer serriøst ikke skjønne at du mener at du skal putte bikkja i den blikkboksen. Blir rett OG slett sjokkert jeg! :icon_confused:

Hver gang jeg har med meg hundene på butikken står de utenfor med noen som passer på dem. Jeg kunne ikke klart å putta de inn i en boks!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...