Gå til innhold
Hundesonen.no

Hvordan er "kveldsrutinen" deres?


Renate A

Recommended Posts

Vet at mange ikke liker at hunden har rutiner, det gjør ikke jeg heller, men akkurat på kvelden så har vi en rutine så Chicka skjønner at "dette er siste turen og nå MÅ du gjøre fra deg skikkelig".

Ellers så har vi ikke rutiner som vi følger, greit at hunden ikke alltid vet hva som skal skje.

Vår rutine:

*Vi går en runde som er ca 45min-1time lang rett før jeg går til sengs.

Runden er nesten den samme hver kveld og hun elsker den runden, tror det er masse å lese i avisen der. :lol:

*Vi trener noen ganger go bit søk og litt lydighet, men ellers så er turen kun for at hun skal få gjort fra seg og at vi skal slappe av før natten kommer, ikke noe mas og styr.

*Og før vi går og legger oss så får hun en liten tørrfisk bit, bortskjemt hund. :icon_redface:

Har dere "rutiner" for kveldstur eller kveldsro?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen faste rutiner her om kvelden, det kommer helt an på hvor sent hovedturen kommer. Kom den tidlig på dagen så får han en god runde rundt boligfeltet her, ellers så er han selv ute i hundegården før han sover. Når vi kommer inn så går Ero bestandig ned på rommet mitt for å sove, finner han alltid i senga min eller i buret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer litt an på..av og til får han langturen sin på kvelden, fordi dagen har vært hektisk, eller så blir han bare luftet kjapt på kvelden, da har han fått langturen tidligere på dagen. Lufter hunden som noe av det siste jeg gjør før jeg køyer.

Så ingen faste rutiner, bortsett fra at vi skal ut uansett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke noe særlig til rutine annet enn at han får en luftetur, enten løs ute bak huset her eller bare en kjapp tissetur ut på gårdsplassen. I tillegg så får han som oftest kveldsmaten rett før vi legger oss. Og hans rutine er at han står å venter på oss nede i trappen mens vi er oppe å pusser tenner og slikt, for så å gå foran oss inn på soverommet og setter seg ned og venter på invitasjon opp i sengen :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så flink på rutiner jeg da, men... :lol: Vi tar somregel en kveldstur bort til en liten hundepark i nærheten. Der kan hun herje litt med nabohundene hvis de er ute. Så koser vi litt i senga mi før hun legger seg på sin madrass. Um, vasking av poter og ører kommer mye før sengekos, bare sånn til informasjon, hehe :icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før siste lufting (i hagen) så sier jeg "siste tiss". Da veit de at det er siste mulighet for å tisse før natta, og de gjør det de må, for å komme fort inn igjen, så de kan legge seg for natta.

Uansett aktivitet, når vi er hjemme på kvelden/natta, så får de en siste tur i hagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her i gården er det en kjapp runde på 10-15 min. Den samme runden som morgenturen. Når de går der, vet de begge at de må gjøre det de skal, og de skjønner jo at siden de har fått mat litt tidligere på kvelden, er dette siste turen.

Det blir noen rutiner gitt... som f.eks at maten serveres klokka åtte.. (pga Hotell Cæsar har det blitt sånn :icon_redface:) rare greier det der...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det er greit med litt rutiner... Jeg går dagens lengste tur med Pippin ca kl 2000. Etter det får han mat. Så får han en kort tissebæsjetur rett før jeg legger meg rundt kl 2300. Pippin legger seg sammen meg for å få litt kos og magekløing, men så står han opp igjen, fordi mannen min som regel ikke har lagt seg ennå. Til slutt blir det gjerne en liten luftetur sammen far før de kommer og legger seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ut i hagen begge to..tisse tisse bæsje bæsje, inn og opp i senga med valp, voksen hund går hvor han vil, ta på meg joggebukse og langarmet genser, "kooooose " valpen bestemt og lenge under dyna og prøve å ignorere auaen av tennene hennes, når valpen ikke gjør vondt mere slipper jeg henne og hun krabber opp på hodet mitt og sovner der. Loke snorker da allerede..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Først går vi en tur som varer ca i 45minutter til 1 time. Går bare på veien da, for det er som regel veldig mørkt i skogen.

* Når vi kommer hjem fra turen, så sitter jeg på pcen, eller ser på tv i 1 time.

* Deretter får de maten sin.

* Så slipper jeg de ut, slik at de er ute til jeg er ferdig på badet.

:icon_redface:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faren min er så snill at han lufter henne om kveldene før han legger seg (men nå er han bortreist og jeg må gå ut i mørket og ruskeværet alene :unsure: ). Da går de alt fra femten til førtifem minutter. Som oftest femten-tjue. Det hender de møter på andre hundeeiere i nærheten, og da må jo Tinka få løpe fra seg det siste hun har igjen av overskudd.

Når de kommer inn igjen går hun og legger seg under trappa og er svært fornøyd med å komme inn og endelig få legge seg. Tinka er glad i å sove.

På kveldsturen blir det tissing, og som oftest blir det kun det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar på bikkjene refleks dekken og bånd åsså sier jeg"nå skal vi ta nattatissen :D ,så er det inn,i bur med valpen og opppi senga med Yaris også nattinatt.

Foreldrene mine har to bestemte ting før di legger gsèn sin i buret:et godbithjerte og vitapansalve på potene :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


×
×
  • Opprett ny...