Gå til innhold
Hundesonen.no

Mitt møte med en bortkommen hund:)


bastian

Recommended Posts

I dag skulle jeg på jobb i Kongsvinger så jeg stod opp halv seks for å gå tur med hund og stå opp før jeg satte meg i bilen halv syv.

Skrapte av bilen og kjørte i vei. Jeg bor forøvrig på Jessheim for de som er lokal kjent:)

Kjører over brua ved togstasjonen og mot Billy.

Kjører litt halvtrøtt da plutselig det hopper en hvit og svart ting ut i veien. JEg er utrolig glad for at jeg har kjappe reflekser da jeg høgger bremsen og brekket in med alt kraft jeg har kl halv syv om morgenen. Jeg titter ut av frontruten og ser en redd og forvirret bikkje. HERREGUD tenker jeg. Jeg hiver meg ut av bilen for å prøve og lokke til meg hunden, men den piler av gårde inn i boligfeltet mot skogen.

Jeg river opp døra på bilen igjen, mens jeg ser på alle trynene som ser oppgitt på meg fra de andre bilene...de brydde seg ikke det spor at det var en hund midt i veien liksom...møkka folk!

Anyway...Jeg bråkjører til billy hvor jeg parkerer bilen og spurter bort til boligfeltet. Får øye på bikkja med en gang som lusker rundt husveggen. EN valp var det første som falt meg inn...en old english sheepdog eller no, kortklipt. Jeg satte meg ned på huk og begynte og lokke. DEn kom mot meg men lagde en fin bue rundt meg. JEg ville ikke hive meg etter den siden ikke hadde noe halsbånd jeg kunne ta tak i.

JEg bannet for meg selv der jeg satt, uten go biter i lomma...det er første gangen...så jeg improviserte med bæsjeposene jeg ihvertfall hadde der... gjorde meg til en liten ball og satt sidelangs mot bikkja, da kom den travende mot meg...jeg lokket ivrig og strøk hunden forsiktig før jeg tok tak i nakkeskinnet. Løftet den opp og hadde den på armen...GUUUUUUD så kald bikkje-

Da bar det tilbake i bilen og få igjen pusten. Ser på denne søte tispa som sitter ved siden av meg og lurer på hva jeg skal gjøre med den...ingen har oppe nå...

Dro til politistasjonen og møtte noen betjenter i bil...de nølte veldig og lurte på om jeg viste åssen hund det var. JEg sa at jeg var 110% sikker på at dette var en renrasa hund derfor helt sikkert chipet. De lurte da på om jeg kunne ta den med til veterinær siden de har sånn avleser ting. SÅ klart sa jeg ja, da jeg ville aldri latt bikkja være igjen der!!

HAdde henne hjemme med svigermor til kl 8 da dyreklinikken åpner. HUn var såååå nudelig, Absolutt ikke valp!! Grå stær og ikke valpetenner:):) HUn gikk på alt av vegger og møbler når hun tuslet rundt i huset:):) dakkar.

Dro som sagt til veterinær og JA hun var chipet. FAnt frem telefonnummer og eiere skulle komme med en gang:):P

Vet ikke hvem som var eiere, (tenker meg et eldre ektepar) og vet ikke hva bikkja het, vet at det var en tibbe som var veldig kortklippt, sort og hvit..nyyyydelig jente som svigerfar ble totalt forelsket i:):P

Ha et godt liv lille tibbejente

THE END:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Så søøøt han er! Tror jeg kan skimte noen tegninger der, ja
    • Syns jeg begynner å se antydninger til at han har arvet pappan sin farge 😍 Flere som ser det? 
    • Nei, jeg begrenser ikke pga. vaksinasjon. De hunder vi omgås er generelt både vaksinerte og friske, og det er de mine får hilse på i den perioden fordi jeg vil at de skal ha trygge, fine hundemøter. Tilfeldige andre hunder for de øve på å ikke bry seg med. Smitte i miljø tenker jeg lite på, da vi bor avsides og ikke bruker hundeparker ol. Valpekurs liker jeg vente med en måned eller to, slik at de er gamle nok til å trene gode økter og holde ut et helt kurs  
    • Sosialiseringsvinduet er frem til 12 uker sies det, selv om dette ikke stemmer helt så er det fortsatt veldig viktig å utsette valpen for det hen skal senere også, men i kontrollerte former. Både å fysisk møte andre trygge hunder for å utvikle språk og lære grenser, samt lære at man ikke skal hilse på alle hunder man møter på er viktig. Mange valper vaksineres før levering også, det har hvertfall de jeg har hatt vært selv om praksisen varierer litt. 
    • Vi har brukt Dog Breeding Science i Australia for å teste for ILM (Intestinal lipid malabsorption). Betalte rundt 400 kr og sendte spyttprøve.  De har utviklet en test for kelpier på denne sykdommen. Finnes visst og noen i Tyskland som har tatt utgangspunkt i testen som ble utviklet i Australia eller noe slikt, men vi brukte den i Australia da oppdretter tipset om den.  Fikk e-post om at hvis vi ønsket å teste noe mer så kunne de bruke prøvene til å teste i en kort periode. Ble litt nysgjerrig på fargetesting ettersom jeg håper han har arvet faren sin shaded/ghost tan farge. Men jeg vet ikke hvor mye svaret hadde gitt meg, jeg kan og bare vente å se hva han blir. Foreløpig tydelige antygdninger til at han vil bli shaded/ghost tan 😄
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...