Gå til innhold
Hundesonen.no

Treff i stavanger

giggi

Recommended Posts

• 4 weeks later...
  • Svar 99
  • Created
  • Siste svar
Skrevet

Noen som vil gå tur neste uke? :ahappy: Skal til sommerhuset i Egersund på lørdag og drar hjem fredag (nesten en uke skal jeg være der altså). Hadde vært koselig å treffe soniser da! Dersom det er interesse kunne jeg sikkert kommet meg til Sandnes/Stavanger for treff. Eventuelt et sted på Jæren eller i Egersund.

Skrevet

Tine: Nja, det er jo ike så veldig langt unna...er ikke så kjent selv da, men vi kunne jo møtes en plass:)

Maria: Ja! Da må vi få til et treff :ahappy: Men det må bli før torsdagen i tilfellet. Fordi de fleste her skal vel være med på sonen treffet...

Skrevet

Oki når kan du gå tur da? passer fint for meg etter 5 for jeg jobber til 4 hver dag:) Kan sikkert være med på det treffe jeg og Maria :ahappy:

Skrevet
Noen som vil gå tur neste uke? :P Skal til sommerhuset i Egersund på lørdag og drar hjem fredag (nesten en uke skal jeg være der altså). Hadde vært koselig å treffe soniser da! Dersom det er interesse kunne jeg sikkert kommet meg til Sandnes/Stavanger for treff. Eventuelt et sted på Jæren eller i Egersund.

Du skulle jo kommet og besøkt oss på sonenleiren da vet du. :ahappy:

Skrevet

Jeg er også med på tur, så lenge det involverer bekkenvennlig turområde :ahappy: Ja maria, du burde jo kommet til oss på sonenleiren!

Skrevet
Noen som vil gå tur neste uke? :ahappy: Skal til sommerhuset i Egersund på lørdag og drar hjem fredag (nesten en uke skal jeg være der altså). Hadde vært koselig å treffe soniser da! Dersom det er interesse kunne jeg sikkert kommet meg til Sandnes/Stavanger for treff. Eventuelt et sted på Jæren eller i Egersund.

Kunne godt tenke meg å møtt portisen din jeg :P Men for meg er det kortere å dra til Brusand enn til Sandnes/Stavanger :P

Skrevet

Hvor er Brusand? *flaut* Hadde vært kjempekos å møte sjarmtrollene dine også, Anne!

Kanskje jeg skal titte innom sonenleiren, ja? Det hadde vært hyggelig. Men hele greia avhenger av at jeg finner en måte å komme meg til diverse steder på. Er på ferie med mamma og søss, så jeg kan jo prøve å kombinere et treff/en tur med noe de eventuelt skulle ha lyst til å gjøre i nærheten.

Skrevet

Hihi, ja hvor er Brusand :ahappy:

Viss jeg ikke tar helt feil er dette bilde tatt på stranden som ligger sør for Brusand. Du skal altså litt lenger nordover. Vet ikke hvor godt kjent du er? Hvor er bildet tatt?

IMG_1629_copy.jpg

Skrevet

Anne: Hehe.. Ja, si det. Bildet er tatt på Jæren en plass, vet ikke helt hvor. Det ligger i mellom Stavanger og Egersund, nærmest Egersund. Kan jo søke det opp da forsåvidt. :ahappy: Jeg skal snakke med "sjåførene" her og høre om litt kjøring og sånt jeg, så skal vi se om det ikke får blitt noe treff på oss! :P

EDIT: Lurer på om ikke det var Hellvik de bildene er tatt på, jeg.. Hm.. Husker jammen ikke. Forøvrig srer jeg at det tar ca. 20 min fra Egersund til Brusand med bil. Det kan vi nok klare å få til. Det går også tok fra Egersund til brusand ca. en gang i timen. Det tar bare 16 min. Wee.. :P

Skrevet

Ja det er ingen problem å ta toget til Brusand! Og det er forresten en vakker strand! jeg er veldig med på treff!

Skrevet
Mi tu mi tu! :P

Så lenge du ikke tar med deg plastpose i stedet for tursekk :) (og ingvild må ha på seg skikkelige sko... ikke no flipflap sko!)

Skrevet

Jeg kan ikke før på mandag... Så eventuelt kanskje mandag eller tirsdag, da? :)

Ps; Kan vi finne tid og dato før klokken 15.00 i morgen (da drar vi og jeg blir foruten nett i en uke).

Skrevet
Så lenge du ikke tar med deg plastpose i stedet for tursekk :P (og ingvild må ha på seg skikkelige sko... ikke no flipflap sko!)

Haha! :)

Tirsdag, klokken 16.00?

Da er jeg på jobb, fra 15.00 - 23.00. Tyyypisk at man skal jobbe kveld den uka man har muligheten til å treffe nye soniser. :shocked:

Skrevet

Jeg kan ikke tirsdag.. *gråte*

Skulle vel heller sagt, jeg kan til og med mandag..

Jeg vil også være med.. Dumme Sandvolley

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Da får jeg prøve å se etter ett annet navn til den kommende valpen min da. Siden ingen av dem falt i smak. Har dere noen andre forslag på fine navn til tispe?
    • Hva gjør dere om 10-15 år? Kommer dere til å fortsette å ha ny hund da? Det er umulig å vite men hva tror dere? Hvor gamle er dere? Jeg selv aner ikke. Ser ingen liv utenom hund men nå har jeg hatt hund hele voksne liv. Men om jeg skal fortsette med hundetrening,kurs,utstilling vites ikke. Da må jeg ha noe annen hobby men jeg vet ikke hva. Hva tror dere dere skal?
    • Var ingen av dem fine?
    • Hvilket navn er finest av Emmy, Lilly eller Sally?
    • Det er variasjon i egenskaper innad i rasen, men generelt vil jeg påstå at Hovawarten er mer samlet mentalt. De skal ha arbeids- og samarbeidslyst. Til forskjell fra mange av gjeterne kan de nok virke litt sta og egenrådige, men mitt inntrykk er at det veldig ofte er fører som ikke har knekt koden for å motivere til samarbeid med en hund som gjerne arbeider selvstendig. Det som gjør at jeg tror hoffen kan passe deg ut i fra din beskrivelse av ønsker er: - "atletiske og friske bruksschäfere der «mykere» egenskaper vektlegges" - Hoffen er en generelt frisk rase, med en funksjonell bygning. Det finnes dessuten et enormt helseregister hvor det er god oversikt over forskjellige sykdommer.  -  "Hunden som jeg ser etter er atletisk og lett, elsker å bruke nesen til f eks smeller, fungerer bra til lydighet, veldig lite skarp og ikke like mye drifter og «heithet» som hos de heftigste bruksschäfere, men ellers med forventede egenskaper av en schäferhund i en sunn kropp." - dette er for meg egentlig essensen av en hoffe. De er veldig alsidige uten å være ekstreme, og perfekte som aktive familiehunder med kapasitet for langt mer. De er atletiske og holdbare (noe variasjon i størrelse er det). Elsker å bruke nesa og trener gjerne lydighet. Den gjennomsnittlige hoffen har lite skarphet. De har (og skal ha) en del drifter, men de aller fleste er mer moderate enn de heftigste bruksschäferne. Det en skal være klar over, er at det er en vokter. De skal dog ikke vokte på alt og alle. Mine følger for eksempel gjerne med på det som skjer utendørs, men varsler kun i veldig spesielle tilfeller (hvis det plutselig står en ukjent hund på gårdsplassen eller om det er unormal aktivitet på natta). De reagerer for eksempel ikke om det banker på døra. Lager ikke lyd når jeg kommer hjem eller om noen de kjenner kommer inn uanmeldt når jeg ikke er hjemme. Vet ikke hvor du holder til, men send meg en PM om du har spørsmål og/eller eventuelt ønsker å møte en eller flere hoffer så skal jeg finne noen i nærheten av deg
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...