Gå til innhold
Hundesonen.no

Nkk bø

Toya

Recommended Posts

• Svar 208
  • Created
  • Siste svar
Tassa fikk løpetid i går, så hun blir ikke med :D Er det noen andre som skal ligge på Lifjell? Evt noe som vet hvordan det er der? :D

Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du til Bø også? Stiller du Tyson der og?! Fikk ikke sagt hei, siden det var så førrbasket trangt i hallen i Ølen!

Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg har han ikke med:) Så du oss? Vet ikke om jeg så deg. Avrøytet Tyson klarte seg egentlig veldig greit. Hvordan gikk det med dere? :D

Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer ;))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Guest Belgerpia
Jepp så dere i ringen :D Så at Tyson (iallefall halen hans *tihi*) var litt avrøytet. Han var jo en av de få som fikk rødsløyfe...

Det gikk skitt med oss... vet man ikke har lov til å "henge ut" dommeren i etterkant, men hele oppvisningen i Belgerringen på Søndag var en tragedie for de fleste... En som ikke kan hunders kroppsspråk bør definitivt ikke dømme på en utstilling syns nå jeg...

Men det her var litt OT ;) (sorry moderatorer :D)

OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK - totalt OFF TOPIC - men jeg synes kanskje den der var i drøyeste laget.

Om jeg ikke tar feil stilte jeg selv for samme dommer på Hellerud - og det var da intet galt med damens måte å hantere hund på. Tvert imot - vedkommede var utrolig trivelig til hundene, både i raseringen også senere i gruppen. Såvidt jeg erindrer så var det to hunder som "kicka" i ringen på den utstillingen - begge hunder som har hatt litt sånne tendenser tidligere - slettes ikke dommerens feil slik jeg ser det.

Men - dette er jo ikke en diskusjon om sånt da ............. så sorry moderatorer - jeg bare syns jeg måtte.

Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden. Tyson er en trygg og snill hund, så han reagerte ikke på henne, ikke jeg heller. Hun ene som jeg stilte mot fikk kjeft for dobbel handling, noe som jeg synes var rettferdig (vet at det er veldig mange som bruker det på belgere). Om hun valgte de fineste hundene er en annen sak. Brenda (malle) fikk cert og BIR, det var ikke som forventet for å si det slik :D

(Sorry mod, dere kan evt flytte disse til "Utstillingen i Ølen" tråden :D )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt inntrykk var at hun så veldig mye på gemyttet til hunden.

Pøh.. i såfall ville vi gått videre.

Denne dommeren ga oss knappe 2 sek, og hun gikk kun etter de som stod som forsteinet, uten liv og glede. Fysj!

Og Belgerpia: hvilke hunder refererer du til som "kicka"? (ka det no enn betyr)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjentar meg selv igjen jeg: Det er ikke noen som tilfeldigvis skal forbi togstasjonen lørdag morgen og/eller ettermiddag, og som har plass til å la meg sitte på? Toget mitt kommer ca ti over ni på lørdagsmorgenen, og jeg skal ta tog til Oslo igjen kvart på fem på ettermiddagen.

Har ikke med meg hund, og kun en bag eller noe (som jeg fint har på fanget). Om jeg ikke får skyss, tar jeg selvsagt buss og/eller taxi, men jeg er fan av billige/gratis løsninger. :closedeyes:

Mulig vi kanskje har en plass akk den veien. Kanskje litte grann trangt pga bur i baksetet. Men er ikke langt da :) Men må først klarere med Lill om hun evnt skal ha plassen :icon_confused:

Vet ikke helt om det passer å spørre i denne tråden, men er det noen som vet hvor mye det koster å ta taxi fra Bø jernbanestasjon til Telemarkshallen, sånn cirka(evt. hvor langt det er fra Bø jb.st til Telemarkshallen)?

Ring taxien å spør ;) gulesider.no ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan hende jeg kommer en tur allikevel nå.. Droppet ferien til Beitostølen. :twitch: Kanskje jeg får heiet litt på Zira og dere andre soniser jeg måtte møte! I så fall kommer jeg lørdag.

Men det er litt trist at oppdretteren "min" sikkert ikke kan komme pga. snøkaoset langs sørlandsveiene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Nye innlegg

• Det er masse ekle planter der ute. I områder med f.eks. borree (urt), hundegress eller boress (også gress) er det høyst sannsynlig noe plantemateriale som sitter fast i svelget. De nevnte gressartene har blader som kan forårsake skader, men det finnes mange flere gressarter som har frø med mothaker fra *******. 
    • Det kan være at strået har forårsaket et sår eller noe som holder på å gro. Hvis du er usikker, ta en telefon til dyrlegen og hør hva de sier. Jeg ville sett det an et par dager til om hunden ikke er plaget ellers.
    • For ca 3 dager siden startet hunden min å nyse noe voldsomt. Plutselig kom det masse neseblod, og mens jeg hastekjørte til vetrinæren kom det plutselig et gress-strå ut av nesa hans… Dro det forsiktig ut, og da stanset både blødning og nysing og lillemann var like kvikk og glad som ellers!  Bare snu bilen å komme seg hjem…  De siste to dagene har han gått rundt å «harket» innimellom. Det virker som om han har noe ubehag i halsen. Ser ingen gress eller noe annet som sitter bak i svelget… Såå kan det være ubehag fra strået som kom ut av nesa?  Eller bør jeg ta han til vetrinær og få sjekket? Føler meg som en hysterisk hundeeier her jeg sitter, så hvor lenge skal jeg se an «harking» før jeg ringer dyrelege?🤣 Han har ingen problemer med pust, og harkingen kommer hvis han blir litt gira 
    • Ede er bra i magen igjen, etter en lang periode på kost bedre egnet for gris enn en hund. He doesn't seem to mind ^^ Jeg uttalte nylig at det som en periode har tedd seg som Sir Edeward nå har begynt gjenoppta mange uvaner han hadde som yngre. Kampen om kjøkkenbenken, motvilje mot utgangsstlling, vil ikke slippe leker på kommando. Han har begynt te seg valpete igjen, på alle måter.  When Dickhead Awakes var en boktittel jeg lekte med da jeg planla hundeholdet. Selv om han fortsatt sitter og tisser som en jente og spiser som en toåring, så blir nok de neste sidene i denne dagboken hetende nettopp det.
    • Labrador Golden  Toller?  Det jeg gjorde når e skulle velge rase var å møte opp på treninger/konkurranse jeg synes var spennende og snakke med eiere og observere rasene e likte. Da får en bedre feeling for hvordan rasene er, hvis man møter flere individ av samme rasen. Mitt forslag -lykke til!  
  • Nylig opprettede emner

• Opprett ny...