Jump to content
Hundesonen.no

Treff i stavanger

giggi

Recommended Posts

Posted

Jepp, som overskriften forteller, har noen lyst å være med på treff?

Jeg bor på storhaug ved sentrum.

• Replies 99
  • Created
  • Last Reply
Posted

Jeg er med jeg med hele gjengen :D

Men ikke så smart å møtes i byen da, heller litt utenfor der vi kan gå tur!

Posted

Det hørtes koselig ut, jeg er gjerne med :P

Vi bor i tananger, så det er ingen problem å komme ut til stavanger!

Posted

Er i utgangspunktet positiv til tur :icon_redface: , men foretrekker en plass der hundene lovlig kan være løse. Er litt bortskjemt her, da jeg bor i en kommune som ikke har båndtvang hele året :)

Posted

Båndtvang mellom 1. April og - er det 1. September?- er vel over hele landet? Men strendene burde jo være ganske tomme da, på denne tiden.. Og der er det god oversikt også.

Posted

Jeg er enig i at vi bør finne en plass hvor de kan løpe fritt, det er mye kjekkere :icon_redface:

Hellestø? eller blir det kanskje litt langt? (har aldri vært der)

Posted

Jeg har veldig lyst være med ;) Det spørs hvilken helg det er, men hvis det blir treff en gang i mai, så kan vi nok komme ;)

(Rottis jentå, jeg inviterer meg selv til farmora di, bare så du vet det ;) )

Posted

Hei!.. Når skal dere.. Kan jeg være med ;) ... Kan dere sende meg en E-post om når dere skal og hvor dere skal??

Følger ikkje så ofte med på denne siden.. Jeg er ledig stort sett hele tiden :rolleyes: ... Utenom Mandag og Onsdag.. Åsså går eg på skulen, så det må være etter 2 en gang..

Men kan me dere ikkje ta det i ei helg?? ;) .. Så kan me dra på stranda å grille ;) ..

e-post/ Msn: [email protected]

-----

På Orre er det noen flotte strender ;) ...

*dobbelpost, endret av mod. Charleen, bruk redigeringsfunkjsonen*

Posted

Jeg blir KANSKJE med.. Spørs hvilke hunder som er med og om de skal være løse osv...

Er det mange han hunder? Trenger å sosialiere vovven min litt, men vil ikke ha noe negative opplevelser..

Posted
Jeg blir KANSKJE med.. Spørs hvilke hunder som er med og om de skal være løse osv...

Er det mange han hunder? Trenger å sosialiere vovven min litt, men vil ikke ha noe negative opplevelser..

Jeg har en hannhund på 7 år. Han går kjempe fint med andre hannhunder ;)

Posted

Hellestøe er jo en veldig grei plass for oss hundemennesker... Masse hunder og regnes som "hundestranden". PhoNuLi du bør jo komme der på søndag kl 16 da, da er det sheltietreff der!

Posted
Hellestøe er jo en veldig grei plass for oss hundemennesker... Masse hunder og regnes som "hundestranden". PhoNuLi du bør jo komme der på søndag kl 16 da, da er det sheltietreff der!

Ååh, så kjekt da! Når?

Jeg skal på trening med Phoebe kl 5, så det må i å fall være før det.

Posted
klokken 16 som det står der :)

oi, leste visst litt fort gjennom innlegget :)

Men da passer det nok ikke, desverre

Posted

Storhaug er rett ved Stavanger sentrum... er ingen gode turmuligheter lenger her, båndtvang heleåret nå :) Menh vi kan jo ta det en helg på hellestøstranden(skrives det slik??) Eller en annen plass som det går ann å ha hundene løse uten fult med folk :)

Det passer vel best i helgene for folk flest, for meg passer det alle kl slett :)

Posted
Storhaug er rett ved Stavanger sentrum... er ingen gode turmuligheter lenger her, båndtvang heleåret nå :) Menh vi kan jo ta det en helg på hellestøstranden(skrives det slik??) Eller en annen plass som det går ann å ha hundene løse uten fult med folk :)

Det passer vel best i helgene for folk flest, for meg passer det alle kl slett :)

Det var jeg som skrev det.

Posted

Jeg er gjerne med! Sokrates trenger sosialisering. Men jeg regner med at hundene skal være løse, så om der er noen som skal med hunder som ikke går ilag med små hunder, gi beskjed. Har hatt noen ikke kjekke opplevelser med det. Da tar jeg det heller igjen.

Er det bestemt noe tid og sted?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Recently Browsing   0 members

• No registered users viewing this page.

• Nye innlegg

• Korthåret collie var det første som slo meg. Gjeterhundtype men stort sett avlet som selskapshund nå. Røyter en del, men er ganske førerorientert og spennende rase. Generelt vil du se på raser som er avlet for å samarbeide med fører. Det er noen typer jakthunder som ikke skal jobbe selvstendig, men på førers kommando, f.eks, apporterende o.l., som typisk retrievere og spanieler. Og så har du gjeterhunder som er de klassiske som er forholdsvis førerorienterte og lette å trene, men som også krever en del både fysisk og mental akvitisering. Så kommer det litt an på om det spiller noen rolle med bjeffing, for eksempel. Dansk/svensk gårdshund har en del jaktinstinkt men er også ganske førerorientert og lett å trene. Finsk og svensk lapphund, mye pels, mye lyd, litt mer selvstendig enn mange gjeterhunder, men morsomme hunder. Schapendoes, pumi, tibetansk terrier, bearded collie kan være alternativer. 
    • Hvilke av de sjeldne mellomstore hundene passer best til å trene lydighet og å gå skogsturer med? Skriver sjeldne da jeg er ganske kjent med de som er mest populære. Gjerne med minst mulig jakt siden jeg ikke skal trene jakt og ønsker at hunden skal gå løs på turer hvis den blir lydig nok. Pelsstell betyr ikke noe og vakt betyr heller ikke noe da vi bor på bygda. Ønsker hunderase mellom 10-30 kilo da jeg ikke har styrke nok selv og jeg ikke ønsker altfor stor hund. Kanskje prøve agility også.
    • Min golden (jakt) røyter bare to ganger i året, men de vanlige goldene jeg vokste opp med røyta helt sykt mye😅 Ellers er de veldig fine hunder, så lenge de får brukt hodet nok. 
    • Jeg har min med på trening i all slags vær, og da kan det fort bli timer i bilen. Men ved å parkere i skyggen (hvis mulig), silvershade duk og alle vinduer åpne pluss glippe på bagasjerommet (med krok) så er det alltid behagelig i bilen, selv i 30 varmegrader. 
    • Det kan være mange grunner til at en hund ikke fungerer i hundemøter. Mye av grunnlaget legges i valpekassa, hvordan mor og søsken interagerer, og sosialisering med andre hunder i valpe- og unghundtiden. I tillegg kommer rasetypisk adferd og arvelighet. Avhengig av adferden til mor og hva slags sosialisering hunden har fått i ung alder så har hunden lært seg hvordan den skal eller kan oppføre seg rundt andre. Eller ikke lært det, forsåvidt. Det er aldri for sent å trene på sosialisering, men er viktig å lese språket til alle de involverte hundene og gå inn og avbryte adferd som ikke er greit. Hvis andre hunder sier fra og setter grenser uten at hun respekterer det er det ditt ansvar som eier å fjerne henne fra situasjonen. Om hun får fortsette lærer hun jo bare at det er greit å holde på slik.
  • Nylig opprettede emner

• Create New...