Gå til innhold
Hundesonen.no

Magebelte, strikk og sele..


ElZorro

Recommended Posts

Spandér i hvert fall på deg Baggen-beltet *sukk* Ikke mer ryggvondt, ikke mer belter som sklir opp under armene og man kan bruke det kobbelet man har for hånden uten å tenke på strikk osv (jeg syns hvert fall det er upraktisk med fire meters strikk langs trafikert vei feks)

Sele... Til snørekjøring på ski med litt lengre line bruker jeg nomesele (mindre vinkel fra sele til beltet, med kort line blir den selen feil for vinkelen blir for stor), akkurat nå bruker jeg vanlig sele med tversoverrem over brystet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Takk for svar! Baggen-beltet er notert! :closedeyes:

Så vanlig sele er ikke noe problem å bruke når en bruker strikk?

Det er jogge turer i en park jeg tenker på når jeg kjøper strikk, umulig å ha han løs og jogge samtidig :twitch: ... Ellers kommer jeg nok til å bruke vanlig kobbel eller no til annet bruk...

Men hva slags strikk? Det er det store spørsmålet... :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott! Takk for svar! Baggen-beltet er notert! :closedeyes:

Så vanlig sele er ikke noe problem å bruke når en bruker strikk?

Det er jogge turer i en park jeg tenker på når jeg kjøper strikk, umulig å ha han løs og jogge samtidig :twitch: ... Ellers kommer jeg nok til å bruke vanlig kobbel eller no til annet bruk...

Men hva slags strikk? Det er det store spørsmålet... :ahappy:

Kjøper du det beltet er det strikk i beltet så da kan du bare bruke et hvilketsomhelst kobbel og likevel ikke få rykk (det er jo derfor man bruker strikk - for å dempe rykk). Om ikke hunden legger livet som innsats i å trekke funker nok en vanlig sele fint, men om den virkelig trekker bør du nok bruke noe som belaster mer riktig, ikke lager gnag osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:twitch: Ja jeg så Baggen-beltet hadde strikk i seg etterpå..

Hmm, ja da var det det med sele da... Litt usikker, for han trekker endel, men på en annen side er det jo det vi prøver å få slutt på også da... Er helt blank på selefronten er jeg redd, så hva burde jeg bruke om han trekker masse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm, ja da var det det med sele da... Litt usikker, for han trekker endel, men på en annen side er det jo det vi prøver å få slutt på også da... Er helt blank på selefronten er jeg redd, så hva burde jeg bruke om han trekker masse?

Ingenting gale i at han trekker om han er frisk og fin i ledd og sånt, bare god hjelp på tur det :P Finn en sele som passer ham godt, som ikke gnager og som belaster riktig, er sikkert flere her som kan hjelpe deg med forslag her. Jeg vil ha meg en sånn halv nomesele, som ikke går bak på hoften men som stopper bak krysset i nakken *tegne og forklare*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min snørekjøringstid er datert med "før og etter baggenbeltet" :ahappy: Har snørekjørt med alt fra en aussie til 3-4 godt trente a.huskyer i den, og det er bare helt hærlig! Spesielt når en har på lårstroppene slik at beltet ikke sklir opp under armene når en tryner :rolleyes:

Jeg bruker en halv nomesele til aussien når jeg snørekjører med ham. Han er såpass liten (ca 53cm) at jeg synes den ligger mye bedre på ham. Ikke høres det ut som at han skal kveles heller sånn som det gjør med en tverrover sele (vanlig bryst/sykkel/sporsele). Jeg har kjøpt min fra troll hundefor, de har forhandlere rundt om, så hvis det er noen i området ditt så kan du få prøvd de på bikkja. Jeg er fornøyd, huskyen var fornøyd og aussien er fornøyd.. med livet etter baggen altså!:kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er ingen snørekjører, og lytter derfor andektig til de med erfaring derfra. Ville bare si at på lange turer fester jeg kobbelet til midjebeltet på min lille Bergans svipptursekk... Jeg synes det gjør nytten jeg. Ellers har vi Webmasterselen, som sitter perfekt og virker behagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for forslag alle sammen! Må nok på shopping når jeg kommer hjem til gammlelandet om et par uker (forhåpentligvis).

Tanken er å bruke beltet når jeg jogger og går på tur med endel andre hunder, da det ikke er så beleielig å få trekkhunden min til å gå pent i bånd :rolleyes:

Baggen-beltet blir det nok til at jeg prøver å få tak i, om de selger det i dyrebutikker i Oslo da, får nok desverre ikke sjangs til å bestille før jeg drar hjem er jeg redd.

Det som det står på er sele, og da må jeg nok også se an hva de har i butikker i Oslo, har ikke tid til å styre så veldig de få dagene jeg er hjemme.

Er det noen som vet om dyrebutikker der de kan ha både belte og sele? Jeg er litt grønn i Oslo er jeg redd, eneste jeg vet om er den på Oslo City (er det lov å ta med hund opp dit forresten?), og så skal det vel være en ved Gunerius (eller hvordan det nå skrives :ahappy: )?

Noen som kan hjelpe ei som vokste opp midt inni skogen? :kiss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æsj så dumt å bosette seg i utlandet når en skal handle på nettet <_< . Ikke hadde de den på lager heller...

Ingen som vet om den blir solgt i butikker?

Er vel igrunn bare å bestille den, men så dumt om den ikke har kommet før jeg drar igjen, ting har det med å bli "borte" i posten ned hit.... <_<

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan ikke bare bestille og få det levert til den adressen du skal bo på i Oslo da? Det gjore jeg da jeg bodde i utlandet:) Bestilte på norske sider og fikk det hjem til Norge i posten slik at jeg kunne hente det når jeg var en tur på besøk;)

Er forresten flere nettbutikker som har baggenbeltet:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda, hadde jeg bare vært hjemme noen ganger så hadde sikkert det funket fint.... :rolleyes:

Akkurat nå har jeg ikke vært hjemme siden sommerferien, og skal kun hjem for noen dager, og så er det tilbake hit, og her blir jeg nok til sommerferien igjen.

Det som er greia er jo at jeg ikke får bestillt før ut i neste uke, og om alt går greit så skal jo beltet komme fram til jeg kommer hjem. Men det hadde vært greiere å dra å kjøpe det i butikk, om du skjønner? Men om det ikke finnes i butikker så bestiller jeg jo selvfølgelig :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...