Gå til innhold
Hundesonen.no

Mine akvarium

Marianne

Recommended Posts

Kjære, det er to forskjellige sanger! Samme greia, men noen syntes tydeligvis det samme som Soppen og gjorde den om til missing you i steden. Kose seg med den versonen du :D

*flirer* Du er rar du!

Forresten så har Aeneusene mine lagt egg! :D:ermm:

Hoi, så mange rare ord og påfølgene bilder jeg får i hodet av disse fiskenavnene. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 384
  • Created
  • Siste svar

Nå har jeg sett igjennom akvariumtråden.

Fikk nesten lyst til å kjøpe ett selv. Morsomt å se Mariannes akvariumverden :D

Men stusset ved noe:

Forresten så har Aeneusene mine lagt egg! :D:ermm:

Hva er det for ett navn på en fisk liksom :shocked:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi, så ikke disse innleggene først..

Takk for det :lol:

Har du kar du og? Da er du herved pålagt å lage en tråd med masse bilder! :icon_redface:

har et lite hjørnekar nå...er ikke helt fornøyd ennå...lage en tråd når jeg har blirr fornøyd...

også har vi et stort hjørnekar på 350 l eller no, som jeg tenkte jeg skulle bytte med et vanlig kar...får se hva jeg får til...mellomtiden er det kult å følge med på dere som virkelig kan fisk og bli inspirert :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg sett igjennom akvariumtråden.

Fikk nesten lyst til å kjøpe ett selv. Morsomt å se Mariannes akvariumverden :)

:P Det syns jeg du skal gjøre! Du har jo både hund og katt, da passer det finfint å ha fisker og! Løp og kjøp!

Men stusset ved noe:

Hva er det for ett navn på en fisk liksom :shocked:

*Flirer* Corydoras Aeneus heter de egentlig, men det er jo barnslig å skrive hele navnet hver gang, må vite :P

Men det ble nok litt voldsomt for eggene å bli flyttet så mye på som de ble, så jeg satser på at de legger egg igjen snart :P

har et lite hjørnekar nå...er ikke helt fornøyd ennå...lage en tråd når jeg har blirr fornøyd...

også har vi et stort hjørnekar på 350 l eller no, som jeg tenkte jeg skulle bytte med et vanlig kar...får se hva jeg får til...mellomtiden er det kult å følge med på dere som virkelig kan fisk og bli inspirert :)

Hallo, her har du to kar å vise fram også har du ikke laget egen tråd enda!? Skam på seg! :P

Men koselig at jeg kan være til inspirasjon :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nye fisker, nye bilder, sånn er det jo! Innimellom lurer jeg på om jeg er den eneste som har den reglen men pyttsann *flirer*

En lekstrio med Apistogramma Viejita har flyttet inn, fiiiineste apistogrammaene det tenker jeg!

IMG_4916.jpg

Fine hannen, han er ganske så stor!

IMG_4930.jpg

IMG_4931.jpg

Huleinspeksjon

IMG_4940.jpg

Herr og fru på tur

IMG_4944.jpg

IMG_4947.jpg

Pandaene er fortsatt ubeskrivelig søte! Legg forresten merke til Paleatusen som leker gjemsel mellom kokosnøtthulene :)

IMG_4960.jpg

Div

IMG_4964.jpg

Hei...?

IMG_4973.jpg

Min hule!

IMG_4974.jpg

De krangler støtt med klorekene som disse hulene, kuleste rekene med attityde det! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo de gule helt øverst i første bilde som er søte, da! Hvorfor tar du bilder av sure Aettellerannetgrammaer? :P

Hvis det er Kobbertetraene du mener, så er de ikke gule, men joda de er søte de og, men apistogrammaene (du var ikke skrekkelig langt unna *ler meg skakk*) er ikke søte, de er FINE! :)

Jeg tør påstå at bakgrunnsmusikken på de.... fire siste bildene er skumlesangen!

4 siste? Er du full eller? Se etter en gang til du ;)

Hvilken sort er den fisken du kaller for panda?

a056.gif

dundas, jeg tror faktisk jeg har lært noe av denne tråden! Er det ikke Panda coryer da?

Edit: Haha, dundas var IKKE det ordet som stod der til å begynne med! :)

Camilla, jeg er stolt av deg!! f050.gif Visste jeg det ikke, det bor en skapnerd i deg og! a040.gif

Her kan du lese om den på Akvaforum ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil la dine egne bilder tale for meg.

Hvis det er Kobbertetraene du mener, så er de ikke gule, men joda de er søte de og, men apistogrammaene (du var ikke skrekkelig langt unna *ler meg skakk*) er ikke søte, de er FINE! :)

IMG_4916.jpg

4 siste? Er du full eller? Se etter en gang til du :P

Jeg full, di høne. Jeg kan godt se etter, jeg.

IMG_4960.jpg

IMG_4964.jpg

IMG_4973.jpg

IMG_4974.jpg

Camilla, jeg er stolt av deg! f050.gif Visste jeg det ikke, det bor en skapnerd i deg og! a040.gif

Her kan du lese om den på Akvaforum :)

Jeg er nesten stolt av meg selv og, hadde det ikke vært for at jeg føler meg så nerdete. k042.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*Ler så jeg griner*

Men nei, de er ikke gule, selvom det ser sånn ut på det bildet. De er kobberfarget, derav navnet liksom :)

Og det er ikke alle coryene som er skumle da fjolla, Sterbaiene, paleatusene og pandaene er søte! Det er aeneusene du syns er skumle, de bor ikke i det karet en gang.

Soppen, du er herved en nerd, velkommen i klubben! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei de er ikke gule, sånn er det bare :)

Lurer litt på hvorfor bare det er coryene som er skumle jeg da, det er jo støtt andre fisk som er i bakgrunnen på bilder, hakke hørt noe sutring over de *flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De dvergciklidene var svære ja, men alldeles fiiiine..

Synd med cory-eggene, men da vet du hvertfall at de har potensiale, hehe..

Og Soppen har snart sitt eget kar, hun, tenker jeg. Fyllt med stalkere og mafiafisk.. *flir*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Men jeg kjøpte jo coryene som en leksgruppe så det overrasket egentlig ikke stort at de la egg ;) Men artig lell! Får vel trigge de litt mer til lek etterhvert, når jeg bare har tid til å ta vare på eggene på en skikkelig måte...

Soppen har invitert seg selv hjem til meg for å inspisere skikkelig, så det tar vel ikke så lang tid før jeg har soppinvasjon her, og da blir presset massivt! ;) Seff skal Soppen ha kar! a034.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og Soppen har snart sitt eget kar, hun, tenker jeg. Fyllt med stalkere og mafiafisk.. *flir*

Soppen har invitert seg selv hjem til meg for å inspisere skikkelig, så det tar vel ikke så lang tid før jeg har soppinvasjon her, og da blir presset massivt! ;) Seff skal Soppen ha kar! a034.gif

Hvis dere med "kar" mener en "fyr" som i en "mann", så er jeg kjempeenig, men bortsett fra det så klarer jeg meg med avstandsnerdakvariegreier. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Hei alle hundefolk! 😀 Jeg er på jakt etter en ny turkompis og følgesvenn. Jeg har tenkt på rase lenge og ønsker også innspill fra dere, så håper dere kan hjelpe meg. Jeg er tidligere vant med Alaska Husky da jeg har hatt 2 av den rasen, jeg elsker polarhunder og liker veldig personligheten og ærligheten til huskyene, så jeg var i utgangspunktet bestemt på en ny Alaska, men har senere sett mye på Siberian (SH grunnet at jeg liker at de er kraftigere) men så er det som trekker ned at jeg gjerne ønsker en som kan være litt løs i rundt meg når jeg holder på ute uten og stikke av, har også sauer beitende rundt eiendommen så det er jaktinstinktet som er litt vanskelig. Jeg bor på et stort småbruk med masse plass, går mye turer både i skog og på fjellet. Har også sett litt på rasen Lapsk vallhund, da de er litt like i utseende men den er en gjeterhund og har lite jaktlyst, gjeterhunder har jeg lite erfaring med og er redd det kan bli slitsomt mye lyd (helt greit med lyd når de er i aktivitet og lek) men vil ikke ha en som står å bjeffer hele dagen. Er også redd for at den skal begynne å gjete på alt. Jeg har gått litt tom for alternativer på eventuelt flere raser, og der håper jeg dere kan hjelpe. Er også interessert i å høre erfaringer fra folk som har Siberian eller Lapsk.
    • Vesle Yoshi er blitt over 2 år nå. Vi driver stort sett med blåbær løp da han er en smule overivrig på stevner og vil hilse på alle, så vi er avhengig av gjerder. Han har dog startet noen offesielle stevner. Han ble 3. beste agility hund i japaner klubben. Han er fremdeles minstemann i flokken og er kjempeglad for at båndtvangen er over, han elsker å løpe.
    • Han er helt nydelig😍  Blir veldig nysgjerrig på en sånn en dag😅
    • Tusen takk for det. Da er oppdretteren useriøs men jeg visste ikke om det før jeg kjøpte valpen. Ikke alt man kan lese om på dogweb eller Facebook.
    • Nei, seriøse oppdrettere lurer naturligvis ikke valpekjøpere. Useriøse oppdrettere gjør hva de vil.
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...