Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø

Toya

Recommended Posts

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar
  Crizpo skrev:
Tassa fikk løpetid i går, så hun blir ikke med :D Er det noen andre som skal ligge på Lifjell? Evt noe som vet hvordan det er der? :D

Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Roma skrev:
Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crizpo skrev:
Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
  Roma skrev:
Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer :D)

OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Belgerpia skrev:
OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden. Tyson er en trygg og snill hund, så han reagerte ikke på henne, ikke jeg heller. Hun ene som jeg stilte mot fikk kjeft for dobbel handling, noe som jeg synes var rettferdig (vet at det er veldig mange som bruker det på belgere). Om hun valgte de fineste hundene er en annen sak. Brenda (malle) fikk cert og BIR, det var ikke som forventet for å si det slik :D

(Sorry mod, dere kan evt flytte disse til "Utstillingen i Ølen" tråden :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Crizpo skrev:
Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden.

Pøh.. i såfall ville vi gått videre.

Denne dommeren ga oss knappe 2 sek, og hun gikk kun etter de som stod som forsteinet, uten liv og glede. Fysj!

Og Belgerpia: hvilke hunder refererer du til som "kicka"? (ka det no enn betyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

wesminster skrev:
Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Mulig vi kanskje har en plass akk den veien. Kanskje litte grann trangt pga bur i baksetet. Men er ikke langt da :) Men må først klarere med Lill om hun evnt skal ha plassen :icon_confused:

M.J skrev:
Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Ring taxien å spør ;) gulesider.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg kommer en tur allikevel nå.. Droppet ferien til Beitostølen. :twitch: Kanskje jeg får heiet litt på Zira og dere andre soniser jeg måtte møte! I så fall kommer jeg lørdag.

Men det er litt trist at oppdretteren "min" sikkert ikke kan komme pga. snøkaoset langs sørlandsveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Ikke som jeg kan se. Du vil få beskjed hvis en tråd fjernes, med mindre du åpenbart er en spam-bot. Simira med Moderatorhatt
    • Kan hende det bare er jeg som er fullstendig glemsk her altså, men jeg var så sikker på jeg hadde laget en «min hund» tråd til Karma, men isåfall er den borte nå. 🙈  Kan dere se på «bakrommet» om tråder har eksistert og er blitt slettet av en eller annen grunn? Eller er den sporløst borte isåfall?  Vil jo gjerne unngå at det skjer igjen om det er en grunn til at den er borte og det ikke bare er jeg som innbiller meg at jeg laget den tråden. 😂
    • Om du får til å taime vekkerklokke og morgenrutine sånn at valpen sover når dere forlater bilen den første tiden, så får du mer tid til å trene den mer forsiktig og gradvis på å være alene.  Meninger om tyggesaker uten tilsyn er delte mellom teoretikere og praktikere. (Det meste KAN i verste fall drepe hunden ved kvelning eller blokkering av tarm, men barn kan brekke nakken av å falle skeivt ut av en høy seng også, og en bekjent snublet på en skogssti og døde momentant av å lande med hodet på en stein. Det er mye potensielt veldig farlig som veldig sjelden skjer.) Fra flere tiår med skadefri altmuligtyggere våger jeg banne i kirka og trosse de mest forsiktige ved å anbefale en fordøyelig tyggesak, f.eks. okse*****, eller en fryst Kong, så har valpen noe annet å fokusere på enn at den er forlatt alene. Beste er selvsagt om den sover i bilen i starten, så du får mer tid til å venne den til å være i buret alene.   
    • Ved henting tenker jeg at stoffburet er helt greit. Når dere kommer hjem ville jeg hatt transportburet inne, hjemme, med et mykt pledd og noen godbiter i. La valpen utforske buret og oppfordre den til å være der litt, uten å lukke. Så ville jeg prøvd å ta med buret i bilen allerede første dag, og kaste noen godbiter eller legge inn en god tyggeting de 10 minuttene du skal levere. Hvis valpen kommer fra en skikkelig oppdretter bør den har erfaring med bilkjøring fra før, selv om det ofte er med mor og/eller søsken. Hvis valpen IKKE er trygg alene de 10 minuttene så er den tryggere i et solid bilbur enn et stoffbur den kan tygge seg ut av... Hvis det viser seg å være et problem ville jeg fått noen til å sett etter den den korte tiden leveringen tar.
    • Jeg får valp imorgen. Vi er godt forberedt og skal ha fem uker fri.    Det jeg stresser med er at barnet mitt skal i barnehagen neste uke for å gi valpen litt mer ro den første uken. Det jeg bekymrer meg for er at jeg må ha den med i bilen når jeg leverer i barnehagen. Er det innafor å la den være i bilen de 10 minuttene det tar å levere barnet?    til vanlig skal jeg ha hunden i et transport bur bak i bilen, men tenker at den skal få være i et Stoffbur i passasjersetet ved siden av meg når jeg henter den imorgen og den første uken.  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...