Gå til innhold
Hundesonen.no

Hakinos Better Behave Bridie


PsychoLynx

Recommended Posts

Jeg klarer ikke dy meg lenger.... (kontrakten blir skrevet førstkommende søndag i Letohallen hihi)

Jeg har fått meg ny hund! Hakinos Better Behave Bridie har nå vært her i 4,5 uke. Hun er en Red Merle Australian Shepherd tispe som blir 3 år den 19 mai i år. NUCH, konkurrert i agility og trent litt lydighet med. Hun har desverre HD C på en side, så kan ikke avles på, men det er ikke derfor jeg vil ha hund heller. For meg bryr jeg meg filla om hvor mye NUCH hun er også, bare hu funker i hjemmet hos oss, ogd et gjør hu så absolutt.

Bridie trengte nytt hjem pga samlivsbrudd, og det var oppdretter Hanne som kontaktet meg og spurte om jeg var intr. Den 15. januar møtte vi Hanne samt tidligere eier på Otta for å hente Bridie hjem på prøvetid.

Hu stresset en del med kattene, og var ikke spes vandt med å gå løs inne så alt måtte læres inn, men det tok kort tid før Bridie begynte å slå seg mer til ro.

Hun takler å være hjemme alene, gå løs uten å stikke, har selektiv hørsel til tider, og er en "jeg går rett frem samme hva jeg støter på" hund som har knekt pinner i slalome i agility bare fordi hu er ivrig. Hu er en bulldoser der hu farer frem, tar ikke hensyn til hverken seg selv eller andre, men jeg syns hu er herlig. Og siden hu gjør alt dette samtidig som hu logrer fra nesetipp til stumphale, så er det helt ok.

Jeg er langt fra perfekt selv, og hadde vel kanskje ikke følt meg vel med en perfekt hund heller. :icon_redface:

Bridie kommer til å bli trent noe i agility hos oss, kanskje mer lydighet (bare vi får den blondina til å holde konsetrasjonen i mer enn 3 sek om gangen), og eller bare tur hund, familie hund, venn og kosehund. Sistnevnte klarer hu med glans, og hu sku gjerne brukt 25 t i døgnet på fanget for å få kos!

edit:røde kryss er fjernet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 282
  • Created
  • Siste svar
Hoho, endelig kan jeg paple ut med det! (det var noen vanskelig uker gitt) :D

Hun er så nydelig, gleder meg MASSE til Letohallen ;) Da får du sett Bartetrollet også!

hihi, ja endelig kan du åpne kjeften din du også! :P Jeg har jo sett Bartetrollet før da, men gleder meg til å se han igjen! ;)

Hihihi, samme her! :P Ifare for å gjenta meg selv, gratulerer! ;)

*ler*

Hei!

Gratulerer med ny hund:) Hører "rykter" om at dere trives i lag ja!:D Lykke til:)

Hehe, ja det går veldig bra her! Litt rart å ha en hund som konstant følger med for å se om hu kanskje skal få beskjed om å gjøre noe, men det venner man seg til. Hu er herlig!

Gratulerer så mye ;) Hun er niesen til Blondie forresten...(Faren til Bridie, Aros, har samme mor som Blondie)

Ja, har faktisk fått med meg at det er noe slekt der inne. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy å lese at det dere trives sammen :D og at du skal beholde henne... Jeg har ventet spent på oppdateringer ;) Og dette var gode nyheter...

Du får kose deg med snuppa de, og holde oss oppdatert med bilder, det blir vi aldri lei av...

Edit: jeg glemte jo å si det jeg eeegentlig skulle si da..

Ho ser utrolig flott ut, skikkelig nydelig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...