Gå til innhold
Hundesonen.no

Aussie


Guest Vicky

Kunne du tenkt deg en aussie en gang?  

22 stemmer

  1. 1.

    • Ja
      19
    • Nei
      3


Recommended Posts

Hvor mange aussier er det omtrent i Norge nå? Og vet du hvor mange det var f.eks. da du kjøpte Vicky? Er litt interessert i å se hvor mye rasen har "vokst" her til lands. :wink:

Kunne kanskje hatt en aussie en gang, men skulle jeg skaffet meg en hund som jeg ville ha brukt i bruks og som er litt mer aktiv enn det labradoren er, så ville jeg nok heller prioritert en curly coated retriever. Men selvsagt: Aussiene er noen av de peneste hundene som finnes, det må jeg nok innrømme. 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kunne fint tenkt meg en Aussie i fremtiden.

Vurderte det og når jeg skulle ha hund.

Men da fant jeg ingen oppdrettere av denne rasen..

(Er ganske mangen år siden)

Så da slo jeg den rasen fra meg..

Men isåfall ville jeg hatt en hund lignende Jeppe.

Hvilke andre hunder har du hatt Astrid? Siden Vicky ikke er din første hund.. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer nok til å kjøpe en Australian Shepherd en gang i framtiden  :D

Næmmen, flere fra stavanger!? du må bli med på hundesonen treff da! :D

Og ja, jeg kunne absolutt tenkt meg aussie!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

westminster: Hvor mange aussier er det omtrent i Norge nå? Og vet du hvor mange det var f.eks. da du kjøpte Vicky? Er litt interessert i å se hvor mye rasen har "vokst" her til lands.

Kunne kanskje hatt en aussie en gang, men skulle jeg skaffet meg en hund som jeg ville ha brukt i bruks og som er litt mer aktiv enn det labradoren er, så ville jeg nok heller prioritert en curly coated retriever. Men selvsagt: Aussiene er noen av de peneste hundene som finnes, det må jeg nok innrømme.

Vicky er fra det første kullet av Australian SHepherd i Norge, så det er 4 snart 5 år siden de begynte å avle i Norge. Det var mange som inmporterte da... Kom en del aussies fra Lyveden kennelen i England og Fairoaks i USA.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Vicky

<Taz: Kunne fint tenkt meg en Aussie i fremtiden.

Vurderte det og når jeg skulle ha hund.

Men da fant jeg ingen oppdrettere av denne rasen..

(Er ganske mangen år siden)

Så da slo jeg den rasen fra meg..

Men isåfall ville jeg hatt en hund lignende Jeppe.

Hvilke andre hunder har du hatt Astrid? Siden Vicky ikke er din første hund.. >

Har kun hatt en da jeg var yngre, det var en Dobbermann tispe som het Aura Lacrima. Nå har jeg kun Vicky. Da jeg var yngre var jeg på kennel Sol`s amazing hver dag, så jeg var med hunder i hele oppveksten. Mye storpuddel og Golden :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...