Gå til innhold
Hundesonen.no

Noen spørsmål om din hund


Djervekvinnen

Recommended Posts

Hva er det du liker best med hunden din?

Han er utrolig lykkelig over livet, alt er bare glede og moro. Han er trygg og fin. Han er veldig flink med andre hunder (unntatt Riesen-gutter og noen andre barte gutter) og han er litt vaktmester og skal løse opp i vanskelig situasjoner mellom andre hunder. Han er en skikkelig kosegris, og veldig vakker :icon_redface: (helt objektivt selvfølgelig)

Hva liker du minst?

At han er vaktmester... Han er skikkelig nysgjerrig på alt, og MÅ liksom sjekke opp om det "skjer noe nytt" i omgivelsene. Ganske irriterende! Han"melder seg ut" om han blir frustrert, og tar seg da gjerne en tur...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At han ikke "melder seg ut" når han blir frustrert i treningen (eller at jeg blir flinkere til å ikke gjøre han frustrert). Kunne godt vært litt mindre "vaktmester".

Hva pleier du oftest å si til den?

Flinkeste, peneste gutten det. (Evt. fa** i helv*** nå får du se å konse litt her)

Har hunden noe favoritt ting?

Mat! Han har også ett bitelær som står litt høyt i kurs. I tillegg har han en lilla myk sak med "tauarmer" han fikk av en hundekompis som er stor stas. Men denne kan vi IKKE bruke som belønning, den skal man bare koses og sutte på, og for all del ikke herje med...

Har hunden noe slags kjennetegn?

Stor tricolor gutt uten spes. kjennetegn.

Hva er du mest stolt av?

At han er trygg, sosial, flink med alt av hunder og veldig glad i mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 66
  • Created
  • Siste svar

Hva er det du liker best med hunden din?

Drama tervtispe.... At hun tilpasser seg alt og har fin av og på knapp.

Nitro tervvalp...At han elsker alle i hele verden

Diva greyhoundvalp.. Hun er alltid digg å ha som varmovn på sofaen

Hva liker du minst?

Jeg liker de for den personligheten dem har jeg...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Drama kunne tatt poenget med at det er lov å trekke på ski

Nitro ja han er bare vakre herremannen han..hehe

Diva kunne godt snart blitt 100% reinslig snart

Hva pleier du oftest å si til den?

Drama.. Vakre purkeskinnet til mamma hun

Nitro... Huset`s vakre herremann

Diva.. Åh nei du.. det kan du bare glemme *flirer*

Har hunden noe favoritt ting?

Drama..PINNER i alle str

Nitro.. Pipedyr

Diva.. Sofa

Har hunden noe slags kjennetegn?

Drama.. Hun smiler nesten 24/7

Nitro: Ikke som jeg har lagt merke til

Diva... ikke noe bortsett fra å være sær:p

Hva er du mest stolt av?

Nja.. at jeg har fått æren av å ha disse dyrene og noen utstillinger har vel brakt fram en stolt matmor ja hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Jeg liker best at han er en stor kosebamse. Arbeidsviljen hans setter jeg også stor pris på.

Hva liker du minst?

Usikkerheten i forhold til andre hunder og fremmede mennesker.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Jeg skulle ønske han var litt enklere i forhold til andre hunder

Hva pleier du oftest å si til den?

"Besteste kosegutten i hele verden"

Har hunden noe favoritt ting?

Jepp, en kong og en gummiball i tråd

Har hunden noe slags kjennetegn?

Mangler en fortann oppe... Rare, røde linjer på hjørnetennene

Hva er du mest stolt av?

Fremgangen han har hatt siden han kom. Mikey har forandret seg enormt siden han kom! Fremmede mennesker er ikke lenger noe stort problem på tur, andre hunder begynner han å takle å se på avstand. Måten han tilpasset seg livet mitt og de rundt meg er også fantastisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun hører på meg og at hun er glad i alle rundt seg, og at hun er leken og villig til å lære ;P

Hva liker du minst?

At hun kan bli altfor voldelig i leken noen ganger...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At hun ikke bjeffet sånn når hun stod ute..

Hva pleier du oftest å si til den?

Skal vi gå ut? xD

Har hunden noe favoritt ting?

Buret sitt..

Har hunden noe slags kjennetegn?

Alltid crazy

Hva er du mest stolt av?

At hun lærer på 3 sekunder ;P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så himla søt :icon_redface: De store ørene, og de uskyldige øynene, som gjør at man ikke kan kjefte selv om hun har vært på røvertokt rundt om i huset ^_^ At hun er førerorientert, og veldig "med" når vi trener, veldig fokusert på meg. Hun er veldig leken, og spretten, aldri en kjedelig dag her hjemme nei. :angry: Og så liker jeg godt at hun er skikkelig kosete, kommer å gir deg kos, og sånt..

Hva liker du minst?

At hun av og til er overfokusert på meg, på fremmede steder dilter hun etter meg sånn 1 meter bak.. Hun kan også kjefte på/jage vekk hunder som hopper eller hilser på meg, spesielt om det er hypre og barnslige raser, som boxer og flat og sånt.. Dette kommer nok av at hun er litt usikker på hva de vil..

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Skulle ønske hun var mer selvstendig på nye steder, og at hun ikke hadde "angrep er beste forsvar" attituden ;)

Hva pleier du oftest å si til den?

"Hei lille venn", "Hvor er ballen da", "Er du med??".

Har hunden noe favoritt ting?

Pipeleke, garantert.. Helt vill etter pipeleker ^_^ Så de får hun bare leke med når vi trener, er jo en super forsterker.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Stoooore ører, og krøllhale. Ser henne som oftest aldri i ro, men i full fart frem og tilbake over gulvet, eller løpende rundt ute..

Hva er du mest stolt av?

Hele henne, hun er jo perfekt ^_^

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Hun er ivrig, oppmerksom, snill

Hva liker du minst?

Hun tigger :closedeyes:

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hmm.. Hoppinga og slikkinga på andre mennesker kunne jeg vært foruten. Skal absolutt opp i ansiktet på de. Men det er noe vi trener på.

Hva pleier du oftest å si til den?

- Bra! Fliink jente!

- Ut?

- Fiiineste nuskejenta mi :icon_redface:

Har hunden noe favoritt ting?

Buret

Har hunden noe slags kjennetegn?

Snill, logrende og slikkende

Hva er du mest stolt av?

Pelsen hennes! Får alltid skryt om hvor blank den er :angry:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Aysha: Hun er utrolig sjarmerende, glad, lykkelig, spretten og alt! Jeg elsker den lille svarte bølleklumpen min. Det er umulig å kjefte på henne fordi hun gir meg "det" blikket med de store dumbo ørene framover og de pene nesten sorte øynene hennes som ser ut som de tristeste i verden. Hun er bare helt fantastisk og vakker :icon_redface: (ehm, neida jeg er ikke glad i bikkja mi liksom :angry:)

Oscar: Helt typisk labbis. Alltid glad, elsker mat, heeelt overlykkelig når han møter folk/hunder/katter/elg/fluer alt, turbodyr og nydelig. Han samler fans hver dag ;)

Hva liker du minst?

Aysha: Hun drar litt i båndet av og til, men det jobbes med

Oscar: Kan man si for glad?

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Aysha og Oscar: Ingenting. Da ville de ikke vært Aysha og Oscar

Hva pleier du oftest å si til den?

Aysha: "Aysha er du en reke?" Da spretter hun opp og halen går som en hjulvisp, "Kommer tante Zarina" da løper hun til døren og venter, "Penestejentatilmamma", "lilledullebullegullet mitt". Ehm ja det går i sånnen rare ting eller masse skryt :P

Oscar: "Er du den peneste gutten i verden" da kommer han og setter seg på fanget mitt, På utstilling: "Ja, men du er ikke en sånn utstilling labbis du. Du er nemlig slank og ikke en bomsedeis tjukkas som mange andre", "Vakre dullebullegutten min" da kommer han løpende i full fart

Har hunden noe favoritt ting?

Aysha: Pipeleker, pipeleker og...pipeleker

Oscar: Alt!

Har hunden noe slags kjennetegn?

Aysha: Har nesten sorte øyne og 4 hvite hår (Fra Golden pappaen hennes)

Oscar: Lange ben, store ører og "Labrador to tha bone" :P

Hva er du mest stolt av?

Aysha: At hun er en flott følgesvenn og vi er et bra team synes jeg. Hun jobber også innmari bra på agilitybanen.

Oscar: Den evige nr. 2 i utstillingsringen og den lykkeligste hunden jeg kjenner

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er rolig noen ganger, og mer vilter andre ganger - at hun kan variere sånn gjør at jeg ikke "går lei". Hun er så søt og sjarmerende og alltid glad for å se meg. Og så har hun noen morsomme nykker og vaner, som å ligge utenfor soveromsdøren og vente på at jeg skal stå opp om morgenen. At hun er så veloppdragen nesten hele tiden, at hun går pent i bånd, at hun er snill med andre hunder, at hun er relativt enkel å trene, og kjempeenkel å håndtere når det kommer til stell og pleie.. Jeg digger av-knappen jeg har lært inn, for den er bare helt rå! Jeg er også stolt over å ha en springer som liker drakamp så godt, og som er førerorientert og løper raskt på ag-banen. Jeg liker at hun er miljøsterk og kan å være alene hjemme, og at hun ikke er skuddredd.

Hva liker du minst?

At hun bjeffer når det ringer på og styrer noe voldsomt når det kommer besøk. At hun kan være litt bitchy under løpetiden og ikke flink å passere andre hunder da.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At hun var snill og grei absolutt hele tiden, at jeg hadde bedre lydighet på henne når det gjelder passering, at hun ikke brydde seg så mye om besøk.

Hva pleier du oftest å si til den?

Tja.. si det? Tulla! Tulle-mor, schnuppa, snuppsi, vet ikke.. Jeg koseprater mye med henne når vi er inne.

Har hunden noe favoritt ting?

Hun har et oransje tøybein med pipelyd hun liker å bære på når vi kommer hjem. Ellers har hun en ganske stor pipeball som er kjempegøy. Men aller best liker hun vel meg, agility, heroin (spesialsøk) eller mat. Og så er hun ganske glad i halsbåndet sitt.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hun har tegninger, og til springer å være så "mangler" hun det blisset som er nokså vanlig å se. Hun er ikke så spesiell egentlig..

Hva er du mest stolt av?

Jeg er stolt over hva vi har klart i trening, at vi har fått opprykk til kl 2 i hopp på så kort tid (og snart har vi sikkert 3. napp i ag også). Jeg er kjempestolt over hvor flink hun er i spesialsøk, og at hun fikk så utrolig mye skryt av Lennart Wetterholm for det. Jeg er stolt over innkallingen hennes, og for alle de koselige kommentarene vi har fått, både fra andre "normale" folk (med og uten hund), og instruktører.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så fantastisk skjønn, pen, tålmodig og stødig mentalt. Og at hun er så enormt treningsvillig!

Hva liker du minst?

At hun har husstøv- og lagermiddallergi... At vi ikke får trent så mye som vi vil pga allergien...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Samme som over; at hun ikke hadde husstøv- og lagermiddallergi...

Hva pleier du oftest å si til den?

"Hei, lille venn!", "Så søt du er", "Kom da", "Josie går og legger seg", "Søteste, rareste jenta mi"...

Har hunden noe favoritt ting?

Tomflasker er stas :angry: Ellers er hun glad i alt som kan spises, trilles, bites på, løftes og bæres på... Ja, en ekte retriever... Og hun er fantastisk glad i å bade :icon_redface:

Har hunden noe slags kjennetegn?

At hun er fantastisk understilt foran og bak, f.eks.? I tillegg til at hun er "fransk" på alle fire poter...

Hva er du mest stolt av?

At hun er så velfungerende og enkel å ha med å gjøre. At jeg kan få hvem-som-helst til å passe henne uten at hun er vanskelig å takle. Og at hun kommer som en kule på innkalling, selv når hun har løpetid ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Hun er rolig inne men full fart ute. Nala er alltid glad uansett, og pleier hun å prate masse :icon_redface:

Hun er bestevenn med pusene, pleier til å med å finne leker de kan leke med :rolleyes:

Liker egentlig ALT ved henne ^_^

Hva liker du minst?

Hun kan være litt masete iblant, ligge og synes synd på seg selv :closedeyes:

Hun kan være litt skeptisk ovenfor noen mannfolk, men det går som regel bra når hun får hilst...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hun kunne jo vært verdensmester i lydighet da, hehe XP

Nei, jeg liker hun som hun er ^_^

Hva pleier du oftest å si til den?

-Hei jenta mi!

-Skal vi ut!?

-Ekke du søøt..

-Kremte eller lignende om hun gjør noe hun ikke får lov til :angry:

Har hunden noe favoritt ting?

En gul giraff ^_^

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hun mangler en tann og har ståører + at hun elsker kos og lager mange rare lyder, kjemperolig er hun også...

Hva er du mest stolt av?

At hun takler nye situasjoner og miljøer så utrolig bra, og at hun som regel alltid stoler på meg.

Og selvfølgelig det at hun har klart å bli en så trygg og glad hund etter at jeg fikk henne ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun har en så utrolig spesiel personlighet. Hun er en skikkelig diva og en jålebukk, noe jeg syns er kjempe morsomt. Hun er også snill som dagen er lang, og hun gir meg en masse utfordringer og erfaringer.

Hva liker du minst?

At hun er så usikker og redd. Hun er også utrolig vanskelig å motivere til tider. Vi kan ikke ha faste treningstider, for da blir hun lei. Jeg kan kun dra på trening de dagene hun føler for det, og det er ikke en gang i uka engang.. Det var de konkurranse fremtidene

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Jeg skulle ønske at hun hadde vært mye mer sikker på omgivelsene. En sikker hund er virkelig gull verdt! Motivasjnen kan jeg leve med, men at hun kan blir så redd.

Hva pleier du oftest å si til den?

Wirra mi! Er du så søt? Fin jente det. Dyktiiig

:icon_redface:

Har hunden noe favoritt ting?

Hun har en liten lekerotte fra ikea hun syns det er kjempe gøy å gå rundt å bære på. Blir alltid møtt i døra av en glad goldenfrøken med rotte i munn. Hun har også en ball med tråd på som vi bruker kunn i treningssammenheng. Den er morsom, men det er bare fordi vi kun bruker den når Elwira er topp motivert, og har masse energi.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Her jeg bor er det flere golden retrievere. Det som kjennetegner Elwira, er at det er at hun er en slank og ganske så høy golden, noe INGEN av de andre hundene her er. Alle er daffe, store sofagriser. For å være golden har vel ikke Elwira noe spesielt kjennetegn egentlig.

Hva er du mest stolt av?

At hun er så rolig, snill og omgjenglig. Hun har også noen vaner som er til å flire av, noe som faktisk også gjør meg litt stolt over å være hennes eier. Hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At ho er så herlig glad til alle tider ^_^

Hva liker du minst?

At ho stikker av når eg tar ho laus <_<

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Kunne ønsket ho var enndå flinkare til å leike bra med ALLE slags hunder

Hva pleier du oftest å si til den?

"Iiiiris, gulleee miitt!"

Har hunden noe favoritt ting?

Ball. Over alt annet på denne jord.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hm. Nei?:S

Hva er du mest stolt av?

Trur faktisk det må vere "snurren" hennas :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

King: Han er rolig, snill og ukomplisert. En perfekt førstegangshund.

Koda: Han er en energibombe, full av fart og spenst, lærer utrolig fort, og er utrolig glad i å ligge på soffan og bare kooose :icon_redface:

Hva liker du minst?

King: Han leker litt for ofte politi her hjemme, han er også litt for lite samarbeidsvillig under trening, og han bjeffer infernalsk når det ringer på døra.

Koda: Bjeffinga.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

King: Han kunne jo hatt litt bedre eksteriør, og vært litt mer intressert i fart og morro(Ønsket meg agilityhund jeg)

Koda: Skulle ønske han kunne vært litt mindre skeptisk til visse ting, men det er min skyld at han er slik, og vi jobber med saken.

Hva pleier du oftest å si til den?

King: Tjukkebolla mi ^_^ og kiiiiiiiiiiing med mørk stemme(Når han gjør noe han ikke skal)

Koda: Søteste lille beijbigulle og kooooodaa med mørk stemme(Også når han gjør noe han ikke skal)

Har hunden noe favoritt ting?

Meg? :angry: Nei, kanskje mat. King har en liten rosa katteball han er veldig glad i da, men jeg vet ikke hvor den er blitt av.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Tja, utseendetmessig er de typisk tric sheltier, men koda har en hvit pitteliten stripe på snuten og han bærer alltid halen over ryggen slik at haletuppen nesten treffer ryggen(Og det skal ikke en sheltie gjøre <_< )

Ellers, koda er et bjeffende troll, king er bare glad og lat. Møter King noen han kjenner blir han totalt proppell.

Hva er du mest stolt av?

King: Alt nesten, men kanskje mest at han ble til en så ufattelig flott hund ^_^ (Og akkurat nå, når det ringte på døra og han satte i et bjeffekor, da begynner jeg å lure om jeg nå mener det jeg skrev :rolleyes: )

Koda: Tja, jeg aner ikke, kanskje det at han nå begynner å bli så mye bedre i sin skepsis til ting til tross for mine dårlige trenerevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Charlie: At han er en lille rampegut og charmetrold.

Einstein: at han er velopdragen og en stor kosebamse

Hva liker du minst?

Charlie: At han jager og går spor på tur

Einstein: At han ryster i bagbenene og har gjordt det siden han var 6 måneder gammel.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Charlie: At han var bedre til at koncentrere sig

Einstein: At han var bedre til at være alene hjemme

Hva pleier du oftest å si til den?

Charlie: Puttedreng og fjollehund

Einstein: Bamsebjørn og bamsefar

Har hunden noe favoritt ting?

Charlie & Einstein: Er begge vilde med et tøjpindsvin og tyggeben af råhud.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Charlie: Ravfarvede øjne & lyserød næse(brun om sommeren)

Einstein: Ligner en Løve når han løber

Hva er du mest stolt av?

Charlie: At han lærer at vurdere situationer af Einstein

Einstein: At han kan og har vurderet hvornår fremmede er farlige, og ved hvornår han skal markere ved at knurre eller angribe, og abstrahere samtidig fra en trænet kamphund der bliver provokeret til at angibe ham samtidig.

ER SÅ STOLT AF DET :angry: :icon_redface: :thumbup:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yay! Elsker tråder hvor man kan fortelle hemningsløst om hunden sin! *ler*

Hva er det du liker best med hunden din?

- Ååååh... For et vanskelig spørsmål da. Jeg liker humoren hun har, og jeg liker at hun er så glad og spretten hele tiden. Hun er enkel å dra igang hvis man kjeder seg og trenger noe å gjøre, og hun er enkel å skru av når man skal slappe av. Hun er lita og er veldig enkel å ta med overalt, og jeg er igrunnen veldig glad for akkurat det. Vi er utrolig avhengige av hverandre...

Hva liker du minst?

- Pipingen kanskje... Emma bjeffer utrolig lite, men hun piper derimot en hel del... Hun brukte å pipe for oppmerksomhet og alt sånt før, men etter intens ignorering fra meg og samboeren min har det heldigvis avtatt. Nå piper hun når hun kjeder seg, f.eks når vi er på dyrebutikken og hun er lei. Eller hvis hun ser en annen hund hun ikke har fått hilst på i det rommet hun er i. Da må hun pipe...

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

- Jeg skulle kanskje ønske hun var en rasehund av og til. Men egentlig ikke, for da hadde hun jo ikke vært EMMA... Men utstillinger, brukskonkurranser og sånne ting er ting jeg skulle ønske Emma kunne fått prøvd seg i. En annen ting som jeg virkelig skulle ønske hadde vært annerledes er pelsen hennes. Hun er jo så lita, og med en ikke-isolerende pels blir det ikke særlig bra her oppe i nord. Hadde vært utrolig deilig å sluppet å bekymre seg for om hunden fryser ihjel eller ikke på lengre turer liksom.

Hva pleier du oftest å si til den?

- "heiiia lille vænn.."

- "Ka duuu gjør??"

- "Nei, Emma, ikke rør!"

- "Ka du lokta på?"

- "Åå lille venn, vil du kos..."

- "Ska vi træn?"

- "Brrra!"

- "Å så flink ho va!"

- "Her! Kom!"

:Laugh:

Har hunden noe favoritt ting?

- As in gjenstander eller? Hmm.. Hun elsker tyggebein i de fleste fasonger og farger.. Kongen er kjempe morsom den også.. Pipedyr er også en storslager..

Har hunden noe slags kjennetegn?

- Hun er like turbo hver gang når det kommer folk :lol: Folk kaller henne velkomstkomiteen...

Hva er du mest stolt av?

- At hun fungerer så godt som hun gjør i forskjellige miljøer og med mennesker og hunder. Hun har godt språk, er veldig sosial - og hvis noe er skummelt tar det ikke lang tid før hun går bort og sjekker det ut. :P Når hun har hatt dårlige opplevelser har hun avreagert utrolig kjapt syns jeg. Også er jeg stolt av at hun nesten ikke bjeffer, og når hun gjør det kan det enkelt styres. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Hampus og Linus: Liker det meste med begge 2.

De er sosiale og snille gutter, som gir mye av seg selv. Ikke mulig å være i dårlig humør i deres selskap.

Hva liker du minst?

Hampus: At han leker vakthund og bjeffer på folk som kommer.

Linus: At han elsker å plage den ene katta vår, samt stjeler garnnøster og dopapir. Og mye sutring mens far gjør seg klar til morraturen.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hampus og Linus: egentlig ingenting, for det er jo alt de gjør og alt de er som gjør de så spesielle for meg.

Hva pleier du oftest å si til den?

Hampus og Linus: Hei vennen. Snakker for øvrig MYE til hundene mine...

Har hunden noe favoritt ting?

Hampus: et tau med 3 plastpølser på.

Linus: Alle leker som piper.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Hampus og Linus: Ingen spesielle.

Hva er du mest stolt av?

Hampus og Linus: At begge to er gode gutter, som går godt sammen med både folk og andre hunder. Får spesielt mye positiv tilbakemelding på Linus, da shibaen er en hund med et noe frynsete rykte, og Linus ikke akkurat passer den negative beskrivelsen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tika:

Hva er det du liker best med hunden din? Hun er så utrolig søt og uskyldig, umulig og ikke like, også har hun et energinivå jeg elsker, alltid klar til ditt og datt:D

Hva liker du minst? at hun er så bæsete hehe,

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din? ingenting elsker henne<3

Hva pleier du oftest å si til den? Tika shii, Tiika lille søte, Tika din fjott, Næmmen nurken min, Saranghae^^

Har hunden noe favoritt ting? hun har en forkjærlighet for tauleker og pipedyr, også Vega da^^ mere hund en ting da:D

Har hunden noe slags kjennetegn? hun er helt hvit på kroppen, med en prikk på rompa å hele hodet er svart/brunt=) åsså har hun en hvit ring rundt nesen=)

Hva er du mest stolt av?

at hun lærer så utrulig fort, er alltid glad og gjorde det bra i lydighet allerede som 9 uker gammel! hihi

Vega

Hva er det du liker best med hunden din? Vega har alt, sjarm, hjerne og energi!

Hva liker du minst? at hun er så masete når vi leker hehe

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din? at hun ikke var så overbeskyttende ovenfor familien.

Hva pleier du oftest å si til den? Vega lille søte, vil du ha ballen din? Nurken min, tjukke bolla mi^^

Har hunden noe favoritt ting? KONGEN!

Har hunden noe slags kjennetegn? hun har masse prikker på potene hehe, også har hun et nydelig ansikt=)

Hva er du mest stolt av?

Alt, vi har oppnådd mye ved trening, hun har lært meg å dele livet med en hund, og det vil jeg fortsette med, hun er herlig<3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Mye. Liker at hun er veelig søøt :lol: Morsom, rampete ! På en positiv måte :P Morsom og leke med, gå tur med! Hun er kosete osv

Hva liker du minst?

At det er veldig valskelig og slutte og leke med henne, klarer ikke helt og spoppe leken, og hun ''lekebiter'' når hun leker ( Ikke vont)

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At det som jeg sa i sta hadde vert anderledes.

Hva pleier du oftest å si til den?

Åååå du e såå søøte Millie :P:)

Har hunden noe favoritt ting?

En sånn golden retriver bamse på hennes størrelse ;P Den digger hun, og hun er helt vill når hun serden igjen :P

Har hunden noe slags kjennetegn?

Kjenneteng, det var litt vanskligere :S Vet ikke helit

Hva er du mest stolt av?

Hele hunden :D AlT <33 Mest for at hun er veldig Lærevillig :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Så og si ALT :whistle: ... Han er snill, søt, bedårene, rolig, vilter av og til, lekelysten hjemme i hagen osv

Hva liker du minst?

At han hopper av og til på fremmede. Bjeffinga. Og så blir han lett sjalu og krever oppmersomhet dersom det skulle være andre hunder til stede :P ..

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Liker han som han er jeg :lol: .. han kunne vært litt tynnere og ivrigere, men det er min feil at det har blitt sånn.. Skulle starta og trent ha som liten..

Hva pleier du oftest å si til den?

-Goe gutten. -kæ æ de nå? Fine ann va?- Border collie, border collie, border collie.:P

Har hunden noe favoritt ting?

Hmm.. Vet ikke jeg.. liker å få kos og oppmersomhet.. Så er han glad in bamser og baller når vi leker med han :P

Har hunden noe slags kjennetegn?

Ja.. Han har en hvit stripe på det ene øret. Tror han har to forskjellige øyne, fant det ut i sommer :P .. Det ene er litt mørkere enn det andre i spessielle lys. hmm.. tror det var alt.. Men han er spesiell i mine øyne uansett :)

Hva er du mest stolt av?

- Han er en flott og spessiell hund. Han blir utrolig fort vant til nye ting. Husker før så elsket han å springe etter katter. Nå har vi jo katt og tro det eller ei de sover i lag i høyet. Labbetuss er sjef og det viser godt at katten vet. Off, kom på en historie om katten Helge stakkar og forsåvidt Leo også.. Helge forsvant opp i tre og turte ikke komme ned. Leo undervurte Labbetuss og bare stod der :whistle: Såg dumt på den bikkja som sprang rett mot han i 120.Det endte med at katten Leo fløy opp i været før den sprang og gjemte seg... Han er utrollig snill i alle fall...

Jeg er stolt over å få eie en så flott førstehund :D .. Så og si ingen problemer med denne bikkja :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er ufattelig intelligent, lydig, lettlært, snill og morsom. Hun får meg til å le hver dag, og jeg savner henne bare jeg er uten henne noen timer. Hun er lojal og kjempeglad i familien. Hun er alltid klar for å være med på noe, men rolig ellers. Hun er kort og godt verdens beste Sheltiejente!

Hva liker du minst?

At hun ikke tør å si i fra til "slemme" eller innpåslitne hunder. Hun bare lar seg kue.. Og at hun kunne vært litt tøffere til fremmede, i den grad at hun ikke hadde brydd seg om dommere. Ellers er det ikke noe problem.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hadde hun vært annerledes så hadde hun jo ikke vært den hun er :whistle: Men det jeg ville forandret er det samme som over. At hun kunne vært tøffere til andre hunder. Og nye folk forsåvidt, selv om dette ikke er så stort problem lenger, kun overfor dommere i konkurranser.

Hva pleier du oftest å si til den?

"Hei snuppa mi", "tjukkebolla mi", "no kjem d ei tjukkrumpe", "e du så deilig du?", "kor flink du e" :P

Har hunden noe favoritt ting?

Fortsett fra saftige godbiter så er det kongen, "gakkgakken", "Pelle Kahn" - en gummi pelikan, tennisballer, frisbeen og aquatoyen sin. Og våre hansker!

Har hunden noe slags kjennetegn?

At hun er verdens vakreste vel :lol: Og at hun har en utrolig stor og fyldig hale som står rett opp som en fontene når hun er glad :whistle: Hun har dessuten ganske mye pels for rasen, og er litt for stor :)

Hva er du mest stolt av?

At jeg som ikke hadde trent hund noen gang før, har fått en så lydig og grei hund..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At hun er så lydig, at hun ikke har så stort jaktinnstikt, at hun er glad i å trene, lettlært, at hun er så utrolig glad i familien, at hun er leken, men samtidig rolig, at hun alltid får meg i godt humør, at hun alltid er der for meg og alltid er min beste venn osv osv :angel:

Hva liker du minst?

At hu kan være ei skikkelig gneldrebikkje (men jeg kan egentlig ikke klage- vi har jo ikke akkurat overanstrengt oss for å få henne til å slutte, så.) :tongue: At hun er så redd/skeptisk til fremmede mennesker og store hunder og at hun blir fort rastløs..hun krever en del mosjon.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Hun kunne gjerne vært litt større (liker egentlig best litt større raser), mindre gneldrete og myye tryggere/mer glad i folk.

Hva pleier du oftest å si til den?

hehe..Phoebe har mange kjælenavn :whistle: Phoebs`en min, lille gulltopp, besteklumpen min, gullet mitt, tulling, søøte bestevennen min, fliiiinke phoebe og kom!,

Har hunden noe favoritt ting?

tja, må vel være alle ballene hennes..men kaninene er nok favorittene!

Har hunden noe slags kjennetegn?

Litt stor for rasen, litt lite pels, halv hvit krage

Hva er du mest stolt av?

At hun er så snill med andre smådyr, de gode resultatene fra utstilling og at hun er lydig, slik at jeg kan ha henne løs hvor som helst :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At ho ser ufattelig snill ut. Ho e tolmodig, og bare tvers igjennom snill

Hva liker du minst?

At ho e så sjalu. På pcen min og den blå store permen.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At ho hadde vært litt mer tøff. Og at det hadde vært litt mer lyd i ho...

Hva pleier du oftest å si til den?

*ååå så fin jenta. ja du eeeee såååå fiiiiin

*Nei!

Har hunden noe favoritt ting?

Har masse leker der baller er favoritten. Men dverg hamstere slår ingen. selv om hamstere ikkje er en ting då...

Har hunden noe slags kjennetegn?

Svart og kvit. og ho har krøller.

Hva er du mest stolt av?

At ho så snill

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

Alt, egentli. At han er så snill og tolerant. At han er den han er.

Hva liker du minst?

små ting som : at han tar dopapiret å riiiver det i fillebiter, og JEG må rydde opp.

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Jeg skulle vel egentli ikke ønske at noe var annerledes med hunden, men at JEG hadde gjort en del anerleder i oppveksten hans.

Hva pleier du oftest å si til den?

Er det gullet mitt ?

Håå, Kommer mormor ?! ( han elsker mormor )

Bamsegutten til moren sin det!

Søøøøøøte hund, du er så teiiit :P

Har hunden noe favoritt ting?

Sengen min, tror jeg! Og fotballene til broren min.

Har hunden noe slags kjennetegn?

Han har veldig spesielle tegninger i ansiktet, og halv lang hale. + at han har svarte og brune flekker på frem labbene.

Hva er du mest stolt av?

Stolt av hele han jeg. jeg er stolt over at han er MIN hund, og at jeg har oppdratt ham :whistle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva er det du liker best med hunden din?

At han er så snill mot alle og alltid er i godt humør. At han omtrent aldri bjeffer og syns det er greit at det er min oppgave å passe på hus og hjem.

Hva liker du minst?

At han har et dårlig forhold til andre hannhunder og buser for å skremme de vekk

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

At han ikke jagde katter.

Hva pleier du oftest å si til den?

Gogutten. Kom hit. Vi skal gå her.

Har hunden noe favoritt ting?

Fotballer, basketballer og håndballer. Biler

Har hunden noe slags kjennetegn?

Tuppen av alle hjørnetennene er slått av. Han har også en lysere flekk under det ene øyet etter et flåttbitt for mange år tilbake.

Hva er du mest stolt av?

At han fungerer så utrolig bra blandt mennesker av alle slag, at han er utrolig godt miljøtrent og at han klarer å forstå lengre setninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gammel tråd, men jaja, jeg må jo svare jeg også :whistle:

Hva er det du liker best med hunden din?

At han kommer styrtende til hvis jeg er lei meg. En sjette sans muligens? :whistle: At han er så snill og at han lager så morsomme lyder. At han er så kontaktsøkende og at han er så glad i å leke.

Hva liker du minst?

Hmmm. Hmmm. At foreldrene mine skjemmer han vel heftig mye bort? :rolleyes:

Hva skulle du ønsket ha vært annerledes med hunden din?

Han kunne vært flinkere på innkalling, men det er jo egentlig min feil da :P Ellers så kunne han godt vært HD-fri.

Hva pleier du oftest å si til den?

Hmmm. Puffi?

Har hunden noe favoritt ting?

Alt som lager lyd :rolleyes:

Har hunden noe slags kjennetegn?

Han har en hvit flekk på brystet, og en sene som er kuttet tvers over slik at den ene tåen er litt på ville veier i blant.

Hva er du mest stolt av?

At han fungerer så utrolig bra med alle hunder, uansett, og at han er en trygg hund i alle situasjoner og sammen med mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...