Gå til innhold
Hundesonen.no

Pedigree


May

Recommended Posts

Hei!

Når jeg skal skaffe meg hund nå snart så har jeg ikke råd til de "dyre" merkene, i allefall ikke i begynnelsen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Pedigree??

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når jeg skal skaffe meg hund nå snart så har jeg ikke råd til de "dyre" merkene, i allefall ikke i begynnelsen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Pedigree??

På forhånd takk! ;)

Jeg personlig ville aldri vurdert Pedigree som fast føde til min hund, for å si det sånn.. Grunnen er at jeg mener det er både dyrt og ernæringsmessig tilbakestående, som det meste av butikkfôr. Men hunden din vil absolutt ikke nødvendigvis lide noen nød om du skulle velge å fôre med det

Jeg vil anbefale deg å sjekke hjemmesiden til Fôrimport De driver lagersalg av Brit Premium Petfood, og ser det begynner å bli litt lettere å få tak i for de som ikke bor i Trondheim.

Jeg er iallefall glimrende fornøyd både prismessig og enda viktigere kvaliteten på fôret.

De selger 15kg's sekker fra 250 kroner, så jeg tror jeg med relativt stor sikkerhet kan garantere for at det hverken blir mye dyrere enn Pedigrees hva kilosprisen angår, og iallefall at kiloene varer adskillig lengre ;)

Lykke til med kommende valpekjøp iallefall! ;)

(Hva slags hund blir det?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har brukt pedegree og da bæsjet hunden mye og skiten var i en rødlig farge. Så det var visst mye fargestoffer i maten. Jeg ville ikke foret på det over lang tid, men for en liten periode går det greit. Men når du får valp er maten veldig viktig, så da bør du spandere litt ekstra. Valper spiser jo heller ikke så mye. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sokrates har fått pedigree en stund nå, men han liker det ikke. Har heller ikke råd til å betale enormt mye, men har sett at Olivers ikke skal være så dyrt, også sender de ut gratis prøvepakker slik du slipepr å kjøpe en stor pakke ( i tilfelle hunden ikke liker det).

Sokrates er hvertfall ikke så veldig glad i pedigree, og vi ser nå at pelsen begynner å se litt mattere ut. Og som vetrinæren sa, bruker hunder å bæsje mye av dette foret, noe vår hund også gjør (3-5 ganger for dag).

Så jeg ville heller sjekket markedet og sett om jeg fant et nesten like billig, men bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Når jeg skal skaffe meg hund nå snart så har jeg ikke råd til de "dyre" merkene, i allefall ikke i begynnelsen.

Derfor lurer jeg på om det er noen som har erfaring med Pedigree??

På forhånd takk! :twitch:

Helt ærlig så mener jeg at du ikke har råd til å ha hund, om du ikke har råd til å kjøpe et bra nok fór til hunden. Hunden spiser ikke sååå mye, så det er kanskje snakk om en hundrelapp ekstra i mnd i fórutgifter.

En valp under vekst trenger et godt fór, ikke det billigste som er å få fatt i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er at det er akkurat de første par mnd det blir vanskelig å betale for foret, da valpen koster 9000,-

ingen unnkyldning, det er jeg klar over. MEN skal ikke skaffe meg valp enda, så jeg har begynt å spare opp penger. Så det blir vel om ett par år :twitch:

Før jeg skrev dette så viste jeg ikke av så mange merker med hundefor, viste bare av de på butikken og de på dyrebutikken som jeg mener er ganske så dyr akkurat nå. Men nå som jeg vet litt mer så er det enklere på en måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Personlig så mener jeg at hvis du ikke har råd til å gi hunden din et "bra" fôr så burde du kanskje vente med hunden?

Har ikke noe spesiell erfaring med det fôret, brukte det litt for noen år siden, og syntes ikke det var noe bra.

Som jeg skrev i stad så skal jeg ikke ha valp enda, derfor blir det om ett par år slik at jeg kan spare opp til både kjøp av valpen og kjøp av ett for med god kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er at det er akkurat de første par mnd det blir vanskelig å betale for foret, da valpen koster 9000,-

ingen unnkyldning, det er jeg klar over. MEN skal ikke skaffe meg valp enda, så jeg har begynt å spare opp penger. Så det blir vel om ett par år :twitch:

Før jeg skrev dette så viste jeg ikke av så mange merker med hundefor, viste bare av de på butikken og de på dyrebutikken som jeg mener er ganske så dyr akkurat nå. Men nå som jeg vet litt mer så er det enklere på en måte.

Du må huske på at det er de første måndene i valpens liv er kjempe viktige når det gjelder vekst, så jeg må støtte de andre og si at du bør nok vente til at du har råd til å gi hunden skikkelig mat.

Tenk om det skjer den noe og må til vetrinæren feks og du ikke har råd til det, for du har vel ikke råd til det når du ikke har råd til å spytte i en hundrelapp ekstra i månden for hunden?

Jeg skriver ikke dette for å være ekkel mot deg, men for å hjelpe så du får en hund som får sundt kosthold fra starten av. :ahappy:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vel ikke så god erfaring med Pedigree på mine hunder. Jeg har Settere som er ganske aktive og da blir alle de "bytikkforene" jeg har prøvd alt for dårlig for. Til hunder som er mindre aktive kan kanskje ett slikt for fungere men jeg ville ikke ha anbefalt deg å bruke ett slikt for, og aller minst til en vapl eller unghund som du absolutt bør bruke ett valpe for til.

Jeg bruker selv Brit foret som jeg er veldig godt fornøyd med, i likhet med flere andre her inne.

Dette er også ett for som er veldig gunstig med tanke på pris. Sist jeg kjøpte valpefor så betalte jeg 295kr for 15kg og dette mener jeg var det dyreste av alle utgavene av foret.

Det blir neppe rimeligere om du kjøper ett "butikk" for heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du må huske på at det er de første måndene i valpens liv er kjempe viktige når det gjelder vekst, så jeg må støtte de andre og si at du bør nok vente til at du har råd til å gi hunden skikkelig mat.

Tenk om det skjer den noe og må til vetrinæren feks og du ikke har råd til det, for du har vel ikke råd til det når du ikke har råd til å spytte i en hundrelapp ekstra i månden for hunden?

Jeg skriver ikke dette for å være ekkel mot deg, men for å hjelpe så du får en hund som får sundt kosthold fra starten av. ;)

Jeg skjønner det at du ikke skriver det for å være ekkel ;)

Men det jeg egentlig mener (og har ment hele tiden) er det at jeg har ikke råd til å kjøpe for som koster over 500 kroner osv, og at det må da finnes for som er billigere å like bra som de! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei hei.

En annen ting du må ta i betraktning er hvilket fõr valpen kommer med fra oppdretter. Det kan være veldig greit å fortsette med dette hvis valpen trives med det. Og, når det er sagt, så kan det jo være at du kan få kjøpe dette rimelig av oppdretter en stund fremover da disse ofte har gode rabatter på fõret.

Bare en tanke fra meg ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det jeg egentlig mener (og har ment hele tiden) er det at jeg har ikke råd til å kjøpe for som koster over 500 kroner osv, og at det må da finnes for som er billigere å like bra som de! ;)

Det finnes flere for som er billigere enn det.

Sjekk ut: Olivers, BenteKronen, Eagel Pack, Kobuk, oppdretter har kanskje en rabatt avtale, Brits, Canadian, Labb etc

Disse koster godt under 500kr

Jeg brukte BenteKronen før og for 15kg betalte jeg 350kr

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Enig med Simira, meld dere på et valpekurs om dere ikke allerede går/har gått. I tillegg har for eksempel Maren Teien en veldig fin kanal som heter Hverdagslydig+ (https://boon.tv/hundetrener-maren), der er det også en egen kanal for valpeeiere. Vet at flere har hatt god nytte av hennes forelesninger og videoer i valpeperioden. Finnes helt sikkert noen gratis alternativer også, men det har jeg ingen oversikt over. 
    • Først av alt må du slutte å la ham hilse på andre hunder på tur. Hvis ikke får du en hund som trekker i båndet i alle retninger, og stresser seg opp hver gang han ser en hund. Det er ikke alle som kan eller vil hilse, og det er heller ikke trygt. Prøv å holde dere til kjente, trygge hunder. Om du ikke kjenner så mange kanskje det er noen du møter ofte på tur, eller du kan ta kontakt med en klubb i nærheten, en turgruppe eller noe. Jokking er en typisk stressadferd i den alderen, og tegn på at han girer seg opp for mye. Avbryt lek eller hilsing så fort det er tilløp til jokking, og jobb med at han skal være rolig og ha kontakt med deg. For å få slutt på biting i føtter ville jeg først og fremst sørget for at han har nok biteleker, og avlede med dem. Når han først begynner å bite på føttene, stå helt stille og ignorere ham til han slutter. Jeg vil på det sterkeste anbefale deg å gå et valpekurs om du ikke har gjort det allerede. Alt dette er helt vanlig for valper i den alderen, og på et kurs vil du få hjelp til å håndtere det. Du finner også mange vanlige problemer og råd for dem i trådene under valpeprat her på forumet, så ta en titt gjennom her.
    • Kikket litt i dogweb og ser at hundene fra lundehundprosjektet ligger der sånn som alle andre, med en X på slutten reg. nummeret. Den som ble utstillingschampion var 3. generasjon, og ser tittelen ligger inne. Da skulle man jo gjerne tro at de kan ta andre championat også, og at det samme vil gjelde for cavalierprosjektet, som trossalt er ganske så ekvivalent? Det var jammen ikke lett å finne informasjon på dette! 
    • Jeg har en Dvergpuddel gutte valp som er 5 mnd. Han har siden han var ny hatt oppheng i sokker og biter og henger seg etter føttene dine så lenge d har sokker på. Hvordan få det til å slutte.    Å jokker på andre hunder under samvær ute, møtes på tur og får hilse og på alle størrelser og hunder i alle aldre. Hva gjør jeg? - helt fersk i hunde verden, ønsker kun seriøse svar😅😭
    • Er vel først fra fjerde generasjon at de potensielt kan stambokføres etter typegodkjenning?
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...