Gå til innhold
Hundesonen.no

14.Februar...

BareLinn

Recommended Posts

Skrevet

Ja, da er det kjærlighetens dag da... :)

Noen her MED kjæreste som har tenkt å gi sin bedre halvdel en liten påminnelse? :lol:

Jeg fikk en liiten ting da jeg sto opp idag, og satt størst pris på kortet jeg fikk til.. :icon_redface: hehe...

Feirer dere litt, om dere husker det?

eller?

Hva syns dere?

Skrevet

Jeg må si at jeg syns om denne dagen akkurat som jeg syns som alle andre liknende dager, at det bare er tull! Bare laget for at butikker skal tjene penger. Hvis man ikke kan klare å vise sin kjære at man er glad i han på eget initiativ, så kan man vel like så godt la det være.. Hehe.. Kanskje litt krass nå? Men jeg mener det. Det er vel mere hyggelig å få en oppmerksomhet hvis det er på eget initiativ enn hvis det er noen som forteller deg at du skal gjøre det... Syns nå jeg hvertfall..

Men når det først er en sånn dag må jeg si jeg ble glad da jeg fikk en tekstmld fra kjæresten i dag morres med gratulasjon på dagen. Og jeg hadde jo selvfølgelig blitt glad for å få noe. Men jeg hadde blitt mer glad om det kom en hvilken som helst annen dag. :icon_redface:

Skrevet
Ja, da er det kjærlighetens dag da... :)

Noen her MED kjæreste som har tenkt å gi sin bedre halvdel en liten påminnelse? :lol:

Jeg fikk en liiten ting da jeg sto opp idag, og satt størst pris på kortet jeg fikk til.. :icon_redface: hehe...

Feirer dere litt, om dere husker det?

eller?

Hva syns dere?

Jeg fikk et skikkelig fint smykke og et kort fra typen. Skikkelig sjarmør altså. Jeg gidde han et kort med et kontatkort. Vi feirer senere idag.

Skrevet
Jeg må si at jeg syns om denne dagen akkurat som jeg syns som alle andre liknende dager, at det bare er tull! Bare laget for at butikker skal tjene penger. Hvis man ikke kan klare å vise sin kjære at man er glad i han på eget initiativ, så kan man vel like så godt la det være.. Hehe.. Kanskje litt krass nå? Men jeg mener det. Det er vel mere hyggelig å få en oppmerksomhet hvis det er på eget initiativ enn hvis det er noen som forteller deg at du skal gjøre det... Syns nå jeg hvertfall..

Men når det først er en sånn dag må jeg si jeg ble glad da jeg fikk en tekstmld fra kjæresten i dag morres med gratulasjon på dagen. Og jeg hadde jo selvfølgelig blitt glad for å få noe. Men jeg hadde blitt mer glad om det kom en hvilken som helst annen dag. :P

Jeg er egentlig HELT enig med deg :) Serisøt ! Syns egentlig det blir for dumt å dra sånne "tradisjoner" inn i Norge! Samme syns jeg åsså om Halloween ! Kaster noen egg i min postkasse,må di PENT vaske det bort igjen også ! Men LITT søtt er det jo da..At man står opp til et kort på nattbordet, eller en blomsterbukett i stua :icon_redface:

Jeg fikk et skikkelig fint smykke og et kort fra typen. Skikkelig sjarmør altså. Jeg gidde han et kort med et kontatkort. Vi feirer senere idag.

Så søtt :lol: Jeg fikk et kort, åsså fikk jeg et k.kort til den nye mobilen min, som jeg venter på startpakke til :) Så ble fornøyd jeg..Dessuten så har vi snart 1års feiring;) Det blir bra :P

Skrevet

Nope, jeg synes ikke noe om sånne dager.. Setter mye større pris på en blomst en helt vanlig dag, enn på sånne "påtvungne" dager.

Skrevet

En kommersiallisert dag for at blomstergrossister, sjokolade- og bamseprodusenter, telefonselskaper osv. skal tjene mer penger på forbrukerne? Nei takk! Vi bryr oss ikke mye om denne dagen, det er så mye viktigere å vise at man setter pris på hverandre hele året igjennom! :icon_redface:

Skrevet
Wee, er så happy, typen kjøpe en bukett med roser i friminuttet, fikk de på skolen nå nettopp! Happy! :icon_redface:

Men det er jo alltids koselig å få noe :lol:

Skrevet

Jeg er jo egentlig ganske i mot sånne dager som dette... på lik linje med morsdag og farsdag...

MEN så klarer jeg ikke holde meg da :icon_redface: Har kjøpt kort, lue og votter (så han slipper å låne mine hele tiden!) og et billig playstationspill til han :lol:

Men det skal jo sies at han har vært i nordsjøen og kommer hjem i dag, og jeg har savnet så veldig...

Og jeg er ganske så flink å kjøpe gaver og oppmerksomheter i hverdagen også :)

Skrevet
Jeg skal på valentines ball :icon_redface: gleder meg :lol: driver å sminker meg nå :) (litt o.t kanskje:P)

Åå, jeg vil også på Valentines ball! Urettferdig. :) Menmen, skal på vinterball om 3uker jeg. :P

Skrevet

Valentine i dag ja ! Pakken til typen kom ikke i dag :) men holder på å lage fint kort, så får han heller vente :) Han kommer bort snart, så skal vi ha en "romantisk" middag! :P Blir kos det.. Feirer all slags jeg, syntes valentine er en romantisk og flott dag å feire så! :lol: Han kommer vel snart så jeg bør vel bli ferdig med kortet.. Lurer på hva jeg får jeg.. :icon_redface:

Guest Christine
Skrevet

Valentine betyr egentlig ikke så mye for meg!

Men! Var alltids koselig å ha fått mange koselige meldinger, og komplimenter i dag da! :icon_redface:

Skulle egentlig på konfirmasjonsundervisning å ha seksualundervisning i dag, men tar meg heller en tur ute med venner! :lol:

Skrevet

Jeg har aldri feiret valentine.. Eller, jeg ble dratt med på "date" en gang med en venn, bare fordi begge var single og han syntes det var så trist å feire dagen alene.. *ler* Nå har jeg kjæreste/samboer, men vi har ikke gjort noe uvanlig.

Jeg setter mer pris på spontane ting, sånn fordelt utover:)

Skrevet

Men når det først er en sånn dag må jeg si jeg ble glad da jeg fikk en tekstmld fra kjæresten i dag morres med gratulasjon på dagen. Og jeg hadde jo selvfølgelig blitt glad for å få noe. Men jeg hadde blitt mer glad om det kom en hvilken som helst annen dag. :icon_redface:

HELT enig!

Dagen i dag har vært grusom... 14.februar er årets verste dag! Den er bare til for å få oss single til å føle oss skikkelig dårlige! :lol:

Skrevet

Ville nå heller ønsket meg litt oppmerksomhet enn at dagen med vilje skled stille forbi... Men det er ikke alle som er like romantiske :rolleyes:

Ikke missforstå, er like glad i deg uansett :iloveu:

Skrevet

Bryr meg ikke så veldig om den dagen egentlig. Men har noen venner som gjør det. Men det er bare koselig å få kort da :icon_redface: Fikk sjokolade, eple og nøkkelring av to venner i deg. Og kjempe koselig kort da :lol:

Skrevet

Jeg synes valentines dagen er en god anledning til å vise at man setter pris på kjæresten jeg. Det er lett å glemme å ta vare på hverandre i en hektisk hverdag, og en dag satt av til det er kos, synes nå jeg. (Også er det jo veldig mye lettere for gutta å huske på en dag da, virker det som :icon_redface: )

Skrevet

Men tar ikke hverdagen en litt feil vending om man faktisk må avsette en dato på kalenderen for å være romantisk mot kjæresten sin?

Men kanskje Valentinesday ble starta å feire fordi at gutta skal kunne gi blomster til damene en gang i året, uten at de skal misstenke at det er noe mer bak. For jenter og blomster blir feil uansett ellers. Gir du de blomster, så må man jo ha gjort noe galt og ha dårlig samvittighet. Gir du de ikke blomster, er det galt også, for da er man ikke romantisk nok. :Laugh:

Skrevet
Men tar ikke hverdagen en litt feil vending om man faktisk må avsette en dato på kalenderen for å være romantisk mot kjæresten sin?

Men kanskje Valentinesday ble starta å feire fordi at gutta skal kunne gi blomster til damene en gang i året, uten at de skal misstenke at det er noe mer bak. For jenter og blomster blir feil uansett ellers. Gir du de blomster, så må man jo ha gjort noe galt og ha dårlig samvittighet. Gir du de ikke blomster, er det galt også, for da er man ikke romantisk nok. :Laugh:

Du har forstått det :D

Nei, jeg feirer ikke denne dagen på noen måte :D

Skrevet

sorry altså, men hva slags kvinnfolk har du hvert borti? Jeg blir ikke annet enn glad om typen kommer med blomster. Men kanskje det bare er jeg som er fornuftig? :rolleyes:

Nei for all del, dra alle under èn kam :D Smart! (*ironi*)

Skrevet

oj så mangen som ikke likte den dagen da! :shocked:

jeg syns det er en flott dag for gutter spessielt er ikke flinke til å gi damen litt oppmerksomhet og en liten gave i hverdagen så hvorfor ikke ha en dag hvor de virkelig kan få gjort det! :D jeg er hjemme med familien så gaven får vente til søndag når typen kommer her. jeg har kjøpt han en tommelring som han alltid har ønsket seg så får vi håpe han blir glad for den! :D

Skrevet

Syns det er en unødvendig amerikansk høytid, som vi ikke trenger i Norge...

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Så bra du tenker på økonomien før du skaffer hund! Det koster en del, og som du har erfart kan det fort komme på ekstra kostnader. Når det gjelder timing så er det noen faktorer. Hvis du ikke allerede har vært i kontakt med oppdrettere så kan det ta tid å finne et valpekull med leveringsklare valper. Noen oppdrettere har reservert alle valpene før de er født. Så start med å kontakte ulike oppdrettere og sjekke tid for valpekull, om foreldrene oppfyller avlsrådene til raseklubben osv. Hvis dere skal flytte, slik jeg forstår det, så kan det være greit å ha kommet noenlunde i orden før en valp kommer i hus. Er huset "valpesikkert"? Er det hage/uteområde som er inngjerdet, er dette noe dere tenker å gjøre eller ha på plass før valpen kommer? Er det noen store oppussingsprosjekter i ny bolig som kan være greit å ha unnagjort før man får en nysgjerrig og aktiv krabat i hus? Personlig foretrekker jeg å få valp i sommerhalvåret, når man uansett er mye ute. Det gjør dotreningen så mye enklere enn å måtte pine seg ut i -15 annenhver time, og stå og vente på at valpen skal gjøre fra seg. Siden du kommer til å være hjemme så er ikke alenetrening et stort problem, men en valp er aktiv, så det kan være greit å få valp i en rolig periode, kanskje ikke rett før eksamensperioden f.eks. Når det er sagt så kommer jo alt an på når den rette valpen fra den rette oppdretteren er leveringsklar. Når valpen først er i hus så må man tilpasse seg det, men det virker jo som dere har gode forutsetninger tenker jeg.
    • Jeg synes golden virker som et bra alternativ for dere. Siden du er vant til husky så er du vant til høyt aktivitetsnivå, og det virker som du er forberedt på og klar over at golden trenger litt mer mental aktivisering, men også er mer førerorientert og lettere å trene. Den store negative faktoren for min del med golden er at de røyter MYE. Her er det enten mye børsting og støvsuging og/eller ofte bading. Men hvis dere fikser det synes jeg det høres ut som en golden vil trives hos dere. Det er mange raser som kunne passet, jeg tenker flatcoated retriever, belgisk fårehund, finsk lapphund eller setter. Men jeg synes golden virker som et veldig godt alternativ for dere.
    • Hei! Jeg (dame 23) og samboeren min (29) vurderer å gå til anskaffelse av en hund. Jeg er ganske turglad av meg og driver med friluftsliv som hobby (hengekøyeturer, fjellturer, teltturer, fisketurer osv.) samboeren min er mer hjemmekjær og liker å ta det mer med ro, det gjør også jeg i perioder. Pga. en kronisk sykdom kan hverdagen min være uforutsigbar, men så lenge jeg holder meg i aktivitet og med måte så pleier det å gå greit. Vi ser etter en hund som kan være med på alt. Alt fra familiebesøk til fisketurer til ferier med bobil og hele pakka. Vi ser etter en følgesvenn rett og slett, som ikke skal sitte alene hjemme hele dagen, men som kan inkluderes i våres hverdag. Vi bor ganske landlig og selv om leiligheten vår ikke er så stor, vurderer vi golden retriever som rase. Vi trenger en hund som kan være aktiv, men også tåler ett par dager på sofaen. Vi ser etter noe allsidig, en rase som er litt morsom og rampete, men også lett kan trenes og formes slik vi ønsker. Det er så utrolig mye å velge mellom og det er så mange raser jeg kunne tenkt meg. Jeg er oppvokst med støvere og jeg og min mor skaffet oss husky når jeg var 17, hun har vært min følgesvenn i så mange år allerede. Men nå har jeg lyst på en hund jeg kan forme litt mer slik jeg vil. Jeg er åpen for tips til hunderase som kunne passet annet enn en golden retriever også! Det viktigste for meg er at det er en rase som vi har kapasitet til å ha, slik at vi får en godt balansert hund som får behovene sine møtt. 
    • Hei! Jeg er ei jente på 23 år. Jeg og min samboer planlegger å flytte hjem igjen til bygda jeg opprinnelig kommer fra. Det er veldig landlig og utrolig fine fjell og skogsturer. Jeg er selv et friluftsmenneske og elsker alt av hengekøyeturer, teltturer, fisketurer og fjellturer. Samboeren min kommer til å være i jobb når vi flytter hjem og jeg skal starte lærerutdanningen min over nett. Vi har derfor snakket om å kanskje skaffe oss en valp til høsten. Vi har særlig sett på golden retriever som et alternativ for oss. Jeg kommer til å få hjemme og kunne ærlig trengt de rutinene som kommer med å ha valp. Samboeren min har ikke hatt egen hund før, men jeg er vokst opp med hund (Schiller støver, finsk støver, mops, malteser, sibirsk husky) jeg har selv vært med på å oppdra disse hundene (særlig huskyen da jeg var litt eldre når vi fikk henne) men sammen med familie. Jeg synes det er vanskelig å skulle vente på riktig timing. Jeg er selv i arbeid akuratt nå og sparer aktivt for å kunne ha råd til en hund i fremtiden. Vil jo såklart ikke gå til anskaffelse av en valp uten å ha nok oppsparte midler til forsikring og uforutsette avgifter. Vi har allerede en katt fra før som har astma som trenger oppfølging og behandling. Det er ikke slik at vi drar så mye på ferier, og om vi gjør det så har det vært hjem til bygda eller på Norgesferie, og da er pus med (han ble vandt til med reising fra ung alder), og det skulle hunden også fått være. Men er det riktig tidspunkt? Det er dette jeg sliter litt med å bestemme. Hvor lenge skal vi vente før vi evt anskaffer oss hund? Bare vet vi når det er tid for ett nytt familiemedlem? Jeg har egentlig allerede ventet tålmodig i 4 år, men det har aldri vært den rette tiden for ett så stort ansvar. 
    • Er det SÅ lett for dem å bytte ut en kjøper da? Som de forhåpentligvis har hatt et par møter med, snakket med og "godkjent"?   De kan faktisk heller ikke bare trekke kjøpet der og da, isåfall kan du anmelde dem for svindel. I motsetning til en del andre lovbrudd i "hundebransjen" mistenker jeg at det også vil bli tatt mer på alvor siden det er et økonomisk lovbrudd og ikke dyrevelferdsmessig.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...