Gå til innhold
Hundesonen.no

Pitbull


TollerRetriver

Recommended Posts

  • Svar 83
  • Created
  • Siste svar

Den filmen er gammel. Har ligget ute på nettet i flere år nå.. Den er utrolig bra og belyser det største problemet med hundehold generelt: Uansett hva slags hund det gjelder er det eieren som gjør den til det den er. (Okey, vanskelig skrevet, men you get the point?)

Jeg mener at alle "uhell" med hund kunne vært unngått. Det er folks uvitenhet som skaper farlige hunder. Nå utelukker jeg sykdom og lignende ting og selvsagt også spiller inn. Pitbull og lignende raser er krevende hunder. Og du bør ha god erfaring for å få til et tilfredstillende hundehold med den rasen i huset.

Det som også er et problem er media. Hver gang noen blir skadet er det nesten garantert at de henger ut spesifikke raser som synderen. Det fører til at folk som ikke er hundemennesker får et galt bilde av noen raser som igjen fører til rasediskriminering innenfor hundeverdenen.

Norges måte å ta seg av "problemet" er å forby raser. Jeg lurer på hvor lenge det er til neste forbudet kommer og hvilken rase det da er som er syndebukk. Raseforbud løser ikke problemet, det skyver det videre. Før det blir obligatorisk opplæring av hundeeiere eller andre lignende kontroller på hundeeierene vil ikke problemet bli borte!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjener mange som ikke eier hund som sier " Slike hunder burde være forbudt " til raser som er veldig krevende. Enkelte hunderaser burde bare være lov til å selge til eiere med mye erfaring. Synes det er synd når en rase blir forbudt fordi enkelte eiere ikke har kontrol over hunden.

En venn av meg sier også at han kun har blitt bitt to ganger i sitt liv, og begge gangene var det av samme rase. Begge var eid av førstegangs-hundeeiere som valgte en veldig krevende hund til sin første.

( Jeg vet at filmen er gammel, men la den ut. Det er da altid noen som ikke har sett den før. )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

uff.... Jeg likte ikke det jeg så... Klarer ikke å se dyr ha det vondt! Dere må si ifra at det kommer sånne bilder... jeg takler ikke sånne ting.. ja jeg vet jeg er en pyse :blink:

Er det ikke en advarsel i starten? :) Tror det står at den inneholder bilder som ikke er egnet for barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrudde av halvveis. Har ikke sett den før og vil aldri se den igjen. Jeg vet at verden stort sett er mer grusom enn min hverdag, men jeg fikser det bare ikke! :)

Hvis du så halve, så har du sett alle de grusomme bildene, og gikk glipp av alle de fine og koselige bildene som kommer på slutten... Så du fikk bare sett den grusomme delen av verden, men ikke den velfungerende og koslige desverre...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har akkurat sett filmen og jeg er gla den ble lagt ut for jeg har ikke sett den før. Den var utrolig fin.. Men hvis man bare ser første halvdel, er det ikke så lett å se. Utrolig bra tekster og bilder på denne filmen. Jeg fikk så klart klump i halsen da jeg så de bildene med de utmagrede stakkars hundene, men jeg ble gla da jeg så avsluttningen. Jeg har alltid ment at å innføre et raseforbud bare sender problemene videre. Enig i det folk sier her at det egentlig burde vært et slags opplegg for de som ønsket seg en slik rase. Den er krevende og jeg ville aldri foreslått en Pitbull til en førstegangseier. Det er vel den mest utbredte rasen i USA, og de aller, aller fleste vil fortelle deg at den er verdens snilleste familiehund. Jeg synes også at det er en av de vakreste hunderasene:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Detteer en fantstis bra film som viser det eg og MANGE andre ahr sagtlenge, at du gjør din hund til hva den er! Sånn er det bare, det er ikke spørsmål om at en hvilken som helst hund kan være like farlig som en pitt bull, eneste forskellen er at denne hunden er en stor hund som kan gjøre mer skade enn en liten hund. Mn om jeg hadde oppføstret min hud silk som, de "farlige" pit bullene blir oppfortret, klar hadde min hund vært lke farlig! det sier jo seg selv! Det er en skam at de erulovelige i norge for, for en flott familiehund! Nett som en Rottweiler som også er "farlig" i noens øyne..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 months later...

jeg er helt enig i at det er eierne som burde vært nektet å ha dyr, ikke hunderasen som burde blitt forbudt... blir så grenseløst #%@forbanna når hundene får skylda.. alle hunder kan bli til monstre, bare man er slemme nok mot de... ååå, blir så sinna atte fy....!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg er helt enig i at det er eierne som burde vært nektet å ha dyr, ikke hunderasen som burde blitt forbudt... blir så grenseløst #%@forbanna når hundene får skylda.. alle hunder kan bli til monstre, bare man er slemme nok mot de... ååå, blir så sinna atte fy....!

På`n igjen... :)

neida, det er ingen forskjeller mellom pitbull og labrador. En labrador blir også en dyktig kamphund om du trener den riktig. ELLER kanskje ikke?!

det er noe som heter rasekunnskap... temaet er jo diskutert igjen og igjen (se diskusjonen "raseegenskaper og fornektelser" etc)

Dyremishandling er dog forkastelig uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På`n igjen...

neida, det er ingen forskjeller mellom pitbull og labrador. En labrador blir også en dyktig kamphund om du trener den riktig. ELLER KANSKJE IKKE?????!??!

det er noe som heter rasekunnskap... temaet er jo diskutert igjen og igjen (se diskusjonen "raseegenskaper og fornektelser" etc)

Dyremishandling er dog forkastelig uansett..

hmm.. mulig jeg lot meg rive litt med.. mener ikke at det ikke er det, og det er nok lettere å "tirre" en pittbull, men jeg mener alikevel at en labrador kan også bli aggresiv!

og ang rasekunnskap... jadda jadda.. det er en grunn til at jeg valgte en "enkel hund" men hadde jeg slått henne hard nok hadde hun sikkert bitt hun også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rasen var jo avlet frem til og være en kamp-hund.

Det vil si at de ble avlet på tempremanget som aggresjon.utholden.

Så du kan jo tenke deg og avlet på dårlig tempremang om igjen og om igjen.

Det er jo ikke rasens feil men vi mennesker.

I dag er vi kommet noe lengre,klart vi ikke burde i det hele tatt avlet frem på dårlig helse

og en hunds mentalitet for det ligger under samme katogori som helse.En hunds mentalitet er like viktig

i forhold til avl.Og akkurat der var den store feilen som ble gjort ved pit bull over mange år.

En annen ting er jo at rasen er blitt tilltrekket av enkelte mennesker som ønsker den dag i dag og fremheve

pit bull som for noe den en gang var.Så i mine øyner er rasens mentalitet desverre ikke desto bedre i dag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem rase det er så er det forferdelig og sinsykt at de brukes til hundekamper.

Pit Buller er nydlige hunder med gode eiere, kan bli stygge hunder med dårlige eiere. Dette gjelder alle hunder, muligens de har større skadepotensial enn en Chihuahua, men man forbyr ikke Remmington .500 av den grunn, og den har faktisk ingen kloke bruksformål heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

jag själv äger en underbar Apbt = american pitbullterrier jag anser att min apbt inte är någon "kamphund" då jag inte använder min hund till kamp !

om denna ras skulle vara så farlig som massmedian

skriver i sina tidningar så skulle jag inte äga en apbt. men jag äger en apbt & jag dömmer inte en ras efter vad folk säger,tycker & skriver i tidningarna om dom att den & den rasen sulle vara si & så. jag går efter hur jag själv uppfattar hur hundarna är m.m. & tycker att dessa hundar är hur trevliga som helst. för mycket hänger på hur man fostrar sin hund oavsett ras ! en hund som fått mycket kärlek & omvårdnad på rätt sätt är mycket trevlig hund !

men nu så vet jag att mycket som skrivs om dessa underbara & fina hundar är inte hälfen sant.

oftast är det blandraser som tex amstaff/apbt, amstaff/staff eller blandraser som har liknat apbt eller amstaff hundarna till utseendet men som ändå inte haft varken amstaff eller apbt i sig. men ändå vissa personer dömt som apbt hundar. det ger verkligen den rasena apbt (som kan bevisas som rasren genom att den har en reg stamtavla från tex ADBA,AKC eller BFKC.) ett dåligt rykte !

de hundar som attackerat har hitills här i sverige varit blandraser ej rasrena apbt: eller amstaffar.

så man ska inte tro allt som skrivs !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars hunder.. Noen folk er så j**** domme mot dyr :) . Hunder er ofte lik sin eier. Så det har en kombinasjon.

Pit buller, dobermanner og slike hunder har et ufortjent dårlig rykte. De er flotte hunder ! Har aldri sett pit buller i virkeligheten, men fra bilder og film.

Disse hundene er jo avla opp til å sloss.. De gjør jo bare som eieren vil/forventer..

Disse hundene gjør også en større skade dersom de biter, enn om en pomeranien skulle glefse etter deg. Har på følelsen av at pit buller har en veldig mye bedre tolmodighet enn små gneldrebikkjer.

edit:

Visst en pit bull skulle "klikke", så vil det være veldig vanskelig å få bort en så sterk kjempe.. Dette er en ståpå hund, som ikke stopper heller.. Kjevemusklene i kjeften på den rasen skal visst være enorm,...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvem rase det er så er det forferdelig og sinsykt at de brukes til hundekamper.

Pit Buller er nydlige hunder med gode eiere, kan bli stygge hunder med dårlige eiere. Dette gjelder alle hunder, muligens de har større skadepotensial enn en Chihuahua, men man forbyr ikke Remmington .500 av den grunn, og den har faktisk ingen kloke bruksformål heller.

Remmington .500? Mener du denne :blink:

Du tenkte på et skytevåpen? Som jeger og tidligere pistolskytter så kan jeg fortelle deg at alle sports- og jaktvåpen i Norge må behovprøves ovenfor politiet. Videre så må man ha en ganske ren vandelsattest. Noe slikt har vi ikke ved ervervelse av hund. Noe som kanskje ikke er så dumt?

Skaff deg gjerne den største og mest mannevonde bikkja som finnes, men dokumenter behovet og hvis ren vandelsattest.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes aboslutt ingen behov for Remmington .500. Er du klar over hvor sykt dette våpnet er? Dette våpnet er kraftig nok til å få den mest erfarne skytteren til å slite med smerter og blåmerker etter et par skudd. Kan garantere deg at det ikke finnes noen i norge som bruker dette i hverken sport eller jakt, eller at det er noe som helst behov for et slikt sykt våpen.

Kan godt vise frem ren vandelsattest, erklæringer og referanser for å få hund uten problem. Og håper at det en dag blir slik.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men kjære deg.

Det finnes ikke noe som heter Remmington .500. I hvertfall ikke som kaliber eller skytevåpen. Det nærmeste som du kommer er den kroppshårtrimmemaskinen som jeg prøvde å lenke til i posten min. :rolleyes:

Så vi er helt enige i at det finnes garantert ingen i Norge som bruker det våpenet som du nevnte. Mest sannsynligvis fordi den ikke eksisterer.

Du ga inntrykk av at det er lov å ha våpen som det ikke finnes noen kloke bruksformål til. Det er feil. Har man ikke behov for et våpen så får man den ikke. En sportsskytter får kun våpen innenfor den grenen som personen konkurrerer i. En jeger får kun våpen til de jaktformene som personen bedriver.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive



×
×
  • Opprett ny...