Gå til innhold
Hundesonen.no

Innlæring av "touch"


Tonje

Recommended Posts

Legg musematten på bakken mellom deg og hunden og stå med litt avstand mellom dere. Hunden kommer antakelig til å komme mot deg. Klikk og belønn når hunden trør på musematten. I starten ser det ikke særlig bevisst ut, men etter hvert vil det komme seg. Hvis hunden ikke er særlig klikkerklok kan det være et tips at du beveger deg litt rundt musematten slik at du og hunden hele tiden er på hver deres side av musematten. Lykke til! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Legg musematta ved siden av deg og hunden, og så i begynnelsen klikker du for at hunden i det hele tatt snur hodet i retningen av musematta. Ikke gi hunden kontakt, stå heller og stirr på musematta. Det kan ta litt tid før det løsner.. Som Lone sa, så kan du også klikke når hunden ubevisst tråkker på den, selvfølgelig klikker du da ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for tips! Men saken er,jeg bruker ikke klikker. Kan jo selvfølgelig introdusere klikker,og lære han det når han er blitt litt klikkerklok. Men da føler jeg liksom at jeg må begynne med masse annet før jeg kan lære han dette.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...