Gå til innhold
Hundesonen.no

Ei lita Finsk Lapphund frøken


Finskefrøkna

Recommended Posts

Skrevet

Hei!

Er ny her på forumet. Tenkte jeg kunne starte med å legge ut noen bilder av min flotte frøken Schanderulven`s Mierkà. (Hvis jeg får det til da :unsure: ) Ser ut som om bildene kom i litt feil rekkefølge men..

post-1761-1166031973_thumb.jpg

post-1761-1166031985_thumb.jpg

post-1761-1166031992_thumb.jpg

post-1761-1166032010_thumb.jpg

Skrevet

Å så skjønn! Var det du som var på den hytte tingen der det var Sonen treff lørdag 2. desember? hehe, ikke lett forklart, men var du på tur med voffen forrige lørdag og så en haug gærne bikkjer litt oppe på parkeringsplassen? hihi :P

Skrevet
Å så skjønn! Var det du som var på den hytte tingen der det var Sonen treff lørdag 2. desember? hehe, ikke lett forklart, men var du på tur med voffen forrige lørdag og så en haug gærne bikkjer litt oppe på parkeringsplassen? hihi :P

Hehe. Det var nok meg ja! Var ute på tur med guttungen og ei venninde.

Legger inn et julebilde også jeg da. (Og ja, det er kanskje litt slemt å sette på en valp en nisselue, men så lenge forsterkningen er god nok (les guttungen) kunne ikke frøkna ha brydd seg mindre :P )

post-1761-1166042133_thumb.jpg

Skrevet
(Og ja, det er kanskje litt slemt å sette på en valp en nisselue, men så lenge forsterkningen er god nok (les guttungen) kunne ikke frøkna ha brydd seg mindre :P )

Jeg syns vel kanskje det er litt slemmere å kle guttungen i fløyel, enn å sette lue på bikkja.. :P

Skrevet
Hehe. Det var nok meg ja! Var ute på tur med guttungen og ei venninde.

Legger inn et julebilde også jeg da. (Og ja, det er kanskje litt slemt å sette på en valp en nisselue, men så lenge forsterkningen er god nok (les guttungen) kunne ikke frøkna ha brydd seg mindre :P )

Så utroligg søtt bilde!!

Da fikk jeg rett da, ante meg det var en nyelig liten Finsk en som tasset rundt der. Holdt på å løpe bort å kidnappe den med engang! NYDELIG!

Skrevet
Jeg syns vel kanskje det er litt slemmere å kle guttungen i fløyel, enn å sette lue på bikkja.. :lol:

Hehe.. Det var sant nok et større prosjekt å få på han drakta enn å få på frøkna lua :rolleyes:

Takk for alle hilsner. Det er ei kjempe søt og trivelig frøken vi har fått i hus ja, om ei noe lite fotogen.. Å stå stille lenge nok til å bli tatt bilder av syns hun er heller unødvendig :)

Skrevet

Så utrolig skjønn hun er! Kjenner Schanderulvens Kaunis/Kira (til vanlig). Lapphunder er bare :lol: Hvis du trykker på banneren min kommer du inn på siden min, masse bilder av Kira der! ^_^

Skrevet
Så utrolig skjønn hun er! Kjenner Schanderulvens Kaunis/Kira (til vanlig). Lapphunder er bare :lol: Hvis du trykker på banneren min kommer du inn på siden min, masse bilder av Kira der! ^_^

Hei.

Kira er faktisk halv-søstra til frøkna mi. (Samme mor.)

Var inne på siden din og tittet. Hun hadde forandret seg en del siden jeg så henne ja. (Har møtt de på et lapphundtreff for en god stund tilbake.) :)

  • 1 year later...
Skrevet
Ah, enda en. Kjenner ei med flere hunder fra samme oppdrett, bl.a. Strip og Kievra :icon_redface: Herlig rase!

Liten verden! Strip er altså faren til Mierkà og dermed er hun helsøster til Mihekki og halvsøstra til Kievra. :)

Skrevet
Liten verden! Strip er altså faren til Mierkà og dermed er hun helsøster til Mihekki og halvsøstra til Kievra. :)

Så moro :icon_redface: Strip er en go'gutt! Jeg passet ham endel som valp. Hadde hest på samme stall som eieren hans :)

  • 2 months later...
Skrevet

Beklager å finne frem en ganske gammel og støvete tråd, men lurer veldig på hvordan vesle Mierkà ser ut nå! :)

*trygle om å legge inn bilde*

Arkivert

Dette emnet er nå arkivert og stengt for flere svar

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive


  • Nye innlegg

    • Det er vel nyttig uansett hva slags pels hunden har vil jeg tro. Du skrev i startinnlegget at du har en "ikke røytefri hund"? Mente du omvendt? Det er jo stor variasjon i pelstype på hunder som ikke røyter også, men uansett må jo ørene nappes.
    • Er det nødvendig? Altså om det er lurt å ha og å bruke på pels som ikke røyter? Om det funker bra?
    • Det var jo en himla krangel her om "etikette" for noen (mange) år siden. Mange sluttet å bruke forumet etter det, antageligvis fordi de "tapte". Ironisk nok forsvant de som vant også, så den diskusjonen var jo mye vits i 😛  Ellers er det vel som flere sier, andre arenaer og livssituasjoner har tatt over. Jeg kikker innom av og til. Blir forhåpentligvis valp i september   
    • Jeg har hunder som jeg napper hår i ørene på.  Bruker earpowder, det gjør det lettere å få tak i hårene og de slipper lettere.  Noen ganger når hårene sitter langt inne, bruker jeg veneklemme (arterieklemme) for å få de ut.  Dette får du i dyrebutikk. Håper dette kan hjelpe deg.  Hvis hunden stritter imot, må det bare trenes på, så går det fint.
    • En hundefrisør kan antageligvis hjelpe deg bedre enn en dyrlege, både med den faktiske jobben og opplæring om hvordan du gjør det selv. Har du ikke fått noe veiledning av oppdretter om tilvenning og trening på pelsstell? Hvis det er en rasehund så er det også mulig at raseklubben har klippekurs eller noen som kan hjelpe.
  • Nylig opprettede emner

×
×
  • Opprett ny...