Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål om din hund


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hva er det du liker best med hunden din?

Archie: at han er så utrolig lett å ha med å gjøre uansett hva (marionettedukke...)

Kenny: at han alltid er like blid sammen søren hva han går igjennom (evig solstråle)

Tayron: at han elsker å trene og viser tydelig stolthet når han mestrer nye ting

AC: at han er så snill og elskverdig og elsker å trene

Hva liker du minst?

Archie: at han er en skikkelig stuegris som hater å være ute

Kenny: at han ikke er til å stole på når det kommer til andre hanner eller små raser

Tayron: at han har null mot, til tider ganske stresset og den h.... bjeffinga i tide og utide

AC: at han er ei kjeftsmelle ute i hagen...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Archie: skulle vært litt mer "hund"...

Kenny: skulle hatt mer arbeidslyst/lettere å motivere

Tayron: skulle hatt mer mot, mindre stress og ikke bjeffa på alt og alle

Hva pleier du oftest å si til den?

Archie: næmmen er det dutte-dutten

Kenny: du er gullet til mamma du

Tayron: tåmma da bebi

AC: å du er sååå fiiin gutt

Har hunden noe favoritt ting?

Archie: tauknute og tennisball

Kenny: leiebåndet sitt

Tayron: en liten og myk fotball

AC: slippersen min...

Har hunden noe slags kjennetegn?

Archie: at han er mikro-sheltie

Kenny: han har en knekk i skråmuskelen ytterst i ørne slik at han nesten har rosettører

Tayron: alltid skrubbsår på nesa

AC: eselører

Hva er du mest stolt av?

Archie: at jeg alltid kan stole på han + et par BIM plasseringer

Kenny: at han er så utrolig stødig + NUCH og NordUV

Tayron: at han er så lettlært + klasseseier i LP II og mange vandrepremier

AC: at han er så lettlært og utrolig stødig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Hva er det du liker best med hunden din?

Nirm: Hans sære personlighet. Å jobbe sammen med ham.

Vida: Hu har et skjønt vesen, og veldig kosete. Morsom å jobbe med.

Hva liker du minst?

Nirm: At han er blitt skuddredd.

Vida: At hu er så enormt førermyk

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Med Nirm så må det være det at han er blitt skuddredd. Så skulle han gjerne hatt en litt sunnere kroppsbygning og sterkere poter. Og at han ikke var så enormt begeistra for andre hunder.

Med Vida er det den førermykheta hennes. Samt at hu ikke "låser seg" i et par situasjoner. Den kattejaginga hennes kunne jeg vært foruten også, selv om vi starter å få god dreis på det.

Hva pleier du oftest å si til den?

Trur jeg skravler generelt ganske mye til de, og aner ikke hva jeg sier oftest til de.

Har hunden noe favoritt ting?

Begge hundene er veldig begeistret for en oransj, rar leke vi har. Så digger Vida frisbeer og snøballer (ikke akkurat ting da...). Ellers går det i knuter inne.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Nirm har en sort trekant i nakken og halv hvit hale. Vidas må være fløyte i nesa og logrende hale.

Hva er du mest stolt av?

Med Vida er det den utviklinga hu har hatt etter hu kom til meg. Gjenstandsinteresse, lek, trening mm.

Med Nirm så er det hele hunden egentlig. Jeg liker hans sære væremåte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At han får meg i så utrolig godt humør! :whistle: Han er så morsom og livlig og har en kjempestor personlighet som sjarmerer meg i senk. I tillegg kan jeg dra ham med meg på hva som helst, og han er alltid der for meg hvis jeg trenger ham. Å gå tur med ham er det beste i hele verden. :P

Hva liker du minst?

Hehe, at han er sinnssykt sta til tider. Men på en annen side er det litt morsomt og. I tillegg kunne han gjerne vært litt mindre sosial...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Ingenting. Jeg vil ha ham sånn han er.

Hva pleier du oftest å si til den?

Hei. :whistle: Han skakker alltid på hodet når jeg sier hei til ham, det er så søtt.

Har hunden noe favoritt ting?

Ja, mange! Han har selvfølgelig favorittleker, stort sett digger han alt som piper eller kan rives i stykker. I tillegg digger han bruskorker, kulepenner, twistpapir (prøv å spise twistpapir med Kaizer i nærheten) osv osv.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Han har brikke på halsbåndet med navn og telefonnummer, ehe. :lol: Også har han veldig stort underbitt.

Hva er du mest stolt av?

Hm... At han til tross for den utrolige staheten hans har blitt noelunde lydig, at han bjeffer VELDIG lite, at han er glad i alle og ikke er skeptisk eller redd for noen, at han har et veldig fint språk... Ja, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så trygg og stødig.

Hva liker du minst?

At ho alltid skal ta med seg den tørre skalken ho får kvar morgen inn på teppet i stua og ete den der!

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Ingenting.

Hva pleier du oftest å si til den?

Gojenta mi eller prinsessa mi. (og så gå og legg deg) :rolleyes:

Har hunden noe favoritt ting?

Kong og doruller. :rolleyes:

Har hunden noe slags kjennetegn?

Ikke noe spesielle nei.

Hva er du mest stolt av?

At hun er akkurat den hun er!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

No har vi berre hatt jenta hos oss i 2 dager, så har jo mange opplevelser igjen før eg har sett halve personligheita hennes, men som stolt nybakt hundeeigar så må eg nesten "skryte" litt av vårt lille nurk ^_^

Hva er det du liker best med hunden din?

At ho har så utrulig godt humør, og veldig glad i mennesker. ^_^ Blir helt fra seg når folk går forbi uten å hilse.

Hva liker du minst?

At ho tissa i buret sitt...og så er ho redd andre hunder og dermed fryktelig aggresiv mot dei :unsure:

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hmm vanskelig å sei, kanskje at ho sa i fra når ho måtte ut, men det ordna seg nok.

Hva pleier du oftest å si til den?

"Du e verdens nydligaste"

Å so ler eg/vi veldig masse av ho :whistle:

Har hunden noe favoritt ting?

No har ikkje ho så mange leiker enda, men den bamsen ho fekk i går ligg i 100 deler på golve no. Hadde ho fått lov so kunne ho sikkert ha jakta på småfuglane heile dagen ^_^

Har hunden noe slags kjennetegn?

Ho er jo brindle, også har ho ein kvit flekk i nakken.

Hva er du mest stolt av?

At vi får ha ho buande her, og når ho no ligg tett tett inntil meg og snorker :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Tja, det som ikke er negativt. Vanskelig å komme på noe konkret.

Hva liker du minst?

At hun ikke gir se når hun først har giret seg opp og feks begynner å bite.

Pluss at hun har begynt å hoppe på folk.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Ville hatt en hund som ikke var så dominant!

Har hunden noe favoritt ting? ¨

Ja - skosåler!

Hva er du mest stolt av?

At hun ble fort renslig!

Er nok noen ting jeg ville endret på her ja :whistle:

Liker best:

At hun alltid er så glad for å se meg! Og veldig rolig når vi er inne og ikke gjør noenting :P Ikke noe særlig ofte plagsom og stressa..

Liker minst:

At hun er så snokete! Alltid på bordet, kjøkkenbenken og søpla for å se etter noe å stjele og spise.

Hva som skulle vært annerledes:

At hun ikke brakk beinet så det tålte mer belastning. Samt hun kunne vært litt mindre snokete da :lol:

Mest stolt av:

At hun ble en normalt og helt ok veloppdratt hund! Samt vi klarte å starte i LP :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Fenris: Fenris er en stor kosebamse, hver morgen kommer han opp i senga og kan ligge og kose i flere timer. Han er alltid glad og i topp humør, klar for action eller kos når som helst. Han har verdens deiligste, mykeste og herligeste pels som jeg bare elsker å begrave nesa i... Herlige gutten min! :whistle:

Spot: Han har en fantastiks evne til å spille klovn… Dessuten er han en veldig rolig og avbalansert BC. Uredd.

Hva liker du minst?

Fenris: Til tider alt for glad, i alt og alle.

Spot: Til tider alt for glad, i alt og alle. Har det med å koble av ørene. Han er dum (ja han ER virkelig dum).

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Fenris: Han kunne gjerne vært lettere å trene i nærheten av andre hunder, og vært mer glad i mine forsterkere fremfor de i miljøet rundt. Men han er ung, det kommer:)

Spot: At ørene (og hjernen) var kobla til og mottakelige.

Hva pleier du oftest å si til den?

Fenris: Koseprater hele tiden vi, kooosegutten, vil du ha en godis kanskje? Komma i sofaen da vennen? Ååh, staakar Fenrisen, får aldri kosemose du… Verdens herligste lille kosevoffse du..

Spot: ”Åh, Spooooot! Du er så tett i nøtta du, ja det er du..” ”kosetufsen å du ja..” ”slutt å stirr på katta”

Har hunden noe favoritt ting?

Fenris: Terror-pusen og sokker.

Spot: Liker ikke ting han, bare koose.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Fenris: Liiita hvit stripe i brystet, ene øret ligger ”feil”. "Snusleppe" noen ganger :P

Spot: Verdens dummeste BC, hvitt hode med sorte flekker på ørene, ellers ser han ut som en normal BC.

Hva er du mest stolt av?

Fenris: Pelsen hans er noe av det peneste jeg har sett på en hoffe noen gang. Han kan gå tur sammen med løpetispe og oppføre seg normalt. Han er VAKKER og en flott hund, som er herlig å jobbe med!

Spot: Eh, ja.. Spot ja. Kom oss gjennom en ag bane på under et minutt en gang tror jeg. Det er en prestasjon for ham. Hvem gidder å stresse når man kan ta d rolig… Også har vi vel kommet oss igjennom et ag stevne uten at han overfalt dommeren med sin hemningsløse glede.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Hun er meget snill og omgjengelig, ovenfor folk og andre hunder. Det finnes ikke noe vondt i henne. I tillegg er hun lydig og miljøsterk. Både jeg og andre kan ha henne med over alt (hun skal være med mamma på jobb noen dager nå før jul og være "helsearbeider" ).

Hun er redd bjørn, så da holder hun seg i nærheten (klengete).

Hva liker du minst?

Hun gjeter andre hunder (ikke alle hunder er konfortable med det) og jager katter. Jeg er heller ikke særlig begeistra over at hun går på "melkejakt" i fjøset hos både bonden vi leier hus av, og nabofjøset (måtte hente henne fra melkerommet her en dagen). Hun spiser også lemen og de kommer ofte i retur.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Litt mer drifter, konsentrasjon og motor.

At hun hadde satt grenser ovenfor innpåslitne hannhunder.

I tillegg skulle jeg ønske at jeg hadde vært flinkere til å dempe vaktinstinktet hennes da hun var yngre.

Hva pleier du oftest å si til den?

Navnet hennes, kom, her, gå ned, gå bak, litja, litj pia.

Har hunden noe favoritt ting?

kong og votter

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hun er stor, mørk, med store ører og en hvit flekk på brystet.

Hva er du mest stolt av?

MHen hennes med 2 på skuddet.

Jeg er veldig stolt når hun går spor veldig bra og plukker pinner.

Hennes meget gode morsegenskaper og flinke "valper" (2 har gjennomført MH)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke hund lengre, men skriver bare om hun jeg hadde :P

Hva er det du liker best med hunden din?

Alt det rare hun fant på, for eksempel hentet hun en gang ett og ett nøste (sikkert minst 10 stykker til sammen) fra loftet og bar ned i stua og la på kanten av gulvteppet (der hun la alt annet hun fant også) :P

Hva liker du minst?

Ulingen

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Samme som over

Hva pleier du oftest å si til den?

Mais'n! Heei!

Har hunden noe favoritt ting?

Bruskorker, allslags store kosedyr

Har hunden noe slags kjennetegn?

Maasse pels på hodet som kunne settes opp i en Lille My-topp :P

Hva er du mest stolt av?

At hun ble såpass klikkerklok som hun ble, særlig i begynnelsen da hun begynte å forstå dette med musematta (og å slå på/av lyset)! *løpeborttilsykkelenoglabbepåpedalenhmneiingenreak

sjonløpebortogtråkkepåmusemattaogKLIKKgodbit* .. Man så liksom at hun skjønte at klikket betydde belønning-på-vei, hun lyste opp og logret vilt og alt var bare velstand :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AICA

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så kosete! Kan ligge på sofaen med meg i timesvis og snorke. Og så kommer hun og dytter til oss med nesa si når hun vil noe. Hun henter ting på kommando (båndet, selen, skoa, grisen, beinet, ballen) og så kan hun noen triks som sjarmerer de fleste.

Hva liker du minst?

At hun er en skuespiller til de grader, rett og slett utspekulert. Og dermed lurer meg trill rundt flere ganger. Dessuten så tror hun at hun er en chihuahua på 2kg som får plass til rompa si overalt.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hun kunne vært litt tøffere. (er litt pysete av seg)

Hva pleier du oftest å si til den?

"Lille baby`n te ho mor" "Tuillsjuræ!"(når hun har sine raptuser) "Ryddæ du?"(når hun river ting istykker utover gulvet, da som regel rett etter at jeg har støvsugd)

Har hunden noe favoritt ting?

Yndlingsleken hennes er en gummigris med pipelyd som hun har hatt fra vi fikk henne.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Halen går som en propell hele tiden. Og så har hun en tegning på brystet som er formet som et hjerte.

Hva er du mest stolt av?

At hun er så flink! Hun har et kjempepotensiale, og er så utrolig lettlært! Dessuten så er hun bestandig glad, og går godt overens med andre hunder uansett kjønn. Finnes ikke aggressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så glad i mennesker og at hun er leken og at hun lærer i passe tempo og passer meg helt perfekt til mine interesser innen for hund.

Hva liker du minst?

At hun er så usikker på fremmede hunder og at hun får bæsj og tiss og kvister i rompa og i pelsen :wub:

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At hun var trygg på fremmede hunder og ikke fikk ting i pelsen sin :innocent:

Hva pleier du oftest å si til den?

At hun er fin, nydelig og flink osv

Har hunden noe favoritt ting?

En laser som jeg lyser rundt med så hopper hun på den og en hunde bamse som hun banker opp :P

Har hunden noe slags kjennetegn?

Vi kaller henne for Bavaria hunden fordi vi var på båt ferie med vår Bavaria båt(bavaria=båt merke) når vi fikk se det første bilde av Blondie. Så ser blissen hennes ut som Bavaria merket :P

bavaria-logo_big.gif

Bilde av bavaria merke, bilde av Blondie ser du i profilen :P

Hva er du mest stolt av?

Vell, vi har jo ikke gjort så veldig mye, men jeg er vell mest stolt av ossen hun har lykkes i utstillings ringen og hvor flink hun er blitt til å stå fint i ringen. Også er jeg veldig stolt over den gangen vi vant Barn og Hund.

I hode mitt så blir alt skikkelig overdrevet, men jeg ser det for meg i hode da når jeg og han som kom på andre plass går den siste runden før vi blir plassert at det er masse blitzer akkuratt som om at de må dokumentere den viktige konkurransen og jeg blir helt sjokket når vi vinner mens Blondie tar det som en selvfølge :P Hihi

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

- Nja.. Si det. Jeg liker masse med henne. Spesielt liker jeg at hun er så ubetinget glad i oss i familien. At hun i det hele tatt er her og trøster, sprer glede.. Hun er alltid så glad og grei liksom. I tillegg er jeg superfornøyd med at hun ALDRI ødelegger noe annet enn sine egne leker, og at hun aldri drar i båndet. Drømmehunden min (L) Jeg har aldri vært redd for at hun skal stikke fra meg på tur f.eks.

Hva liker du minst?

- Hun maser! Hun har et helt umettelig behov for kos og kontakt. Det hjelper ikke om vi går masse turer og trener lydighet, kosen trenger hun uansett. For all del, det er koselig, men slitsomt i lengden. I tillegg har hun en litt vel sterkt vokterinstinkt, som jeg til tider synes kan være litt pinlig i dagligdagse situasjoner.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

- Hun kunne hatt bedre eksteriør (fordi jeg vil holde på med utstilling og avl i tillegg til å bruke henne i hundesport). I tillegg kunne hun godt være enklere å få med seg på trening. Hun er sinnssykt lærevillig, men utrolig treig i visse tilfeller. Jeg får sjelden til å motivere henne skikkelig bra. Enkelte dager har hun sinnsykt bra driv, men som regel utfører hun mye ganske halvveis. Hun vil f.eks. heller gå tur med seg selv enn med oss til tider (i sin egen verden). Litt sånn løpetid hele året :innocent:

Hva pleier du oftest å si til den?

- Pleier oftest å prate babyspråk til henne. Snakke med henne som om hun er et hvilket som helst annet medmennesker, men med barnsligere stemme. Kallenavn har hun nok av. Slikt som "Krølle-bølle", "søta mi", "lillegull" osv.

Har hunden noe favoritt ting?

- Senga si.. 8-) Også tror jeg moren min er hennes favoritt over ALT. Ingen gjenstand eller person betyr så mye for henne som mamma.

Har hunden noe slags kjennetegn?

- "Portis-tryne"... Hehe. Hun ser på deg som ingen annen kan. I tillegg er hun helt ram på å sjarmere folk ved å legge labben sin på kneet deres og legge hodet på skakke. Hun kjennetegnes i gata for den digre krøllepelsen og hopp-stilen.

Hva er du mest stolt av?

- At hun er så GREI. Det er så vanskelig å forklare, men hun har en menneskelig touch ved seg som jeg elsker! Jeg tror aldri jeg vil få mulighten til å eie en hund med så mye, god personlighet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At han er en stor kosebamse og elsker folk.

Hva liker du minst?

Når han hopper opp på andre. Men jeg har aldri møtt en Belger som IKKE hopper og er livlig. Han er også litt vel dryg til tider: trykker leker inni meg -gjerne når vi legger oss. hehe.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Gr. Jeg skulle ønske han kom når jeg roper på han. Han ser feks en katt og springer -umulig å få kontakt før etter noen titalls meter. Men jeg slipper han aldri der han kan risikere å bi påkjørt om han stikker..

JEG burde vært flinkere å trene 'gå fint'.

Hva pleier du oftest å si til den?

Jeg prater til han hele tiden, så jeg sier mye rart. hehe. *snakke med litt babystemme*.

Har hunden noe favoritt ting?

Senga og sofaen er en sikker favoritt. Lekene sine..

Har hunden noe slags kjennetegn?

Fire hvte sokker.

Hva er du mest stolt av?

Stolt av å eie han :o Han er ganske kjapp i hodet og tar ting fort. (Vet hva/hvor pappan, beinet, katta, kattungene er osv).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva liker du best med hunden din?

Nja, at hun tross alt er snill, omgjengelig, nesten bestandig glad og godt humør og leken tross høy alder :o

Hva liker du minst?

Hun kan være fryktelig sta til tider, selv om det egentlig ligger litt til rasen :P I tillegg kan hun være temmelig vaktsom mot det som hun anser som sin eiendom. Dvs bilen og huset og meg til en viss grad :P:)

Hva skulle du ønske var annerledes med hunden din?

At hun ikke var fullt så vaktsom hele tiden :P Er ikke i alle situasjoner det passer liksom... :P

Hva pleier du oftest å si til den?

Jeg har diverse kallenavn ja som; vennen o.l. Pleier også å si at jeg er glad i ho:):P

Har hunden noen favoritt-ting?

Nja, sengen og lekene ligger alltid framme:)

Har hunden noen kjennetegn?

Hun har 3 svarte flekker på tunga:)

Hva er du mest stolt av?

At hun er omgjengelig og glad i folk:) At hun har fått en god oppdragelse. Har også fått høre at ho er lett å bli glad i av de som har blitt kjent med ho:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At han er en skikkelig kosebasme

Hva liker du minst?

At han bjeffer når vi treffer andre hunder, det er litt vel mye bjeffing, men vi jobber med saken.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

jeg skulle ønske at han ikke var så usikker når han traff andre hunder, det hadde sikkert løst bjeffeproblemet

Hva pleier du oftest å si til den?

Jeg sier mye forskjelligt til han

Har hunden noe favoritt ting?

En liten pipelyd-drage-leke som han har ødelagt, men den er fortsatt en sikker vinner.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Rosa flekk på snuten

Hva er du mest stolt av?

At han er ganske lære villig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Mia: Hun er så snill, herlig og sprek, hun elsker alle og alt og vil absolutt ingen noe vondt.

Banditt: At han er så utrolig rar og sjarmerende

Hva liker du minst?

Mia: Litt for mye hopp og sprett, men det er en labbis-unghund

Banditt: Han er fæl til å bjeffe på ting han innbiller seg

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Ingenting.

Hva pleier du oftest å si til den?

Mia: Godjenta mi

Banditt: Feite rotte :P

Har hunden noe favoritt ting?

Mia: Fotballer uten tvil

Banditt: Tyggeben

Har hunden noe slags kjennetegn?

Nei

Hva er du mest stolt av?

Mia: at hun hører på meg og skjønner kommandoer utrolig kjapt ellers så er jeg stolt av hennes vakre utseende, høy og slank til å være labbis

Banditt: Mmm, tja.. Hehehe han er søt? :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så søt og snill og leken. Hun lærer fort og syned det er gøy å lære ting! Hun er så utrolig kosete! Akkurat nå ligger hun på nakken min. (sitter i sofaen)

Hva liker du minst?

At hun ikke liker å trene i regn. At hun kan være litt usikker på folk og hunder hun ikke kjenner. Rolige hunder går helt greit, værre med de som går bananas..

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hun skulle elske å trene uansett vær..

Hva pleier du oftest å si til den?

Du, lille nosen, Frøkeen, Pompa, Frøken-Løken, Løken, lille du..

Har hunden noe favoritt ting

Alle slags bamser og en sånn kong hun driver å slenger rundt selv.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hvit tynt bles.

Hva er du mest stolt av?

At hun tar ting så fort og er verdens peneste! :blink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...