Gå til innhold
Hundesonen.no

Lisa - en jaktlabrador

charlotte

Recommended Posts

Rhypyker Trio, eller mer jordnært "Lisa", ble født 02.04.2005 i North Yorkshire, England. Hun kom til Norge juni '05, på den tiden var hun 9 uker gammel, klumpete og rolig!

lisavalp2.jpg

Valp

Liiisa%20small.jpg

Liten jente

Lisa er en meget smart, rask og nysgjerrig jente. Hun er tøff, leken og våken og samtidig verdens mest kosete mammadalt. Hun kan ligge i armkroken min den ene dagen og neste dag gjøre en fantastisk jobb ute på trening. Hun er nok ikke like avslappet i jaktsituasjon som jeg skulle ønske, men det er bedre å ha stor motor og måtte tone den ned, enn å ha liten motor og forgjeves trimme den opp. Jeg har henne med overalt, hun elsker å kjøre bil og være på jobb og å besøke folk.

21.okt2.jpg

Når hun var 12 mnd deltok vi på working test hvor vi fikk 77/100 poeng og ble blant de beste unghundene. Dette var vår debut overhodet i felten, og vi gjorde mange erfaringer der vi gikk fra post til post og snakket med deltagere og dommere.

wt8.JPG

Lisa på post på WT

Den samme sommeren deltok vi i NLM på Haslemoen hvor vi hadde det kjempemoro og fikk erfare nye oppgaver og treffe andre dommere og deltagere. Lisa gjorde en bra jobb, men laget vårt som hette "Oppsopet" havnet ganske langt ned på listen pga litt uflaks underveis :-D

nlmkosestund3.JPG

På NLM, venter på tur utenfor post

Lisa har stilt 3 ganger på B prøve i BK, fått 1.premie alle gangene og 1 gang prøvens beste hund i min klasse.

2.sep.jpg

2.sep6.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 196
  • Created
  • Siste svar
Hallå :-) Er fra Høyjord, men bor nå i Andebu sentrum ca. Rett ved Gokartbanen på Håsken!

nå vil ikke jeg kalle gocartbanen for sentrum.. men men... hehe...

Du blir ikke med på treff da?? gå inn på hundetreff her på sonen og se :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvfølgelig blir det jaktlag fra Vestfold :) Flott presentasjon :) Vi får ta med noen fugler opp i gokk en helg det er finvær og ingen stevner/kurs(kremt..)

Flott, da mangler vi bare to åpen klasse hunder så er vi et lag! Du med UK hund, jeg med AK hund. FETT!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lisa er en fantastisk flott hund å se på! Flotte bilder av en flott hund. Jeg synes det er så flott å se en jaktlabbe som dette, man møter ikke mange av disse til vanlig desverre!

Nei slik som folk avler labrador nå for tiden så blir det ikke så mange av de jaktlige hundene :) Men man prøver jo å oppmuntre folk til å stille sine massive hunder på jaktprøver da, rekruttere folk til jaktsamlinger og lignende. Jeg f.eks, sponser Retrieverklubbens utstilling 4.feb med gavepremier til de beste jaktmeritterte hundene i BHK og BTK ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Kanskje på tiden med en oppdatering her også. Shero: Shero er nå 11 år og pensjonist. Han har vært pensjonert fra agility konkurranse siden 2022, men har fått gå blåbær med mamma, men etter at han begynte å halte i ett løp i sommer er han heltidspensjonist. Før han ble pensjonert rakk han å delta på ett NM, hvor vi kom igjennom 1. løp. Han har fått prøvd seg på nose work, men vi sliten med at han skal appotere luktboksne så det er lagt litt på hyllen til jeg finner en løsning. Eskene skal uansett enten stås på eller etes opp så... Han har også fått prøvd seg på svømming, han vet ikke om han er helt fan av å svømme hvor han ikke kan stå.M Mamma og Shero. Shero & Max er slitene etter NM  Max: Max er nå 6 1/2 år gammel (hvor tiden flyr). Han bommet på stigefelt i sommer og traff, så nå er vi klasse 3 på heltid. Stigefelt brenner vist, hilsen Max. Max er en fin storebror til Yoshi og er glad han endelig har fått noen å leke med. Jeg har vært instruktør i agility i høst, og Max stilte opp som lånehund siste gangen. Veldig moro at han er trygg nok til å gå, siden sist jeg prøve å få han til å gå med noen utenom familen løp han rett til meg. Vi har også vært innom Sheltie-VM i Kongsvinger hvor vi hadde mye fint, men ikke full klaff.  Max på Sheltie-VM Max og Yoshi
    • Dette har jeg aldri hørt om. Uff, lykke til, håper det går bra!
    • Frøkna har mest sannsynlig fått en blokkert spyttkjertel. I går skulle hun til utredning i CT, men forundersøkelse av hjertet viste at det ikke er et alternativ å dope henne ned slik hjertet er nå. Så hva i alle dager gjør jeg? Er det noen som har vært borti dette, og evt. fått utført noe slags behandling (f.eks. drenering?) under lokalbedøvelse? Hun ble satt på vanndrivende over helga for å redusere trykket på hjertet, så vil de ta en ny vurdering mtp. risiko ved narkose i neste uke,  men hun vil uansett være en høyrisikopasient så det er jo kjempeskummelt å gå den veien. Jeg har jo ikke lyst til å risikere livet hennes for en blokkert spyttkjertel, som tross alt ikke er livstruende og mest bare et irritasjonsmoment. Alt hva den stakkars hunden skal måtte gjennomgå 
    • Få en trener MED ERFARING (fra hundeklubben f.eks) ikke en som har tatt e kurs og er på sin første hund...  Dette må en hjelpe dere med in real life.  Har selv en valp på 16 uker som bodde på småbruk, men hun er miljøsterk og rå i miljø. Det er noe miljø og mye genetikk.  Kjenner ikke til Collie men tidligere slet de med nerver og det er jo bittelitt arvelig det... Det du opplever høres meget rart ut. Få hjelp hjem nå!!  Valpekurs er genialt, men treneren der har begrenset tid til å hjelpe med sånne problemer, men noe veiledning hjelper absolutt.   
    • Gratulerer med resultatene og hunden!
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...