Gå til innhold
Hundesonen.no

muckboots


Recommended Posts

hvilken liflig oppfinnelse! varme og herlige, i regn og søle!

Må innrømme at en smetter inn i dem når jeg ikke skal ut med bisken også, jeg..

Er nå inni slitinga av mitt andre par.Denne gangen har jeg kjøpt dem med de høye skaftene og ruglete såle- fantastisk! Skaftene kan jo til og med brettes ned!

Anbefales, ikke sant, folkens??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvilken liflig oppfinnelse! varme og herlige, i regn og søle!

Må innrømme at en smetter inn i dem når jeg ikke skal ut med bisken også, jeg..

Er nå inni slitinga av mitt andre par.Denne gangen har jeg kjøpt dem med de høye skaftene og ruglete såle- fantastisk! Skaftene kan jo til og med brettes ned!

Anbefales, ikke sant, folkens??

Jo, jeg kan og anbefale disse, men etter lovprising jeg aldri har opplevd maken til, må jeg si jeg er litt skuffet... Jeg har varmere støvler, som ikke skryter av at de skal tåle -15 for å si det sånn. Nå er riktignok jeg en frysepinn av dimensjoner, og eneste jeg IKKE fryser på beina med er selskinnsstøvler. Men dog, støvler som påstås å tåle -15 (?) bør holde en liten time i 0 grader, selv til meg...

Men de er gode å gå med, og det er praktisk å kunne brette ned støvlene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har prøvd dem på utstilling... men jeg ble litt oppgitt av HVOR hemningsløst de ble anbefalt, nær sagt til all slags bruk. Jeg STÅR lite tur, jeg GÅR, og det ofte langt når det er kaldt, men ingenting spilte liksom noen rolle... de var best uansett <_<

Sånn apropos er jeg veldig fornøyd med MountainHorse arbeidsstøvlene jeg har; de tåler det meste, jeg vasser med dem, sålene er gode og ikke glatte, og de er også gode å gå med... som sagt. Har litt tro på ting som er "bevist" over tid i "jobbesituasjoner".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har aldri blitt kald på føttene i mine Muckboots - men så har det ikke vært mer enn -5 her i området så langt i vinter heller da...

Jeg liker dem godt, de er både varmere og mer behagelig enn andre støvler jeg har hatt. Men jeg synes å se at mønsteret under slites forholdsvis fort, og ser for meg en del uelegante fall neste vinter...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er knallfornøyd med muckbootsene mine.. Jeg går sjelden (les: aldri) tur gatelangs, jeg går i terreng. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger jeg brått har plumpet uti en usynlig dam med myrvann for så å måtte gå med våte sokker og påfølgende gnagsår hele den lange veien hjem etterpå. Jeg har prøvd membranstøvler men de sprekker i membranen etter kort tid i terreng.Gummistøvler fungerer bare ikke særlig godt i skogen (elendig gripeevne, for kalde b.l.a) så jeg sleit ut et par med dobbelt så dyre fjellsko i året frem til jeg kjøpte muck boots i fjor. Den invendige sålen har løsnet og blitt kassert men ellers er de like fine. Jeg har dårlig blodomløp og fryser derfor lett på beina, men jeg fryser ikke særlig med muck boots, selv i snø. De gir liksom rom for bevegelse av fot og tær når man går. Bruker man de på asfalt så ser jeg for meg at de føles kaldere for da bruker man ikke føttene like aktiv på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, jeg kan og anbefale disse, men etter lovprising jeg aldri har opplevd maken til, må jeg si jeg er litt skuffet... Jeg har varmere støvler, som ikke skryter av at de skal tåle -15 for å si det sånn. Nå er riktignok jeg en frysepinn av dimensjoner, og eneste jeg IKKE fryser på beina med er selskinnsstøvler. Men dog, støvler som påstås å tåle -15 (?) bør holde en liten time i 0 grader, selv til meg...

Men de er gode å gå med, og det er praktisk å kunne brette ned støvlene.

Enig med deg! Veldig gode støvler å ha på beina (selv for en krøpling som meg), og slettes ikke verst på glatt føre, men at de skal holde 15 minus er en sterk overdrivelse!

Jeg pleier å ha ullsokker i mine når det er kaldt, da pleier det å holde.. Eneste problemet da, er at jeg omtrent ikke får de av meg igjen.. hehe :ahappy:

Syns ikke de slites veldig fort heller, mine ble kjøpt på Vikingskipet for 2 år siden og har overlevd så og si helårsbruk (jeg bruker de om sommeren og om det ikke er joggesko-føre.. hehe) uten å bære spesielt preg av det.. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er - som mange andre her - kjempefornøyd med mine Muckboots. Knallbra såle som ikke engang sklir på våt is (ok - det var kanskje å ta litt i men de sklir MINDRE enn de fleste andre sko/støvler jeg har hatt).

Kald blir man i det meste om vinteren dersom man står i ro - uansett hva reklamen sier. Under bevegelse har jeg tilgode å være kald på beina i Muckbootsen mine :-). Så jo - alt i alt er jeg veldig godt fornøyd. De har også en super avdemping og god passform til mine litt rare føtter. Jeg har brukt mine støvler nå i ett år - og enkelte her inne kan vel bekrefte at jeg går MYE og LANGT.. hehehehe... ennå ser jeg ikke tegn til slitasje på sålen (jeg har de grønne semi-høye støvlene - de vanligste liksom).

Jeg har ellers brukt Lundhags jaktstøvel - det forrige paret jeg hadde varte i 13 år før jeg måtte kassere dem. Det nyeste paret kommer nok til å vare mye lenger - siden jeg nesten ikke bruker dem nå etter at jeg kjøpte Muckboots :twitch:.

Det var vel dagens reklamesnutt fra Holter :ahappy:.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ?!? - Sånne fikk minsten som gikk i natur- og gårdsbarnehage etter intens overtalelse fra selgeren, og han var våt og kald hver eneste dag (til tross for ulvangsokker, inni...) inntil jeg ble overbevist om at det IKKE var podens "uvørne livsstil" som villmarkens sønn som var årsaken - og fikk kjøpt et par helt vanlige cherroxer til ham. "Muck boots", javisst - i ordets rette forstand!

Selv har jeg slitt ut 2 par dyre vikingstøvler i høst (ekstremvær, må vite) - og først nå, etter å ha investert i et par cherroxer, type sølv, til meg selv - kr 149,- på obs før jul, er jeg tørrskodd OG fornøyd på hjemveien! Joda, de er snart utslitt og tåler ikke allverdens bruk kanskje - men lommeboka mi står i et par til før vårløsningen uansett...!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd Muck Boots, men har kjøpt meg Sorel sko. Og de er jeg super fornøyd med ( brukt dem 1 uke nå ) Sliter normalt ut fjellskoene mine på 2 år så jeg er mye ute og trasker.

Litt tidlig å si så mye, men veldig fornøyd pr. i dag. De er varme, vanntette og gode å gå med. Er vintersko, men fungere som gummistøvel nå som det regner i bøtter og spann.

www.sorel.com

Men det er mulig at jeg prøver Muck Boots etterhvert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nææ?!? - Sånne fikk minsten som gikk i natur- og gårdsbarnehage etter intens overtalelse fra selgeren, og han var våt og kald hver eneste dag (til tross for ulvangsokker, inni...) inntil jeg ble overbevist om at det IKKE var podens "uvørne livsstil" som villmarkens sønn som var årsaken - og fikk kjøpt et par helt vanlige cherroxer til ham. "Muck boots", javisst - i ordets rette forstand!

Selv har jeg slitt ut 2 par dyre vikingstøvler i høst (ekstremvær, må vite) - og først nå, etter å ha investert i et par cherroxer, type sølv, til meg selv - kr 149,- på obs før jul, er jeg tørrskodd OG fornøyd på hjemveien! Joda, de er snart utslitt og tåler ikke allverdens bruk kanskje - men lommeboka mi står i et par til før vårløsningen uansett...!

Cherrox er undervurdert. Eneste er at de kan være glatte til tider, og sålene er litt tynne. Men en mye vennligere pris. :twitch:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Jeg bor i borettslag med hund  Var det noe spesielt du tenkte på?
    • Noen som har hatt, eller har hund i borettslag/sameie??    
    • At man ikke bør skaffe seg valp når man er student er en påstand helt uten hold, etter min mening. Det kommer helt an på hvert enkelt tilfelle. Det virker på meg som at dere har tatt alle de viktige faktorene i betraktning, og håper dere velger å gå for det, uavhengig av hva andre skulle ha og si om den saken!
    • Hei! Litt bakgrunnsinfo om oss: jeg og min kjæreste diskuterer når vi bør skaffe oss valp. Vi er begge i 20-årene og bor i ett hus på landet med gode utemuligheter og turmuligheter i skog og mark. Vi begge studerer over nett, og begge vil ha en fremtid med hjemmekontor da vi studerer programering og UX/UI developer. Vi har generelt stabil økonomi, og partneren min jobber ved siden av studiene i tillegg. Jeg får tileggsstipend fra lånekassen. Jeg mistet min far for nesten ett år siden og har vært i en tung periode veldig lenge, nå er jeg bedre og føler meg mye bedre da jeg kommer meg ut mer osv. Jeg har erfaring med hund fra før, men dette er første egne hund. Hos mine foreldre har jeg vokst opp med sibirsk husky, jeg har også hatt mange sommerjobber som hundepasser der "klientene" mine har vært hos meg flere uker om gangen. Vi har bestemt oss for at vi ønsker oss en svart engelsk labrador, og har satt oss inn i hva det vil så å eie en slik rase. Jeg ønsker også å bruke hunden som hobby-hund og tenker å trene lydighet, og drive med dummy-trening. Jrg har godkjent jegerprøve og hadde vært utrolig gøy å utforske jakt videre også! Men når er det rett tidspunkt? Jeg personlig føler meg klar. Jeg er ikke glad i å reise, og trives best ute på sommeren i telt eller hengekøye. Studiene tillater meg å være hjemme med valpen, og å komme meg ut mer etterhvert som han / hun blir eldre. Vi har råd til forsikring, uforutsette veterinær utgifter osv. Jeg føler meg så, sæ klar, men har fått kritikk av andre (hovedsakelig familie) om at det ville vært dumt å skaffe seg valp nå da jeg er student...
    • Synes dere de er fine?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...