Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos Better Behave Bridie


PsychoLynx

Recommended Posts

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar

Vært på tur med Bridie idag, og selvfølgelig ligger alltid D40'n hjemme når jeg finner intr motiver, men.. Ble da noen litt artige bilder tatt med mobilen også. Selv om linsa på den begynner å bli ganske slitt..

Vi fant et tre som hadde falt ned, og et lite hull... Utrolig hvor den bikkja kommer seg frem!

Edit 20.11.07 fjernet røde kryss etter bilder... (har rydda i fotobøtta mi jeg :))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha herlig! Finner hun på sånne sprell av seg selv eller? Håper min Aussie blir litt lik Bridie i oppførselen! Er det noe jeg savner hos den lille pelsen min så er det å være interessert i ting rundt seg, grave, dra i greiner osv.. Sånne HUNDEting rett og slett! Syns det er givende å ha "grisehunder" som bruker det de har rundt seg til å ha det gøy :) Om det er gjørme, hull i jorda, greiner, pinner, søppel, leker..!

Bridie er sååå sjarmerende rett og slett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hahahaha herlig! Finner hun på sånne sprell av seg selv eller? Håper min Aussie blir litt lik Bridie i oppførselen! Er det noe jeg savner hos den lille pelsen min så er det å være interessert i ting rundt seg, grave, dra i greiner osv.. Sånne HUNDEting rett og slett! Syns det er givende å ha "grisehunder" som bruker det de har rundt seg til å ha det gøy :) Om det er gjørme, hull i jorda, greiner, pinner, søppel, leker..!

Bridie er sååå sjarmerende rett og slett ;)

Hehe, jeg må som regel gi henne et lite hint om at hu skal gjøre slike ting som dette da, men det skjer jo med største innlevelse da.

Og gjerne i en hastighet mye raskere enn jeg hadde trodd ;)

Eksempel på sånn Bridie er (og andre aussier har jeg skjønt). Jeg sku be Bridie opp på en krakk for å sitte der.. Inne jeg hadde rukket å si "opp" og og "sitt", så hadde Bridie veltet krakken, hoppet over den, krabbet under den, stått på den med bakbeina, hoppet gjennom krakken osv.. Og da jeg etterhvert fikk hu til å sitte der, så det ut som hu tenkte "hæ?? var det ALT?"

hehe

Så utrolig skjønn hun er! Utrolig flotte bilder ;) Hvordan uttaler du navnet hennes?

Jeg uttaler det BRAIDI. Med rykk på R'n liksom.. ikke tykk r som i amerikansk uttalelse, men R liksom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Etter å ha sett litt på Bridie og Buffy (border collie) på Agility banen, har jeg nå forstått at Bridie mener hu kan dette mye bedre enn Buffy, og hun prøver å lære henne.. Bare se på disse bildene her :) (tilogmed Monet får instrukser)

"Ser du Buffy? Sånn HER skal du hoppe...."

24070711.jpg

"Se der ja! Det var vel ikke så vanskelig?". (En god agility hund hopper aldri alene:P)

24070710.jpg

"Og sånn, Buffy, sånn skal det IKKE gjøres... Men du kan jo se om du KLARER å hoppe så høyt!"

24070712.jpg

Buffy: -"Blæææh, du går jo feil vei du da Bridie!!"

24070713.jpg

"Se her, Monet, når du lander får du alltid en godbit fra eiern din.. Bare se på henne og ta i mot"

24070714.jpg

Monet: -"Slik mener du???"

Bridie: -"Det er snuta mi for f***!!"

24070715.jpg

Se, er hu ikke flink kanskje? ;);)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hihi! :) Hvor har hun tatt instruktørkurset sitt?

hehe, det er en hemmeilghet! ;)

Så kule bilder - hunder gjør virkelig de rareste ting..

Men har ikke Bridie HD?

Jo, hun har svak hd på en hofte. Men, for det første merker hu ingenting av det, og for det andre så trener vi vel agility et par ganger i måneden eller noe, så er liksom ikke så voldsomme belastningen ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Bridie som schützhund, eller hva det nå heter... Bridie har iallefall gitt gubben en skikkelig omgang... (under lek riktignok) :D

2008075.jpg

(sjekk de øya...)

2008076.jpg

2008077.jpg

2008078.jpg

Og siste stikk... :lol::):P:P

2008079.jpg

Nå hører det vel med til historien at 8 sekunder etter det siste bildet der ble tatt, så stod Bridie og Lars SÅNN:

20080710.jpg

Hu gires opp på ET ord, men roes også ned TVERT om man sier "nok" til henne... Hadde det ikke vært for det hadde vi nok ikke giret henne opp på denne måten heller, for hu biter skikkelig og det gjør vondt, og blir til tider hull på både klær og hud. Men, vi er klar over det, og hu går jo ikke på sånn UTEN at vi "æler" henne opp :P

Men, kunne hu klart seg som schützhund eller? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...