Gå til innhold
Hundesonen.no

Jøss


Guest Vicky

Hvordan syns du aussien skal være?  

23 stemmer

  1. 1.

    • Lav, som den har vært i generasjoner
      19
    • Høy, nesten som border collien
      4


Recommended Posts

Guest Vicky

Vicky har alltid fått kritikk fordi hun er så lav i Norge. Men vet dere hva jeg fant ut! Aussien skal egentlig være så lav! I Norge avler de dem feil. De avler dem høye, men egentlig skal de ikke være det. Her er noen bilder av de svenske og engelske aussiene. Se på høyden... Snodig det der :D Vi skal til Sverige å stille, hvor Vicky`s forfedre kommer fra.

Her er den Svenske/engelske varianten

fotmara8ej.jpg

f25sn.jpg

gidafra4ym.jpg

mir2in.jpg

peps22yj.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 62
  • Created
  • Siste svar

Eh.. Avl nå for tiden altså [-X Tenk at feks Vicky får dårlige kritikker fordi hun er som hun egentlig skal være, bare at norske dommere dømmer etter de langbeinte norske aussiene..

Hm, en langbeint sheltie? Verden ass..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

japanerene har også begynnt å bli større. selv synes jeg det er blodig urettferdignår det kommer hannhunder som er synlig høyere ennTinka(hun har max høyde for hannhunder) og så plukker de med seg certene og blir champion. fremfor hunder som holder standarden.

eller når vi stiller Aiwa(som holder standarden for samojed tisper helt perfekt) for finske dommere og de bare ser på henne og sier at hun er for stor hun ser ut som en hannhund(har til og med vært ute for en dommer somleita etter testikklene til Aiwa :-o holdt på å le meg i hel når jeg skjønte hva dommeren holdt på med :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har til og med vært ute for en dommer somleita etter testikklene til Aiwa :-o holdt på å le meg i hel når jeg skjønte hva dommeren holdt på med :D)

:D

Det har begynt å bli mye forskjellig innenfor ulvehundene i Norge også! Men jeg tror heldigvis ikke det er noen som avler på høyden noe særlig. Altså, den skal jo være innenfor standarden, men jeg er usikker på om det er noen makshøyde :? Hvertfall.. poenget det er uansett ikke å få rasen høyere og høyere (det holder kanskje nå :D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I USA er det to typer pom:

Pommene som ligner mer på rev enn en hund. Altså langbeint,en snute så lang som et vondt år,stoooooooore papillon ører og skikkelig fislete pels. De ser ut som RÆVER hele gjengen. Og dette avler amerikanerne på [-X #-o Pito er littegrann sånn type med store ører og dårlig pels men hallo det finnes grenser!

Og så er det den kompakte. De skal være små og MAAAAASSE pels! og TYYYYKKE bein!Og det skal stå lodrett på beina. Det står i rasestandarden at pom skal stå lodrett men de er ikke fullt så ekstreme her i Norge. Her er en kompakt amerikansk pom:

wicked.jpg

Den pommen kommer fra Starfire og ble BIR på wesminister

Og her er mer av den scandinaviske typen:

snoopy.jpg

Pom Elites Golden sun. Nr 3 på bamselisten :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og her er mer av den scandinaviske typen:

snoopy.jpg

Pom Elites Golden sun. Nr 3 på bamselisten :D

Hmm.. Milie, Kristina, Christina og Ingvild..: Ligner ikke han mannen der veldig mye på han som stilte pom i Trondheim? Løp rundt i rosa dressjakke :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rosa jakke på en mann  :D

Hehe, nettopp! Du må tro vi hadde problemer med å ikke le oss ihjel :D Mann med rosa dressjakke som trippet ved siden av pomen (-e) sine, og snakket mer eller mindre "babyspråk" til de når han utrykte hvor flinke de var til å gå pent, haha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, nettopp! Du må tro vi hadde problemer med å ikke le oss ihjel :D Mann med rosa dressjakke som trippet ved siden av pomen (-e) sine, og snakket mer eller mindre "babyspråk" til de når han utrykte hvor flinke de var til å gå pent, haha!

*latterkrampe* Det var så hysterisk morsomt å se/høre på! :D

Rare mannen :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke søtt. Det var latterkrampedannende og jeg klarte ikke å se på uten å begynne å flire, altså prøvde jeg så godt jeg kunne å snu ryggen til og bare høre på stemmen. Det var mer enn nok. Tinka syntes dessuten han var rar også. Det må være han på bildet der, kan ikke skjønne annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke søtt. Det var latterkrampedannende og jeg klarte ikke å se på uten å begynne å flire, altså prøvde jeg så godt jeg kunne å snu ryggen til og bare høre på stemmen. Det var mer enn nok. Tinka syntes dessuten han var rar også. Det må være han på bildet der, kan ikke skjønne annet.

Hehe.. skjønner hva du mener! Måtte liksom bare snu ryggen til å prøve alt for å ikke le! :D

Ja, er helt nødt til å være han! Selv om han kledde den rosa jakka bedre! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har du helt rett i. Han gjorde en bommert med valg av jakke på det bildet der altså. Han innså kanskje det og kjøpte seg den rosa dressjakka etterpå? :D

Ja, helt sikkert! :D Selv om kanskje ikke rosa dressjakke var det jeg hadde valgt først om jeg hadde vært han, så var den iallfall finere enn det greiene han hadde på seg på det bildet! :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

http://www.starfirespoms.com/news.html  

her er link til Starfires wicked mean n nasty som ble BIR...Fikk ikke til bildet ovenfor

Har du ikke link/bilde av en sånn revetypepom? Er litt interessert i å se åssen den ser ut, for jeg liker ærlig talt ikke sånn som de to du satte inn bilde av der. Jeg syns de ser for pelsete ut. Ikke spør hva jeg mener med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...