Gå til innhold
Hundesonen.no

Vi har vært sammen 1år, den 5 mars ;)


BareLinn

Recommended Posts

Juppda... Dette året har gått sååå fort :shocked:

Jeg og samboern har vært sammen 1år, den 5mars, og jeg vil gjerne gi han en liiten ting..

Je har spurt han en del, om det er noe han ønsker seg...

Men han vil ikke svare...

Så jeg tar gjerne imot tips, til hva jeg kan gi han, som en liten påminnelse på at han er den

personen jeg setter størst pris på her i verden :)

Helst ikke flere tusen kr, da... Akkurat nå har jeg lagt av ca 300kr, jeg kan bruke på han..

Men gjør ingenting om det er litt billigere :wub:

Nettbutikker, er også greit :D

Så, jeg kan se hva jeg finner liksom...Div.steder :D

Dessuten har han bursdag snart, så kom med maaaange tips, dere ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha laget et god middag, eller dratt på restaurant og spandert middag til han. Menn er ofte glad i god mat så ;) Du kjenner jo ha best. Noen gutter liker ikke slikt og tenker ikke over det, og da mener jeg ikke at det er vits.

Jaaa :D For en utrolig god idè det var...

Hmm... Han prater staaadig om biff, så kanskje jeg kan se hva jeg finner i butikken?

Dyrt å gå på Big Horn :wub:

Men kan jo lage en good middag hjemme, også evt legge ved et koselig kort eller noe?

JAA :D Hehe...

Men jeg aneeer jo ikke hvordan man steker sånt kjøtt da? :shocked::)

Men

TUSEN TAKK =)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jaaa :D For en utrolig god idè det var...

Hmm... Han prater staaadig om biff, så kanskje jeg kan se hva jeg finner i butikken?

Dyrt å gå på Big Horn :wub:

Men kan jo lage en good middag hjemme, også evt legge ved et koselig kort eller noe?

JAA :D Hehe...

Men jeg aneeer jo ikke hvordan man steker sånt kjøtt da? :shocked::)

Men

TUSEN TAKK =)

Her er min samboer's favoritt biff...(mange andre gode oppskrifter der også)

enkelt som bare det ;)

http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=90...mnu1=&mnu2=

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er min samboer's favoritt biff...(mange andre gode oppskrifter der også)

enkelt som bare det :D

http://www.matprat.no/Recipe.aspx?artid=90...mnu1=&mnu2=

Nå har det seg sånn at jeg er VELDIG kresen :wub:

Ikke spiser jeg løk,champingon (ellerno) , paprika, og sånn...ÆSJ !

Men jeg fant en interessant oppskrift..For dette ser jo godt ut?? Men liker ikke det som er oppi SÅKLART <_<

Men pasta med ostesaus, og div...Sånt...Hva kan man spise til en biff da??

Sånn at jeg vet om noe...I tilfelle jeg kjøper noe annet til enn oppskriften??

Men greit å vite hva som passer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har det seg sånn at jeg er VELDIG kresen :wub:

Ikke spiser jeg løk,champingon (ellerno) , paprika, og sånn...ÆSJ !

Men jeg fant en interessant oppskrift..For dette ser jo godt ut?? Men liker ikke det som er oppi SÅKLART <_<

Men pasta med ostesaus, og div...Sånt...Hva kan man spise til en biff da??

Sånn at jeg vet om noe...I tilfelle jeg kjøper noe annet til enn oppskriften??

Men greit å vite hva som passer :)

Du kan jo lage den med en oste/fløte saus.(uten det som er oppi) Bruk pepper til. Liker du tomater da? Det kan være godt å gratinere disse å ha ved siden av.Hva med bernais (eller hvordan det skrives) til da? Vi bruker alltid pasta, eller du kan jo ha ris til også.

Ellers kan jo bare gjøre som de f.eks gjør ved big horn. Ha mais ved sidna, vanlig stekt biff med kryddersmør/hvitløksmør på toppen, og pomme frittes.

Men, hvis du skal lage en middag til samboeren og han liker litt ved sidna... så kan du lage en plain utgave til deg, og litt ekstra "stæsj" til han :D

edit: en nettbutikk med mange "gutteting" www.gadgets.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke har så mye erfaring med å lage maten, så anbefaler jeg heller å dra ut å spise. Da er du garantert vellykket mat! Så kan dere etterpå kanskje dra på kino, eller leie en video han liker og kjøpe godis og bare kose dere hjemme dere to. Sånnt syns jeg er koselig.:-)

Og om morgenen kan du sette en bukett roser på bordet og evnt. et kort før du drar på skolen/jobb, så ser han det når han står opp. Hehe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min flytta til Filippinene nå i januar, og jeg tenkte lenge på at jeg ville gi han noe til jul som han kunne ha med seg dit.. Til slutt kom jeg fram til at jeg skulle lage en liten bok. Jeg kjøpte en fin sort bok i ca A5 str, som var som er liten "ringperm" type (mye finere enn sånn plastikk ringperm selvfølgelig, men samme system..), som man kan ta inne forskjellige type papir i, farger, tykkelser, fotopapir, plastlommer ol... (Jeg kjøpte dette i en butikk på byporten som heter Bookbinders Design, men det er sikkert mange andre butikker som har sånt også.) Og så laget jeg en bok med masse bilder og skrev om ting vi har opplevd sammen og sånn. Han ble super glad for det! :wub: Det er kjempe personlig og fint å få! Jeg hadde blitt super glad om jeg hadde fått noe sånt hvertfall. Det krever mye tid og lage det (mer enn man tror faktisk..hehe..), men blir jo en utrolig flott gave, og minne for livet.

Det behøver ikke koste så mye.. Fremkalle bilder kan man jo bare gjøre inne på japanfoto eller fotoknudsen på nett og så kan du fremkalle bilder du har på pc'n. Jeg fremkaldte både bilder fra digitalkamera og fra mobilen, og det ble veldig bra. Og Så kjøpte jeg litt farge blyanter og litt klistremerker.

Det som også er fint med en sånn bok er jo at du kan fylle inn mer og mer ettersom tiden går og dere opplever nye ting sammen. :D

Man behøver jo ikke skrive sånn side opp og side ned.. Noen gutter syns det blir litt kjedelig kanskje.. :D Min var hvertfall veldig fornøyd med at det var masse bilder. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Dina-jenta
Kjæresten min flytta til Filippinene nå i januar, og jeg tenkte lenge på at jeg ville gi han noe til jul som han kunne ha med seg dit.. Til slutt kom jeg fram til at jeg skulle lage en liten bok. Jeg kjøpte en fin sort bok i ca A5 str, som var som er liten "ringperm" type (mye finere enn sånn plastikk ringperm selvfølgelig, men samme system..), som man kan ta inne forskjellige type papir i, farger, tykkelser, fotopapir, plastlommer ol... (Jeg kjøpte dette i en butikk på byporten som heter Bookbinders Design, men det er sikkert mange andre butikker som har sånt også.) Og så laget jeg en bok med masse bilder og skrev om ting vi har opplevd sammen og sånn. Han ble super glad for det! :D Det er kjempe personlig og fint å få! Jeg hadde blitt super glad om jeg hadde fått noe sånt hvertfall. Det krever mye tid og lage det (mer enn man tror faktisk..hehe..), men blir jo en utrolig flott gave, og minne for livet.

Det behøver ikke koste så mye.. Fremkalle bilder kan man jo bare gjøre inne på japanfoto eller fotoknudsen på nett og så kan du fremkalle bilder du har på pc'n. Jeg fremkaldte både bilder fra digitalkamera og fra mobilen, og det ble veldig bra. Og Så kjøpte jeg litt farge blyanter og litt klistremerker.

Det som også er fint med en sånn bok er jo at du kan fylle inn mer og mer ettersom tiden går og dere opplever nye ting sammen. ;)

Man behøver jo ikke skrive sånn side opp og side ned.. Noen gutter syns det blir litt kjedelig kanskje.. :P Min var hvertfall veldig fornøyd med at det var masse bilder. :D

Syns dette var en kjempegod ide! Det koster ikke veldig mye, og det at du legger tid i det viser jo at du bryr deg mer om han :wub: Du kan jo også lage middag til han.. "Veien til en manns hjerte går gjennom magen" eller noe sånt er det jo en som har sagt.. hehe :Laugh: Det var mitt bidrag.. håper du får andre ideer også.. og håper at du får en fin dag/kveld med samboeren din! :) All you need is love:heart:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe flott idè da! :wub:

jeg og samboeren min feiret nettopp 3 år å da gav jeg han ett armbånd i sølv med kraftig lenke og ei plate som var på der fikk jeg risset inn "Elske deg". Dette var heller ikke dyrt.. kun 300!

Middag slår nok ann den også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kjempe flott idè da! :wub:

jeg og samboeren min feiret nettopp 3 år å da gav jeg han ett armbånd i sølv med kraftig lenke og ei plate som var på der fikk jeg risset inn "Elske deg". Dette var heller ikke dyrt.. kun 300!

Middag slår nok ann den også!

Det var jo en kjempe fin gave.. og ikke dyrt heller!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjæresten min flytta til Filippinene nå i januar, og jeg tenkte lenge på at jeg ville gi han noe til jul som han kunne ha med seg dit.. Til slutt kom jeg fram til at jeg skulle lage en liten bok. Jeg kjøpte en fin sort bok i ca A5 str, som var som er liten "ringperm" type (mye finere enn sånn plastikk ringperm selvfølgelig, men samme system..), som man kan ta inne forskjellige type papir i, farger, tykkelser, fotopapir, plastlommer ol... (Jeg kjøpte dette i en butikk på byporten som heter Bookbinders Design, men det er sikkert mange andre butikker som har sånt også.) Og så laget jeg en bok med masse bilder og skrev om ting vi har opplevd sammen og sånn. Han ble super glad for det! :P Det er kjempe personlig og fint å få! Jeg hadde blitt super glad om jeg hadde fått noe sånt hvertfall. Det krever mye tid og lage det (mer enn man tror faktisk..hehe..), men blir jo en utrolig flott gave, og minne for livet.

Det behøver ikke koste så mye.. Fremkalle bilder kan man jo bare gjøre inne på japanfoto eller fotoknudsen på nett og så kan du fremkalle bilder du har på pc'n. Jeg fremkaldte både bilder fra digitalkamera og fra mobilen, og det ble veldig bra. Og Så kjøpte jeg litt farge blyanter og litt klistremerker.

Det som også er fint med en sånn bok er jo at du kan fylle inn mer og mer ettersom tiden går og dere opplever nye ting sammen. :P

Man behøver jo ikke skrive sånn side opp og side ned.. Noen gutter syns det blir litt kjedelig kanskje.. :P Min var hvertfall veldig fornøyd med at det var masse bilder. :P

Jeg fabt ut at dette heller er en myyye bedre idè jeg... For ifølge samboern vil ikke hjemmelaget BIFF. være bra nok <_< hehe...

Men kan du gi meg noen nettbutikker hvor man kan kjøpe dette?? For jeg kommer meg sjeldent ut alene noe sted, for vi er liksom alltid sammen etter jobb..og da ser han det jo =)

Men det hadde vært ypperlig og fått tak på det over nettet, sånn at jeg kan pusle med det når han er på jobb :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg prøvd å skrive mange ganger nå, men får bare feilmld.. Prøver igjen...

Her er nettsiden til den butikken jeg bruker..: http://www.bookbindersdesign.com/

Jeg brukte den som er på Photoalbum, binder, binder 340*315, black

Og så brukte jeg Photo, photopaper 340*315, black. De kan du skrive med hvit penn på..

Finner ikke helt de linjearkene jeg brukte.. Men hvis du har tenkt til å ha mest bilder er kan du liksågodt bare ha de photoarkene og skrive på de uten linjer.. :P

Husk å kjøpe sånne klistrelapper til lime inn bilder med. Med lim kan det ofte bli veldig stygt.

Lykke til! :P (Accessories, stickers)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...