Gå til innhold
Hundesonen.no

Lisa - en jaktlabrador

charlotte

Recommended Posts

Rhypyker Trio, eller mer jordnært "Lisa", ble født 02.04.2005 i North Yorkshire, England. Hun kom til Norge juni '05, på den tiden var hun 9 uker gammel, klumpete og rolig!

lisavalp2.jpg

Valp

Liiisa%20small.jpg

Liten jente

Lisa er en meget smart, rask og nysgjerrig jente. Hun er tøff, leken og våken og samtidig verdens mest kosete mammadalt. Hun kan ligge i armkroken min den ene dagen og neste dag gjøre en fantastisk jobb ute på trening. Hun er nok ikke like avslappet i jaktsituasjon som jeg skulle ønske, men det er bedre å ha stor motor og måtte tone den ned, enn å ha liten motor og forgjeves trimme den opp. Jeg har henne med overalt, hun elsker å kjøre bil og være på jobb og å besøke folk.

21.okt2.jpg

Når hun var 12 mnd deltok vi på working test hvor vi fikk 77/100 poeng og ble blant de beste unghundene. Dette var vår debut overhodet i felten, og vi gjorde mange erfaringer der vi gikk fra post til post og snakket med deltagere og dommere.

wt8.JPG

Lisa på post på WT

Den samme sommeren deltok vi i NLM på Haslemoen hvor vi hadde det kjempemoro og fikk erfare nye oppgaver og treffe andre dommere og deltagere. Lisa gjorde en bra jobb, men laget vårt som hette "Oppsopet" havnet ganske langt ned på listen pga litt uflaks underveis :-D

nlmkosestund3.JPG

På NLM, venter på tur utenfor post

Lisa har stilt 3 ganger på B prøve i BK, fått 1.premie alle gangene og 1 gang prøvens beste hund i min klasse.

2.sep.jpg

2.sep6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar
Hallå :-) Er fra Høyjord, men bor nå i Andebu sentrum ca. Rett ved Gokartbanen på Håsken!

nå vil ikke jeg kalle gocartbanen for sentrum.. men men... hehe...

Du blir ikke med på treff da?? gå inn på hundetreff her på sonen og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det jaktlag fra Vestfold :) Flott presentasjon :) Vi får ta med noen fugler opp i gokk en helg det er finvær og ingen stevner/kurs(kremt..)

Flott, da mangler vi bare to åpen klasse hunder så er vi et lag! Du med UK hund, jeg med AK hund. FETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa er en fantastisk flott hund å se på! Flotte bilder av en flott hund. Jeg synes det er så flott å se en jaktlabbe som dette, man møter ikke mange av disse til vanlig desverre!

Nei slik som folk avler labrador nå for tiden så blir det ikke så mange av de jaktlige hundene :) Men man prøver jo å oppmuntre folk til å stille sine massive hunder på jaktprøver da, rekruttere folk til jaktsamlinger og lignende. Jeg f.eks, sponser Retrieverklubbens utstilling 4.feb med gavepremier til de beste jaktmeritterte hundene i BHK og BTK ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Men sist så ville ikke vetrinæren ta biopsi fordi de da kan stikke akkurat på det området som det ikke er ondartet. Og motsatt. Måtte operere den bort også vet man om den er godarta eller ondartet.
    • Hei og hopp. jeg skal bytte for til min 10 mnd gamle finske lapphund. Hun er ekstremt sensitiv i magen, får lett diare. Ønsker et skånsomt og selvfølgelig næringstett for. Har per nå Purizon, og har vært fornøyd med det. Men tenker å prøve noe annet og se om magen blir mer stabil da. Vurderer enten Markus Muhle eller Købers. Har noen noen erfaringer med disse formerkene til sensitive hunder? setter pris på alle svar!:)
    • Nå tviler jeg på at det er spesielt farlig, hvis det var vanlige, små muffinspapir. Bare følg med på allmentilstanden. MEN, når det gjelder slike medisinske spørsmål om ting som kan være farlige så bør du alltid kontakte veterinær heller enn et tilfeldig nettforum, facebook, eller tilfeldige folk. Ta en telefon og spør, det kan redde livet til hunden din.
    • Hunden min klarte å spise tre muffinspapir i går når jeg var på toalettet.. papiret var soggy og mykt, men jeg blir jo bekymret. Hun har ikke kastet opp og bæsjet to fine bæsjer i dag . Formen hennes er også helt normal. Men hun hikket både i går og i dag, og jeg har aldri lagt merke til at hun har hikket før. Noen her som har erfaring med hund som har spist muffins/bakepapir😅 er det noe som pleier å komme ut av seg selv? Eller løses lett opp i magen? kan legge til at hun er bare 3.7 kg så ikke den største hunden.
    • Mitt inntrykk med working cocker er at de er slitsomme arbeidsjern med lite ro i kroppen. De vibrerer av energi. Kjøp deg en vanlig cocker og klipp den ned/ikke barber. Men vil ikke du ha en pelshund er det ganske safe å ikke kjøpe pelshund..  Vil ikke du ha jakthund... ikke kjøp en jakthund.  Ganske enkel matte    
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...